مهاجرتویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا، شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایتالیا بوده است. کشور ایتالیا در قاره اروپا بنا شده است که دارای تولیدات ناخالص داخلی فراوانی میباشد و هشتمین اقتصاد بزرگ در جهان به حساب می آید. ایتالیا دارای اقتصاد قدرتمند و پیشرفته ای میباشد. شما با سرمایه گذاری در ایتالیا میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. اخذ ویزای سرمایه گذاری جزو روشهای خوب و مناسب برای مهاجرت به ایتالیا میباشد.

سرمایه گذارید در ایتالیا دارای انواع مختلفی میباشد که شما با توجه به شرایطتان میتوانید از طریق یکی از این روشها جهت مهاجرت و اخذ اقامت اقدام کنید. بهتر است بدانید کشور ایتالیا در زمینه های مختلف در حال فعالیت میباشد. ایتالیا در زمینه ی صنعت مد و لباس، گردشگری، کشاورزی، ماشین آلات و … فعالیت دارد.

به همین دلایل سرمایه گذاران فراوانی علاقه مند به سرمایه گذاری در این کشور شدند. روش های سرمایه گذاری در ایتالیا عبارتند از: خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … .در ادامه به بررسی کامل ویزای سرمایه گذاری، شرایط اخذ ویزا، مزایای سرمایه گذاری و … میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

شما با اخذ ویزای سرمایه گذاری میتوانید در زمینه های مختلفی مانند تجهیزات، ارتباطات، امنیت، فرودگاه، گردشگری، صنعت مد، رباتیک و … مشغول به فعالیت شوید. شما در ابتدا جهت سرمایه گذاری در ایتالیا اقامت 2 ساله اخذ میکنید. بعد از گذشت 2 سال اقامت خود را به اقامت 3 ساله تمدید می کنید.

در صورتی که در مدت 5 سال با سرمایه گذاری باعث پیشرفت ایتالیا شوید و درآمد خوبی از آن طریق کسب کنید که مورد تایید کشور ایتالیا باشد میتوانید برای اخذ اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید. شما با نداشتن سوء سابقه و برخورداری از فعالیت اقتصادی خوب میتوانید بعد از گذشت 10 سال جهت اخذ پاسپورت اقدام نمایید.

بهتر است بدانید اداره مهاجرت ایتالیا هنگام درخواست شما جهت اخذ تابعیت و پاسپورت شرایط شما را بررسی میکند و در صورت تایید به شما تابعیت ایتالیا ارائه میگردد. این شرایط شامل تسلط کافی به زبان ایتالیایی، عدم سوء سابقه کیفری، پیروی از قوانین کشور، پرداخت کامل مالیات میباشد.

البته لازم به ذکر است که تمامی روشهای سرمایه گذاری در ایتالیا منجر به اخذ اقامت نمیشود. شما با سرمایه گذاری در این کشور میتوانید به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید. طرح و ایده سرمایه گذاری شما باید برای ایتالیا سودمند باشد و باعث پیشرفت اقتصادی ایتالیا شود. هر یک از روشهای سرمایه گذاری ایتالیا دارای شرایط و قوانین خاصی میباشد که در ادامه هر یک از این روشها را بررسی خواهیم کرد.

استاندارد سرمایه گذاری

شما برای سرمایه گذاری در ایتالیا باید استاندارد های سرمایه گذاری این کشور را بررسی کنید. عوامل مهم در استاندارد های سرمایه گذاری مانند خطر مصادره اموال و بررسی سیاسی کشور میباشد. شما به عنوان یک سرمایه گذار باید میزان نرخ مصادره کشور را بررسی کنید و از آن آگاهی کامل داشته باشید.

نرخ مصادره در سرمایه گذاری بین اعداد 1 تا 7 میباشد. هر چه نمودار به عدد 7 نزدیک باشد به این معناست که ایتالیا برای سرمایه گذاری دارای امنیت پایینی میباشد. اگر نمودار به عدد 1 نزدیک باشد به این معناست ایتالیا برای سرمایه گذاری دارای امنیت بالایی میباشد. ثبات سیاسی به معنای عدم وجود خشونت و تحریکات سیاسی می باشد.

ثبات سیاسی شامل بازه 2.5- تا 2.5+ میباشد. هرچه نمودار به سمت منفی باشد ایتالیا دارای ثبات ضعیف میباشد. هرچه نمودار به عدد مثبت نزدیک باشد به این معناست که ایتالیا دارای ثبات سیاسی قدرتمند و قوی میباشد.

مزایای ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ایتالیا دارای مزیت های فراوانی میباشد. به دلیل همین نکات مثبت و مزایای فراوان کشور ایتالیا، سرمایه گذاران فراوانی جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام میکنند. این کشور دارای صنعت قدرتمندی میباشد.مزیت های سرمایه گذاری عبارتند از:

  • دارای زیر ساخت مناسب
  • دارای اقتصاد پیشرفته و پویا
  • ارائه خدمات در سطح بالا در زمینه سرمایه گذاری
  • حمایت از سرمایه گذاران
  • ترویج فرصت تجاری برای سرمایه گذاران
  • انجام اصلاحات در بازار کار
  • وجود فرصت شغلی برای نیروی کار
  • پایین بودن نرخ مالیات و نرخ مصادره
  • برخورداری از امکانات رفاهی
  • اخذ اقامت دائم ایتالیا

معایب ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ایتالیا همانطور که دارای مزیت های فراوانی میباشد دارای یکسری معایب و نقص هایی است که در این قسمت میخواهیم معایب سرمایه گذاری در ایتالیا را برای شما بیان کنیم. معایب سرمایه گذاری عبارتند از: 

  • نرخ بیکاری بالا
  • هزینه ی زیاد نیروی کار
  • بی ثباتی سیاسی
  • سیستم بانکی ضعیف
  • فساد مالی بالا
  • قوانین ضعیف سرمایه گذاری
  • پایین بودن سطح سرمایه گذاری دولتی
  • پایین بودن حقوق 

مدارک مورد نیاز

 بابت اخذ ویزای سرمایه گذاری ایتالیا مانند سایر ویزاها باید مدارک لازم جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. شما باید این مدارک را ترجمه کنید و آنها را به اداره مهاجرت ایتالیا ارائه دهید. مدارک لازم بابت اخذ ویزا عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج( در صورت متاهل بودن)
  • گواهی و مدارک مالی(جهت اثبات داشتن تمکن مالی)
  • مجوز جهت شروع کسب و کار 
  • رزومه و سابقه کاری
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • فرم درخواست اقامت موقت
  • بیمه درمانی سفر
  • فیش حقوقی و قرارداد کاری(در صورت داشتن کار در ایران)
  • رسید و گردش حساب بانکی(جهت اثبات داشتن سرمایه کافی)
  • مدرک زبان ایتالیایی
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا

انواع روش های سرمایه گذاری

در اینجا میخواهیم انواع روش های سرمایه گذاری در کشور ایتالیا را بررسی کنیم. روش های مختلف سرمایه گذاری ایتالیا شامل ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه، خود حمایتی میباشد. هر یک از این روش ها دارای شرایط و قوانین مختلف و خاصی بوده است. در ادامه به صورت کامل هر یک از این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از روشهای سرمایه گذاری در ایتالیا میباشد. شما با ثبت شرکت در ایتالیا ابتدا اقامت 3 ساله اخذ میکنید. ویزایی که از طریق ثبت شرکت دریافت میکنید ویزای خود اشتغالی نام دارد. بهتر است بدانید ایتالیا برای شرکت های نوپا هیچ محدودیتی تعیین نکرده است.

برای ثبت شرکت بهتر است مبلغ 10/000 یورو جهت سرمایه اولیه در نظر داشته باشید. شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. مراحل ثبت شرکت در ایتالیا ممکن است به مدت 10 الی 12 ماه زمان ببرد و در این مدت باید به ایتالیا سفر کنید و کارای ثبت شرکت را انجام دهید. بعد از ثبت شرکت و امضای مدیران و افتتاح حساب بانکی میتوانید فعالیت شرکت خود را آغاز کنید.

بعد از گذشت 5 سال میتوانید برای دریافت اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید. ثبت شرکت از انواع مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از: ثبت شرکت با مسئولیت محدود (SRL)، ثبت شرکت با مسئولیت محدود با موارد خاص (SRLS)، ثبت شرکت های با سهام محدود (SPA)، ثبت شرکت های با مشارکت محدود (SAPA)

 خرید ملک

خرید ملک یکی دیگر از راههای سرمایه گذاری در ایتالیا میباشد. شما با خرید ملک ابتدا اقامت موقت اخذ میکنید. در همه ی کشورها از طریق خرید ملک، اخذ اقامت دائم امکان پذیر نمیباشد. شما برای کسب اقامت دائم باید سالانه به میزان 100/000 یورو درآمد داشته باشید و به دولت ایتالیا ثابت کنید.

البته برای خرید ملک در ایتالیا باید حداقل درآمد 300/000 تا 500/000 یورو سرمایه در نظر داشته باشید. با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک معمولا نمی توانید اقامت دائم ایتالیا را اخذ کنید. بهتر است بدانید با خرید ملک در ایتالیا میتوانید سودهای فراوانی را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

 خود حمایتی

خود حمایتی یکی دیگر از روشهای سرمایه گذاری ایتالیا میباشد. شما باید بابت فرد اصلی مبلغ 31/000 یورو و به ازای همسر 0.25 درصد و به ازای فرزند 0.5 درصد بیشتر از آن مبلغ، درآمد سالانه داشته باشید. شما باید تمکن مالی خود را به ایتالیا ثابت کنید. بهتر است بدانید با اخذ اقامت از این روش نمیتوانید مشغول به کار شوید.

لازم به ذکر است اگر شما به مدت 183 روز در سال در این کشور سکونت داشته باشید میتوانید اقامت دائم اخذ کنید. این روش سرمایه گذاری دارای محدودیت سنی نمی باشد. سابقه کار و تحصیل در این روش مهم نیست. شما در این روش به مدرک زبان با نمره بالا نیاز ندارید.

شما برای این روش فقط باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. اگر شما در ایتالیا ملک بخرید شانس اخذ ویزای شما بیشتر میشود. با اخذ این ویزا تحصیلات در ایتالیا رایگان می باشد. بعد از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم اخذ کنید.

کارآفرینی

کارآفرینی یکی دیگر از راههای سرمایه گذاری در ایتالیا میباشد. اگر شما قصد راه اندازی یک بیزینس و کسب و کار جدیدی دارید میتوانید این ویزا را اخذ کنید. شما حتی میتوانید به یک استارت آپ و بیزنس جدید بپیوندید. همچنین میتوانید از دو طریق در این کشور سرمایه گذاری کنید.

شما برای راه اندازی یک کسب و کار باید حداقل مبلغ 50/000 یورو سرمایه داشته باشید. برای پیوستن به یک کسب و کار جدید هم نیازمند 100/000 یورو سرمایه میباشید. در ایتالیا میتوانید در زمینه های مختلف مانند هوافضا، خودرو، تکنولوژی و … کارآفرینی کنید. البته بهتر است بدانید باید دارای طرح و پلن قدرتمندی باشید تا سود بسیاری دریافت کنید. با اخذ این ویزا میتوانید اقامت دائم ایتالیا را اخذ کنید.

خرید اوراق قرضه

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه یکی دیگر از روشهای سرمایه گذاری میباشد. با سرمایه گذاری در این روش میتوانید همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه ببرید. برای به همراه بردن همراه نیازی به سرمایه گذاری بیشتر نیست.

با با پرداخت 2 میلیون یورو می توانید اقامت 2 ساله دریافت کنید. مراحل این ویزا ممکن است به مدت 2 الی 4 ماه زمان ببرد. شما در 3 روش زیر میتوانید اوراق قرضه خریداری کنید و اقامت دائم اخذ کنید.

  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه ایتالیا به ارزش حداقل مبلغ 2 میلیون یورو
  • سرمایه گذاری به میزان حداقل مبلغ 1 میلیون یورو در اوراق مشارکت یا سهام شرکت های ایتالیایی (در صورت سرمایه گذاری در استارت آپ ها، این مبلغ به 500.000 یورو کاهش می یابد). سهام های ذکر شده یا معامله شده عمومی نیز یک سرمایه گذاری واجد شرایط است و می تواند به خارج از کشور واریز شود.
  • سرمایه گذاری به میزان حداقل 1 میلیون یورو در پروژه های مورد علاقه دولت ایتالیا مانند فرهنگ، آموزش، تحقیق و توسعه، هنر و … و این مبلغ غیر قابل بازگشت می باشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگریم کشور ایتالیا دارای اقتصاد پیشرفته ای میباشد. شما با سرمایه گذاری در این کشور میتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. سرمایه گذاری در ایتالیا از انواع مختلفی تشکیل شده است شما میتوانید با توجه به شرایطتان یکی از این روشهای خرید، ثبت شرکت، خود حمایتی و … را انتخاب کنید.

ابتدا به شما اقامت 2 ساله داده میشود و بعد از گذشت 2 سال میتوانید اقامت خود به مدت 3 سال تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال در صورتی که سرمایه گذاری شما باعث پیشرفت اقتصاد ایتالیا شود موفق به اخذ اقامت دائم ایتالیا میشوید.

با سرمایه گذاری در این کشور از مزیت های فراوانی مانند: اخذ اقامت دائم، بهره مندی از امکانات کشور، بهره مندی از کیفیت بالای زندگی، پایین بودن نرخ مالیات و مصادره و … برخوردار میشوید. بهتر است بدانید تمامی روشهای سرمایه گذاری در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا