مهاجرتویزای ازدواج

ویزای ازدواج انگلستان، شرایط ازدواج صوری

یکی از روشهای مهاجرت به انگلستان، اخذ ویزای ازدواج میباشد. کشور انگلیس یکی از کشورهای خوب و پیشرفته در جهان است که به همین دلیل سالانه افراد زیادی متقاضی و خواهان مهاجرت به این کشور هستند. اخذ ویزای ازدواج جزو یکی از راه های مهاجرتی آسان و بدون دردسر میباشد.

کشور انگلستان از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. شما با مهاجرت به این کشور از موقعیت ها و شرایط خوب انگلیس برخوردار می شوید. برای اینکه ویزای ازدواج انگلیس را اخذ کنید و موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلستان شوید باید با یک فردی که تابعیت کشور انگلستان را دارد و جزو شهروندان این کشور محسوب میشود ازدواج کنید.

یکی از شرایط لازم برای ازدواج این میباشد که شما باید سن بالای 18 را داشته باشید. ازدواج شما باید به صورت رسمی و قانونی باشد. بهتر است بدانید شما با ازدواج صوری نمیتوانید اقامت و تابعیت انگلیس را اخذ کنید. شما باید با ارائه مدارک و اسنادی به دولت انگلستان ثابت کنید که با همسرتان رابطه دارید و یک زندگی مشترک را شروع کردید.

در ابتدا ویزای شما به مدت 2 سال اعتبار دارد سپس با ثابت کردن واقعی بودن رابطه خودتان با همسرتان میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. همسر انگلیسی شما به عنوان اسپانسرشیپ باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد. البته ویزای ازدواج دارای شرایط و قوانین دیگری هم میباشد.

با مجله مهاجرت همراه باشید تا در ادامه به بررسی کامل شرایط و قوانین ویزای ازدواج انگلستان، ازدواج صوری، مسائل حقوقی ازدواج و … بپردازیم.

شرایط  و قوانین ازدواج

شما برای اینکه بتوانید ویزای ازدواج انگلیس را اخذ کنید باید از یکسری شرایط برخوردار باشید. یکی از شرایط اخذ ویزای ازدواج این است که شما سن بالای 18 سال داشته باشید. جالب است بدانید افرادی که سن بین 16 تا 17 سال را دارند میتوانند با اجازه خانواده خود در انگلستان ازدواج کنند.

در صورتی که تابعیت و اقامت دائم کشور انگلستان را ندارید میتوانید این ویزا را به راحتی اخذ کنید. بهتر است بدانید زمانی که ویزای ازدواج انگلستان را اخذ کردید از تمامی حقوق شهروندان انگلیس برخوردار می شوید. شما میتوانید در این کشور مشغول به کار شوید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید.

از طرف دیگر همسر انگلیسی شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد. همسر شما باید توانایی پرداخت هزینه و مخارج زندگی دو نفره را داشته باشد. لازم به ذکر است در صورتی که قبلا ازدواج کرده اید و رابطه ای داشتید باید نامه طلاق و یا گواهی فوت همسرتان را به دولت انگلیس ارائه دهید.

باید به دولت انگلیس ثابت شود که شما در حال حاضر با شخص دیگری رابطه ای ندارید. زمانی که با اخذ ویزای ازدواج به کشور انگلستان وارد شدید تا 6 ماه فرصت دارید با همسرتان ازدواج کنید و رسمی بودن ازدواجتان را به دولت انگلیس بیان کنید. شما باید حداقل به مدت 2 سال با یکدیگر رابطه داشته باشید و در یک مکان با هم زندگی کرده باشید.

مدارک مورد نیاز

همانطور که در بالا ذکر کردیم شما باید رسمی بودن رابطه خودتان را به دولت انگلستان ثابت کنید. برای اخذ ویزای ازدواج انگلیس باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. شما باید تمامی این مدارک را ترجمه کنید و به اداره مهاجرت انگلیس تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه و کارت ملی
  3. عکس
  4. مدارک شناسایی همسر انگلیسی
  5. مدارک مالی(جهت اثبات تمکن مالی)
  6. ارائه مدارک ازدواج جهت رسمی بودن رابطه(عقدنامه)
  7. گواهی طلاق یا گواهی فوت همسر(در صورت داشتن رابطه در گذشته)
  8. اطلاعات محل زندگی
  9. داشتن حساب بانکی
  10. تکمیل فرم درخواست ویزا
  11. گواهی پزشکی

ازدواج صوری

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای اخذ اقامت و تابعیت کشور انگلیس باید رابطه رسمی و قانونی با همسرتان داشته باشید. شما باید با ارائه یکسری مدارک مانند: حساب بانکی مشترک، عکس دو نفره، زندگی مشترک، سند ازدواج، داشتن فرزند و … رابطه واقعی خودتان را به دولت انگلستان ثابت کنید.

بهتر است بدانید این کشور بر روی این موضوع بسیار سختگیر و حساس میباشد. پس اگر شما قصد دارید از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شوید و از طریق ازدواج صوری اقامت و تابعیت انگلیس را اخذ کنید بهتر است بدانید اخذ اقامت از این طریق امکان پذیر نمیباشد.

مراحل و مدت زمان اخذ اقامت

شما برای اخذ ویزای ازدواج انگلستان باید به سفارت کشور انگلستان مراجعه کنید و برای درخواست فرم ویزا اقدام کنید. برای درخواست ویزا باید مدارکی را که در بالا برای شما بیان کردیم به سفارت انگلیس تحویل دهید. یکی از دلایل اصلی و مهمی که مورد توجه آفیسرهای انگلستان واقع شده است این میباشد که هر زمانی شما وارد کشور انگلیس شدید باید با همسرتان زندگی کنید.

شما باید هر مدارکی که باعث ثابت شدن رابطتان به آفیسر میشود را جمع آوری کنید و به آنها ارائه دهید. علاوه بر اینها باید مدارکی بابت اثبات شرایط مالی خوبتان به دولت انگلیس ارائه دهید.

ویزای ازدواج به مدت 2 سال و 6 ماه اعتبار دارد. شما تا 5 سال میتوانید این ویزا را تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال میتوانید ویزای ازدواجتان را به اقامت دائم تبدیل کنید. هزینه تمدید ویزا ازدواج تقریبا بین 993 پوند تا 1/583 پوند است.

هزینه ازدواج و زندگی

بهتر است بدانید برای اخذ ویزای ازدواج شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. همسر انگلیسی شما باید تمامی هزینه های زندگی را بپردازد. با توجه به تغییرات در قیمت ها نمیتوان به طور دقیق هزینه ویزا و ازدواج در انگلستان را بیان کرد. البته لازم به ذکر است هزینه ها با توجه به شهری که در انگلیس زندگی میکنید متفاوت میباشد.

برای مثال برگزاری مراسم عروسی در شهر لندن (پایتخت کشور انگلیس) بسیار بالا میباشد. به طور تقریبی هزینه ازدواج در این کشور نزدیک به 27/000 پوند میشود. برای مثال هزینه لباس عروس و داماد به صورت میانگین برابر است با 2/500 پوند یا هزینه کارت دعوت در انگلستان نزدیک به 1000 پوند است. علاوه بر اینها باید هزینه ای بابت بیمه و مخارج زندگی پرداخت کنید.

شرایط اخذ اقامت

در صورتی که شما میخواهید با شخصی به صورت نامزد در کشور انگلستان در رابطه باشید برای شما اقامت 6 ماه تا 2.5 سال صادر میشود. اما در صورتی که شما میخواهید با یک فردی که تابعیت و اقامت کشور انگلستان را اخذ کرده است و از تمامی حقوق شهروندان بهره مند است ازدواج کنید.

در این صورت اگر رابطه شما واقعی و رسمی باشد به راحتی میتوانید تابعیت و اقامت این کشور را اخذ کنید. اگر همسر شما به عنوان اسپانسر فقط اقامت دائم کشور انگلیس را اخذ کرده است و هنوز موفق به اخذ تابعیت این کشور نشده است در این صورت شما باید به مدت 5 سال با همسرتان زندگی کنید تا موفق به اخذ اقامت دائم انگلیس شوید. البته لازم به ذکر است باید محل زندگیتان مشخص شده باشد.

البته شما برای اخذ تابعیت انگلیس باید به این 3 مورد توجه کنید. با رعایت کردن موارد زیر میتوانید به راحتی تابعیت انگلیس را از طریق ویزای ازدواج اخذ کنید.

  1. شما در 3 سال گذشته نباید بیشتر از 270 روز نباید خارج از کشور انگلستان باشید.
  2. شما در مدت زمانی که در انگلیس هستید نباید هیچ یک از قوانین و شرایط این کشور را نقض کنید.
  3. شما در 1 سال گذشته یا که رد انگلیس ساکن شده اید نباید بیشتر از 90 روز از این کشور خارج شده باشید.

مسائل حقوقی و قانونی انگلیس

جالب است بدانید شما برای ازدواج در انگلیس باید از قوانین ازدواج این کشور پیروی کنید. اگر ازدواج شما از نظر قوانین کشورتان مورد تایید باشد ولی از نظر قوانین انگلستان مورد تایید نباشد ازدواج شما به صورت قانونی نمی باشد.

بهتر است بدانید که ازدواج شما حتما باید به صورت قانونی و رسمی باشد. اگر ازدواج شما قانونی نباشد ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش بیاید. توجه داشته باشید دولت انگلیس به راحتی میتواند متوجه رسمی و قانونی بودن رابطتان شود.

یکی از قوانین کشور انگلستان که از سال 2014 در حال اجرا است این می باشد که همجنس گرایان هم میتوانند با یکدیگر ازدواج کنند. این افراد از تمامی حقوق شهروندان و حقوق یک زندگی مشترک در انگلستان برخوردار میشوند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که یکی از آسانترین روش دریافت اقامت دائم انگلستان اخذ ویزای ازدواج میباشد. زندگی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند. یکی از شرایط مهم ازدواج این است که سن 18 سال به بالا را داشته باشید.

شما برای اینکه بتوانید اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید باید با یک شخصی که اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کرده است ازدواج کنید. ازدواج شما باید به صورت قانونی و رسمی باشد تا موفق به اخذ اقامت دائم انگلیس شوید. پس با ازدواج صوری نمیتوانید در این کشور اقامت داشته باشید. زیرا کشور انگلیس بر سر این موضوع حساس است.

شما باید رسمی و واقعی بودن رابطتان را به دولت ثابت کنید. همسر انگلیسی شما باید دارای شرایط مالی خوبی باشد تا بتواند هزینه های زندگی و شما را بپردازد. در ابتدا ویزای ازدواج به مدت 2 سال و 6 ماه اعتبار دارد. شما به مدت 5 سال میتوانید اعتبار ویزای خودتان را تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

12 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من میخوام با شخص انگلیسی ازدواج کنم اما نگران هزینه رفتن و زندگی در اونجا هستم. هزینه ویزای ازدواج انگلیس و هزینه زندگی در این کشور چقدر میشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه زندگی در انگلستان بر عهده همسر یا اسپانسرتان بوده و حتی جهت اخذ ویزای ازدواج، همسر شما باید به دولت انگلیس تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه های زندگی دو نفره را ثابت کند. با توجه به نرخ تورم و تغییر قیمت نمیتوان هزینه ها را به صورت دقیق بیان کرد اما هزینه ازدواج در انگلیس تقریبا 27/000 پوند یا بیشتر می شود و هزینه زندگی ماهانه یک نفر در این کشور بدون احتساب اجاره ملک تقریبا 663.68 پوند می شود.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام ببخشید من میخوام با یه نفری که شهروند انگلستان هست ازدواج کنم. ما تو مجازی باهم آشنا شدیم و قرار شد من برم انگلستان و با هم زندگی کنیم. میشه بفرمایید مدارک لازم برای ویزای ازدواج انگلیس چی هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      تمامی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج در بالا به صورت کامل برای شما عزیزان ذکر کردیم. حتما بخش مدارک مورد نیاز را مطالعه فرمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام روزتون بخیر . من 18 سالمه و کیس ازدواج در انگلیس دارم و میخوایم باهم ازدواج کنیم . خواستم ازتون بپرسم سن ازدواج در انگلستان چقدر است و من الان میتونم به این کشور از طریق ویزای ازدواج انگلیس برم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت اخذ ویزای ازدواج باید سن شما بالای 18 سال بوده و در صورت ازدواج رسمی و قانونی میتوانید به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام خسته نباشید
    ازدواج در انگلستان برای کسانی که دو تا همسر دارند چجوریه ؟ مثلا برای زنی که صیغه هست و با تبعه انگستان میخواد ازدواج کنه میشه درخواست ویزای ازدواج انگلستان بده ؟؟ اصلا میشه ویزا بگیره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      امکان اخذ ویزا ازدواج با فردی که در حال حاضر متاهل بوده امکان پذیر نیست زیرا کشور انگلستان بسیار حساس بوده و ازدواج شما باید کاملا قانونی و رسمی ثبت گردد. فردی که در گذشته ازدواج کرده جهت ازدواج مجدد باید گواهی طلاق یا فوت همسر قبلی خود را به دولت انگلیس ارائه دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. درود ، آیا برای ویزای ازدواج انگلستان مدرک زبان خاصی از سوی انگلستان درخواست میشه؟‌

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد مدرک زبان برای ویزای ازدواج انگلستان اگر تابعیت یک کشور انگلیسی زبان را دارید نیازی به ارائه مدرک نیست اما در حالت معمول باید توانایی و مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید یا از طریق شرکت در یک آزمون انگلیسی و یا مدرک تحصیلی که لیسانس یا مقاطع بالاتر را به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید. توجه داشته باشید که اگر مدرک تحصیلی و یا تابعیت را ندارید باید از طریق یک آزمون SELT مهارت زبان خود را ثابت نمایید. به طور کلی اگر در مدارک خود گواهی زبان هم ارائه دهید سفارت زودتر و بدون مشکلی درخواست شما را تایید می کند.
      نمره آزمون امنیتی زبان انگلیسی یا همان secure English language test (SELT) بر اساس استاندارد CEFR که دارای 6 سطح مبتدی (a1) تا پیشرفته c2 محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا