مطالب متفرقه

معرفی کشور مجارستان، بررسی شرایط زندگی در مجارستان

کشور مجارستان واقع در قاره اروپای مرکزی بوده و با کشورهای اسلواکی، صربستان و کرواسی، رومانی و اتریش در ارتباط است. زبان رسمی این کشور مجاری و پایتخت آن، شهر بوداپست است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کشور مجارستان، جمعیت، پایتخت و شهرهای مهم، موقعیت جغرافیایی، اقتصاد، پرچم کشور، فرهنگ مردم، زبان و دین این کشور و … بپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به مجارستان

اسم کشور مجارستان

جالب است بدانید نام رسمی کشور مجارستان، Magyarország می باشد که به معنای سرزمین مجار است. مجار اسم یکی از قبایل کوچ نشین مادیری در سال 895 میلادی بوده که این اسم ریشه در زبان اوگری دارد. نام این کشور الهام گرفته از قبیله مادیری می باشد و نام دیگر این کشور به زبان انگلیسی Hungary(هانگوری) است که اکثر مردمان این کشور و مردمان یونان این نام را به کار می برند.

تراکم جمعیت

تصویر جمعیت کشور مجارستان-people of hungary

طبق آخرین آمار و سرشماری، جمعیت این کشور نزدیک به 10,000,000 نفر بوده است. جالب است بدانید 88 درصد جمعیت این کشور را مردمان مجار در برگرفته اند. 12 درصد مابقی را مردمان رومانی، صربستانی، کرواتی، آلمانی و کولی ها تشکیل داده اند. مساحت این کشور 93,030 کیلومتر مربع بوده و نزدیک به 50 درصد جمعیت در پایتخت این کشور (شهر بوداپست) سکونت دارند.

حکومت و ساختار سیاسی مجارستان

تصویر حکومت مجارستان-Government of Hungary

حکومت مجارستان یک نوع حکومت چند حزبی است و هر 5 سال یکبار یک نفر را از بین اعضای مجمع ملی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند، البته این انتخابات بیشتر جلوه ی تشریفاتی دارد. رئیس جمهور این کشور به عنوان فرمانده رئیس نیروهای مسلح هم محسوب می شود و انتخاب نخست وزیر بر عهده رئیس جمهور می باشد.

سازمان اعضای مجمع ملی، سازمان دولت و ریاست جمهوری در پایتخت کشور (شهر بوداپست) بنا شده است. از سال 2012 قوانین اساسی جدیدی در این کشور اجرا شد اما این قانون مورد تایید اتحادیه اروپا نبوده به همین دلیل به دولت مجارستان تذکر دادند که اصلاحات و تغییراتی در قانون اساسی اعمال کند.

جمهوری این کشور دارای یک مجلس قانون گذاری می باشد و نمایندگان مجلس در این کشور هر 4 سال یکبار انتخاب می شوند. نخست وزیر در این کشور وظیفه برگزیدن وزیران کشور را بر عهده دارد.

استان و شهرهای مجارستان

تصویر شهر بوداپست-City of Budapest

این کشور از 19 شهرستان تشکیل شده و پایتخت این کشور، شهر بوداپست می باشد که پرجمعیت ترین شهر این کشور است. جالب است بدانید شهر بوداپست مستقل از 19 استان می باشد و شهر سگد بزرگترین شهر این کشور است.

شهرهای مهم کشور:

  • دبرسن
  • سگد
  • پچ
  • میشکولتس
  • دیور
  • کاپشوار

پرچم کشور مجارستان

تصویر پرچم مجارستان-Flag of Hungary

پرچم کشور مجارستان به عنوان یک پرچم غیرنظامی در تاریخ 21 دسامبر 1949 به رسمیت شناخته شده است. پرچم این کشور از 3 رنگ قرمز، سفید، سبز به صورت افقی تشکیل شده است. هر یک از رنگ های پرچم دارای معنای خاصی می باشد.

رنگ قرمز به معنای خون افرادی که برای کشورشان جان خود را فدا کردند. رنگ سفید به معنای وفاداری و آرامش شهروندان است و رنگ سبز نشان دهنده امید و انگیزه شهروندان و سرسبزی این کشور می باشد.

مسلمانان مجارستان

تصویر مسلمانان مجارستان-Hungarian Muslims

در گذشته دین اسلام از سوی عثمانیان وارد این کشور شد و تقریبا 26,000 نفر از جمعیت کل این کشور را مسلمانان دربرگرفته اند. جالب است بدانید دین اسلام در این کشور به رسمیت شناخته شده است و در حال حاضر مسلمانان در برخی از شهرهای این کشور ساکن هستند. اکثر مسلمانان در پایتخت کشور (شهر بوداپست) و شهرهای دبرسن، دیور و سیکلوس زندگی می کنند.

اقتصاد

تصویر اقتصاد مجارستان-Hungarian economy

در گذشته اقتصاد این کشور اوضاع خوبی نداشته و بعدها در سال 1995 به سازمان همکاری اقتصادی پیوست. در حال حاضر اقتصاد این کشور بسیار پیشرفته و توسعه یافته می باشد و از نظر وضعیت اقتصادی جزو یکی از بهترین کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید.

جالب است بدانید اقتصاد این کشور جزو پنجاه و هفتمین اقتصاد بزرگ و قدرتمند جهان می باشد. صادرات این کشور شامل ماشین آلات، کشاورزی، ماشین صنعتی، غلات و ابزار مهندسی می باشد و جزو یکی از وارد کننده ها و صادر کننده های بزرگ جهان محسوب می شود.

جایگاه جغرافیایی و آب و هوا

تصویر موقعیت جغرافیایی مجارستان-Geographical location of Hungary

مجارستان از سمت شمال با کشور اسلواکی، از سمت جنوب با کشور صربستان و کرواسی، از سمت شرق و جنوب شرقی با کشور رومانی، از سمت غرب با کشور اتریش و از سمت جنوب غربی با کشور اسلوونی در ارتباط است و دارای مرزهای مشترکی می باشد.

کشور مجارستان دارای دو رودخانه معروف و اصلی به نام دانوب و تیسا می باشد که کشور توسط این دو رودخانه به 3 قسمت فرادانوب، فراتیسا، میان دانوب-تیسا تقسیم شده است. این کشور دارای آب و هوای مطلوب و معتدل می باشد و از تابستان های گرم و زمستان های سرد برخوردار است.

به طور کلی در فصل بهار و پاییز هم آب و هوا معتدل می باشد و آب و هوای پایتخت کشور(شهر بوداپست) بسیار خوب و معتدل می باشد و با سایر شهرها متفاوت است. جالب است بدانید بزرگترین دریاچه آب گرم در جهان به نام دریاچه هویز در این کشور واقع شده است.

فرهنگ مجارستان

تصویر فرهنگ مجارستان-Hungarian culture

فرهنگ مردم این کشور بسیار متنوع بوده زیرا مردم با فرهنگ های گوناگون به این کشور مهاجرت کردند. صنایع دستی معروف این کشور گلدوزی، سفالگری و کنده کاری می باشد. یکی از موضوعاتی که در این کشور جا افتاده و بسیار مورد اهمیت این کشور قرار گرفته شده، ادبیات و شعر در زبان مجاری می باشد.

یکی از نکات مثبت مجارستان این است که به بانوان و افراد سالمند توجه و احترام خاصی قائل اند. یکی دیگر از فرهنگ و اعتقادات جالب مردمان مجارستان این است که به زندگی بعد از مرگ اعتقادی ندارند و از مرگ هیچ واهمه و ترسی ندارند.

زبان مردم مجارستان

زبان رسمی کشور مجارستان، زبان مجاری است و اکثر شهروندان (تقریبا 90 درصد جمعیت کشور) به زبان مجاری صحبت می کنند. این کشور واقع در قاره اروپا مرکزی بوده اما زبان رسمی این کشور متفاوت بوده با زبان سایر کشورهای قاره اروپا هیچ شباهتی ندارد. البته برخی از افراد به زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت می کنند.

دین مجارستان

تصویر کلیسای مجارستان-Church of Hungary

این کشور دین و مذهب خاص و به رسمیت شناخته شده ندارد و پیروی از هر دین و مذهبی در این کشور آزاد و بلامانع می باشد. تقریبا 55 درصد جمعیت کشور از دین کاتولیک پیروی می کنند، همینطور برخی از افراد پیرو مذهب پروتستان می باشند. البته لازم به ذکر است تقریبا 1,000,000 نفر پیرو دین یهودیت هستند و نزدیک به 20 درصد از جمعیت پیرو هیچ دینی نمی باشند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم کشور مجارستان واقع در قاره اروپاست و پایتخت آن، شهر بوداپست است. شهر بوداپست پرجمعیت ترین شهر این کشور به حساب می آید و جمعیت این کشور تقریبا 10,000,000 نفر است.

این کشور دین و مذهب رسمی و خاصی ندارد اما تقریبا 55 درصد از جمعیت مردمان این کشور پیرو دین کاتولیک هستند. زبان رسمی این کشور، زبان مجاری است ولی برخی از افراد به زبان انگلیسی با یکدیگر گفتگو می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا