مهاجرتویزای کاری و تخصص

آوسبیلدونگ آلمان چیست✔️شرایط + مدارک و هزینه【Ausbildung】

درخواست ها برای مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ هر روز افزایش پیدا می کند. آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته است که هر سال تعداد زیادی نیروی ماهر، نیمه ماهر، متخصص و حتی کارگر ساده جذب می کند. اگر می خواهید بدانید اوسبیلدونگ المان چیست و چگونه می توان با مهاجرت به این کشور علاوه بر مهارت، شغل نیز به دست آورد با مجله مهاجرت همراه باشید.

ویزای اوسبیلدونگ المان چیست؟

اوسبیلدونگ (ausbidung) آلمان یک راهکار عالی برای مهاجرت به این کشور پیشرفته است. مهاجرت به المان با اوسبیلدونگ به معنای شرکت در دوره های کارآموزی بدون پرداخت شهریه برای کسب مهارت و اشتغال در جایگاه های شغلی کشور آلمان است.

یکی از بهترین شرایط مهاجرت به المان از طریق اوسبیلدونگ عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی است. در صورتی که بتوانید برای مهاجرت به المان با اوسبیلدونگ اقدام کنید، در طول دوره کارآموزشی حقوق هم دریافت خواهید کرد و پس از مدتی موفق به پیدا کردن شغل و دریافت اقامت این کشور خواهید شد.

بیشتر بخوانید: “ویزای کار”آلمان | “فهرست بهترین مشاغل”

دوره اوسبیلدونگ های المان چیست؟

اوسبیلدونگ المان چیست
ویزا برای اوسبیلدونگ

“اوسبیلدونگ” در زبان آلمان به معنای کارآموزی است. هر ساله موسسات و شرکت های زیادی در کشور آلمان مسئول برگزاری این دوره ها و جذب مهاجران می شوند. در طول این دوره، کمک هزینه ای به دانشجویان و کارآموزان اختصاص می یابد.

به طور متوسط سالانه بیش از ۵۰۰ هزار کارآموز موفق به مهاجرت به آلمان از طریق دوره های اوسبیلدونگ می شوند. برای مثال در هر سال تعداد زیادی از دانشجویان و فعالان حوزه ساخت و ساز و معماری از طریق شرکت در دوره های اوسبیلدونگ معماری در المان، اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند و اکثر آن ها پس از مدتی شغلی مرتبط با رشته خود به دست می آورند.

بیشتر بخوانید: ویزای “تحصیلی” آلمان | شرایط اخذ ویزای تحصیلی 2022

انواع دوره اوسبیلدونگ المان چیست؟

در سال های گذشته دولت آلمان در رشته های متعددی دوره های کارآموزی برگزار و امکان مهاجرت به آلمان از طریق ausbidung را فراهم کرده است. برخی از پرطرفدارترین رشته ها عبارتند از:

  • حقوق و مدیریت دولتی
  • موسیقی
  • عمران و ساختمان سازی
  • برق
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی تولید
  • پرستاری و بهداشت
  • مدیا و رسانه
  • اقتصاد
  • امور آزمایشگاهی
  • آشپزی و خدمات رستوران
  • مهمانداری
  • کشاورزی
  • محیط زیست
  • معماری

به طور کل در بیش از ۳۰۰ رشته دوره کارآموزی و اوسبیلدونگ در آلمان برگزار می شود.

شرایط عمومی ویزای کارآموزی آلمان چیست؟

شرایط ویزای آوسبیلدونگ آلمان به نحوی طراحی شده است که افراد زیادی می توانند برای مهاجرت از این طریق اقدام کنند:

حداقل مدرک زبان اسبیلدونگ آلمان سطح B1 است. همچنین حداقل تمکن مالی برای آوسبیلدینگ حدود ۹۰۰ یورو به صورت ماهانه است.

مهاجران قبل از شروع دوره باید از پس هزینه های ماهانه خود برآیند. البته اگر فرد قرارداد کاری معتبری برای ۱۲ ماه سال داشته باشد، نیازی به تامین بودجه اولیه نخواهد داشت. در نهایت نیز شرایط سنی اوسبیلدونگ المان بسیار آسان تعریف شده است و هر فردی که حداقل ۱۷ سال سن داشته باشد می تواند برای شرکت در کارآموزی آلمان یا آوسبیلدونگ اقدام کند.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی پزشکی آلمان

شناخت مراحل مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ

لیست آوسبیلدونگ های آلمان
شرایط ویزای آوسبیلدونگ آلمان

شرکت ها و موسسات معمولا یک سال قبل از شروع دوره، روند جذب دانشجو و کارآموز را آغاز می کنند. در نتیجه اگر می خواهید برای دریافت این ویزا اقدام کنید، باید از مدت ها قبل تلاش خود را آغاز کنید.

در مرحله اول باید به سایت آوسبیلدونگ آلمان به نشانی  ausbildung.de بروید و دوره های مورد نظر را جستجو کنید. قسمتی از آموزش Ausbildung 2023 را در این سایت میخوانیم:

Ausbildung 2023 – Was du wissen musst
Du weißt schon jetzt was du werden möchtest? Dann bewirb dich schon heute für deine Ausbildung 2023. Ganz besonders große Unternehmen bekommen so viele Bewerbungen, dass sie die Vergabe ihrer Ausbildungsplätze weit im Voraus planen. Bei uns findest du bereits heute Ausbildungsplätze für 2023. Wenn du also zu denjenigen gehörst, die schon wissen, was sie werden möchten, dann wirf doch mal einen Blick auf unsere ausgeschriebenen Ausbildungsstellen – vielleicht ist ja deine Traumstelle schon dabei? Du hast eine Stelle im Auge aber bist von der Vielzahl der Ausbildungsberufe überfordert und weißt nicht genau, was das Richtige für dich ist? Dann lass dir von unserem Berufscheck helfen und finde heraus, welche Ausbildung zu dir passt. Vielleicht kommt ja auch ein Duales Studium für 2023 für dich in Frage? Immer mehr Unternehmen bieten ein duales Studium an, um die Theorie optimal mit der Praxis zu verbinden.

https://www.ausbildung.de/aktuelle-ausbildungsplaetze/

آموزش 2023 : آنچه شما باید بدانید
آیا از قبل می دانید که چه چیزی می خواهید باشید؟ امروز برای کارآموزی 2023 خود اقدام کنید. به ویژه شرکت های بزرگ درخواست های زیادی دریافت می کنند که قصد دارند دوره های کارآموزی خود را از قبل تخصیص دهند. اکنون می‌توانید موقعیت‌های کارآموزی را برای سال 2023 نزد ما بیابید. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که از قبل می‌دانید می‌خواهید چه کاری باشید، به موقعیت‌های کارآموزی آگهی‌شده ما نگاهی بیندازید، شاید موقعیت رویایی شما در حال حاضر وجود داشته باشد.

آیا موقعیتی در ذهن دارید اما تحت تأثیر انبوه کارآموزی ها قرار گرفته اید و دقیقاً نمی دانید چه چیزی برای شما مناسب است؟ پس اجازه دهید مشاغل ما به شما کمک کند و بفهمید کدام آموزش برای شما مناسب است. شاید یک برنامه تحصیلی دوگانه برای سال 2023 نیز گزینه ای برای شما باشد. شرکت‌های بیشتری به منظور ترکیب بهینه تئوری با تجربه و عمل، یک دوره آموزشی دوگانه ارائه می‌دهند.

در دومین مرحله از ثبت نام آوسبیلدونگ می بایست درخواست خود را به زبان آلمانی برای موسسه یا شرکت مورد نظر ارسال کنید. این درخواست شامل مدارک تحصیلی و کاری، گواهینامه ها، CV و انگیزه نامه خواهد بود. تمام این مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شود.

در مرحله سوم رضایت ZAV توسط کارفرما صادر خواهد شد. با صدور این گواهی شما مجاز به شروع کار در آلمان هستید. در مرحله چهارم هویت و اطلاعات شما باید توسط آژانس کار فدرال آلمان تایید شود و در نهایت مدارک تمکن مالی و اثبات اقامت ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین مشاغل مورد نیاز و پردرآمد آلمان

آشنایی با انواع اوسبیلدونگ آلمان

به طور کل دو نوع اوسبیلدونگ در کشور آلمان وجود دارد. نوع اول به اوسبیلدونگ دوگانه (Dual) معروف است و ترکیبی از کارآموزی و آموزش در مدارس و موسسات است. برای مثال اوسبیلدونگ مکانیک خودرو در المان از این نوع است.

نوع دوم با نام دوره آموزشی (schulische) شناخته می شود. این دوره از آموزش های فنی تشکیل شده است و شامل بورسیه نمی شود. دوره های “اوسبیلدونگ پزشکی المان” و اوسبیلدونگ معلمی در المان به شکل آموزشی برگزار می شوند.

میزان حقوق دوره Ausbildung

حقوق رشته های اوسبیلدونگ متفاوت است. با این حال اگر موفق به شرکت در دوره های اوسبیلدونگ آلمان شوید، ماهانه ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو کمک هزینه یا حقوق دریافت خواهید کرد. در برخی رشته ها حقوق دوره در سال های دوم و سوم افزایش پیدا می کند. طول دوره آوسبیلدونگ نیز معمولا بین یک تا سه سال است.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل برای خانم ها در آلمان

آیا اجازه کار پس از پایان دوره آوسبیلدونگ آلمان صادر می شود؟

تمکن مالی اوسبیلدونگ
بهترین رشته های اوسبیلدونگ

پس از پایان دوره، تمام مهاجران می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. به همین دلیل دریافت اقامت با ویزای کارآموزی آلمان یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور اروپایی است.

با این که دولت آلمان برای رشته های مختلفی دوره کارآموزی برگزار می کند اما از بین بهترین مشاغل برای ویزای اوسبیلدونگ آلمان می توان به:

پرستاری، رانندگی، مکانیک هواپیما، خدمه کشتی، خدمه پرواز و فرودگاه، متخصص بهداشت دهان و دندان و بازاریابان املاک اشاره کرد. معمولا مشاغل تخصصی و مهندسی جزو پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ در آلمان هستند.

هزینه آوسبیلدونگ چه قدر است؟

یکی از مهمترین مزیت ها، پایین بودن هزینه اوسبیلدونگ المان است. در بسیاری از رشته ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. در تعدادی از رشته ها نیز کمک هزینه ای به حساب مهاجران واریز خواهد شد.

در نتیجه تنها هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان مربوط به امور اداری و مسافرتی مثل ترجمه مدارک، پرواز به آلمان، تعیین وقت سفارت و … خواهد بود.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در این مطلب فهمیدیم اوسبیلدونگ در المان چیست و چگونه می توان به روشی ارزان و آسان به یکی از بهترین کشورهای اروپا مهاجرت کرد.

افرادی که از طریق اوسبیلدونگ اقامت آلمان را دریافت می کنند، معمولا پس از مدت کوتاهی شغل مناسبی پیدا کرده و درآمد خوبی به دست می آورند. بنابراین اگر علاقه ای به مهاجرت تحصیلی ندارید و پول لازم برای مهاجرت به روش هایی مثل خرید ملک و ثبت شرکت را ندارید، بهتر است به اوسبیلدونگ آلمان بیشتر فکر کنید.

سوالات متداول درباره ویزای اوسبیلدونگ المان

ویزای اوسبیلدونگ المان چیست؟

مهاجرت به المان با اوسبیلدونگ به معنای شرکت در دوره های کارآموزی بدون پرداخت شهریه برای کسب مهارت و اشتغال در جایگاه های شغلی کشور آلمان است.

شرایط سنی اوسبیلدونگ آلمان برای ایرانیان چیست؟

داشتن سن حداقل 18 سال برای مهاجران غیر آلمانی و حداکثر سن 35 سال. در برخی رشته ها حداکثر سن متفاوت می باشد و ممکن است بین 35 تا 40 سال هم باشد.

هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان چقدر است؟

به جز تمکن مالی که در شرایط عمومی اوسبیلدونگ، 863 یورو در ماه تعریف شده است تنها هزینه ویزای آوسبیلدونگ آلمان مربوط به امور اداری و مسافرتی مثل ترجمه مدارک، پرواز به آلمان، تعیین وقت سفارت و … خواهد بود.

بهترین و پردرآمدترین مشاغل برای ویزای اوسبیلدونگ آلمان کدام است؟

پرستاری، رانندگی، مکانیک هواپیما، خدمه کشتی، خدمه پرواز و فرودگاه، متخصص بهداشت دهان و دندان و بازاریابان املاک. معمولا مشاغل تخصصی و مهندسی جزو پردرآمدترین رشته های اوسبیلدونگ در آلمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا