مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی سوئد، علل ریجکتی و شرایط تمدید ویزا

اخذ ویزای توریستی یکی از روشهای مهاجرت به سوئد میباشد. کشور سوئد در شمال قاره اروپا و در بخشی از جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور دارای آب و هوای معتدل میباشد. سوئد جزو یکی از زیباترین و خوش منظره ترین کشورهای جهان بوده است.

این کشور دارای منابع گردشگری و طبیعت های زیبای فراوانی است که به همین دلیل سالانه افراد و گردشگران بسیاری با اخذ ویزای توریستی به کشور سوئد مهاجرت میکنند. سوئد کشوری محبوب و پر طرفدار در بین افراد میباشد. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی مانند جنگل های زیبا، دریاچه، شهرهای زیبا و باستانی، منظره های قطب شمال و … بوده است.

سوئد دارای امکانات فراوان و رفاه اجتماعی میباشد. از طرف دیگر کیفیت زندگی در سوئد بسیار بالا میباشد. افراد برای دیدار اقوام و آشنایان خود، تفریح، گردشگری و دیدن طبیعت زیبای سوئد ویزای توریستی اخذ میکنند. بهتر است بدانید با اخذ ویزای توریستی سوئد نمی توانید مشغول به کار و تحصیل شوید.

حتی با اخذ ویزای توریستی سوئد موفق به اخذ اقامت دائم نمی شوید. بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزای توریستی باید سوئد را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. با ما همراه باشید که در ادامه میخواهیم به بررسی ویزای توریستی، شرایط اخذ ویزا، مدارک لازم، علت ریجکتی و … بپردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

بابت اخذ ویزای توریستی باید از یک سری شرایط و قوانین برخوردار باشید. شما باید به اداره مهاجرت سوئد ثابت کنید که دارای شرایط مالی خوبی هستید. باید هدف خودتان از اخذ ویزای توریستی و سفر به سوئد را به اداره مهاجرت سوئد ثابت کنید. بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا، باید کشور سوئد را ترک کنید و به کشور خود بازگردید.

ممکن است درخواست ویزای شما بنا به دلایل مختلفی رد شود و شما موفق به اخذ ویزای توریستی نشوید. البته لازم به ذکر است در صورتی که شما دعوتنامه داشته باشید پرونده اخذ ویزای شما قوی تر خواهد بود و راحت تر میتوانید ویزا را اخذ کنید.

شما با اخذ ویزای توریستی نمی توانید اقامت دائم سوئد دریافت کنید. همچنین با اخذ ویزا نمیتوانید در سوئد مشغول به تحصیل و کار شوید. مدت اعتبار ویزای توریستی 90 روزه است. بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا در صورت دلایل قانع کننده و منطقی میتوانید ویزای خود را تمدید کنید. 

هزینه اخذ ویزا

هزینه یکی از مسائل مهم برای افراد مهاجر میباشد. کشور سوئد جزو یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه در قاره اروپا میباشد. هزینه زندگی و خرج و مخارج در سوئد در این کشور بسیار بالا میباشد. افرادی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه های لازم را بپردازند.

شما باید هزینه اخذ ویزا، هزینه مصاحبه را بپردازید. در صورتی که ویزا برای شما صادر نشود و با اخذ ویزای توریستی مخالفت کنند در این صورت باید تمام هزینه ها را بپردازید و هیچ هزینه ای به شما برگردانده نمی شود.

هزینه اخذ ویزا برای افراد بزرگسال 13 سال به بالا 60 یورو میباشد. هزینه اخذ ویزای برای کودکان 6 تا 12 سال تقریبا 35 یورو است. جالب است بدانید هزینه ویزای توریستی برای کودکان زیر 6 سال رایگان بوده است. شما علاوه بر هزینه اخذ ویزا باید هزینه های دیگری مانند: هزینه سفر و بلیط هواپیما، هزینه اقامت در سوئد، هزینه خوراک و … را هم بپردازید.

مدارک مورد نیاز

شما برای اخذ ویزای توریستی و مهاجرت به کشور سوئد  باید یک سری مدارک مورد نیاز بابت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را به زبان سوئدی یا انگلیسی ترجمه کنید. سپس باید به اداره مهاجرت سوئد تحویل دهید.

شما باید با ارائه مدارکی به دولت سوئد ثابت کنید که بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا به کشور خود بازمیگردید. با ارائه این مدارک راحت تر میتوانید ویزای توریستی اخذ کنید که این مدارک شامل فیش حقوقی، گواهی اشتغال، سند ملک و … میباشد.

این مدارک عبارتند از:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. پاسپورت معتبر
  3. مدارک بیمه
  4. مدارک شغلی
  5. گواهی تمکن مالی
  6. شناسنامه و کارت ملی
  7. دو قطعه عکس
  8. وضعیت تاهل و ارائه سند ازدواج
  9. دعوتنامه (در صورت داشتن)
  10. گردش 3 ماه اخیر حساب بانکی
  11. گواهی اشتغال به تحصیل( برای دانش آموزان و دانشجویان)
  12. گواهی اشتغال به کار(در صورت شاغل بودن)
  13. نامه هدف از سفر
  14. ارائه مدارکی جهت اثبات بازگشت به کشور خود
  15. گواهی پزشکی و بیمه
  16. رزرو بلیط رفت و برگشت

مراحل اخذ ویزا

شما باید مراحل مختلفی را به درستی طی کنید تا موفق به اخذ ویزای توریستی شوید. باید تمامی مراحل اخذ ویزا را رعایت کنید تا درخواست ویزای شما ریجکت و رد نشود. ابتدا باید به سایت سفارت سوئد مراجعه کنید و درخواست اخذ ویزا خود را اعلام کنید و فرم مربوط به اخذ ویزا را تکمیل کنید.

شما باید از طریق سایت زمانی را جهت مراجعه حضوری و مصاحبه رزرو کنید. شما باید هزینه اخذ ویزا را به صورت آنلاین پرداخت کنید. باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. سفارت کشور سوئد مدارک شما را بررسی میکند و در صورت تایید برای شما ویزای توریستی صادر میکنند.

بررسی مدارکتان و اخذ ویزای توریستی شما ممکن است به مدت 3 ماه طول کشد. لازم به ذکر است اگر شما از سوی سوئد دعوتنامه ای داشته باشید در این صورت به راحتی میتوانید ویزای توریستی سوئد را اخذ کنید.

پس جهت اخذ ویزای توریستی باید 3 مرحله را بگذرانید. این 3 مرحله عبارتند از: دریافت وقت از سفارت سوئد، جمع آوری مدارک و ترجمه آنها، مراجعه حضوری به سفارت سوئد جهت ارائه مدارک و مصاحبه با آفیسر.

مدت زمان لازم جهت اخذ ویزا و مدت اعتبار ویزا

یکی از مسائل مهم برای افرادی که قصد اخذ ویزای توریستی سوئد را دارند مدت زمان صرف شده برای اخذ ویزا میباشد. در کشور ایران معمولا به مدت 14 الی 21 روز زمان میبرد تا مدارک شما را بررسی کنند و نتیجه را به شما اعلام کنند. در صورت تایید شدن مدارکتان، ویزا برای شما صادر میگردد.

البته با توجه به تعداد زیاد گردشگران بهتر است برای اخذ ویزا 2 ماه قبل اقدام کنید. لازم به ذکر است در ماه های سپتامبر و ژانویه تعداد متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی بسیار زیاد است. مدت اعتبار ویزای توریستی سوئد 90 روزه میباشد. شما بعد از به پایان رسیدن مدت اعتبار ویزا باید کشور سوئد را ترک کنید.

شرایط تمدید ویزا

ویزای توریستی سوئد به نام ویزای شینگن هم صادر میشود. شما از زمانی که برای اخذ ویزا درخواست دادید  مدارکتان به سفارت سوئد ارائه دادید  تقریبا 3 ماه بعد ویزای توریستی شما صادر میشود. مدت اعتبار ویزای توریستی 90 روز بوده است.

شما میتوانید در 6 ماه به مدت 90 روز در کشور سوئد اقامت داشته باشید. طبق قوانین حقوقی کشور سوئد، شما نمیتوانید مدت اعتبار ویزای توریستی را تمدید کنید. البته لازم به ذکر است بنا به یکسری دلایل مهم و منطقی و با توجه به شرایطتان میتوانید اعتبار ویزای خود را تمدید کنید.

در صورتی که شما دلیل قانع کننده و محکمی برای تمدید ویزای خود ندارید باید کشور سوئد را ترک کنید. جالب است بدانید اگر شما بیشتر از تاریخ اعتبارتان در سوئد بمانید باید بابت آن روزها جریمه پرداخت کنید.

علت رد شدن درخواست ویزا

گاهی اوقات ممکن است پس از بررسی مدارک و شرایطتان اداره مهاجرت سوئد با اخذ ویزای توریستی شما مخالفت کند. در این صورت ویزای توریستی شما ریجکت یا رد میشود. در صورتی که مدارک و پرونده شما کامل و قوی باشد ویزای شما رد نمیشود.

برای مثال داشتن دعوتنامه در پرونده یکی از دلایل مهم و محکم جهت اخذ ویزای توریستی می باشد. در صورت ریجکت شدن ویزا باید به مدت 6 ماه صبر کنید و مدارک و اسناد خود را کامل کنید و دوباره میتوانید جهت دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. در زیر یک سری عوامل مهم و موثر در رد شدن ویزای توریستی را بیان میکنیم.

  • ارائه مدارک ناقص(ارائه مدارک تقلبی)
  • داشتن سابقه کیفری
  • عدم ارائه گواهی مالی و عدم توانایی جهت اثبات شرایط مالی
  • عدم توانایی جهت اثبات هدفتان از سفر( مشخص نبودن قصد و دلیل شما از سفر)
  • نداشتن بیمه مسافرت
  • نداشتن اعتبار پاسپورت
  • اثبات نکردن محل سکونت
  • مدارک شناسایی نامعتبر

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که کشور سوئد دارای طبیعت و منابع گردشگری فراوانی میباشد. سالانه افراد زیادی جهت دیدار با اقوام و آشنایان، تفریح و گردشگری ویزای توریستی سوئد را اخذ میکنند. با اخذ ویزای توریستی نمیتوانید در سوئد مشغول به تحصیل و کار شوید.

اعتبار این ویزا 90 روزه میباشد و بعد از به پایان رسیدن اعتبار باید کشور سوئد را ترک کنید. البته در شرایط خاص که دلیل منطقی و محکمی داشته باشید میتوانید اعتبار ویزای خود را تمدید کنید.

ممکن است بنا به دلایلی مانند کامل نبودن مدارک، عدم اعتبار پاسپورت، مدرک نامعتبر و … درخواست شما ریجکت شود. پس بهتر است در جمع آوری مدارکتان جهت اخذ ویزا دقت کنید زیرا اگر مدرک شما رد شود باید 6 ماه صبر کنید و دوباره مدارک کاملتان را ارائه دهید. بهتر است بدانید اگر از سوی کشور سوئد دعوتنامه داشته باشید راحتتر و سریعتر میتوانید ویزا توریستی اخذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا