مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی اتریش 2021

کشور اتریش، کشوری ثروتمند، با مناظر طبیعی بکر ؛ که در اروپای مرکزی واقع شده است.مطمئنا هر کسی از شرایط بی نظیر این کشور، مطلع باشد؛ بازدید از این کشور را در لیست کارهای واجب زندگی خود قرار میدهد. جاذبه های متعدد این کشور، باعث شده،متقاضیان فراوانی اقدام به اخذ ویزای توریستی این کشور نمایند. البته که ویزای توریستی، یکی از روش های مهاجرت اتریش و ورود به این کشور پر امتیاز است. پایتخت اتریش، یعنی شهر وین نیز طی 10 سال گذشته به طور مکرر، بهترین شهر دنیا، از تمام جهات رتبه گرفته است. از زیبایی ها و امکانات و سطح زندگی اجتماعی در این کشور نمیتوان چشم پوشی کرد. در این مقاله قصد بررسی ویزای توریستی این کشور را داریم. مطالب مفید زیر را از دست ندهید.

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش

کشور اتریش و زیبایی ها و امتیازات بیشمار آن هرساله  تقاضا و جاذبه های بسیاری برای مردمان دیگر کشورها داشته است. اتریش سالانه میزبان جشنها و مراسمات و فستیوال ها در زمینه موسیقی کلاسیک در سطح دنیاست. در واقع اتریش به عنوان مهد موسیقی جهان نیز شناخته میشود.

از آنجایی که کشور اتریش جزو کشورهای اتحادیه اروپا نیز هست.با دریافت ویزای این کشور از کلیه کشورهای حوزه شینگن نیز میتوانید بازدید فرمایید. این ویزا که صرفا جهت گردشگری و بازدید و اقامت کوتاه مدت ارائه می گردد.دارای 90 روز اعتبار است.که هر ایرانی میتواند در هر نیم سال یکبار آن را اخذ نماید.

بیشتر بخوانید: کشورهای حوزه شینگن

که البته بهتر است بدانید که با این ویزا اجازه تحصیل و کار در اتریش را نخواهید داشت.برای اقدام به اخذ این ویزا،کافیست که از طریق ایمیل سفارت اتریش،درخواست خود را ارائه و منتظر جواب باشید.این درخواست ها در ادارات VFS(وی اف اس ) ثبت و بررسی خواهند شد.

بدین ترتیب که شما درخواست خود را از طریق ایمیل سفارت اتریش ارسال نموده و هزینه های لازم را پرداخت مینمایید. و پس از موافقت با درخواست شما، زمانی معین می گردد. جهت ارائه مدارک ترجمه رسمی شده  به زبان آلمانی و مراجعه به سفارت.

آدرس سایت رسمی سفارت اتریش: www.bmeia.gv.at/fa/oeb-teheran

دلایل صدور ویزای توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش با دلایل و عناوین مختلفی ارائه میگردد. و هر یک از این ویزاها با توجه به هدف متقاضی، دارای روشهای مختص به خود است.حائز اهمیت است که در مرحله اول، قصد خود را از اخذ این ویزا مشخص نموده و سپس با توجه به هدف خود نوع ویزای توریستی را برگزینید. چرا که با توجه به نوع ویزا و قصد شما مراحل و مدارک اخذ آن مشخص خواهد شد. با توجه به آنچه گفته شد، دلایل صدور انواع ویزای توریستی اتریش به شرح زیر خواهد بود:

ویزای گردشگری و توریستی 

اتریش کشوری است با مناظر طبیعی بکر و سنت و فرهنگهای منحصر به فرد. اتریش و سوئیس به پایتخت ورزشهای زمستانی نیز معروف هستند. از این رو حتی در زمستانها نیز افراد زیادی به این کشور مراجعه میکنند. در واقع این کشور در تمام فصول سال، برای هر نوع سلیقه ای تفریحات جذابی خواهد داشت. این ویزا مخصوص بازدید از مناظر و صرفا تفریح در اتریش صادر میگردد.

بازدید از افراد خانواده و دوستان و اقوام

اگر از افراد خانواده شما، شخصی مقیم یا تبعه اتریش است.شانس شما برای اخذ این ویزا بسیار است. فقط کافیست که از سمت فرد مقیم در اتریش دعوتنامه دریافت کرده باشید. و با قصد بازدید خانواده درخواست و مدارک خود را ارائه کنید.

شرکت در همایش یا سمینار(علمی، کاری،کنفرانس)

مسلما کشور پیشرفته ای مانند اتریش،هر ساله برگزار کننده سمینارها و همایش های بسیاری است. فیلد این همایشها میتواند تجهیزات پزشکی، مدیریتی، اقتصادی، مهندسی و غیره باشد.افراد متخصص و مربوطه به این فیلدها میتوانند با داشتن دعوتنامه از ارگانها و سازمانهای برگزار کننده این مراسمات، برای اخذ ویزای توریستی اتریش اقدام نمایند.

تجاری و بیزینسی

اتریش، همواره جزو 20 کشور برتر جهان از لحاظ اقتصادی، رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی بوده است. از این رو با خصوصی سازی نهادهای اقتصادی و اجرایی، این کشور بستر مناسبی برای انجام فعالیتهای تجاری بوده است.

 یکی از دلایل اخذ ویزای توریستی و کوتاه مدت اتریش می تواند، حضور به منظور ارزیابی  و بررسی شرایط جهت راه اندازی کسب و کار و بدست آوردن موقعیت های شغلی مناسب و از این قبیل دلایل باشد.

درمانی

با دارا بودن بهترین تجهیزات پزشکی و فناوری مدرن جهت خدمات درمانی و همینطور بهترین و متخصص ترین پزشکان. اتریش و آلمان همیشه در لیست قویترین کشورها در زمینه ارائه خدمات درمانی و پزشکی بوده اند. از این رو سالانه افراد زیادی برای درمان و استفاده از این خدمات، با ارائه مدارک و اثبات تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های این کشور، با ویزای توریستی به اتریش مراجعه مینمایند.

انواع ویزای توریستی اتریش 

  • ویزای تجاری :  این ویزا جزو ویزاهای بلند مدت محسوب شده و مورد استفاده تجار و بازرگانان است.
  • ویزای ترانزیتی : با این ویزا حق خروج از فرودگاه را ندارید.
  • ویزای عبور :   می توان از فرودگاه خارج شد. و 5 روز اعتبار دارد.
  • ویزای توریستی:  گردشگران و مسافرانی که  با قصد تفریح به اتریش سفر میکنند. نیاز به این نوع ویزا دارند.

ویزای نوع A اتریش

ویزای نوع A در واقع همان ویزای ترانزیت است. در این حالت مسافرانی که باید در فرودگاه منتظر بمانند و خط پروازی خود را عوض کرده و به مسافرت خویش به سوی مقصد، ادامه دهند.

با داشتن این ویزا، مسافر نهایتا میتواند در فضای فرودگاه تردد نماید و نه بیشتر. دارندگان این ویزا حتی حق خارج شدن از فرودگاه را ندارند.

ویزای نوع B اتریش

ویزای نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیت محسوب میشود. با این تفاوت که این ویزا دارای 5 روز اعتبار بوده. و همینطور دارنده این ویزا میتواند از فرودگاه خارج شود. اما پس از گذشت 5 روز این ویزا باطل خواهد شد.

ویزای نوع C اتریش (ویزای توریستی)

این ویزا همان ویزای توریستی اتریش محسوب میشود.که اغلب و نهایتا 15 روز اعتبار دارد.افرادی که با تور اتریش قصد سفر و تفریح در این کشور را دارند، به این نوع ویزا نیاز خواهند داشت.

ویزای نوع D اتریش

این ویزا به نوع مولتی معروف است. که در بازه زمانی 6 ماهه به اعتبار 90 روزه یا همان 3 ماهه، صادر میگردد.در تمام ویزاهای یاد شده در این 4 نوع ، مدارک یکسانی جهت ارائه میخواهند. اما پروسه انجام کارهایشان متفاوت خواهد بود.

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی اتریش

ممکن است نتیجه روند اخذ ویزای توریستی اتریش با جواب منفی سفارت اتریش همراه باشد. که به آن اصطلاحا ریجکت شدن ویزا میگویند. در این حالت شما میتوانید که در خواست خود را تمدید، و اعتراض به ریجکتی خود را به سفارت ایمیل نمایید. آنها موظفن که دلیل ریجکتی را اعلام نمایند. دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای شما میتواند یکی از حالات زیر باشد. در صورت دانستن آنها، تا میتوانید از صورت گرفتن این حالات جلوگیری نمایید.

  • دلیل نقص مدارکی که سفارت درخواست میکند
  • نبودن حساب مالی شفاف و گردش حساب شک برانگیز(اثبات تمکن مالی و گردش حساب بانکی دقیق)
  • مرتب نبودن پرونده
  • وجود ریجکتی‌‌های قبلی در پاسپورت
  • عدم ارائه مدارکی که افسر پرونده که اثبات کننده برگشت شما به کشور مبدا باشد

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اتریش

اگر قصد اخذ ویزای توریستی اتریش را دارید. الزاما مدارک نامبرده را ترجمه رسمی به زبان آلمانی کنید. و آنها را به کنسولگری اتریش تحویل دهید:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای اتریش، که خود به زبان آلمانی است.
  • 2 قطعه عکس 3*4 با زمینه سفید و استانداردهای لازم که در 6 ماه اخیر گرفته شده 
  • داشتن پاسپورت و گذرنامه که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه 
  • بیمه مسافرتی که کل مدت اقامت شما را پوشش دهد.
  • بلیط رفت و برگشت و رزوشن هتل یا محل اقامت
  • برای اخذ ویزا باید پاسپورت شما حداقل 2 صفحه جای خالی باشد
  • داشتن کپی از قسمت مشخصات پاسپورت و ویزاهای شنگن سابق درج شده در آن
  • اثبات تمکن مالی با گردش حساب بانکی(داشتن پول نقد مدرک اثبات نمیباشد)
  • متقاضیان زیر سن قانونی از والدین و ولی قانونی یا از سمت دادگاه، رضایتنامه محضری داشته که به زبان آلمانی ترجمه رسمی شده باشد.

هزینه های اخذ ویزای توریستی اتریش در سال 2021

هزینه های جاری، جهت اخذ ویزای توریستی اتریش در سال 2020 ، از 60 یورو بوده است. که این هزینه ها در سال 2021 به صورت زیر اعلام گردیده است:

  • هزینه برای کودکان 12-6 سال، 35 یورو( برای کودکان زیر 6 سال هزینه دریافت نمیشود)
  • هزینه برای تهیه ویزا، جهت اقامت 180-91 روز 100 یورو
  • هزینه برای تایید مدارک شما از سمت کنسولگری 40 یورو
  • هزینه رزرو هتل در اتریش حداقل شروع قیمت از شبی 78 دلار امریکا است(هتلهای اتریش شروع قیمت از شبی 150 دلار است)

البته علاوه بر هزینه های گفته شده، هزینه های بلیط و گشت و گذار و خورد و خوراک نیز موارد قابل توجهی هستند. طبق آمار یک دانشجوی مشغول به کار در اتریش 1200-800  یورو ماهیانه هزینه دارد. اما اقامت یک توریست به مدت 1 ماه در این کشور حدود 1500-1300 یورو خواهد بود. و همینطور بسیار دیده شده که افراد با اخذ این ویزا، اقامت خود را در اتریش کوتاه تر کرده و از باقی اعتبار ویزای خود، برای دیدن دیگر کشورهای حوزه شینگن استفاده میکنند. عمده هزینه ها اغلب برای اقامت و رزرو هتل خواهد بود.

سخن پایانی مجله مهاجرت

اتریش را به جرات میتوان یکی از جذابترین مناطق توریستی جهان دانست. موسیقی های زنده معروف دنیا، غارهای نمکی و یخی، مناظر بکر طبیعی، موزه های زیبا، مناطق تاریخی و غیره. تجربه زیباترین لحظات در اتریش، همه در گرو اخذ ویزای توریستی این کشور است.

در مقاله بالا به طور کامل از انواع ویزای توریستی و کیس های اخذ آن صحبت کردیم. همینطور اینکه مدارک مورد نیاز تمام این ویزاها مشترک بوده. اما با توجه به نوع آنها، پروسه صدور متفاوت خواهد بود. مقاله بالا را به دقت بخوانید و برای اخذ تصمیم مطمئن تر از بهره گیری از موسسات و وکلای معتبر بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا