مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد ایتالیا، شرایط تولد فرزند در ایتالیا

ویزای تولد یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایتالیا میباشد. کشور ایتالیا جزو کشور محبوب و پر طرفدار در بین افراد می باشد. به دلیل امکانات خوب زندگی در ایتالیا، افراد علاقه بسیار زیادی زندگی در این کشور را دارند. نرخ بیکاری در ایتالیا بسیار پایین می باشد و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست.

افراد بسیار علاقه دارند که فرزندشان در ایتالیا متولد شوند و تابعیت این کشور را اخذ کنند. در این صورت فرزندتان از امکانات ایتالیا بهره مند شوند. بهتر است بدانید تابعیت فرزند در کشور ایتالیا از قانون خون پیروی می کند.

قانون خون به این معناست که فرزند در صورتی تابعیت و اقامت ایتالیا را اخذ می کند که یکی از اعضای والدینش تابعیت و اقامت ایتالیا را داشته باشد در این صورت فرزند هم جزو شهروندان این کشور محسوب می شود.

پس اگر قصد دارید با تولد فرزند خودتان تابعیت این کشور را اخذ کنید بهتر است بدانید که این کار بی فایده است. زیرا ایتالیا از قانون خون پیروی میکند. در ادامه به بررسی دقیق تر ویزای تولد ایتالیا، شرایط و قوانین آن، آشنایی قانون خون و خاک، مزیت اخذ ویزا و … میپردازیم.

آشنایی با قانون خاک و خون

همانطور که در بالا ذکر کردیم در کشور ایتالیا هم مانند سایر کشورها سیستم خون و خاک وجود دارد. البته لازم به ذکر  است کشور ایتالیا تنها از قانون خون پیروی می کند. در اینجا هر دو مفهوم اصل خاک و خون را برای شما بیان می کنیم تا اطلاعات کافی در مورد این دو اصل کسب کنید.

قانون خاک به این معناست که افراد در خاک هر کشوری باشند در آسمان و زمین هر کشور و یا در محدوده ی آن کشور باشند و فرزند آنها در آنجا متولد شود طبق اصل خاک، فرزند آنها شهروند آن کشور محسوب می شود و تولد فرزند اصلا به  تابعیت والدین ربطی ندارد.

قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشد به فرزند آنها هم تابعیت همان کشور تعلق می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آیند.

شرایط و قوانین اخذ اقامت

همانطور که میدانید کشور ایتالیا از قانون خون پیروی میکند. بر اساس قانون خون با تولد فرزند در ایتالیا نمی توانید اقامت برای خود(والدین) اخذ کنید. شما از طریق روشهای دیگر مهاجرت مانند اخذ ویزای کار، اخذ ویزای سرمایه گذاری و … میتوانید اقامت موقت ایتالیا را اخذ کنید.

سپس با تولد فرزند در ایتالیا بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. بعد از گذشت 6 سال میتوانید تابعیت این کشور را اخذ کنید. در کشور ایتالیا در صورتی که یکی از اعضای والدین اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ کرده باشند فرزند آنها هم میتوانند اقامت ایتالیا را اخذ کنند.

اگر فردی که ایتالیایی نیست و به عنوان فرزند خواندگی یک خانواده ایتالیایی در بیاید بعد از 5 سال میتواند تابعیت ایتالیا را اخذ کند. جالب است بدانید محل اقامت این افراد برای دولت ایتالیا مهم نمی باشد. این افراد میتوانند خارج از کشور ایتالیا هم زندگی کنند. اگر فرزندتان خارج از کشور ایتالیا به دنیا بیاید و یکی از اعضای خانواده تابعیت ایتالیا را اخذ کرده باشند، فرزند از تابعیت والدین تبعیت میکند.

تولد فرزند با ویزای توریستی

سالانه افراد زیادی برای تفریح و دیدار با اقوام و آشنایان از طریق ویزای توریستی به کشور ایتالیا مهاجرت میکنند. اگر شما قصد دارید که با اخذ ویزای توریستی به کشور ایتالیا سفر کنید و در آنجا با تولد فرزندتان اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ کنید بهتر است بدانید که این راه امکان پذیر نیست.

بهتر است بدانید کشور ایتالیا از قانون خون پیروی میکند. شما با تولد فرزندتان در کشور ایتالیا نمیتوانید اقامت و پاسپورت ایتالیا را اخذ کنید. پس نتیجه میگیریم شما با اخذ ویزای توریستی ایتالیا و تولد فرزند هم شما و هم فرزندتان موفق به اخذ تابعیت و اقامت نمیشوید.

مدارک مورد نیاز

ابتدا برای اخذ ویزای تولد باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. شما باید یک سری مدارک مورد نیاز را باید جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را به زبان ایتالیایی ترجمه کنید. سپس باید به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تولد عبارتند از:

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. پاسپورت معتبر
  4. عکس
  5. ارائه مدارک و مجوز اقامت(جهت اثبات اخذ اقامت دائم سوئد)
  6. نامه عدم سوء پیشینه
  7. گواهی اشتغال
  8. نامه جهت اثبات تمکن مالی
  9. گواهی تولد
  10. سند ازدواج پدر و مادر
  11. سند طلاق( در صورت طلاق پدر و مادر)
  12. مدرک زبان ایتالیایی

مزایای تولد فرزند و اخذ ویزا

با تولد فرزندتان و اخذ تابعیت و اقامت ایتالیا از تمامی حقوق شهروندان بهره مند می شوید. شما با داشتن اقامت دائم می توانید در ایتالیا مشغول به کار شوید و از موقعیت های شغلی زیادی بهره مند شوید. فرزندتان میتواند به صورت رایگان مشغول به تحصیل شود. در آینده فرزندتان میتوانند در ایتالیا مشغول به کار شود و شغل متناسب با شرایطتان را میتوانید به راحتی بیابید.

در صورت داشتن اقامت و تابعیت این کشور می توانید پاسپورت ایتالیا را اخذ کنید. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد. از طرف دیگر شما و فرزندتان از خدمات درمانی خوب و رایگان این کشور بهره مند می شوید. ایتالیا دارای اقتصاد پیشرفته و پویایی است. کیفیت زندگی در ایتالیا بسیار خوب می باشد.

تابعیت دوگانه

تابعیت دوگانه به این معناست که یک فرد دارای دو تابعیت از کشورهای مختلف میباشد. اگر کشوری در صورت داشتن تابعیت شما را به عنوان شهروند بپذیرد و به شما تابعیت بدهد در این صورت شما دارای تابعیت مضاعف یا دو تابعیتی هستید. تا پیش از عهدنامه 92/91 کشور ایتالیا از تابعیت دوگانه پیروی نمی کرد.

شهروندان کشور ایتالیا میتوانند علاوه بر تابعیت ایتالیا، تابعیت کشور دیگری را هم اخذ کنند. اگر از سایر کشورهای جهان به کشور ایتالیا مهاجرت میکنند میتوانند تابعیت قبلی خود را حفظ کنند و در کنار آن تابعیت این کشور را هم اخذ کنند.

اما در حال حاضر کشور ایتالیا از قانون تابعیت دوگانه پیروی میکند. والدینی که تابعیت دوگانه دارند فرزند آنها طبق قانون خون میتواند تابعیت ایتالیا را اخذ کنند. پس ایتالیا هیچ مشکلی با قانون دوگانه ندارد و هیچ مشکلی برای تولد فرزندتان بوجود نمی آید.

شرایط حقوقی و قانونی

کشور ایتالیا از قانون اتحادیه اروپا پیروی میکند و افراد حق دارند به پارلمان اروپا رای بدهند. در صورتی که در کشوری غیر اتحادیه اروپا قرار دارد میتوانند از طریق سفارت ایتالیا یا سفارت کشورهای دیگر به پارلمان رای بدهند. افرادی که تابعیت و اقامت ایتالیا را دارند می توانند در همه ی کشورهای اتحادیه اروپا زندگی کنند.

طبق قانون ۱۶ قانون اساسی اتحادیه اروپا، ایتالیا از داده های شخصی و اطلاعات شما حفاظت میکند. طبق ماده 2 قانون اساسی، اتحادیه اروپا بر مبنای ارزش های احترام به کرامت انسانی، آزادی، دموکراسی، تساوی، حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر و … استوار است.

با اخذ تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا این حقوق به دست می آیند. از طرف دیگر طبق قانون شهروندی و اتحادیه اروپا، شهروندان ایتالیا وظیفه دارند مالیات خود را طبق تاریخ ذکر شده و سر وقت پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگریم کشور ایتالیا جزو یکی از کشورهای خوب و مناسب برای زندگی میباشد. به همین دلیل افراد علاقه بسیار زیادی دارند که در این کشور مهاجرت کنند. زندگی در ایتالیا از مزیت های فراوانی برخوردار است. اما بهتر است بدانید کشور ایتالیا از قانون خون پیروی میکند.

قانون خون به این معناست که در صورتی فرزند تابعیت و اقامت ایتالیا را اخذ میکند که یکی از اعضای والدین اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ کرده باشد. پس اگر قصد داشتید با اخذ ویزای توریستی و با تولد فرزندتان در ایتالیا اقامت و تابعیت برای خود و فرزندتان اخذ کنید بهتر است بدانید این روش به هیچ وجه امکان پذیر است.

با تولد فرزند در ایتالیا، فرزندتان از تمامی حقوق شهروندان برخوردار میشود. همینطور فرزندتان میتواند به صورت رایگان مشغول به تحصیل شود. جالب است بدانید ایتالیا از تابعیت دوگانه پیروی میکند. در این صورت شما با داشتن تابعیت کشور دیکری و با تولد فرزندتان در ایتالیا، فرزندتان از تابعیت ایتالیا شما تبعیت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا