مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد نروژ، اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند

اخذ ویزای تولد یکی از روشهای مهاجرت به نروژ می باشد. سالانه افراد زیادی بابت تولد فرزند در نروژ به این کشور مهاجرت می کنند. در صورتی که یکی از اعضای خانواده اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشند می توانند برای فرزندشان تابعیت اخذ کنند. این کشور از قانون خون پیروی می کند. لازم به ذکر است شما تحت هیچ شرایطی نمیتوانید با تولد فرزند در نروژ اقامت این کشور را اخذ کنید. در ادامه می خواهیم به بررسی ویزای تولد نروژ، آشنایی با قانون خون و خاک، شرایط اخذ اقامت، مزایا و معایب ویزا، مدارک لازم جهت اخذ ویزا، هزینه تولد و زایمان و … بپردازیم.

شرایط و قوانین ویزا

همانطور که می دانید در این کشور بدون تابعیت والدین، فرزند نمی تواند موفق به اخذ تابعیت این کشور شود. این کشور از قانون خون پیروی می کند. شما برای اینکه موفق به اخذ اقامت و تابعیت برای فرزندتان شوید باید خودتان تابعیت این کشور را اخذ  کرده باشید. از سال 2008 قانون خون در این کشور ثبت گردیده است و از این قانون جهت تولد فرزند در نروژ پیروی میکنند. البته لازم به ذکر است افرادی که ساکن شهرهای اروپایی می باشند اگر به مدت 2 سال در این کشور زندگی کنند تابعیت این کشور را اخذ میکنند.

این کشور برخلاف یکسری از کشورها از تابعیت دوگانه پیروی نمی کند. قانون خون یعنی اینکه یکی از والدین باید تابعیت و اقامت این کشور را داشته باشند تا بتوانند برای فرزندشان تابعیت آن کشور را اخذ کنند. پس نتیجه میگیریم با تولد فرزند در نروژ اعضای خانواده نمی توانند اقامت دائم را اخذ کنند. لازم به ذکر است جهت اخذ اقامت این کشور باید به مدت 10 سال در این کشور سکونت داشته باشید.

بهتر است بدانید که اگر شما تابعیت این کشور را اخذ کرده باشید با برخوردار از چند شرایط ذکر شده در زیر به صورت خودکار جزو شهروندان این کشور محسوب می شوید.

  1. سن شما زیر 18 سال باشد.
  2. دولت این کشور برای شما مجوز تحصیل صادر کند.
  3. اگر شما سن زیر 18 سال دارید می توانید برای اخذ شهروندی درخواست دهید.

تولد فرزند در نروژ با اخذ ویزای توریستی

همانطور که می دانید این کشور از قانون خون پیروی می کند. هر ساله افراد زیادی برای تفریح و گردشگری از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر می کنند. برخی دیگر از افراد بر این باورند که با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند در نروژ میتوانند اقامت و تابعیت برای خود و فرزندشان اخذ کنند. بهتر است بدانید با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند امکان اخذ اقامت وجود ندارد. شما با ویزای توریستی نه تنها برای خود بلکه برای فرزندتان هم نمی توانید اقامت و تابعیت را اخذ کنید زیرا این کشور از اصل خون پیروی می کند.

هزینه تولد و زایمان

یکی از مسائل مهم برای افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند هزینه تولد فرزند در نروژ می باشد. با توجه به تغییرات هزینه ها نمیتوان مبلغ دقیقی بابت هزینه ها بیان کرد. این کشور یک کشور ثروتمندی است و هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاست. هزینه زندگی در پایتخت کشور، شهر اسلو نسبت به سایر شهرها بیشتر است. هزینه زایمان طبیعی در این کشور 30/000 دلار می باشد و هزینه زایمان سزارین 50/000 دلار است. البته اگر شما بیمه درمانی داشته باشید هزینه عمل زایمان شما کمتر خواهد شد. 

مدارک مورد نیاز

ابتدا برای اخذ ویزای تولد باید فرم درخواست ویزا مورد نظر از سفارت نروژ اخذ کنید و تکمیل کنید. سپس یکسری مدارک مورد نیاز ذکر شده در زیر را ترجمه کنید و به سفارت تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. عکس
  4. ارائه مدارک جهت اثبات داشتن اقامت دائم فرانسه
  5. نامه عدم سوء پیشینه
  6. گواهی اشتغال
  7. نامه جهت اثبات تمکن مالی
  8. گواهی تولد
  9. سند ازدواج پدر و مادر
  10. سند طلاق( در صورت طلاق پدر و مادر)
  11. داشتن مدرک زبان ( پدر و مادر)

تابعیت دوگانه

این کشور از قانون تابعیت دوگانه( تابعیت مضاعف) پیروی نمی کند. این کشور قانون تایعیت دوگانه بسیار مخالف می باشد. اما لازم به ذکر است بدانید در برخی موارد از این قانون پیروی می کنند. این شرایط خاص عبارتند از:

  1. اگر یکی از والدین تابعیت نروژ را داشته باشد و در کشوری به دنیا باید که به دلیل قانون خاک تابعیت آن کشور را بگیرد.
  2. فرزندانی که والدین آنها نروژی باشند و تابعیت دیگر کشورها روی تابعیت آنها تاثیر گذاشته باشد و این فرزندان میتوانند هر دو تابعیت را حفظ کنند.

فرزند خواندگی

این کشور یک قانون برای خانواده هایی که قصد دارند سرپرستی فرزندی را بپذیرند تعیین کرده است. با پذیرفتن فرزند به عنوان فرزند خواندگی، تابعیت والدین به فرزند تعلق می گیرد. اگر یک خانواده نروژی سرپرستی فرزند زیر 18 سال را قبول کنند این فرزند به صورت خودکار تابعیت این کشور را اخذ می کند.

حال اگر این فرزند خارج از این کشور زندگی میکند باید جهت اقامت فرزند در نروژ از دولت این کشور مجوز اقامت اخذ کنند. البته لازم به ذکر است به دلیل امکانات و رفاه زندگی بالا در این کشور هزینه های زندگی بسیار بالا می باشد و شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید مخارج فرزندتان بپردازید. زمانی که فرزندی را به فرزند خواندگی قبول کردید باید از اداره فرزندخواندگی نروژ یک نامه تاییدیه دریافت کنید.

تابعیت نروژ

در این کشور کودکان زیر 18 سال که به عنوان فرزند خواندگی در خانواده ای زندگی می کنند بدون هیچ هزینه و بدون هیچ دغدغه ای تابعیت این کشور را اخذ می کنند. افرادی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنند اگر به مدت 7 سال در این کشور زندگی کنند بدون هیچ هزینه ای می توانند اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنند. افرادی که تابعیت این کشور را دارند اگر میخواهند به کشور خودشان برگردند میتوانند اقامت کشور خود را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که این کشور از قانون خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست که در صورتی فرزند تابعیت این کشور را اخذ می کند که یکی از اعضای خانواده تابعیت و اقامت این کشور را اخذ کرده باشند. لارم به ذکر است با تولد فرزند در نروژ و اخذ اقامت از تمامی حقوق شهروندان این کشور بهره مند می شوید.

افراد بر این باورند که میتوانند با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند در نروژ موفق به اخذ اقامت و تابعیت می شوند. اما بهتر است بدانید با اخذ ویزای توریستی نمی توانید اقامت دائم را اخذ کنید. بهتر است بدانید این کشور از تابعیت دوگانه پیروی نمیکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا