مهاجرت

شهر تورنتو کانادا؛ بهترین و بدترین محله ها برای زندگی

شهر تورنتو مرکز استان انتاریو در کشور کانادا و از پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور می‌باشد. به دلیل شرایط مساعد این شهر برای زندگی از گزینه‌های اول مهاجرین برای کار و تحصیل می‌باشد. به دلیل اینکه جمعیت زیادی در سالهای اخیر مهاجرت به تورنتو کانادا داشته اند، این شهر تنوع جمعیتی زیادی به خود گرفته است و از هر نژادی می‌توان مهاجر در آن مشاهده کرد.

فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر برای مهاجرین فراهم است. اگرچه به دلیل مهاجرین زیاد در تورنتو، زبان و گویش‌های زیادی در آن وجود دارد اما اکثریت مهاجرین به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

زندگی در تورنتو

جمعیت شهر تورنتو

جمعیت ثابت شهر تورنتو در حدود 3 میلیون نفر است. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر کانادا نیز به حساب می‌آید. البته جمعیت شهر با جمعیتی که در حومه شهر زندگی می‌کنند نزدیک به 6 میلیون نفر می‌شوند. با توجه به مساحت بالای شهر تورنتو، تراکم جمعیت در آن دیده نمی‌شود. این شهر مرکز فرهنگی و هنری کانادا نیز به حساب می‌آید و به دلیل وجود جشنواره و رویدادهای ورزشی و تفریحی، گردشگران بسیاری ار ب خود جذب می‌کند. فستیوال کاریبانا (Caribana) بزرگ‌ترین فستیوال خیابانی در آمریکای شمالی است.

هزینه زندگی در تورنتو

تورنتو از گران‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید و هزینه اجاره مسکن نسبت به دیگر شهرهای کانادا گران‌تر است. در صورت داشتن تخصص و درآمد بالا زندگی در این شهر برای یک نفر سخت نخواهد بود. برای یک زندگی متوسط برای یک نفر به حداقل 3500 دلار ماهیانه نیاز است که هزینه اجاره و خورد و خوراک و هزینه‌های اصلی دیگر مانند حمل و نقل و اینترنت را شامل می‌شود. این شهر به دلیل جدب مهاجرین با سرمایه‌های بالا در زمینه ملک به گران‌ترین شهر کانادا تبدیل شده است.

آب و هوای شهر تورنتو

شهر تورنتو به دلیل نزدیکی به سواحل دریاچه انتاریو باعث شده است که آب و هوایی متفاوت از برخی استان‌های دیگر کانادا داشته باشد. زمستان‌های شهر تورنتو سرد و دمای هوا اغلب منفی صفر می‌باشد که همراه با وزیدن بادهای سرد خواهد بود. به دلیل سردی هوا اغلب در زمستان برف‌های یخ زده بر روی زمین مشاهده می‌شود.

اگرچه شهر تورنتو، سردترین شهر کانادا به حساب نمی‌آید اما سرمای آن برای برخی افراد که از کشورهای گرمسیر وارد این شهر می‌شوند تا مدتی می‌تواند آزاردهنده باشد. تابستان‌های این شهر نیز به دلیل شرجی بودن هوا خیلی مطلوب نیست و دمای هوا تا 35 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

محله‌های ایرانی تورنتو

به دلیل مهاجرت زیاد ایرانیان در سالهای اخیر به کانادا برخی از شهرهای پرطرفدار کانادا از جمله تورنتو دارای محلات ایرانی نشین شده‌اند. ایرانیان زیادی در حال حاضر در کانادا به کار و تحصیل مشغولند که درصد زیادی از آنها نیز دارای اقامت دائم هستند. درصد ایرانیان ساکن تورنتو به حدی زیاد است که تنها لس آنجلس از نظر تعداد جمعیت ایرانیان از تورنتو پیشی گرفته است.برخی از محله‌هایی که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند، مناطق زیر می‌باشند:

  • نورث یورک: این منطقه پر از آسمان‌خراش‌های بزرگ و کوچک است و قیمت آن به دلیل تنوع متراژ برای هر فردی می‌تواند مناسب باشد.
  • وان: قیمت این منطقه نسبت به مناطق نورث یورک و ریچموند هیل کمتر است. در این منطقه شرکت‌های زیادی ایجاد شده‌اند و درصدی زیادی از ساکنین آن، کارمندان و کارکنان این مجموعه‌های صنعنی و خدماتی هستند.
  • ریچموند هیل: از مناطق مرفه نشین که به تهران کوچک نیز معروف است. بیشتر منازل این منطقه به صورت ویلایی هستند.
  • یانگ Young و استیلز Steeles نیز از دیگر مناطق مهاجرنشین ایرانی هستند.

در این مناطق می‌توانید رستوران و شیرینی‌ فروشی‌های ایرانی، بانک و صرافی و مراکز خرید برای ایرانیان را پیدا کنید.

دانشگاه‌های تورنتو

تورنتو به دلیل وجود چند دانشگاه معتبر در این شهر میزبان دانشجویان بین المللی زیادی است. به وجود گران بودن این شهر اما به دلیل کیفیت بالای دانشگاه‌های این شهر و وجود فرصت‌های کاری بیشتر، دانشجویان زیادی این شهر را برای تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنند.ا

دانشگاه تورنتو University of Toronto یکی از معتبرترین دانشگاه‌های نه تنها کانادا بلکه دنیا است. این دانشگاه دارای سه پدریس است که در مناطق مختلف تورنتو می‌باشد.

دانشگاه یورک York University نیز از دانشگاه‌های شناخته شده شهر تورنتو است که به خصوص در رشته‌های پزشکی، کسب و کار و حقوق فعال می‌باشد. این دانشگاه از سال 1959 شروع به فعالیت علمی کرده است.

دانشگاه رایسون Ryerson University نیز در رشته‌‌های متنوعی هر ساله در حال جذب دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه در سال 1948 شروع به فعالیت کرد و برای دانشجویان ممتاز خود نیز بورسیه‌هایی در نظر گرفته است.

علاوه بر دانشگاه کالج‌های مطرحی مانند جورج براون، سنتنیال، هامبر و سنکا در شهر تورنتو واقع شده‌اند.

شهر تورنتو کانادا

کار در تورنتو

در صورت داشتن تخصص و مهارت کافی و همچنین مقداری سابقه، تورنتو می‌تواند گزینه مناسبی برای یافتن شغل دلخواه باشد. برای مشغول به کار شدن در تورنتو مانند هر شهر دیگری نیاز به اجازه کار دارید. برای یافتن شغل در تورنتو از سایت‌های کاریابی، آژانس‌های کاریابی، ارسال مستقیم رزومه به سایت‌های مشاغل استفاده کنید. روزمه کاری خود را حرفه‌ای بنویسید تا بین متقاضیان دیگر حرفی برای گفتن داشته باشید.

نکات زندگی در شهر تورنتو

تورنتو یکی از مقاصد برای مهاجرین از جمله ایرانیانی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است و به دلیل اقتصاد پویا فرصت‌های شغلی بیشتری به نسبت برخی دیگر از شهرهای کانادا در آن یافت می‌شود.

تورنتو برای دانشجویان بین المللی تیز مقصد مناسبی است و یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های کانادا یعنی دانشگاه تورنتو در این شهر وجود دارد. البته گران بودن شهر تورنتو نیز از معایب این شهر به حساب می‌آید.

شهر تورنتو دارای یک مرکز خرید زیرزمینی به نام PATH است که بزرگ‌ترین مرکز خرید زیرزمینی دنیا به محسوب می‌شود.

نرخ مالیات در شهر تورنتو متفاوت است و هر چه درآمد بیشتری داشته باشید، مالیات بیشتری نیز باید پرداخت کنید. برای درآمدهای زیر 45 هزار دلار، میزان مالیات چیزی در حدود 5 درصد می‌باشد.

فرودگاه پیرسون تورنتو به دلیل رفت و آمد زیاد شهروندان و مهاجرین به این شهر، شلوغ‌ترین فرودگاه کانادا به حساب می‌آید و پروازهای زیادی از این شهر به سرتاسر دنیا به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا