مهاجرتویزای کاری و تخصص

کار در عمان ⭐✔️⭐ شرایط ویزای کاری عمان 2023

مهاجرت به عمان برای کار یکی از روش‌های رایج برای زندگی در این کشور عرب زبان است. با توجه به پیشرفت کشور عمان در صنایع مختلف، فرصت های متعددی برای مهاجرت کاری به کشور عمان به وجود آمده است. در این مطلب از مجله مهاجرت با شرایط دریافت “ویزای کاری عمان” آشنا خواهیم شد و روش های مهاجرت کاری به عمان را بررسی خواهیم کرد.

دلیل محبوبیت مهاجرت از طریق کار به عمان

عمان یکی از کشورهای در حال توسعه خاورمیانه است که در سال های گذشته رشد بسیار خوبی در صنایع گوناگون داشته است. همین مسئله سبب شده کشور عمان به روش های متعددی اقدام به جذب مهاجر کند. مهاجرت تحصیلی به عمان ، سرمایه گذاری، ویزای کاری، ازدواج و … از جمله روش های دریافت ویزای این کشور عربی است.

مهاجرت از طریق کار به عمان
مهاجرت به عمان با ویزای کاری

مهاجرت برای کار به عمان شرایط نسبتا خوبی در مقایسه با سایر کشورها دارد. در طول یک سال گذشته افراد زیادی موفق به دریافت اقامت کاری عمان 2023 شده اند. پزشکان، مهندسان، نیروهای فنی، کارگران ماهر و نیمه ماهر و حتی برخی ورزشکاران و هنرمندان توانسته اند موقعیت های شغلی خوبی در این کشور پیدا و ویزای کاری کشور عمان را دریافت کنند. حالا مهاجرت به عمان از طریق تخصص یک گزینه مهم و در دسترس برای جوانان ایرانی است.

آیا کار در عمان برای ایرانیان مقرون به صرفه است؟

ایرانیانی که موفق به دریافت ویزای کار کشور عمان می شوند معمولا در مشاغلی با درآمد بالا شروع به کار می کنند. در سال های گذشته اختلاف نرخ پول ملی عمان و ایران باعث شده فاصله زیادی بین سطح درآمدی این دو کشور ایجاد شود.

درآمدها در کشور عمران چندین برابر ایران است و به همین دلیل هر روز تعداد درخواست ها جهت ویزای کار عمان برای ایرانیان بیشتر می شود. در واقع مهمترین انگیزه برای مهاجرت کاری به عمان، دریافت حقوق های بسیار بالا است. این در حالی است که شرایط قبولی در موقعیت های شغلی این کشور آسان تر از دیگر کشورهای عربی مثل امارات و قطر یا کشورهای اروپایی و کانادا است.

مدارک لازم برای ویزای کار عمان

هر شخصی که از شرایط مهاجرت به عمان برای کار برخوردار باشد، می تواند با ارسال مدارک، شانس خود را برای زندگی در این کشور امتحان کند. از جمله شرایط مهاجرت کاری به عمان می توان به داشتن مدرک زبان انگلیسی اشاره کرد. معمولا داشتن آیلتس ۶ یا حتی ۵.۵ در این مورد کافی است. دیگر شرایط ویزای کار عمان عبارتند از:

  • داشتن حداقل ۲۱ سال سن
  • پرداخت هزینه ویزای کاری (حدودا ۲۰ ریال عمان)
  • دریافت گواهینامه NOC (مدرک اثبات‌ کننده عدم ممانعت کارفرما از حضور شما در عمان)
  • داشتن سابقه کافی شغلی
  • داشتن مدارک تحصیلی مرتبط

لازم به ذکر است هر چه سن فرد بیشتر باشد، شانس موفقیت در مهاجرت به عمان برای کار کمتر می شود. مدت زمان سابقه شغلی یا سطح مدرک تحصیلی نیز معمولا توسط کارفرما مشخص می شود.

جاب افر عمان چیست؟

مهاجرت به عمان از طریق تخصص
مهاجرت به عمان از طریق ویزای کاری

یکی از اصلی ترین حالت های مهاجرت به عمان کاری، داشتن جاب آفر (job offer) است. جاب آفر یعنی یک کارفرمای عمانی برای شما پیشنهاد شغلی ارسال کرده یا شما پیشنهادات خود را برای کارفرما ارسال کرده و او نسبت به استخدام کردن شما تمایل نشان داده است.

دقت داشته باشید اگر دو سال قبل از ارسال درخواست برای کارفرما، در عمان مشغول به کار بوده اید، می بایست گواهی ترخیص داشته باشید. گواهی ترخیص از سمت کارفرمای قبلی صادر می شود و نشان می دهد شما در موقعیت شغلی دیگری فعالیت نمی کند.

برای دریافت جاب آفر باید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمایان عمانی ارسال کرده و در صورت موافقت کارفرما، برای شرکت در آزمون های تخصصی اقدام کنید. پس از قبولی در آزمون نیز باید مراحل اخذ مجوزهای مهاجرت از اداره پلیس و اداره کار این کشور را پشت سر بگذارید.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان
مشاغل مورد نیاز برای ویزای کاری عمان

اگر قصد دریافت اقامت از طریق کار در عمان را دارید، باید آگاهی دقیقی از مشاغل مورد نیاز این کشور داشته باشید. وب سایت های مختلفی برای کاریابی در کشور عمان راه اندازی شده اند. وب سایت های زیر مشهورترین پلتفرم ها برای آگاهی از موقعیت ها و شرایط اخذ ویزای کار در عمان هستند.

  • oman.tanqeeb.com
  • naukrigulf.com
  • www.gulftalent.com
  • www.wisdomjobsgulf.com
  • jobs.google.com
  • www.monster.com

همچنین برای بررسی موقعیت های شغلی و شرایط ویزای کاری عمان می توانید از موسسات کاریابی کمک بگیرید. در ادامه نام معروف ترین موسسات کاریابی عمان ذکر شده است:

  • STAR AGENCY
  • Al-Miladi Global Human Resources Management
  • Oxygen Oman
  • Talent Development LLC
  • Randstad Middle East
  • Global Business Network LLC (GBN)
  • MENA HR Solutions LLC
  • Budge Talent

چگونگی راه اندازی کسب و کار در عمان

یکی از راه های گرفتن ویزای کاری عمان، اقدام به ثبت شرکت یا راه اندازی کسب و کار در این کشور است. اولین گام برای دریافت ویزای کار و اقامت عمان از طریق راه اندازی شرکت، طراحی یک برنامه کاری و ایده کسب و کار است.

به این روش مهاجرت از طریق کارآفرینی هم گفته می شود. بدین منظور فرد متقاضی باید طرح یا بیزینس پلن خود را به سفارت و اداره کار این کشور ارائه دهد. در این طرح باید جزییات کسب و کار شرح داده شود. همچنین فرد متقاضی باید ثابت کند که کسب و کارش می تواند به اقتصاد و آینده عمان کمک کند.

هزینه مهاجرت کاری به عمان

هزینه ویزای کاری عمان
شرایط دریافت ویزای کاری عمان

هزینه ویزای کاری عمان با توجه به شغل مورد نظر و نحوه ارتباط با کارفرما تعیین می شود. برای مثال هزینه ویزای کار در عمان برای مشاغل سطح بالایی که ماهانه بیش از ۴ هزار ریال درآمد دارند حدود ۲۰۰۰ ریال است. برای مشاغلی که بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ ریال درآمد دارند نیز هزینه ویزا حدود ۱۰۰۰ ریال خواهد بود .

مخارج دریافت ویزا برای مشاغل نیمه حرفه ای و کارگری نیز بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ریال است. برخی اقدامات مثل ویرایش اطلاعات، تغییر کارفرما، پرداخت جریمه تمدید و … نیز هزینه های کمی ( ۵ تا ۵۰ ریال) در بر خواهند داشت.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در این مقاله با نحوه گرفتن ویزای کاری عمان آشنا شدیم. مهاجرت به عمان از طریق کار بسیار ساده تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. با این حال سطح درآمدها در این کشور بسیار مطلوب است و از طرفی فرصت های شغلی زیادی هم در عمان وجود دارد.

هزینه های اندک، فرهنگ مشابه، فاصله کم، شرایط آسان تحصیلی، عدم نیاز به مدارک زبان عالی و … از جمله مزیت های مهاجرت کاری به عمان است. اگر به دنبال یافتن شغل در کشورهای عربی هستید، عمان می تواند یکی از بهترین و آسان ترین گزینه ها باشد.

سوالات متداول درمورد ویزای کاری عمان

مزایای کار در عمان برای ایرانیان چیست؟

نزدیک بودن عمان به ایران و رفت و آمد سریع و راحت، وجود قوانین بین المللی کار در عمان، بالا بودن سطح درآمد سرانه و رفاه اقتصادی در عمان، تفاوت زیاد ارزش پول ملی ایران و عمان

اخذ اقامت از طریق کار در عمان ممکن است؟

بله. ویزای کاری برای دوسال صادر می شود و پس از دوسال با موافقت کارفرما برای 2سال دیگر قابل تمدید است.

هزینه ویزای کاری عمان چقدر است؟

هزینه ویزای کار در عمان برای مشاغل سطح بالایی که ماهانه بیش از ۴ هزار ریال درآمد دارند حدود ۲۰۰۰ ریال است. برای مشاغلی که بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ ریال درآمد دارند نیز هزینه ویزا حدود ۱۰۰۰ ریال خواهد بود .

5 دیدگاه

    1. سلام خسته نباشید من رحمت الله حسینی استم اصلیت افغانیستان سکونت فعلی تهران میخواستم درباره این شرایط کار درعمان معلومات بگیرم ۱۲ کلاس درس خواندم ۲۳ سالمه متاهل استم پاسپورت دارم

  1. سلام چگونه باید کارفرمای عمانی پیدا کنیم و درخواست کار بهشون بدیم سایتی چیزی دارن ک با کارفرماها درارتباط باشیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله وب سایت های مختلفی برای کاریابی در کشور عمان راه اندازی شده اند که در متن همین مقاله آن ها را معرفی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا