مهاجرتویزای خویشاوندی

ویزای پیوست یا ویزای الحاق به خانواده آلمان چیست؟ ویزای پیوست به همسر آلمان 2022

بسیاری از افراد برای تحصیل، کار و … به کشور آلمان مهاجرت میکنند و از همسر و خانواده خود دور میشوند. ویزای پیوست به خانواده یکی دیگر از روشهای مهاجرت به آلمان میباشد. آلمان ویزای پیوست به خانواده و همسر را برای افرادی که از خانواده خود دور هستند در نظر گرفته است.

افرادی که میخواهند برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنند و قصد دارند که خانوادشان را به همراه خود ببرند میتوانند از طریق ویزای همراه یا ویزای الحاق به خانواده آلمان اقدام کنند. همینطور افرادی که با اخذ سایر ویزاهای آلمان مانند ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری و … به کشور آلمان مهاجرت کردند این افراد می توانند برای اعضای خانواده خودشان ویزای همراه اخذ کنند.

لازم به ذکر است شما با اخذ ویزای پیوست میتوانید در آلمان مشغول به تحصیل و کار شوید. نکته خوب ویزای الحاق به خانواده آلمان این می باشد که با اخذ این ویزا می توانید مدت زمان بیشتری در آلمان بمانید. حتی با اخذ ویزا همراه میتوانید اقامت دائم آلمان را اخذ کنید.

بهتر است بدانید زمانی که شخص اسپانسر که برای شما دعوتنامه میفرستد باید شرایط مالی خوبی داشته باشد. این افراد باید تمکن مالی خود را به کشور آلمان جهت حمایت از همسر و خانواده ی خود اثبات کند. در ادامه به بررسی کامل تر در مورد ویزای پیوست به همسر و خانواده، شرایط و قوانین اخذ ویزا و … میپردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

بهتر است بدانید که یکی از شرایط مهم جهت اخذ ویزا همراه داشتن شخصی به عنوان اسپانسر در آلمان میباشد. افرادی که در آلمان اقامت دارند میتوانند اسپانسر خانواده، فرزند، همسر خود شود. لازم به ذکر است شخص اسپانسر باید یکی از موارد مانند بلوکارت، مجوز اقامت، ویزای بلند مدت اتحادیه اروپا و یا ویزای اقامت آلمان را داشته باشد.

شرایط و قوانین ویزای همراه نسبت به سایر ویزاهای دیگر راحت تر می باشد. شما جهت اخذ ویزای پیوست آلمان باید دارای پاسپورت معتبر باشید. اگر شما قصد مهاجرت دارید باید جهت ثبت نام در اداره مهاجرت آلمان اقدام کنید.

بهتر است بدانید اگر کشور همسایه شما در اتحادیه اروپا باشد و یا اگر دارای فرزند آلمانی هستید و یا پدر و مادرتان در آلمان اقامت دارند میتوانید از طریق ویزای پیوست به آلمان مهاجرت کنید و جزو شهروندان آلمان به حساب بیایید.

البته این را بدانید که شخصی که اسپانسر شما می باشد باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد. ویزا همراه آلمان یک نوع ویزای بلند مدت به حساب می آید. شما باید در ابتدا تمامی مدارکتان را جمع آوری کنید و سپس جهت مصاحبه برای وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده رزرو کنید. لازم به ذکر است باید هزینه های لازم جهت مصاحبه را پرداخت کنید.

قانون جدید الحاق خانواده در آلمان

در قانون جدید الحاق خانواده در آلمان، مجوز اقامت آلمان، بیمه درمانی معتبر، اثبات تمکن مالی، فضای کافی برای اقامت شما جزو مدارک لازم برای دریافت ویزای پیوست به خانواده می باشد.

همچنین برای پیوست به همسر باید فرد اسپانسر، بلو کارت اتحادیه اروپا را داشته باشد، کارآفرین و یا خود اشتغال باشد، درجه محققی در آلمان را داشته باشد و یا اینکه از موقعیت و شرایط بسیار خوبی بهره مند شده باشد.

به طور کلی و بر اساس داده های سایت ec.europa.eu :

فرد اسپانسر :

باید بتواند فضای زندگی کافی را فراهم کند.

اسپانسر باید بیمه خدمات درمانی داشته باشد.

اسپانسر باید وسایل معیشتی کافی برای خود و اعضای خانواده داشته باشد.

حامی باید مدرکی دال بر مهارت های زبان آلمانی خود قبل از صدور ویزا و/یا شرکت موفقیت آمیز در دوره های زبان و گرایش پس از ورود به آلمان در چارچوب دوره ادغام ارائه دهد. (فقط برای گروه های خاص)

همسران و شرکای مدنی معمولاً باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

شرایط ویزای پیوست به همسر آلمان

اگر همسر شما در کشور آلمان اقامت دارد و شما قصد مهاجرت دارید باید هر دوی شما سن بالای 18 سال داشته باشید. علاوه بر سن باید ازدواج شما به صورت قانونی و رسمی ثبت شده باشد. همینطور باید مسلط به زبان آلمانی در سطح A1 باشید.

در صورتی که همسرتان دارای یکی از موارد مانند بلوکارت( کارت آبی)، به عنوان محقق در آلمان، دارای خوداشتغالی باشد دیگر نیاز به شرایط خاص بالا نیست. البته لازم به ذکر است که همسر آلمانی شما باید تمکن مالی جهت رفاه زندگی شما داشته باشد. علاوه بر این مسائل باید مجوز اقامت در آلمان داشته باشد.

کشور آلمان ازدواج با چند نفر را قبول ندارد و این نوع ازدواج ها را به صورت رسمی نمیداند. در این صورت اگر همسر(اسپانسر آلمانی) شما در گذشته ویزای پیوست برای فرد دیگری به عنوان همسر اخذ کرده است و او را به آلمان برده است نمی تواند همسر دیگری را به آلمان ببرد. 

جواب ویزای پیوست به همسر آلمان

بعد از تحویل مدارک پیوست به همسر به سفارت آلمان، کار بعدی این است که از سایت سفارت وقت مصاحبه را رزرو کنید. بعد از نوبت مصاحبه باید هزینه ویزا را پرداخت کنید. در مصاحبه از شما سوالاتی در مورد انگیزه و هدف شما از رفتن به آلمان را می پرسند و وضعیت ازدواج و زبان شما را بررسی می کنند. پس از مصاحبه باید منتظر نتیجه و جواب ویزای پیوست به همسر آلمان از سوی سفارت باشید.

معمولاً اگر مدارک تان کامل و بدون نقص باشد، چند هفته زمان می برد تا جواب ویزای پیوست به همسر آلمان آماده شود.

شرایط ویزای پیوست فرزند 

زمانی که والدین در کشور آلمان اقامت دارند و در صورتی که فرزند آنها زیر 16 سال باشد میتوانند به راحتی از طریق ویزای پیوست به خانواده خود بپیوندند. اگر سن فرزندانتان بین 16 تا 18 سال باشد زمانی میتوانند به خانواده خود بپیوندند که مسلط به زبان آلمانی در سطح بالا باشند.

اگر والدین دارای بلوکارت(کارت آبی) و یا دارای مجوز اقامت آلمان باشند نیازی نیست که شرایط بالا را داشته باشند. یک موضوع دیگر این می باشد که این افراد می توانند به بعضی دیگر از اعضای خانوادشان مانند خواهر، برادر، خاله، عمه و … در صورتی که در کشور آلمان اقامت دارند از طریق ویزای پیوست اقدام کنند. بهتر است بدانید مهاجرت از این طریق ممکن است زمان بر و سخت تر باشد ولی امکان پذیر است.

شرایط ویزای پیوست بعد از رفتن به آلمان

زمانی که وارد آلمان شدید باید ابتدا در اداره مهاجرت آلمان ثبت نام کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید. شما در زمان ثبت نام باید مدارکی مانند پاسپورت، سند ازدواج، گواهی تولد، فیش حقوقی و سایر مدارکی که در ادامه برای شما بیان کردیم را به اداره مهاجرت آلمان تحویل دهید.

لازم به ذکر است اگر شما تمامی شرایط و مراحل را در نظر بگیرید و رعایت کنید علاوه بر اینکه میتوانید به راحتی این ویزا را اخذ کنید میتوانید مجوز کار کردن و اقامت در آلمان را اخذ کنید.

مراحل درخواست ویزا پیوست

جالب است بدانید که نحوه اخذ ویزای همراه مانند سایر ویزاهای آلمان می باشد. شما در ابتدا باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری و آنها را ترجمه کنید. سپس مدارک را باید به اداره مهاجرت آلمان تحویل دهید. شما باید بابت وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده از طریق سایت سفارت وقت رزرو کنید.

بهتر است بدانید که مصاحبه با سفارت آلمان بسیار مهم می باشد و حتما باید در این جلسه حضور داشته باشید. اگر بابت ویزای پیوست فرزندانتان اقدام کرده اید بهتر است بدانید که اگر فرزندانتان به سن قانونی نرسیده باشد میتواند به راحتی ویزای پیوست را اخذ کند.

برای فرزندانی که به سن 18 سال رسیده اند جهت اخذ ویزای پیوست باید حتما مجرد باشند در غیر این صورت ویزای همراه به آنها تعلق نمیگیرد.بهتر است بدانید که اگر اقوام شما مانند خاله، عمه، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ و … در کشور آلمان اقامت داشته باشند میتوانند برای شما دعوتنامه ای ارسال کنند.

شما با اخذ ویزای پیوست میتوانید به آلمان مهاجرت کنید ولی شاید این پروسه مدتی زمان ببرد ولی در انتها میتوانید این نوع ویزا را اخذ کنید.

مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده

شما به طور کلی برای اخذ ویزای پیوست باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده را به زبان انگلیسی یا به زبان آلمانی ترجمه کنید. سپس باید این مدارک را به سفارت آلمان تحویل دهید. مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • پر کردن فرم درخواست ویزای پیوست آلمان
  • دو عکس
  • شناسنامه و کارت ملی
  • بیمه مسافر
  • گواهی تمکن مالی( رسید گردش 3 ماه اخیر)
  • دعوتنامه
  • اثبات کردن داشتن محل اقامت
  • داشتن مدرک زبان آلمانی A1
  • اثبات وضعیت تاهل

مدارک بالا به صورت کلی برای شما بیان شده است. شما برای اخذ ویزای پیوست به همسر باید سند ازدواج، ارائه شناسنامه و کارت ملی، ارائه گواهی جهت اقامت قانونی در آلمان(در صورت نداشتن تابعیت آلمان)، برگه طلاق یا گواهی فوت (در صورت داشتن همسر در گذشته) را به مدارک بالا اضافه کنید.

حال اگر شما برای اخذ ویزای پیوست برای فرزندان میخواهید اقدام کنید باید مدارک زیر را تهیه کنیدو به مدارک بالا اضافه کنید. این مدارک عبارتند از:

  • شناسنامه فرزندان
  • اثبات ملیت فرزندان
  • نامه تاییدیه حق حضانت به والدین

هزینه ویزای پیوست آلمان

یک مسئله که برای مهاجران بسیار مهم است هزینه های مهاجرت می باشد. بهتر است بدانید که شما بابت مصاحبه با سفارت آلمان باید هزینه ای را بپردازید. هزینه ویزای پیوست آلمان برای بزرگسالان 75 یورو و برای کودکان 18 سال 37.5 یورو می باشد. پس از پرداخت این هزینه ها اگر بنا به هر دلیلی پشیمان شدید پولی به شما برگردانده نمی شود.

مدت زمان صرف شده جهت اخذ ویزا

مدت زمانی که برای اخذ ویزای پیوست صرف میشود به شرایط و مدارک شما مانند مهارت در حرفه ی خاصی، داشتن بلوکارت و …  بستگی دارد. البته ممکن است انجام مصاحبه و اخذ ویزای پیوست به مدت چند هفته تا چند ماه طول بکشد. لازم به ذکر است اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد ممکن است انجام پروسه شما چند ماه زمان ببرد. اگر تعداد متقاضیان کم باشد نهایتا به مدت چند هفته طول می کشد.

طبق نظر کارشناسان بهترین زمان مناسب برای ثبت درخواست 3 ماه قبل از سفر است. اگر شما به مدت 3 ماه بخواهید در آلمان اقامت داشته باشید مدت زمان صرف شده برای اخذ ویزا بین 2 الی 10 روز میباشد. اگر قصد دارید بیشتر از 3 ماه در آلمان بمانید در نتیجه ویزای شما ویزای بلند مدت به حساب می آید. جهت اخذ ویزای همراه آلمان به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که ویزای پیوست برای زمانی است که همسر یا یکی از اعضای خانواده شما در کشور آلمان اقامت داشته باشد و شما میتوانید از طریق این ویزا به آلمان مهاجرت کنید. شخصی اسپانسر در آلمان باید دارای شرایط مالی خوب و اقامت دائم آلمان باشد.

شما با اخذ ویزای پیوست به همسر یا خانواده میتوانید به راحتی در آلمان مشغول به تحصیل و کار شوید. اگر شما قصد مهاجرت از این نوع ویزا را دارید بهتر است که از 3 ماه قبل برای اخذ این ویزا اقدام کنید زیرا اگر ویزای همراه شما بلند مدت باشد ممکن است مدت زمان زیادی برای اخذ آن صرف شود.

شما باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه را به زبان آلمانی یا به زبان انگلیسی ترجمه کنید و به سفارت آلمان تحویل دهید. نکته جالب این ویزا این میباشد که شما با اخذ این ویزا پس از مدتی میتوانید اقامت دائم آلمان را اخذ کنید.

سوالات متداول درباره ویزای پیوست به همسر آلمان

جواب ویزای پیوست به همسر آلمان کی میاد؟

اگر مدارک تان کامل و بدون نقص باشد، چند هفته زمان می برد تا جواب ویزای پیوست به همسر آلمان آماده شود.

مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده‌ چیست؟

پاسپورت، دعوتنامه، عکس، فرم درخواست، مدرک زبان آلمانی

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان در تهران برای پیوست به خانواده چگونه است؟

برای گرفتن وقت سفارت آلمان باید به سایت سفارت آلمان مراجعه نمایید.

247 دیدگاه

  1. سلام من سارا غلامی هستم و یکی از فامیلامون اقامت و شهروندی کشور آلمان رو داره. ما قراره با هم ازدواج کنیم من میتونم ویزای پیوست به همسر آلمان رو بگیریم و به این کشور مهاجرت کنم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، شما هم از طریق ویزای همراه آلمان و هم از طریق ویزای ازدواج آلمان میتوانید به این کشور مهاجرت کنید.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام
      همسرم آلمان هست و من ایرانم حدود ۷ماهی هست ازدواج کردیم.چگونه برای گرفتن ویزا اقدام کنم ‌‌ازسایت سفارت آلمان یا ویزامتریک ؟ لطفا کامل راهنماییم کنید
      متشکرم

      1. سلام دوست عزیز
        با توجه به تعطیل بودن بخش خدمات کارگزاری سفارت آلمان در ایران، برای تحویل مدارک و همچنین گرفتن وقت سفارت باید از طریق ویزامتریک اقدام نمایید.

        1. با سلام و احترام
          آیا مدرک موسسه گوته اعتبار یک ساله برای سفارت دارد یا بدون محدودیت زمان سفارت مدرک a1 را میپذیرد؟

          1. سلام دوست عزیز
            اگر به قصد تحصیلی دانشگاه های آلمان را انتخاب کرده اید مدت اعتبار مدرک زبان گوته دوسال می باشد. اما برای سایر اهداف مختلف سفر به آلمان مدت اعتبار آن مادام العمر خواهد بود.

      2. سلام وقت به خیر، من همسرم با ویزای تحصیلی دو ماهی میشه المان هست، بهم گفتن کارای پیوست من دیگه از ویزا متریک نیست و باید از سفارت پیگیری کنم.
        واقعا ۴ تا ۵ ماه طول میکشه تا سفارت نوبیت بده؟؟
        راهی هست کمتر بشه؟
        سپاس از پاسخ گوییتون

        1. سلام دوست عزیز
          نوبت سفارت بستگی به شرایط و مدارک شما و همچنین شلوغی سفارت دارد و ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

          1. سلام. آیا در مورد دیاکونی معلومات دارید؟ اینکه Iom وقت ملاقات میته یاخیر؟؟ لطفا جواب بدید

          2. سلام دوست عزیز
            Iom به معنی سازمان بین المللی مهاجرت می باشد و دیاکونی هم مرکز مشاوره پناهندگی و یک موسسه خیریه در آلمان می باشد که خدمات ترجمه را انجام می دهد. در این مورد به زودی مطلبی در سایت خواهیم گذاشت.

          3. سلام
            من جهت گرفتن ویزای پیوست به همسر با سفارت مصاحبه داشتم و نقصی مدرک خوردم بعد از رفع نقصی و ارسال به سفارت سه ماه میشه که گذشته اما هنوز هیچ خبری نیامده و هرچی ایمیل میزنیم کسی پاسخگو نیست.
            از کجا و به چه طریقی میتونم از روند پرونده ام با خبر شوم؟ و اینکه چقدر دیگه باید صبر کنم؟

          4. سلام دوست عزیز
            با ایجاد یک حساب کاربری در سایت سفارت مورد نظر خود و وارد کردن کد رهگیری و شماره پاسپورت می توانید وضعیت ویزای خود را پیگیری نمایید.

        2. سلام، برای من دقیقا سه ماه طول کشید تا ایمیل وقت سفارتم اومد. وقت سفارتم هم برای چهل روز بعدش تعیین شده بود.

          1. سلام، شما برای گرفتن نوبت از طریق خود سفارت المان اقدام کردید درسته؟ چون ظاهرا برای ویزای پیوست یا ازدواج، ویزامتریک غیر از قانونی کردن مدارک، خدماتی ارائه نمیده. و خودمون باید در روز مصاحبه ، مدارک رو به سفارت تحویل بدیم؟

      3. سلام ببخشید ما تقریبا نه ماه پیش مصاحبه دادیم ولی هنوز جوابی نیامده باید چیکار کنیم

      1. مدت زمان پیوست به خانواده چقدر است
        من تازه ازدواج کردم ترکیه هستم همسرم المان
        چقدر زمان میبره که بتونم برم ؟

        1. سلام دوست عزیز
          نوبت سفارت بستگی به شرایط و مدارک شما و همچنین شلوغی سفارت دارد و ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

    3. سلام وقت بخیر،ببخشید خودم ویزای اوسبیلدونگ بگیرم،برای ویزای پیوست همسرم میتونم ویزای ۶ماهه یا ۳ماهه بگیره و دنبال کار باشن،ایا تمکن مالی هم همون ۶ ماه یا همون ۳ماه باید ارائه بدن؟

  2. سلام دوست پسرم در کشور آلمان اقامت داره و ما میخوایم باهمدیگه ازدواج کنیم. من با گرفتن ویزای پیوست به همسر آلمان میتونم آلمان برم؟؟ ایا تمکن مالی برای ویزای پیوست المان مسئله مهمی هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد ازدواج در کشور آلمان را دارید باید از طریق ویزای ازدواج آلمان اقدام نمایید. اما در صورت ازدواج در ایران میتوانید از طریق ویزای پیوست به همسر اقدام نمایید.
      بله تمکن مالی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای همراه بوده و فرد اسپانسر باید به دولت آلمان تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه های زندگی دو نفره را اثبات کند.
      با تشکر از همراهی شما

      1. ببخشید کجا و کدام اداره آلمان باید فيش های حقوقی را اثبات کرد و تاییده گرفت، لطفا اسم اداره را بنویسید، بسیار ممنون میشم

        1. سلام دوست عزیز
          ترجمه فیش حقوقی 3 ماه آخر برای سفارت آلمان باید توسط دادگستری و یا کارشناسان امور حارجه تایید شود.

          1. سلام وقت بخیر من هرچه ایمیل میدم جواب دریافت نمی کنم همسر کارمند المان بود بعد طالبان دعوت نامه فرستاد رفت آلمان قبولی سیاسی داره ولی من متأسفانه به دلایل خواصی نتونستم برم علان دعوت نامه بفرسته پاسپورت ندارم من افغانستان نمیتونم برم چون جانم در خطر هست لطفا راهنماییم کنید چکار کنم همسرم آلمان کسی نداره هر روز مریض هس ….

          2. سلام دوست عزیز
            متاسفانه بدون پاسپورت نمی توان اقدامی کرد اولین مرحله باید پاسپورت خود را دریافت کنید.

      2. سلام یه سوال، بعضیا میگن بدای مصاحبه سفارت حتما لازم نیست مدرک a1 ارائه بشه،
        اگر بتونیم در حد a1 صحبت کنیم کافی و اوکی هست
        این درسته؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله یکی از سوالات مصاحبه سفارت این است که آیا می توانید آلمانی صحبت کنید؟ و شما اگر مدرکی دارید بهتر است آن را نشان دهید اما اگر خودتان مسلط هستید آلمانی جوابشان را بدهبد و بگویید که در حال کامل کردن آموزش زبان آلمانی هستید.

      3. با درود من در ایران با دختر خانمی آشنا شدم مدت یکساله و میخواهیم با هم ازدواج کنیم ، سوال اصلی من اینکه اگه تازه شروع به کار کرده باشم مورد تاییده یا نه باید فیش حقوق سه ماه قبل داشته باشم ؟
        باسپاس

        1. سلام دوست عزیز
          شخص اسپانسر باید بلوکارت، مجوز اقامت، ویزای بلند مدت اتحادیه اروپا و یا ویزای اقامت آلمان و بیمه خدمات درمانی + تمکن مالی کافی برای حداقل رفاه را داشته باشد.

    2. برای اون شخص که آلمان هست بله باید یه شغل داشته باشه که قرارداد کاری بسته باشه یا تمکن مالی بالای داشته باشه

    3. با سلام من در المان زندگی میکنم همراه دو دخترم ، برای همسرم اقدام کردم و وقت سفارت اولیه را گرفتیم و همه مدارک تحویل داده شده و از المان هم گفتند نامه زدن جواب رو به سفارت المان در تهران ، سفارت المان در تهران می‌گوید که ایمیلی بزنید به جاییکه ویزا صادر میشه و هرکی به دیگری پاس می‌دهد در واقع و این روند پرونده نزدیک سه سال شد ، من چه کار می‌توانم انجام دهم تا همسرم ویزای خودش را زودتر بتواند بگیرد ، ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام دوست عزیز
        هیچ زمان دقیقی را نمی توان مشخص کرد اما اینکه 3 سال به طول انجامیده ممکن است مدارک شما ناقصی داشته یا درخواست تان ریجکت شده باشد. بهتر است همسرتان به صورت حضوری به سفارت مراجعه نماید.

  3. سلام . مادرم 7 ساله در آلمان زندگی میکنه و من تو ایران با پدرم زندگی میکنم. حالا تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل برم پیش مادرم خواستم بپرسم مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده چه مدارکی هستند؟؟ اگر مدارکمون ناقص باشه چه اتفاقی میفته؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت اخذ ویزای همراه آلمان به مدارکی اعم از پاسپورت معتبر، فرم های اخذ ویزا، دو عکس، شناسنامه و کارت ملی، بیمه مسافر، گواهی تمکن مالی، دعوتنامه، اثبات محل اقامت، مدرک زبان آلمانی A1 نیاز دارید که در بالا به صورت کامل شرایط اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز را برای شما عزیزان بیان کردیم. در صورتیکه مدارک و پرونده شما ناقص باشد ممکن است درخواست شما ریجکت شود پس در جمع آوری مدارک بسیار دقت فرمایید.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام وقت بخیر من هرچه ایمیل میدم جواب دریافت نمی کنم همسر کارمند المان بود بعد طالبان دعوت نامه فرستاد رفت آلمان قبولی سیاسی داره ولی من متأسفانه به دلایل خواصی نتونستم برم علان دعوت نامه بفرسته پاسپورت ندارم من افغانستان نمیتونم برم چون جانم در خطر هست لطفا راهنماییم کنید چکار کنم همسرم آلمان کسی نداره هر روز مریض هس ….

    3. سلام ، من ویزای کاری دارم میگیرم و میتونم به سرعت خونه هم اجاره کنم ، با داشتن قرارداد کاری و اجاره خونه ، همسر و فرزندم چقدر زمان میبره تا بتونن به آلمان بیان؟

      1. سلام دوست عزیز
        باید حداقل سه ماه از دریافت حقوق تان بگذرد و با ارایه قرارداد کاری، 3 فیش حقوقی و اجاره نامه برای ویزای پیوست به اداره مهاجرت، درخواست دهید.

  4. سلام خسته نباشی. اگر برای ویزای پیوست آلمان اقدام کنم چقدر طول میکشه جواب ویزای پیوست به همسر آلمان بیاد؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      نتیجه نهایی ویزای همراه آلمان به مدارک و پرونده شما و همچنین تعداد متقاضیان بستگی دارد. در صورتیکه پرونده شما کامل بوده و تعداد متقاضیان کم باشد در طی مدت چند هفته جواب ویزا برای شما ارسال میگردد. در صورتیکه درخواست ویزای بلند مدت داده اید، مدت زمان ارسال نتیجه نهایی بیشتر شده و ممکن است تا چند ماه زمان ببرد. پس اگر قصد اخذ ویزای همراه را دارید بهتر است از 3 ماه قبل نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به تغییرات قیمت و قوانین جدید هر کشور نمیتوان هزینه دقیقی برای برای اخذ ویزا بیان کرد. اما طبق آخرین اطلاعات بدست آمده هزینه ویزای همراه آلمان برای بزرگسالان 7500 یورو و برای کودکان زیر 18 سال 3750 یورو می باشد. البته لازم به ذکر است شما علاوه بر هزینه اخذ ویزا ملزم به پرداخت هزینه های دیگری مانند مصاحبه، بلیط هواپیما و … هم هستید.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام من میخوام با دختری که در آلمان اقامت داره ازدواج کنم و خودمم از شرایط مالی هیچ مشکلی ندارم و میتونم به سفارت هم ثابت کنم. میشه بگید مدارک پیوست به همسر سفارت المان چه مدارکیه؟؟؟ با ازدواج با این دختر میتونم اقامت دائم این کشور رو بگیرم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما در صورت رابطه قانونی میتوانید اقامت دائم آلمان هم دریافت نمایید اما شما باید از طریق ویزای ازدواج آلمان اقدام نمایید. حتما به صفحه ویزای ازدواج آلمان مراجعه فرمایید و شرایط و قوانین اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز را مطالعه نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  6. سلام من دو دختر دارم ،هردو در المان زندگی میکنند ، دختر بزرگم یکی دوماه دیگه بلوکارت میگیره ، میتونه برای من و پدرش تقاصای ویزای پیوست بکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، امکان درخواست ویزای پیوست برای شما وجود دارد.
      با تشکر از همراهی شما

  7. سلام من همسرم در آلمان شاغل هست و من از طریق اون میخام برم المان به سفارت هم درخواست دادم فقط نمیدونم جواب ویزای پیوست به همسر آلمان کی میاد و چجوری و از چه طریقی باید جوابشو چک کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای اینکه زودتر “جواب ویزای پیوست به همسر آلمان” برای شما بیاید باید مدارک مورد نظر سفارت را آماده کرده و تحویل سفارت دهید. سپس از طریق سایت وقت مصاحبه بگیرید.

      1. سلام، روزتون بخیر
        میخواستم بپرسم ایا اول باید باید وقت سفارت بگیریم تا بتونیم مدارکمون رو به سفارت تحویل بدیم؟

        1. سلام دوست عزیز
          پس از انتخاب کشور مورد نظر قدم بعدی اخذ وقت سفارت می باشد که می توانید آنلاین هم بگیرید. پس از اینکه تاییدیه وقت سفارت را دریافت کردید در روز و زمان مشخص شده برای تحویل مدارک به سفارت مراجعه می کنید.

        1. سلام دوست عزیز
          فرزندان زیر 16 سال بدون نیاز به شرایط خاصی می توانند به خانواده بپیوندند ولی فرزندان 16 تا 18 سال باید آلمانی را به صورت روان صحبت کنند.

  8. سلام وقت بخیر برای وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده چطور باید اقدام کنم؟ همسرم اونجا هست و من و بچه هامم میخایم از این طریق بریم پیشش

    1. سلام دوست عزیز
      همسر شما باید دعوت نامه بفرستد و شما باید از طریق سفارت آلمان اقدام نمایید. ویزای پیوست به خانواده، معمولاً ۴ الی ۶ ماه زمان می برد تا صادر شود.

    2. سلام وقت بخیر من میخوام پیوست برم پیش همسرم قبل وقت سفارت مدارکم رو باید ببرم سفارت .یاوقت گرفتم ببرم

      1. سلام دوست عزیز
        ابتدا وقت میگیرید از سفارت و در صورت کانفرم سفارت در روز و زمان مشخص شده مدارک خود را به سفارت می برید.

  9. سلام من میخوام با پذیرش دانشگاه ویزا بگیرم. همسرم میتونه همزمان با من درخواست ویزای پیوست بده؟ مراحلش با درخواست من یکی میشه برای ویزا؟ و اینکه آیا موردی داشتیم که همسر (پیوست) ریجکت بشه و نتونه بیاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی نیست . در مورد ریجکتی هم بستگی به مدارک شما و درخواست سفارت کشور موردنظرتان دارد.

      1. سلام سپاس از زحمتی که برای تهیه مقاله کشیدید. اگر من ویزای تحصیلی آلمان رو بگیرم و پس از اتمام تحصیل و دریافت اقامت بلند مدت، خانواده من شامل پدر و مادر قادر به پیوستن به من در آلمان هستند؟
        با تشکر

        1. سلام دوست عزیز
          بله همانطور که گفتیم افرادی که میخواهند برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنند و قصد دارند که خانوادشان را به همراه خود ببرند میتوانند از طریق ویزای همراه اقدام کنند و ویزای همراه آلمان هم ویزای اقامت بلند مدت می باشد که شامل والدین هم می شود..
          ممنون از همراهی شما

  10. برای تعیین وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده و تایید مدارک سفارت المان باید چکار کنم؟ و اینکه برای تایید مدارک چقدر زمان میبره تا سفارت وقت بده ؟

    1. باید از طریق سایت وقت سفارت را رزرو نمایید و بستگی به نوع ویزا شما معمولا مدتی طول میکشد تا نوبت شما شود. مثلا برای ویزای توریستی 3 یا 4 هفته زمان می برد یا ویزای تحصیلی حدوداً 6 ماه طول می کشد.

    2. تعیین وقت سفارت برای من سه ماه طول کشید.
      تایید مدارک معمولا از وقتی که مدارکو تحویل بدید تا دریافتش سه چهار روز طول میکشه

  11. مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده چه مدارکی هست و بعد از اینکه آماده شد باید کجا تحویل بدهم این مدارک و ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مدارک لازم را باید طبق درخواست سفارت آلمان باید آماده کنید و سپس از طریق سایت وقت بگیرید برای تایید مدارک و سپس مصاحبه و …

  12. من همسرم آلمان هست و اقامت و ویزای کاری آلمان رو از طریق ثبت شرکت گرفته و برای اینکه منو پیش خودش ببره هم اقدام کرده ولی میخام کامل شرایط پیوست به همسر پناهنده در آلمان رو بدونم و اینکه مشکلی پیش نمیاد برای ما ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی ندارد و شما می توانید از طریق ویزای پیوست آلمان یا همان ویزای همراه اقدام نمایید.

  13. من خیلی وقته که از طریق ویزای پیوست به همسر آلمان اقدام کردم اما هنوز منتظر جواب ویزای پیوست به همسر آلمان هستم و نمیدونم چرا انقدر طول کشید اخه یعنی ممکنه که کلا ریجکت شده باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      تیجه نهایی ویزای پیوست به همسر آلمان بستگی به مدارک شما و تعداد افراد متقاضی دارد. اگر مدارک تان کامل و بدون نقص باشد چند هفته زمان می برد تا جواب ویزا آماده شود.

      1. سلام
        من همسرم در آلمان کار میکنه و بلو کارت داره.
        من و بچه هام که زیر ۸سال هستند از طریق سایت سفارت درخواست وقت کردیم برای ویزای پیوست به خانواده.
        ولی با گذشت ۲ماه و نیم هنوز هیچ خبری نیست و سفارت به ما ایمیل نزده که کی میتونیم با مدارک بریم اونجا.
        چقدر قراره طول بکشه؟
        سپاسگزارم که جواب میدین.

        1. سلام دوست عزیز
          در صورتی که انگشت نگاری را انجام داده باشید و سفارت رفته باشید حدود 60 روز زمان میبرد اما اگر منظور شما تعیین وقت سفارت آلمان می باشد مشخص نیست که چقدر زمان می برد و باید منتظر باشید.

  14. دوستان اینجا کسی تجربه ویزای پیوست آلمان را داشته تا حالا؟ یکسری اطلاعات در مورد هزینه ویزای پیوست آلمان میخاستم بپرسم ازش

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه ویزای پیوست آلمان برای بزرگسالان 75 یورو و برای کودکان 18 سال 37.5 یورو می باشد.

  15. سلام وقت بخیر
    اگر همسر( شخصی که در ایران هست) خودش تمکن مالی داشته باشد آیا در این صورت هم نیاز هست تا فرد اسپانسر در آلمان هم تمکن مالی داشته باشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله شخصی که اسپانسر شما می باشد باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد.

  16. سلام میشه بگید جواب ویزای پیوست به همسر آلمان چقدر طول میکشه تا باید و آیا لازمه بعد از یه مدت دوبازه ما اقدامی بکینم یا اینکه نه فقط باید صبر کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      جواب ویزای پیوست به همسر آلمان به تعداد افراد متقاضی این ویزا و همچنین کامل بودن مدارک شما بستگی دارد. اگر همه چیز کامل و شرایط مناسب باشد معمولاً چند هفته ای زمان می برد.

  17. سلام
    پدر من از طریق ویزای کاری پزشکی قصد مهاجرت دارن امکانش هس من که ۲۳سال و خواهرم که ۲۱ سال داریم رو با خودشون ببرن؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله برای فرزندان سن 18 سال به بالا تسلط به زبان آلمانی در سطح بالا و همچین مجرد بودن آنها لازم است.

  18. سلام وقت بخیر.من 35ساله هستم ومادروبرادرهایم آلمان هستن و8سال هست در آلمان زندگی میکنن.ایا خانوادم یا من میتونم پیوند خانواده انجام بدیم.من درترکیه زندگی میکنم

    1. سلام دوست عزیز
      کسانی که می توانند از ویزای پیوست به خانواده آلمان استفاده کنند : پدر، مادر، فرزند، همسر، عمه، خواهرزاده و برادر زاده و پسرعموی فرد مقیم در آلمان

  19. سلام اینجا کسی هست تجربه ویزای پیوست آلمان را داشته باشه و چن تا سوال داشتم که منو راهنمایی کنه؟ من الان تو مرحله وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده هستم و نمیدونم که چقدر طول بکشه تا جوابش بیاد و بعدش باید چیکار کنم. دعوت نامه از طرف همسرم هم دارم

  20. سلام وقتتون بخیر. همسر من شناسنامه ی آلمانی دارە و من ایرانی هستم، از طرفی سند ازدواجمون صادره ی دادگاه سلیمانیه ی عراقە. سوال من اینە کە من خودم میتونم درخواست ویزای پیوست بە خانوادە بدم یا همسرم باید واسە من دعوتنامە بفرستە؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید مدارک لازم را که شامل دعوتنامه ارسال شده از طرف همسرتان می باشد جمع آوری کنید و تحویل سفارت آلمان دهید.

  21. وقت بخیر. من با خوندن مقاله و کامنتا سردرگم شدم. قبل از رزرو وقت برای مصاحبه مگه نباید برای تحویل مدارک به سفارت هم وقت گرفت؟ منظورم اینه واسه تحویل مدارک مورد نیاز هم باید از سایت سفارت آلمان وقت بگیریم! درسته؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله درسته
      برای تحویل مدارک باید به کارگزاری ویزای آلمان مراجعه کنید که بخش خدمات سفارت این کشور در ایران تعطیل می باشد و باید درخواست خود را به ویزامتریک ارائه دهید.
      در سایت ویزامتریک میتوانید روز و ساعت وقت سفارت آلمان را رزرو کنید ولی برای تحویل مدارک به جای سفارت آلمان باید به دفتر ویزامتریک مراجعه کنید.

  22. سلام وقتتون بخیر توی مدارک لازم برای ویزای پیوست به همسر گفتین که فرم درخواست ویزای پیوست آلمان را باید پر کنیم میخاستم بدونم فرم درخواست ویزای پیوست آلمان را از کجا باید بگیرم و چجوری پر کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از طریق سایت ویزامتریک می توانید فرم درخواست ویزای پیوست آلمان را به صورت آنلاین پر کنید.

  23. من تا حالا تجربه ویزای پیوست آلمان را نداشتم اما الان یک مورد برام پیش اومده که میخایم باهم ازدواج کنیم و ایشون آلمانی هست و مقیم آلمان میخاستم بدونم برای شروع باید وقت سفارت آلمان پیوست به خانواده را بگیرم ؟؟

  24. سلام وقت بخیر. برای پیوست خانواده یک فرم میخواد که طبق ماده54 باشه هر کاری میکنم این فرم رو پیدا نمیکنم فرم videx میده پسرم 9سالشه میخواد بره پیش مادرش لطفاً راهنمایی کنید وقت سفارت آلمان رو هم دارم فقط این فرم کمه

    1. سلام وقت بخیر ببخشید من ویزای پیوست هستم میخواستم بپرسم با رونوشت سند ازدواج که از دفتر خونه گرفتم و تاییدویزامتریک هم داره روز مصاحبه از من قبول میکنند

  25. سلام ببخشید من خواهرم المان زندگی میکنه ومن که برادرش هستم با همسروپسرم قصدمهاجرت داریم ومیخوام برم پیشش چطورمیتونم از طریق ویزای پیوست اقدام کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      ویزای پیوست برای پیوست همسر به همسر، فرزند به والدین و یا والدین به فرزند زیر هیجده سال صادر می شود و شامل مورد شما نمی شود.

      1. سلام دوستان من المان هستم وبرای ویزای پیوست پسرم اقدام کردم وسفارت هم رفته منتظر جواب هستیم می خواستم بپرسم کسی هست که بدونه چقدر طول می کشه تا سفارت جواب بده ممنونم از شما

        1. سلام دوست عزیز
          پاسخ نهایی سفارت برای ویزای پیوست آلمان به کامل بودن مدارک تان و همچنین تعداد متقاضیان بستگی دارد. در صورتی که مدارک بی نقص باشد و متقاضیان زیادی هم در صف انتظار نباشند چند هفته معمولاً زمان خواهد برد.

  26. سلام
    برای تقاضای ویزامتریک پیوست خانواده که مدارک همه افراد در یک پوشه قرار میگیره آیا باید برای هرفرد فرم جداگانه پر کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله. بهتر است فرم آنلاین ویزامتریک را پر کرده تا باعث تسریع در روند درخواست شما شود.

  27. سلام، کسی که تک فرزند هست و دارای بلوکارت آلمان هست، آیا میتونه برای مادرش درخواست ویزای پیوست بده؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله می تواند به شرطی که فرد اسپانسر توان مالی کافی برای حمایت از عضوی که دعوت میکند را داشته باشد.

  28. با سلام
    پدر خانم بنده 30 سال در آلمان کار کرده و بازنشته شده است و کارت اقامت آلمان را دارد. در حال حاضر مدتی در آلمان و مدتی در ایران است. قبلا هیچگاه همسر خود را به آلمان نبرده. در حال حاضر قصد دارد همسر خود را به آلمان ببرد.
    سوال بنده این است که ابتدا او باید به آلمان برود و از آنجا درخواست پیوستن همسر خود را بدهد و یا روش دیگری را باید انجام دهد.
    ممنون میشم راهنمایی دقیق بفرمایید

    1. سلام وقت بخير
      من ازدواج كردم و شوهرم الماني هست
      براي تماس و مشاوره چطور مي تونم با شما صحبت كنم

  29. سلام من میخام برای والدینم از طریق بلوکارت اقدام کنم که بیان پیش من میشه بگین سفارت آلمان در تهران پیوستن به خانواده کجاست دقیقا ادرسش؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      آدرس سفارت آلمان در تهران:
      خیابان فردوسی، پلاک ۳۲۰-۳۲۴
      تلفن: ۳۹۹۹۰۰۰۰ ۲۱ (۹۸+)
      فکس: ۳۹۹۹۱۸۹۰ ۲۱ (۹۸+)

  30. سلام وقتتون بخیر توی مدارک لازم برای سفارت آلمان پيوست به خانواده گفتین که گواهی تمکن مالی باید داشته باشیم. میشه بگین منظورتون چی هست و تا چه اندازه باید تمکن داشته باشیم که موافقت و تایید بشه . ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      میزان تمکن مالی برای ویزای همراه المان، ۱۰۳۳۲ یورو در سال یا ۸۶۱ یورو در ماه می باشد که باید توسط فردی که اسپانسر است و دعوت نامه میفرستد اثبات شود تا دولت آلمان مطمئن شود که بودجه کافی برای زندگی در آلمان را دارید.

  31. سلام مثل اینکه قانون ها عوض شده و برای سال 2023 قانون جدید الحاق خانواده در آلمان میاد شما چیزی ازش میدونید؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله قانون جدید الحاق خانواده در آلمان را در همین مطلب برای شما اضافه کرده ایم.

  32. سلام من اقامت آلمان را دارم ولی با خانمی که توی ایران ساکن هستند میخام ازدواج کنم و بعد از ازدواج بیارم آلمان یش خودم میشه راهنمایی کنید که شرایط آوردن همسر به آلمان از ایران چی هست و باید چیکار کنم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      شرایط ویزای پیوست به همسر را کامل در همین مطلب توضیح داده ایم که هر دوی شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید و مسلط به زبان آلمانی در سطح A1 باشید.

  33. با سلام
    من برای ویزای پیوست به ویزامتریک مراجعه کردم و گفتن ویزامتریک در مورد ویزای پیوست فعالیتی ندارد و مستقیم باید از سفارت اقدام کرد.
    سوالی دارم از خدمتتون اینکه آیا مدارک ترجمه شده باید به تایید و تصدیق برسد؟ و آیا برای این امر باید وقت قبلی از سفارت گرفت یا در روز قرار ملاقات این مورد را هم میشود انجام داد؟ در مورد هزینه هم لطفا بفرمایید چون در متن اصلی فرمودین 75 یورو ولی در بخش پاسخ به دوستی فرمودین 7500 یورو
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      مراحل ویزای پیوست آلمان به این صورت می باشد:
      بعد از جمع اوری تمام مدارک لازم از طریق شرکت کارگزاری ویزامتریک visametric.com/iran/Germany/fa یک وقت مصاحبه انلاین تعیین می کنید و شرکت ویزامتریک پس از بررسی مدارک شما را به سفارت آلمان ارسال می کند. در روز مشخص شده در سفارت آلمان حاضر می شوید و پس از آن هزینه ویزا را که برای بزرگسالات 75 یورو می باشد پرداخت می کنید.
      هزینه همان 75 یورو می باشد و پاسخ ما اصلاح خواهد شد. ممنون از همراهی شما

      1. با تشکر از پاسخگویی تان، همانطور که در بالا عرض کردم بنده حضورا به ویزامتریک مراجعه کردم و گفتن ویزا متریک فقط ویزای تحصیلی و شنگن را انجام میدهند و در مورد پیوست باید مستقیما از طریق سفارت اقدام نمایم. و متاسفانه ویزامتریک در پاسخگویی به سوالات صبوری به خرج نمی دهند و پاسخ واضحی نمیدهند و به ایمیل و سایت های مختلف ارجاع می دهند. این تجربه ی شخصیه بنده در این یک ماهه گذشته می باشد که بالغ بر 3 مرتبه مراجعه حضوری به ویزامتریک داشتم. حال آنکه درهای سفارت نیز به رویمان بسته ست و راهنمای مطمئن و دلسوزی نداریم. لطفا اگر موسسه یا وکیل خصوصی که انحصارا در زمینه ی پیوست به همسر فعالیتی دارند معرفی نمایید سپاسگزارتان خواهم شد.

        1. سلام مجدد
          دوست عزیز تمام مدارک باید توسط دارالترجمه به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه و به تایید دادگستری برسد.
          در مورد معرفی مجموعه برای گرفتن وقت سفارت هم مجله مهاجرت به دلیل مسئولیت و عواقب ناشی از آن اینکار را انجام نمیدهد. اما با یک سرچ ساده در گوگل برای گرفتن وقت سفارت آلمان می توانید به راحتی مجموعه معتبری را بیابید.
          با تشکر از همراهی شما

  34. عرص سلام و ادب مجددو واقعا تشکر میکنم از شما که در حال حاضر تنها موسسه پاسخگوی صادقانه به سوالات فقط شمایید و پیشاپیش عذرخواهی میکنم بابت سوالات زیادم.
    مهمترین سوالی که دارم این است آیا مدارک ترجمه شده که به تایید دادگستری و وزارت خارجه رسیده مجددا باید به تایید سفارت آلمان نیز برسد؟ اگر بله سوال دومم این میشود که آیا از ویزا متریک باید وقت ملاقات جهت تصدیق مدارک گرفت یا در روز قرار ملاقاتی که در خود سفارت انجام میگیرد تایید و تصدیق هم میشود. چون همانطور که قطعا مستحضرید ویزامتریک در حال حاضر وقت ملاقات جهت انجام هیچ کاری نمیدهد. چه در زمینه ی تایید و تصدیق مدارک . چه ویزای شنگن، در صورتیکه گفته بودن از اول اکتبر نوبت دهی انجام میگیرد اما هنوز تقویم باز نشده

    1. سلام دوست عزیز پزش بابت تاخیر پاسخگویی
      بررسی مدارک توسط سفارت آلمان انجام می شود و اصل ترجمه ها توسط سفارت مهر می شود. باید ابتدا مدارک را به زبان آلمانی ترجمه رسمی نمایید و بعد به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد. تایید مدارک به وسیله سفارت آلمان اینگونه است که مدارک کپی را با اصل آن تطبیق می دهد و مهر کپی برابر اصل می زند و یا اینکه نسخه اصل مدارک را تایید و مهر می کند.

  35. سلام و دورود
    من یک ساله که برای دخترم اقدام به اخذ پاسپورت آلمان کرده ام . که پدرش آلمانی هستن و دخترم در اربیل عراق متولد شده . بعد از یک سوال سفارت به ما جواب مثبت دادن و گفتن که به دخترم پاس آلمانی میدن . فقط یک مشکل هست ، دختر من ۴ سالشه و مریض هست ( فلج مغزی ) و نیاز به مداوا داره . مدارک کامل به سفارت داده شده ، هم زمان با درخواست دخترم من هم درخواست ویزای پیوست دادم . چون دخترم نیاز به همراه داره اما متاسفانه بعد از یک سال هنوز به ما جوابی ندادن ، فقط تو آخرین ایمیل به من گفتن که با درخواست پاسپورت دخترم موافقت شده و درخواست من هنوز تایید نشده و باید صبر کنیم . آیا راهی هست که من بتونم زودتر ویزا بگیرم ؟ یعنی این مدت زمان نرمال هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      از همان ابتدا چرا از طریق ویزای پیوست برای خودتان و دخترتان از طریق همسرتان اقدام نکردید؟

  36. سلام خسته نباشید،نامزد من برای ویزای تحصیلی اقدام کرده و ما قرار هست قبل از رفتنش باهم ازدواج کنیم اما میخواستیم اون اول بره بعد من اقدام کنم برای ویزای پیوست میخواستم ببینم اول اینکه با ویزای تحصیلی ایشون میتونم من ویزای پیوست بگیرم دوم اینکه ایشون بار اولی که رفتن ویزا متریک اعلام نکردن که نامزد دارن مشکلی پیش نمیاد؟ و اینکه تمکن مالی باید چقدر باشه دقیقا

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد سوال اول بله می توانید شما هم همزمان برای ویزای پیوست اقدام کنید. در مورد سوال دوم هم باید 6ماه از تاریخ عقد شما گذشته باشد.
      در مورد تمکن مالی هم حداقل ۱۰۳۳۲ یورو در سال یا ۸۶۱ یورو در ماه می باشد.

  37. سلام وقت بخیر ، بنده اقامت بلوکارت آلمان را دارم و ۳ سال قبل درخواست پیوست به خانواده برای اقامت بیش از ۹۰ روز برای همسرم ثبت کرده ، ایمیل زده شد که رجیستر شده اید و منتظر وقت مصاحبه باشید ولی بعد از ۳ سال ایمیلی نیامده آیا این زمان طبیعی است ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر 3 سال زمان طبیعی نمی باشد و معمولاً دلایل ریجکتی ویزا تکمیل نبودن مدارک تان می باشد. نهایتاً تا یک سال برای اعتراض به ریجکتی ویزای خود فرصت دارید که مدارک تان را کامل کرده و برای سفارت آلمان ارسال نمایید.

  38. سلام مگه قوانین پیوست عوض شده ؟ قانون جدید الحاق خانواده در آلمان چی هست و چه تغییری کرده ؟ اگه ممکنه راهنمایی کنید چون من میخام برای خانوادم اقدام کنم و نمیدونم قانون جدید چی هست

      1. با سلام
        من برای پیوست اقدام کردم متاسفانه پاسپورتم را برگرداندن و ویزا ندادن بخاطر اینکه گفتن مدرک زبان از گوته نیست درصورتی که از آموزشگاه معتبری قبول شدم و مدرک گرفتم الان دو ماه میشه اعتراض کردم جوابی نیومده میشه لطفا بگین چیکار کنم

        1. سلام دوست عزیز
          باید مدرک زبان شما مورد تایید سفارت باشد. این گواهی باید مطابق با استانداردهای انجمن سنجشگران زبان در اروپا (Alte) باشد. در حال حضار مدارک آزمون های Telc، (DTZ)، مدرک آزمون گوته (Goethe Zertifikat)، آزمون‌ ÖSD، آزمون Test Daf، آزمون DSH مورد تایید سفارت آلمان می باشد.

  39. سلام من تازه ازدواج کردم و اقامت آلمان رو دارم میخاستم بدونم شرایط آوردن همسر به آلمان از ایران چیه و ایا تغییر کرده ؟؟ میخاستم برای همسرم اقدام کنم که بیاد پیش من

  40. سلام وقت شما بخیر
    در رابطه با درخواست ویزای پیوست به همسر کشور آلمان، آیا الزام گذشت ۶ ماه از زمان ثبت رسمی ازدواج صحت دارد؟ و باید حتما ۶ ماه از زمان ثبت ازدواج بگذرد و بعد درخواست ویزای پیوست کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای ویزای الحاق آلمان باید ازدواج شما به صورت رسمی ثبت شده باشد و مدارکی ارائه دهید که نشان رابطه طولانی مدت شما (حداقل 6 ماه) باشد.

  41. سلام وقتتون بخیر، من بلو کارت آلمان رو دریافت کردم و اللن میخوام با دوس پسرم که ایرانه ازدواج کنم و اونم بیاد آلمان ولی ایشون وکیل هستن و قصد موندن اینجا رو ندارن، چه شرایطی هست که ایشون بتونن اقامت اینجا رو دریافت کنن؟

    1. سلام دوست عزیز
      همسرتان در آینده قصد ندارند بمونن آلمان ؟ لطفا سوال خود را واضح تر بپرسید

      1. سلام وقتتون بخیر، من بلو کارت آلمان رو دریافت کردم و اللن میخوام با دوس پسرم که ایرانه ازدواج کنم و اونم بیاد آلمان ولی ایشون وکیل هستن و قصد موندن اینجا رو ندارن، چه شرایطی هست که ایشون بتونن اقامت اینجا رو دریافت کنن؟
        ایشون قصد ندارن به طور داییم المان بمونن..فقط میخوان اقامت اینجا رو بگیرن

  42. سلام من در المان محقق هستم و همسرم می خواهد از ایران ویزای پیوست بگیره. یک مشکلی که وجود داره اینه که همسرم بعد از اینکه میاد المان به فاصله سه ماه بعد دوباره باید برگرده ایران بابت شرکت در یک آزمون. آیا همچنین امکانی براش وجود داره

    1. سلام دوست عزیز
      معمولاً مدت زمان برای ارائه ویزای بلند مدت بین 4 تا 6 ماه زمان می برد پس تا شما مراحل آن را شروع کنید همسرتان می تواند پس از آزمون به شما بپیوندد.

  43. سلام وقت شما بخیر
    پیشاپیش ممنونم از پاسخگوییتون،ببخشید همسر من مجوز اقامت در المان رو داره الان ما برای ویزای پیوست باید وقت ویزامتریک و همین طور وقت سفارت بگیریم یا همون وقت سفارت کافیه؟
    در صورتی که باید وقت ویزامتریک رو بگیریم،باید از دسته ویزای ملی وارد بشم یا تایید و تصدیق؟
    و یه سوال دیگه اینکه من و پسرم باید داخل ایران تمکن مالی داشته باشیم یا فقط حقوق همسرم برای تمکن کافیه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بررسی مدارک ترجمه شده به زبان آلمانی که به تایید دادگستری رسیده باید توسط سفارت آلمان انجام شود. برای مصاحبه انلاین می توانید از کارگزاری ویزامتریک وقت بگیرید ویزامتریک مدارک شما را به سفارت المان می فرستد.
      منظور از تمکن مالی برای فرد اسپانسر یعنی همسر شما می باشد که حداقل ۱۰۳۳۲ یورو در سال یا ۸۶۱ یورو در ماه می باشد.

      1. من ۴سال پیش با ویزای پیوست به خانواده اومدم آلمان همسرم ۴ساله شاغل و هیچ کمکی از دولت نمیگیریم و در همین روزها دویچ پاس(پاس قرمز و شهروندی )میگیره من A2گرفتم و امتحان پولتیک قبول شدم ولی سرکار نمیرم و فقط همسرم کار میکنه آیا دویچ پاس شامل من میشه؟اگر دویچ پاس قرمز بهم ندن ممکنه اقامت نامحدود بدهند؟

        1. سلام دوست عزیز
          برای کسب تابعیت آلمان باید حداقل 8 سال در آلمان زندگی کرده باشید ودر سطح B1 یا بالاتر آلمانی آموخته باشید.
          امتحان شهروندی (Einbürgerungstest) را موفقانه انجام داده باشند و یا ازمدرسه های آلمانی مدرک إتمام مدرسه (Schulabschluss) گرفته باشند.
          به جرم های جدی محکوم نشده باشند.
          بصورت کتبی و شفاهی قانون اساسی آلمان را قبول کنند و احترام بگذارند.
          تابعیت قبلی خود را رها کنند و یا از اول نداشته اند.

  44. سلام.من پرستاری و درآلمان کار میکنم .همسرم هم همینطور در آلمان کار می‌کند.من قبل از ۱۸ سالگی دخترم در خواست پیوست داده ام و در حال حاضر بالای ۱۸ سال است.ممکن است سفارت به دخترم ویزای پیوست بدهد .

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که درخواست قبلی شما مشکلی نداشته و مدارک تان کامل بوده باید تا قبل از 18 سالگی فرزندتان پیگیری می کردید برای جواب ایمیل از کنسول آلمان. الان هم اگر همان تاریخ را در نظر بگیرند مشکلی نیست ولی اگر از ابتدا بخواهید مراحل پیوست فرزندتان را انجام دهید چون بالای 18 سال می باشد باید از طریق دیگری مثل تحصیل و … به شما بپیوندد.

  45. سلام
    در مدارک پیوست نوشتین
    دعوتنامه
    میشه بدونم این چه فرمی هست ؟ و همسرم که ساکن آلمان هستن از کجا باید تهیه کنن این فرم رو

    1. سلام دوست عزیز
      فرد اسپانسر یا کسی که تابعیت المان را دارد باید برای شما که متقاضی ویزای پیوست هستید از طریق سفارت دعوت نامه ارسال کند.

  46. سلام روز شما بخیر من پرستار هستم و یک پسر ۱۷ ساله دارم اگر بخواهم پسرم پیوست من باشد آیا تا قبل از سن ۱۸ سالگی نیاز به مدرک زبان دارد در ضمن من با قراردادکاری مهاجرت خواهم کرد

    1. سلام دوست عزیز
      اگر سن فرزندانتان بین 16 تا 18 سال باشد زمانی میتوانند به خانواده خود بپیوندند که مسلط به زبان آلمانی در سطح بالا باشند.

  47. من دوست پسرم تو آلمان هستش الان میخوام از طریق پیوست به خانواده اقدام کنم ، میخواستم ببینم پروسه پیوست به خانواده کوتاه تره یا نامزدی؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام دوست عزیز
      نمی توان به طور دقیق زمان مشخصی را گفتم اما برای هر دو مورد که گفتید حدود 4 تا 6 ماه زمان می برد و ممکن است با توجه به کامل بودن یا ناقص بودن مدارک شما از این مدت زمان کمتر یا بیشتر هم بشود. برای الحاق به دوست پسر خود باید عقد رسمی انجام دهید.

        1. سلام دوست عزیز
          در صورتی که در کشور خودتان عقد کرده اید سند رسمی ازدواج لازم است ولی اگر قصد دارید در اینده ازدواج کنید باید مدارک و شواهدی مثل عکس های قدیمی که نشان دهنده رابطه طولانی مدت و همچنین جدیت شما در ازدواج . فردی که تابعیت آلمان را هم دارد باید ثابت نماید که از عهده مخارج و هزینه های زندگی خودش و شما بر می آید.

      1. یه سوال دیگه هم داشتم ازخدمتتون ، اینکه من حتما باید مدرک زبان سطح a1 داشته باشم ؟ و مصاحبه از من میشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح حداقل “A1 “GER را از طریق مدرک زبان معتبر و مناسب اثبات نمایید.

  48. سلام من برای وقت ویزامتریک شماره سریال پاسپورتم رو وارد میکنم میگه قبلا ثبت نام کردید بهشون ایمیل هم دادم جواب نمیدن.

  49. سلام من وقت سفارت برای ویزای پیوست به خانواده گرفتم و اولین باره که میرم سفارت،جلسه اول باید همه مدارک رو ببرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله بهتر است ترجمه مدارک از دارالترجمه و به همراه رزرو بلیط و بیمه مسافرتی باید آماده کنید و همراه خود ببرید. همچنین پول نقد هم (دلار یا یورو) همراه خود داشته باشید برای هزینه اخذ ویزا .

  50. سلام وقتتون بخیر.
    من قرارداد کاری از آلمان دارم‌ . من وقت سفارت دارم. نمیشه همسرم همزمان با من ویزا پیوست دریافت کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای ویزای همراه همزمان از طریق ویزای کاری یا همان جاب آفر و یا جاب سیکر باید شما ابتدا اقامت آلمان را داشته باشید و ثابت کنید که از یک منزل مناسب برای اسکان و درآمد کافی برخوردارید. این مدت حداقل 6 ماه می باشد.

  51. سلام روز بخیر
    نامزد بنده در حال مهاجرت به آلمان برای تحصیل هستند
    1. میخواستم بدونم که تمکن مالی باید توسط کدوم یک از زوجین ارائه بشه؟ فردی که ایران هست یا فردی که آلمانه؟
    2. بعد ملحق شدن، آیا امکان کار برای فرد الحاقی وجود دارد؟
    3. آیا بعد از الحاق، امکان تغییر ویزای فرد ملحق شده به نوع دیگری از ویزا هست؟ بطور مثال الحاقی وارد آلمان بشود و بعد ویزا رو به تحصیلی یا کاری تغییر بدن؟
    4. با پایان ویزای تحصیلی فرد اسپانسر، آیا ویزای فرد الحاقی نیز پایان میابد؟

    1. سلام دوست عزیز
      تمکن مالی باید تسط فرد اسپانسر یعنی کسی که در آلمان می باشد و می خواهد فرد دیگری را دعوت کند، اثبات شود.
      اگر فرد اسپانسر دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشد بله برای شما هم امکان کار وجود دارد.
      پس از دریافت جواب ویزای پیوست به همسر در آلمان می توانید این ویزا را تمدید نمایید و پس از مدتی اقامت دائم آلمان را دریافت کنید.
      ویزای الحاقی ت زمانی که فرد اسپانسر در آلمان اقامت دارد دارای اعتبار می باشد. اما فردی که اسپانسر می شود باید دارای اقامت دائم آلمان باشد.

  52. سلام من میخام وقت بیگرم بخاطری تائید مدارک هامام میشه راهنمایی کند چطور میتوانم وقت بیگرم

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به تعطیل بودن بخش خدمات کارگزاری سفارت آلمان در ایران، برای تحویل مدارک و همچنین گرفتن وقت سفارت باید از طریق ویزامتریک اقدام نمایید.

  53. سلام.من همسرم اوسبیلدونگ کرده و۷ساله آلمانه آیالازمه من مدرک زبان آلمانی بگیرم؟خودمم مدارکم اوکی هست پاسپورت وهمه چی دارم فقط منتظرمدرک زبانم.آیامدرک زبان واجبه؟

      1. سلام، من حدود ۵ماهه ک برای تعیین وقت پیوست خانواده ب سفارت ایمیل زدم ولی هنوز ایمیلی از سفارت برام نیومده، چقد زمان میبره ک نوبت بهم بدن؟

        1. سلام دوست عزیز
          نمی توان تاریخ دقیقی را اعلام کرد می توانید به صورت حضوری به سفارت آلمان در ایران مراجعه و پیگیری کنید.

  54. سلام. من ساکن آلمان هستم و دارای بلوکارت می باشم. خانواده ام حدود 1 ماه پیش مدارک پیوست به خانواده را به سفارت تحویل دادند. بعد از آن هیچ خبری از سفارت نشده. سوال من دو قسمته : 1-شنیده ها حاکی از اینه که تازگی پروسه ویزای پیوست طولانی تر شده. آیا درسته؟ چقدر؟ و سوال دوم اینکه چه راهی برای پیگیری آخرین وضعیت ویزا از سفارت وجود دارد؟

    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام دوست عزیز
      درمورد سوال اول باید بگوییم که مدت زمان مشخصی را نمی توان تعیین کرد و با توجه به نوع ویزا و شرایط متقاضی متفاوت است ولی معمولاً در بین کشورهای اروپایی، وقت گرفتن از سفارت آلمان با تاخیر بیشتری انجام می شود.مگر در مواردی که نیاز به تعیین وقت فوری سفارت باشد مثل ویزای پزشکی و ..برای ویزای پیوست خانواده حداقل 4 الی 6 ماه می باشد.
      در مورد سوال دوم هم با ایجاد یک حساب کاربری در سایت سفارت مورد نظر خود و وارد کردن کد رهگیری و شماره پاسپورت می توانید وضعیت ویزای خود را پیگیری نمایید.

  55. سلام، من جوابم تازه اومده و همسر و فرزند ۹ ساله ام ایران هستن و میخوام برای الحاق خانواده اقدام کنم. فقط اینکه نمیدونم ایا باید برای فرزندم وقت جداگانه بگیرم یا خیر؟ برای طی کردن مراحل و پر کردن فرم ها نیاز به کمک دارم ایا شما مشورت و کمک هم ارائه میدید؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در حوزه انواع روش های مهاجرت بوده و متاسفانه خدماتی ارائه نمیدهیم. در مورد پیوستن فرزندان هم به سن فرزند و وضعیت شما بستگی دارد اگر دارای بلوکارت هستید به راحتی می توانید فرزند خود را به آلمان بیاورید. همسر شما باید حضانت فرزند را به شما بدهد تا بتوانید درخواست پیوست داشته باشید. کودکان زیر 16 سال نیاز به شرایط خاصی ندارند. برای ویزای پیوست همسر دریافت دو فرم لازم است.

  56. سلام
    من برای ویزای پیوست به همسر از تهران اقدام کردم سوالم از خدمت شما این هست که نیاز به دعوتنامه از طرف همسرم هست که بهمراه مدارکم تحویل ویزامتریک بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  57. سلام .من 5ماه قبل از سفارت المان برای پیوست به خانواده (کودکان زیر 16 سال)وقت گرفته ام و بعد از ایمیلی که یک کد رهگیری به من داده اند ،متاسفانه تا این لحظه ایمیلی مبنی بر تحویل مدارک لگال شده ام توسط ویزامتریک ،،به سفارت برایم ارسال نشده است ………
    این پروسه چقدر طول میکشد ؟؟؟و
    من به چه طریقی میتوانم از وضعیت زمانی ،وقت سفارتم مطلع شوم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      زمان دقیقی را نمی توان مشخص کرد بستگی به شرایط شما، مدارکتان و شلوغی سفارت و … دارد.
      با ایجاد یک حساب کاربری در سایت سفارت مورد نظر خود و وارد کردن کد رهگیری و شماره پاسپورت می توانید وضعیت ویزای خود را پیگیری نمایید.

      1. سلام من همسر و دوتا پسرم از طریق برادرم که درالمان هست دعوت شده ایم برای یزای توریستی
        هرچه ب سفارت المان در تهران ایمیل میدم جوابی نمیدن
        و از طریق ویزا متریک هم اقدام کردم اونا گفتن باید اقامه یکساله ایران را داشته باشم
        و من افغان هستم با ویزای قانونی در ایران هستم چه کاری باید انجام بدم که وقت سفارت بگیرم. ؟

      2. سلام من همسر و دوتا پسرم از طریق برادرم که درالمان هست دعوت شده ایم برای یزای توریستی
        هرچه ب سفارت المان در تهران ایمیل میدم جوابی نمیدن
        و از طریق ویزا متریک هم اقدام کردم اونا گفتن باید اقامه یکساله ایران را داشته باشم
        و من افغان هستم با ویزای قانونی در ایران هستم چه کاری باید انجام بدم که وقت سفارت بگیرم. ؟

  58. سلام.
    6 ماه قبل برای پیوست به خانواده ،به سفارت المان ایمیل ارسال کردم و بعد 20 دقیقه ،یک ایمیل که حاوی کد پیگیری و مشخصات شخصی و شماره پاسپورتم بود آمد و از ان زمان تا کنون فقط و فقط انتظار است و انتظار ……………….
    و هیچ خبری نیست ……
    این مدت زمان نرمال و طبیعی است ؟
    و چند ماه دیگر باید منتظر بمانم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه نمی توان مدت زمان مشخصی را برای ویزای بلند مدت آلمان تعیین کرد و به مدارک شما و تعداد افراد در صف انتظار بستگی دارد.

  59. من همسرم بلوکارت دارند.مدارک رو به دارالترجمه جهت ترجمه آلمانی دادم و وقت سفارت هم به تازگی گرفتم…سوالم اینه حتما نیاز به نوبت ویزامتریک هست؟چون سایت ویزا متریک باز نمیشه و وقت ها خیلی بد داده میشه و میخواستم روند رو در صورت گزفتن نوبت ویزامتریک و در صورت امکان بدون گرفتن نوبت ویزامتریک اطلاع بدید بهم.ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به تعطیلی بخش کنسولگری و ویزای آلمان در سفارت این کشور در ایران، باید به صورت آنلاین وقت خود را رزرو نمایید. می توانید به سایت سفارت آلمان در تهران teheran.diplo.de مراجعه کنید. در قسمت خدمات طبق تصویر زیر عمل کنید و بعد از نوع سفر بلند مدت را انتخاب کنید و چگونگی درخواست ویزا/ عدد شماره 4 هم وقت مصاحبه را انتخاب نمایید.
      نوبت سفارت آلمان

  60. سلام،من اقامت ۵ساله المان رو دارم و همینطور قرارداد کاری دائم.
    نوبت سفارت گرفتیم و نوشته شده از زمان رجیستر کردن حداقل ۹ ماه زمان انتظار!؟
    درسته که بعدش هم حداقل ۴ ماه زمان میبره برای جواب مصاحبه؟!‌
    در این صورت که خیلی پروسه طولانی میشود؟هیچ راهی برای زمان سریعتر وجود ندارد!؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه نمی توان زمان دقیقی برای وقت مصاحبه سفارت آلمان بیان کرد و نوبت های سریع تر معمولاً برای افرادی که مشکل و پرونده پزشکی دارند در نظر گرفته می شود.

  61. سلام .وقت بخیر .20 مردادماه 1401 برای پیوست به خانواده به سفارت ایمیل ارسال کردم وبالاخره بعد از گذشت 6 ماه انتظااااااار ،امروز برام ترمین تعیین کرده اند .میخواستم از ادمینهای محترم این گروه و پاسخگویی شون تشکر کنم .و همچنین این خبر رو اینجا بذارم تا دوستانی که مثل من همچنان در صف انتظار هستند ،دلگرمتر بشن .

  62. سلام وقتتون بخیر. فرمودین برای پیگیری روند پرونده ی پیوست در سایت سفارت حساب کاربری ایجاد کنیم، امکانش هست مراحلش را توضیح دهید جون نتونستم هیچ گزینه ای برای ایجاد حساب کاربری پیدا کنم. سوال دوم آیا اصل دعوتنامه از طریق همسر باید به صورت پست برایم ارسال گردد یا از آلمان به سایت سفارت آلمان ارسال نماید اگر در این زمینه هم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      در یکی از کامنت ها مراحل مراجعه به سایت teheran.diplo.de را توضیح داده ایم لطفا مطالعه نمایید.
      در مورد ارسال دعوت نامه هم بهتر است که دعوتنامه با پست سفارشی فرستاده شود.و یا اگر شخصی برای شما میخواهد این کار را انجام دهد باید مطمئن باشد. چون در صورت گم شدن مدارک گرفتن دعوتنامه مجدد کمی مشکل خواهد شد.
      برای ارسال دعوتنامه از آلمان شخص دعوت کننده دعوت کننده ملزم به ارائه تعهدنامه Verpflichtungserklärung هستید
      این تعهدنامه Verpflichtungserklärung شرایط خاص خود را دارد که باید برآورده شود. بر اساس این تعهدنامه Verpflichtungserklärung فرد تضمین میدهد که هزینه های مهمان را در مدت زمان اقامت در آلمان تقبل خواهد کرد . اگر مهمان شما نخواهد داوطلبانه آلمان را ترک کند شما باید هزینه های دیپورت وی را تقبل کنید و اگر مهمان شما در آلمان درخواست پناهدگی به دلیل مسائل انسانی یا سیاسی بدهد شخص اسپانسر تا 5 سال نمی تواند دعوت نامه بفرستد.
      الف: شرایط مالی برای فرستادن دعوتنامه از آلمان(ارائه Verpflichtungserklärung)
      برای تایید وضعیت مالی دو حالت وجود دارد یکی درآمدخالص کافی Nettoeinkommen و دیگری گذاشتن وثیقه Sicherheitsleistung است با ارائه این مدارک اداره مربوطه اعتبار مالی شما را می سنجد Bonitätsprüfung .

  63. سلام مجدد. با عرض پوزش گویا متوجه منظورم نشده اید، در مورد ویزای پیوست به همسر پرسیدم که آیا نیاز به دعوتنامه از طرف همسر هست یا خیر. چون از دوستانی که این مراحل را طی کرده اند پرسیدم و پاسخ منفی دادن و گفتن در ویزای پیوست به همسر مدارک محل اقامت همسر و میزان حقوق دریافتی و بلوکارت و … را باید ارائه دهیم و دعوتنامه و وثیقه برای درخواست ویزای شینگن می باشد. ولی اینجا چیز دیگه ای نوشته ممنون میشم مجددا پاسخ بدین

    1. سلام دوست عزیز
      بله اگر اسپانسر شما و یا همسرتان دارای یکی از موارد مانند بلوکارت( کارت آبی)، به عنوان محقق در آلمان، دارای خوداشتغالی باشد دیگر نیاز به شرایط خاص بالا نیست. البته لازم به ذکر است که همسر آلمانی شما باید تمکن مالی جهت رفاه زندگی شما داشته باشد. علاوه بر این مسائل باید مجوز اقامت در آلمان داشته باشد.

      1. سلام وقت بخیر برای ویزای پیوست به همسر که درالمان هست لطفا بفرمایید من ازاول درایران چکاری انجام بدم؟

        1. سلام دوست عزیز
          شرایط و مراحل به صورت کامل در متن و پاسخ کامنت ها توضیح داده شده است.

  64. سلام من با آقایی که شهروند آلمان هست و پاس آلمانی داره میخوام در ایران ازدواج کنم ازدواج ایرانی.آیا بعد از ۶ ماه که از ازدواجمون بگذره برای الحاق به همسرم ایشون باید تمکن مالی داشته باشند.؟

  65. سلامدبرای ترجمه عقد نامه میتونم به جای خود دفترچه عقد نامه رونوشت عقد نامه را از دفتر خانه بگیرم بدم ترجمه جهت سفارت

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که اصل سند را ندارید یا مفقود شده باشد ترجمه رونوشت آن هم کفایت می کند.

  66. سلام وقت بخیر ، من مصاحبه رو انجام دادم و مدارکم ناقصی داشت گفتن داخل صندوق پستی بندازم و بعد از دوماه با همسرم که آلمان هست تماس گرفتن و ایمیل دادن و یکسری اطلاعات و … ازش خواستن به همسرمم گفتن اوکیه مدارکت ما به ایران ارجاع میدیم، میخواستم بپرسم الان من فقط باید منتظر بمونم جواب ویزام بیاد؟ و اینکه دیگه چقدر طول میکشه؟ چون الان پاسپورتم دوماهه دست سفارته المانه

    1. سلام دوست عزیز
      بله باید منتظر بمانید. با توجه به شلوغی یا خلوت بودن سفارت نمی توان زمان دقیقی را برای آن مشخص کرد.

      1. تشکر از پاسخگوییتون ، با من تماس گرفتن و گفتن ۳۳۰ یورو بیارم سفارت، اون هزینه چی هست؟ چون من قبلش ۷۵ یورو رو دادم

        1. دوست عزیز
          هزینه ویزای بلندمدت برای بزرگسالان 500 یورو شده است و سفارت هم هزینه های جداگانه مختلفی دارد هزینه مصاحبه، تایید مدارک و …

  67. سلام و عرض ادب
    نامزدم کاری المانه اما اقامت نداره و ازدواج هم نکردیم
    اگر بیان ایران عقد کنیم تا چند وقت بعدش من میتونم برم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تا زمانی که اقامت بگیرد و شرایطی که در این مطلب گفتیم را داشته باشند مثل تمکن مالی و …

      1. اگر همه اینهارو داشته باشن اما پیوست غیر همزمان بشه چند وقت من بعد ایشون بتونم برم؟ (بخاطر همون اثبات سوری نبودن ازدواج و…)

        1. دوست عزیز نمی توان زمان دقیقی را برای پاسخ سفارت آلمان تایید کرد و باید منتظر باشید.

  68. من میخاستم وقت فوری سفارت آلمان رو بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید و برای پیگیری وقت سفارت آلمان باید چیکار کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      وقت فوری تنها در مواقع خاص و بحرانهای پزشکی با ارائه اسناد و مدارک ممکن است و برای پیگیری وقت سفارت هم باید منتظر ایمیل تائیدیه سفارت باشید.

  69. در مورد قانون جدید پیوند خانواده در المان میخاستم بدونم ایا کابینه مرکل این قانون رو تصویب کرد یا خیر؟ یعنی مهاجران با محافظت محدود هم می تونن اعضای نزدیک خانوادشون رو به المان بیارن؟

  70. ممنون میشم یه عکس از فرم درخواست ویزای پیوست آلمان بزارید و راهنمایی کنید چجوری باید این فرم رو پر کنیم؟

  71. سلام من در حال ازدواج با مرد آلمانی هستم و میخاستم بدونم مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد و شرایط آوردن همسر به آلمان چی هست؟ میشه سایت ازدواج آلمان رو هم معرفی کنید؟

  72. سلام دوست پسر من پذیرش تحصیلی از دانشگاه المان گرفته و اگر بخاد برای من هم ویزای همراه بگیره باید بعد از پایان تحصیل بیاد ایران و باهم ازدواج کنیم و بعد؟ من چجوری میتونم برم پیشش به نظر شما

    1. سلام دوست عزیز

      بله شما فقط در صورت ازدواج با ایشون میتونین ویزای موقت همراه بگیرین در صورت تمایل به دریافت ویزای برای خودتون هم میتونین از طریق تحصیلی یا جاب آفر یا اوسبیلدونگ اقدام کنید.

  73. سلام لطف کنید حتما جواب بدهید من مدت چهار ماه است در تهران به سر میبرم و تا دو یا سه ماه مصاحبه پیوست خانواده در المان دارم تا الان بنابر مشکلات امنیت افغانستان ایدی کارت یا تذکره قانونی برای شوهرم گرفته نتوانستم فقط تثبیت هویت از سفارت افغانستان در المان دارد ایا امکان رد شدن پیوست به خانواده بخاطر نداشتن تذکره برای همسرم هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      حتما سفارت از عدم صدور پاسپورت برای اتباع افغانستانی با خبر هست ولی باید هویت همسزتان به نوع دیگری که سفارت می خواهد تایید شود تا پاس خاکستری برای او صادر شود.

      1. اگر هویت فرد متقاضی از طریق تذکره کاغذی .الکترونیک . تثبیت هویت یا گواهی تولد برای سفارت المان تایید بشه سفارت پاس خاکستری برای گرفتن ویزا صادر میکنه . ولی در عمل همچین کاری رو هنوز انجام نداده‌ و ما هم مطمئن نیستیم.

  74. سلام ، من و همسرم هفت سال هست ازدواج کردیم. همسرم با ویزای کاری چند ماه قبل به آلمان رفته و من میخوام برای پیوست اقدام کنم. اگه بعد از رفتنم به آلمان همسرم از من طلاق بگیره ، تکلیف من چی میشه؟ میتونم بمونم یا باید برگردم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قبل از دریافت اقامت دائم آلمان طلاق بگیرید بله ویزای شما باطل خواهد شد.

  75. سلام وقتتون بخیر
    ما الان ساکن ایتالیا هستیم همسرم در آلمان جاب آفر داره میخواست برای بلو کارت اقدام کنه کارفرما الان در حال تنظیم قرارداد هستش
    مدارک تحصیلی و سند ازدواج و … رو دادیم ترجمه بشه میخواستم بدونم برای دریافت بلو کارت باید از ویزامتریک وقت بگیریم یا مستقیم از خود سفارت؟
    و بنظرتون از ایران برای دریافت ویزا اقدام کنیم یا از رم در ایتالیا؟ شنیدم پروسه دریافت ویزا بلوکارت در ایران خیلی طول میکشه اگر در مورد مدت زمان و پروسه ای که باید طی کنیم یه مختصر توضیح بدین ممنونتون میشم کلی مطلب خوندم ولی گیج شدم
    ممنونم

    1. سلام دوست عزیز

      فقط می توان از اداره اتباع خارجی در آلمان بلو کارت آلمان را دریافت کرد. به این صورت که شخص پس از یافتن کار مناسب برای دریافت ویزای ورود به کشور آلمان به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه می کند.

  76. سلام.سال نو وعید مبارک.
    سلطانی هستم دو نوه ام یکی 18 سال دارد دیگرش 13سال ونا مادری اش توسط موسسه خیریه المانی ازکابل به پاکستان بدون پاسپورت انتقال یافت وازپاکستان به تاریخ 2021/10/05 در پاکستان پاسپورت المانی برایشان آمد وازپاکستان به برلین المان انتقال یافتند. وحالا ازنامادری اش جداکردن ودرکمپ زندگی دارند.وپدرش درمسیر راه انتقال از کابل به فرانسه به تاریخ2021/8/05با خانم دیگر آشنا وباخانم سوم زندگی راشروع میکند.وحالادختر وبچه اش که ماپدرکلان ومادرکلانش سرپرستش بودیم وازتولدطفل دومش که مادرش را ازدست دادماتوسط شیر پودری کلان کردیم وهردویش ماراپدرومادرخودمیدانند. آیا می توانند مارا به المان دعوت کنند یانه؟

  77. سلام وقت بخیر..من همسرم ویزای تحصیلی المان گرفته..خواستم بدونم من هم باید واسه پیوست شدن مدرک زبان ارائه بدم؟ ضروریه؟چه سطحی؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله باید داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح حداقل “A1 “GER را از طریق مدرک زبان معتبر و مناسب اثبات نمایید.

  78. سلام وقت بخیر
    من دوست پسرم درحال اقدام برای دریافت ویزای آلمان هست و قصدمون اینه که ازدواج کنیم
    ۱_اگر قبل از رفتن ازدواج کنیم و ایشون برن حتما ۶ ماه باید بگذره تا من بتونم برم؟
    ۲_ایشون میخوان ویزای کاری بگیرن چه مدت باید از زمان مشغول شدن به کارشون اونجا بگذره تا بتونن برام درخواست بفرستن؟ ارائه فیش حقوقی باید باشه؟ و اینکه باید اقامت دائم داشته باشن؟
    ۳_اگر من زبان آلمانی ندونم باز هم میتونم برم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد ازدواج در کشور آلمان را دارید باید از طریق ویزای ازدواج آلمان اقدام نمایید. اما در صورت ازدواج در ایران میتوانید از طریق ویزای پیوست به همسر اقدام نمایید.بله حداقل باید 6 ماه از عقد رسمی تان گذشته باشد.
      برای پیوست به همسر باید فرد اسپانسر، بلو کارت اتحادیه اروپا را داشته باشد، کارآفرین و یا خود اشتغال باشد، درجه محققی در آلمان را داشته باشد و یا اینکه از موقعیت و شرایط بسیار خوبی بهره مند شده باشد.
      بله تمکن مالی یکی از مهمترین شرایط اخذ ویزای همراه بوده و فرد اسپانسر باید به دولت آلمان تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه های زندگی دو نفره را اثبات کند.
      باید مسلط به زبان آلمانی در سطح A1 باشید.

  79. سلام من چندماهه ازدواج کردم و میخوام ویزای پیوست بگیرم از ازدواج سابقم یه دختر 12 ساله دارم که میخوام همراهم ببرمش، میخواستم بدونم دخترم هم نیاز به مدرک A1 داره یا فقط خودم؟

    1. سلام دوست عزیز
      فرزندان زیر 16 سال بدون نیاز به شرایط خاصی می توانند به خانواده بپیوندند

  80. سلام من از همسرم جدا شدم یه دختر 13 ساله دارم ، می خوات با مادرش بره آلمان آیا دخترم میتونه بعد از رفتن برام ویزای پیوست بفرسته منم برم؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      اگر فرزند زیر ۱۸ سال و نابالغ در کشور آلمان اقامت داشته باشد، پدر و مادر می توانند برای دریافت ویزای پیوست آلمان اقدام کنند؛ اما در این مورد باید بر اساس حضانت فرزند شما پاسخ داد و در نهایت
      فرزند شما به 18 سال سن برسد و سپس تمامی شرایط پیوست مثل تمکن و تسلط به زبان آلمانی و … را داشته باشد تا بتواند برای شما درخواست پیوست ارسال کند.

  81. سلام روز بخیر
    من در اکتبر 2022 برای سفارت المان ایمیل زدم بابت وقت مصاحبه جهت الحاق به همسرم ، اما تا الان به من وقت مصاحبه اعلام نشده ، میخواستم بپرسم این پروسه چقدر زمان میبره و ایا شما میدونید تا کی به من وقت مصاحبه میدن ؟
    با توجه به اینکه یک دختر 8 ساله و یک پسر 16/5 ساله هم دارم ، ایا مشکلی وجود نداره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      نمی توان زمان دقیق سفارت را اعلام کرد به شلوغی سفارت و تکمیل یا ناقص بودن مدارک شما و موارد دیگر بستگی دارد که می توانید از طریق ویزامتریک پیگیری نمایید.

  82. ممنون ، فقط سوال دیگه من اینه که در حال حاضر پسرم 16/5 سالش هست ولی زمانیکه در سفارت رجیستر شدیم به سن 16 سال نرسیده بود ، آیا از لحاظ سنی پسرم ، ممکنه در جوابدهی به پرونده مشکلی پیش بیاد ؟ یا اگر موردی هست راهکار ان هم بفرمایید .
    یعنی سفارت زمانیکه رجیستر شدیم را در نظر میگیرد یا زمانیکه برای مصاحبه به سفارت میرویم ؟
    سپاسگزارم

    1. دوست عزیز
      فرزندان بالای 16 سال در زمان رجیستری به مدرک c1 زبان آلمانی نیاز دارند .

  83. سلام من دینا استم از افغانستان ما همین مرحله پیوست همسر را مرحله به مرحله پیش بوردیم
    انتریو من در 5 آوریل آمده بود دقیقن بعد از دو ماه ده روز برایم از ویزامیتریک زنگ آمده
    گفتن
    بیاین یک پاکت از طرف سفارت برای تان آمده
    با خود گذر نامه و ده یورو بیار و این را تسلیم شوید
    اکنون سوال من اینجا است آیا ویزه من آمده یا کدام اسناد من ریجکت شده ؟
    از بعضی جا ها معلومات گرفتم
    گفتن ویزامتریک فقد برای ویزه زنگ میزد
    برای تاییدی یا ردی اسناد ها زنگ نمیزد

    اگر به سوال من جواب بدین خیلی خوش میشوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا