مطالب متفرقه

ویزای همراه کانادا | مدت زمان صدور و مبلغ تمکن مالی آن

کشور کانادا به عنوان مهاجرپذیرترین کشور دنیا، تسهیلاتی را فراهم کرده است تا افرادی که قصد کار یا تحصیل در کانادا را دارند با استفاده از ویزای همراه کانادا بتوانند همراه با خانواده درجه یک در کانادا اقامت داشته باشند.

ویزای همراه کانادا به خانواده درجه فرد اصلی متقاضی ویزا، اجاره می‌دهد که با حضور در کانادا در مدت زمان اقامت متقاضی اصلی، همراهان نیز در کانادا مشغول به کار یا تحصیل شوند. درخواست ویزای همراه می‌تواند به صورت توریستی برای مدت کوتاه یا اجازه کار یا تحصیل باشد. در این مقاله شرایط ویزای همراه کانادا و اینکه شامل چه افرادی می‌شود را به یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ویزا همراه کانادا شامل چه افرادی می‌شود؟

  • همسر: همسر قانونی، به دلیل اینکه کانادا ازدواج‌های غیر حضوری را به عنوان همسر قانونی ملاک قرار نمی‌دهد. همسر یک زوج باید به صورت رسمی با یکدیگر زندگی کرده باشند. همسر دارنده ویزا نیز می‌تواند برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کند.
  • فرزند: تنها فرزندان زیر 22 سال و فرزندانی که به دلیل معلولیت و مشکلات ذهنی و جسمی به شکلی به شما وابسته هستند.
  • والدین: والدین بالای 65 سال

در صورتی که فرزند شما سن قانونی را در کانادا پشت سر بگذارد. یعنی دوران تحصیل 12 ساله و کالج را پشت سر گذاشته باشد و در سن بالای 22 سال نیز نباشد باید برای اقامت کانادا به صورت دیگر مانند ویزای تحصیلی اقدام نماید. فرزندان بالای 22 سال فرزند وابسته به حساب نمی‌آیند و به عنوان یک فرد مستقل باید برای ویزای تحصیلی یا کاری اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید به بهترین وکیل مهاجرتی مراجعه کنید.

ویزا همراه کانادا

با استفاده از ویزای همراه کانادا، همراه می‌تواند در این مدت به تحصیل یا کار تمام وقت در کانادا بپردازد و کودکان نیز بدون نیاز به مجوز شروع به تحصیل در مدارس کنند. همسر متقاضی در صورتی که تمایل داشته باشد در کانادا مشغول به کار شود نیاز به گرفتن مجوز  OPEN WORK PERMIT دارد. برای تجصیل همراه نیز نیاز به دریافت استادی پرمیت می‌باشد.

مدت اعتبار ویزای همراه بستگی به اعتبار ویزای متقاضی اصلی دارد یعنی اگر سه سال از اعتبار ویزای متقاضی اصلی باقی مانده باشد، ویزای همراه نیز دارای همین مدت اعتبار خواهد بود.

ویزای والدین دانش آموز کانادا تنهای برای والدینی صادر می‌شود که فرزند آنها زیر 18 سال باشد. ویزای همراه برای والدین دانشجویان صادر نخواهد شد و تنها می‌توانید از ویزای توریستی برای دیدن کوتاه مدت فرزند خود استفاده کنید. تفاوت ویزای توریستی در این است که نمی‌توانید برای دریافت این ویزا به طور همزمان اقدام کنید بلکه ابتدا باید فرزند شما با گرفتن ویزا وارد کانادا شود، سپس برای ویزای توریستی اقدام نمایید. همچنین با ویزای توریستی امکان کار یا تحصیل برای والدین وجود نخواهد داشت.

مراحل اخذ ویزای همراه کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه کانادا

  • ارائه ویزای تحصیلی یا کاری متقاضی اصلی
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس بیومتریک
  • پاسپورت
  • گواهی و نامه تمکن مالی متقاضی اصلی ویزا به هماره گردش چهار ماهه حساب و اسناد ملکی
  • مدارک لازم برای اثبات نسبت خانوادگی و ازدواج
  • آزمایش‌های پزشکی
  • مدارک زبان (الزمانی نیست)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کارت خدمت سربازی یا کارت معافیت

در صورتی که در هنگام درخواست ویزای متقاضی اصلی، تصمیم به همراهی خانواده نیز گرفته شد است، بهتر است که مدارک همراه یا همراهان نیز آماده و ارسال شود. در صورتی که در آینده تصمیم به همراهی اعضای خانواده بود، باید مجوز تحصیلی و کاری متقاضی اصلی ضمیمه مدارک همراه ارائه شود. اگر مدتی بعد از درخواست متقاضی اصلی درخواست ویزای همراه داده شود به دلیل زمان بر بودن پروسه آن، زمان انتظار به طور میانگین می‌تواند یک سال باشد.

برای شریک زندگی و اثبات آن مدارکی مانند عقد محضری، مدارک هویتی، مدارک با آدرس مشترک، سند ملک به نام هر دو فرد نیاز است. برای تمکن مالی ویزای همراه کانادا نمی‌توان رقم مشخصی گفت زیرا ویزای همراه می‌تواند به صورت اجازه تحصیل یا کار، ویزای همراه دانش‌ آموزی یا توریستی والدین باشد که رقم هم کدام نیز متفاوت است. اما در حالت کلی مبلغ تمکن مالی نباید کمتر از رقم مشخص شده اداره مهاجرت کانادا برای زندگی در کانادا باشد.

بعد از ثبت مدارک در صورت تایید پرونده، شما باید به کشورهای ترکیه، دبی یا ارمنستان جهت انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک مراجعه کنید. نتیجه نهایی پرونده نیز از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

فرم‌های مهاجرتی باید برای هر فرد به صورت جداگانه پر شود، علاوه بر اینکه هر فرد باید با توجه به نوع درخواست خود فرم مرتبط با آن را پر کند.

هزینه ویزا همراه کانادا

  • هزینه ثبت درخواست (هزینه ویزا همراه کانادا با توجه به نوع ویزای همراه متفاوت است.)
  • هزینه بیومتریک
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه تمکن مالی (هزینه تمکن مالی ویزای همراه کانادا به تعداد افراد همراه است و باید برای هر فرد به صورت جداگانه محاسبه شود)
  • هزینه سفر رفت و برگشت به سفارت در کشورهای اطراف
  • هزینه انگشت نگاری برای هر فرد

نکات مهم ویزای همراه کانادا

برای دریافت ورک پرمیت ویزای همراه نیازی به جاب آفر ندارید. امکان کار تمام وقت در شغل دلخواه خود را خواهید داشت اما در برخی مشاغل به دلیل حساسیت مانند سلامت محدودیت‌هایی وجود دارد.

برای ویزای ورک پرمیت مقاضی اصلی باید در دوره‌های رسمی پذیرفته و مشغول به تحصیل باشد و برای دوره‌های آموزشی کوتاه یا دوره های پیش نیاز دانشگاه مانند زبان امکان درخواست ویزای همراه نیست.

برای دریافت ورک پرمیت همراه می‌توانید در خارج از کانادا اقدام نمایید یا بعد از ورود به کانادا از طریق ویزای توریستی برای اجازه کار درخواست دهید.

در صورتی که همراه تصمیم به ادامه تحصیل داشته باشد باید درخواست استادی پرمیت دهد. این درخواست برای دوره‌هایی که مدت آن بیشتر از 6 ماه است مورد نیاز می‌باشد. درخواست استادی پرمیت برای فرزندان همراه متقاضی که در دوره‌های ابتدایی تا متوسطه تحصیل می‌کنند نیاز نیست. درصورتی که فرزندان شما در مدارس دولتی مشغول به تحصیل شوند تحصیل آنها رایگان خواهد بود.

هزینه تمکن مالی باید حداقل به اندازه یکسال زندگی در کشور کانادا باشد. اینکه به صورت همزمان برای ویزا اقدام کنید کمی بر مبلغ تمکن مالی تاثیر خواهد گذاشت. اگرچه برای جلب اطمینان آفیسر مهاجرت بهتر است که مبلغی بیشتر از حداقل تمکن مالی گفته شده ارائه داده شود.

در صورتی که با ویزای توریستی برای دیدن همسر در کانادا حضور دارید می‌توانید در صورت داشتن دلایل معتبر ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. شرایط درخواست در داخل و خارج کانادا مشابه است اما روند و زمان بررسی متفاوت خواهد بود.

دلایل رد ویزای همراه کانادا

  • ناقص بودن مدارک
  • اشتباه یا ناقص پر کردن فرم‌‌های مهاجرتی
  • کافی نبودن تمکن مالی
  • افیسر دلایل محکمی برای بازگشت شما به کشور خودتان بعد از پایان ویزای متقاضی اصلی پیدا نمی‌کند.

در صورتی که برای ویزای همراه کانادا قصد اقدام مجدد دارید ابتدا مدارک کافی به پرونده خود اضافه کنید تا شانس بیشتری داشته باشید. بنابراین درخواست مجدد بدون انجام هیچ تغییری در پرونده سود خاصی نخواهد داشت. در صورت کامل بودن مدارک و ریجکت شدن پرونده، امکان پیگیری و ارائه آن به کورت برای بررسی مجدد خواهد بود.

نتیجه گیری ویزای همراه کانادا

دریافت ویزای همراه کانادا به دلیل سهولت شرایط و مهاجرپذیری کشور کانادا نسبت به برخی دیگر از کشورها بسیار آسان‌تر است. بیشترین میزان ریجکتی ویزای همراه کانادا به دلیل نقص در مدارک است بنابراین مدارک را به طور کامل بررسی و سپس آپلود نمایید. همچنین فرم‌‌های مهاجرتی را نیز به دقت پر نمایید.

ویزای همراه کانادا برای افرادی که همسر آنها دارای اقامت کانادا است، صادر نمی‌شود.

برای درخواست ویزای همراه کانادا می‌توان به صورت همزمان یا بعد از مراجعه متقاضی اصلی به کانادا باشد.

تمدید ویزای همراه کانادا به صورت مستقل امکان پذیر نیست و شرایط آن وابسته به ویزای فرد اصلی است. هر زمان که فرد اصلی پرونده امکان تمدید ویزای خود را داشته باشد ویزای همراه او نیز امکان تمدید را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا