مهاجرتویزای پناهندگی

پناهندگی کشور ایتالیا، عوامل رد شدن درخواست پناهندگی

ویزای پناهندگی یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایتالیا میباشد. پناهندگان ایتالیا طبق قانون کنوانسیون ژنو افرادی هستند که بنا به دلایلی مانند نژاد، ملیت، عقیده، مذهب و … مورد آزار و اذیت فراوانی قرار میگیرند. این افراد در کشور خود سختی و مشکلات فراوانی را تحمل میکنند.

پناهندگان در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارند به همین دلیل کشور خود را ترک میکنند و به کشور دیگری مهاجرت میکنند. شرایط و کیفیت زندگی در ایتالیا بسیار خوب میباشد و دارای امکانات فراوانی است. به همین دلیل افراد زیادی سعی بر این دارند به کشور ایتالیا مهاجرت کنند.

افراد بر این باورند که مهاجرت از طریق پناهندگی یک روش آسان و کم هزینه به  حساب می آید. اما این باور کاملا اشتباه و غلط است زیرا در این روش ممکن است اتفاقات ناگوار و خطرناکی برای شما بیفتد. این روش برای مهاجرت اصلا روش مناسبی نمی باشد و اصلا این روش را به شما توصیه نمیکنم.

بهتر است با کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روشهای مهاجرت به ایتالیا یک روش مناسب برای خود پیدا کنید.پناهندگی از طریق اخذ ویزای توریستی جزو روش های غیر قانونی به حساب نمی آید ولی ممکن است اتفاقات دشواری برای شما پیش بیاید. پلیس ایتالیا باید شرایط شما جهت اقامت تایید کند تا بتوانید به اداره مهاجرت ایتالیا درخواست پناهندگی دهید.

در ادامه به بررسی کامل ویزای پناهندگی ایتالیا، شرایط و قوانین آن، انواع کیس های پناهندگی، مراحل اخذ ویزا و … بپردازیم.

شرایط و قوانین پناهندگی

همانطور که میدانید اخذ ویزای پناهندگی جزو روشهای پرخطر و آسیب پذیر مهاجرت محسوب میشود. به دلیل کیفیت خوب زندگی در ایتالیا و امکاناتی که در اختیار شهروندان قرار میدهند افراد علاقه بسیار زیادی به زندگی در ایتالیا دارند. در این روش ممکن است افرادی سودجو، پناهندگان را به خودشان جذب میکنند و سپس از آنها سوء استفاده میکنند.

بر اساس کنوانسیون ژنو، اگر شخصی به دلیل مسائل جنگی، جنسی ، عقیده، مذهبی و … مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گیرد و جانشان در معرض خطر باشد میتوانید در کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند به عنوان پناهنده مهاجرت کنید.

اداره مهاجرت ایتالیا دلیل پناهندگی شما را بررسی میکند و در صورتی که مدارک و دلیل پناهندگی شما مورد تایید باشد میتوانید در این کشور اقامت داشته باشید. در مدتی که درخواست پناهندگی دادید و اداره مهاجرت در حال بررسی مدارک شما می باشد باید در کمپ های مخصوص پناهندگان سکونت داشته باشید. 

مراحل اخذ ویزا

درخواست پناهندگی و اخذ اقامت در ایتالیا شامل یک سری مراحل است. شما زمانی که وارد کشور ایتالیا شدید باید خود را به اداره پلیس معرفی کنید و درخواست پناهندگی دهید. ابتدا از شما اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و … را دریافت میکنند و اطلاعات شما در اداره مهاجرت ایتالیا ثبت میگردد.

در مرحله بعد از شما عکسبرداری می شود. شما باید خلاصه ای از زندگیتان را به آفیسر ایتالیا بیان کنید. از طرفی باید برای پناهندگی به کشور ایتالیا دلیل محکم و قانع کننده ای داشته باشید تا اداره پلیس دلیل شما را تایید کند و شما موفق به اخذ اقامت در ایتالیا شوید.

در مرحله بعدی انگشت نگاری انجام میشود که اطلاعات شخصی شما در سیستم EURODAC ثبت میگردد. جالب است بدانید از کودکان زیر 14 سال انگشت نگاری نمی شود. بررسی مدارک شما ممکن است برای مدتی زمان ببرد که شما در این مدت در کمپ های مخصوص پناهندگان زندگی می کنید تا درخواست پناهندگی شما بررسی شود. پروسه بررسی مدارک و شرایط شما ممکن است به مدت 9 ماه زمان ببرد.

معایب ویزای پناهندگی

همانطور که میدانید اخذ ویزای پناهندگی جز روش های پر خطر و آسیب پذیر در ایتالیا میباشد. تمامی افراد به دلیل شرایط خوب و کیفیت خوب زندگی در ایتالیا علاقه بسیار زیادی به مهاجرت دارند. بهتر است بدانید این روش مهاجرت اصلا روش مناسبی نمی باشد. در هنگام مهاجرت به ایتالیا در حین راه ممکن است اتفاقات ناگوار و بدی برای شما و خانوادتان رقم بخورد.

ممکن است در مسیر مال و جانتان توسط قاچاقچیان مورد حمله و غارت قرار گیرد. این روش به خاطر خطرات، هزینه و ریسک آن نمی ارزد و اصلا این روش برای مهاجرت توصیه نمی شود. ممکن است اداره مهاجرت ایتالیا درخواست پناهندگی شما را تایید نکند و شما مجبور به بازگشتن به کشور خود شوید.

اگر شما از طریق دریا وارد این کشور شوید ممکن است خطراتی مانند غرق شدن و مرگ برای شما رقم بخورد.  علاوه بر این موضوعات زمانی که وارد کشور ایتالیا شدید باید برای مدتی در کمپ های مخصوص پناهندگان زندگی کنید. این کمپ ها از نظر بهداشتی و درمانی مکان مناسبی برای زندگی نمی باشد و ممکن است در آنجا به بیماری خاصی مبتلا شوید.

خطرات ویزای پناهندگی

پناهندگی ایتالیا بیشتر توسط قاچاقچیان و افراد سودجو معرفی میشود. این افراد از شما سوء استفاده میکنند و از طریق شما کسب درآمد میکنند. قاچاقچیان آگاهی و اطلاعات کافی در مورد پناهندگی و مهاجرت ندارند. این افراد سودجو به شما وعده های دروغ میدهند و ابتدا شما را به کشورهایی مانند ترکیه و یونان و … میفرستند.

شما زمانی که وارد این کشورها شوید و درخواست پناهندگی دهید دیگر نمیتوانید در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا که عضو کنوانسیون ژنو هستند و از قانون دوبلین پیروی میکنند درخواست پناهندگی دهید زیرا طبق قانون دوبلین در صورتی که در کشور دیگری درخواست پناهندگی دادید دیگر در کشور دومی نمی توانید درخواست پناهندگی دهید.

شما با پناهندگی در ایتالیا از یکسری حقوق شهروندان محروم می شوید و حتی امکان بازگشت به کشور خودتان وجود ندارد. بهتر است بدانید ممکن است بنا به دلایلی درخواست پناهندگی شما رد شود و شما به کشور خود بازگردید. 

عوامل رد شدن درخواست پناهندگی

درخواست پناهندگی شما ممکن است به خاطر دلایل مختلفی رد شود. دلایلی مانند:

  • کامل نبودن مدارک و اطلاعات شخصی
  • تناقض داشتن مدارک
  • عدم رعایت با قانون دوبلین
  • عدم تایید درخواست پناهندگی در سایر کشورها
  • داشتن سابقه کیفری و قانونی (جنایتکار و .. باشد)
  • دیر اقدام کردن درخواست پناهندگی
  • ثبت اطلاعات و هویت افراد به عنوان پناهنده در سایر کشورها

موارد ذکر شده در بالا باعث می شود که درخواست پناهندگی شما رد شود. اگر درخواست شما شامل قانون دوبلین هم باشد رد می شود.

سایر دلایل رد درخواست پناهندگی در ایتالیا که شامل قانون دوبلین است عبارتند از:

  • طبق قانون دوبلین اگر شخص متقاضی قبل از اعلام پناهندگی وارد کشور دیگری شود و در آن کشور اعلام پناهندگی کند دیگر نمیتواند در کشور ایتالیا درخواست پناهندگی دهد.
  • شخص متقاضی مرتکب اعمال خلاف قوانین سازمان ملل بوده باشد.
  • در ایتالیا جرمی که در قانون کیفری تعیین شده است، مجرم شناخته شده است.
  • اگر فرد متقاضی جرم هایی علیه صلح، جنایات جنگی یا جرایمی علیه بشریت است که طبق قوانین بین المللی تعریف شده است.

انواع کیس های پناهندگی

پناهندگان افرادی هستند که در کشور خود از لحاظ نژاد، ملیت، مذهب، عقاید و … مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. این افراد کشور خود را ترک میکنند و به کشور دیگری پناه می آورند. ویزای پناهندگی از انواع مختلفی تشکیل شده است.

هریک از کیس های زیر شرایط  و قوانین مربوط به خود را دارند. با مطالعه کیس های پناهندگی و بررسی آنها می توانید با توجه به شرایطتان یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع مختلف کیس های ویزای پناهندگی می پردازیم.

پناهندگی سیاسی

افرادی که در کشورشان مشکلات سیاسی دارند و نمیتوانند عقیده و باورهای سیاسی خود را به راحتی بیان کنند و عقیده  این افراد با رویکرد قانون کشورشان متفاوت می باشد. این افراد به عنوان پناهنده سیاسی به ایتالیا مهاجرت میکنند و درخواست پناهندگی می دهند. افراد باید به دولت ثابت کنند که واقعا به دلیل مسائل سیاسی در کشور خودشان مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند.

پناهندگی  مذهبی

افرادی که به دلیل ایمان آوردن به دین خاصی و مسائل دینی کشور خود مورد خشونت و اذیت بسیار قرار می گیرند. در این صورت این افراد به عنوان پناهنده مذهبی به کشور ایتالیا پناه می آورند. این افراد باید اثبات کنند که به دلیل دین و مسائل مذهبی در کشور خود سختی بسیاری می کشند.

پناهندگی  اجتماعی

افرادی که ویزای پناهندگی اجتماعی را درخواست می دهند حتما دارای وضعیت اجتماعی بد و نابسامانی هستند. این افراد می خواهند از طریق پناهندگی اجتماعی وارد این کشور شوند. ایتالیا مدارک و شرایط اجتماعی کشورتان را بررسی میکند و در صورت تایید شرایط بد کشورتان می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

پناهندگی  نژادی

کسانی که در کشور خود به دلیل یک سری مشکلات نژادی، رنگ پوست و … مورد آزار و اذیت کشور خود قرار می گیرند. این افراد به این دلایل از طریق پناهندگی نژادی میتوانند به این کشور مهاجرت کنند.

پناهندگی جنسی

افرادی که در کشور خود، آزادی در مورد مسائل و تمایلات و گرایش های جنسی ندارند و بابت این موضوع مورد خشونت و اذیت بسیاری قرار می گیرند. این افراد می توانند از طریق پناهندگی جنسیتی به کشور ایتالیا مهاجرت کنند.

پناهندگی جنگی

کسانی می توانند از طریق پناهندگی جنگی به کشور دیگری مهاجرت کنند که به دلیل جنگ و درگیری های کشورشان امنیت مالی و جانی ندارند و مورد تهدید قرار گرفته اند. در این صورت میتوانید به کشور ایتالیا مهاجرت کنید. در صورت تایید مدارکتان می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیس، دلیل، بهانه پناهندگی

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگریم که مهاجرت از طریق پناهندگی جزو یکی از پرخطرترین روشهای مهاجرت است. در این روش ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما رقم بخورد. پناهندگان افرادی هستند که بنا به دلایلی مانند مشکلات نژادی، جنسی، مذهبی و … در کشورشان مورد آزار و اذیت فراوانی قرار میگیرند.

این افراد مجبورند که کشور خود را ترک کنند و به کشور دیگری پناه بیاورند. در همان ابتدا که به کشور ایتالیا وارد شدید باید درخواست پناهندگیتان را اعلام کنید. شما باید با ارائه مدارک و بیان دلیل پناهندگیتان به دولت ایتالیا ثابت کنید که در کشورتان مورد آزار و خشونت های فراوانی قرار گرفته اید.

در حین راه ممکن است افراد سودجو و قاچاقچیان به شما حمله کنند که در این صورت خسارت های مالی و جانی فراوانی برای شما اتفاق می افتد. درخواست پناهندگی شما ممکن است بنا به دلایل مختلفی مانند داشتن سابقه کیفری، درخواست پناهندگی در سایر کشورها و … رد شود.

از طرف دیگر بهتر است بدانید که مهاجرت از طریق پناهندگی در ایتالیا از روشهای مختلفی تشکیل شده است. شما میتوانید با توجه به شرایطی که دارید یکی از کیس های پناهندگی را به عنوان دلیل مهاجرت به ایتالیا انتخاب کنید.

2 دیدگاه

  1. سلام من میخواهم برای پناهندگی ایتالیا اقدام کنم خواستم بدونم حقوق پناهندگان در ایتالیا به چه صورتیه ؟ ایا ما در این کشور جایگاه و ارزشی داریم یا نه؟ اگر پناهنده این کشور شیم باید در کمپ پناهندگی ایتالیا زندگی کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا