مهاجرتویزای ازدواج

ویزای ازدواج ایتالیا، بررسی شرایط و مراحل اخذ ویزا

ایتالیا جزو کشورهای محبوب و پرطرفدار در بین افراد بوده است. ویزای ازدواج یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایتالیا میباشد. با اخذ ویزای ازدواج ایتالیا می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. البته بهتر است بدانید که شما باید با یک شخصی که تابعیت و اقامت ایتالیا را دارد ازدواج کنید که در این صورت می توانید تابعیت ایتالیا را دریافت کنید.

کیفیت زندگی و امکانات رفاهی در ایتالیا بالا میباشد به همین علت سالانه افراد زیادی با اخذ ویزای ازدواج به کشور ایتالیا مهاجرت میکنند. شما با ازدواج صوری نمی توانید اقامت ایتالیا را دریافت کنید. دولت ایتالیا بسیار بر سر این موضوع حساس است.

باید با ارائه مدارک و اسنادی به آفیسر ایتالیا ثابت کنید که شما و همسرتان رابطه واقعی و قانونی با یکدیگر دارید و باید هدفتان از ازدواج را بیان کنید. شما بعد از 4 سال رابطه رسمی و قانونی با همسرتان می توانید جهت دریافت اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا اقدام کنید.

اخذ ویزای ازدواج جزو روشهای بسیار راحت و آسان میباشد. شما و همسرتان باید سن 18 سال را داشته باشید تا بتوانید ازدواج کنید. همسر شما باید از لحاظ مالی دارای شرایط خوبی باشد. در ادامه به بررسی کامل ویزای ازدواج ایتالیا، شرایط و قوانین اخذ ویزا، ازدواج صوری، مدارک لازم، مراحل اخذ ویزا و … میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط  و قوانین اخذ ویزا

شما برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا باید از یکسری شرایط برخوردار باشید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. باید با یک شخص ایتالیایی که اقامت و تابعیت ایتالیا را دارد ازدواج کنید. در این صورت شما هم میتوانید اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ کنید. بهتر است بدانید با ازدواج صوری نمیتوانید اقامت دائم ایتالیا را دریافت کنید.

سن شما و همسرتان باید حداقل 18 سال باشد تا بتوانید با یکدیگر ازدواج کنید. رابطه شما و همسرتان باید به صورت قانونی و رسمی باشد و باید یکسری مدارک و اسناد جهت اثبات رابطه واقعیتان به آفیسر ایتالیا ارائه دهید. شما باید سابقه کیفری نداشته باشید و مبلغ 200 یورو جهت اخذ ویزا پرداخت کنید.

در صورتی که شما و همسرتان دارای رابطه خوبی باشید جزو شهروندان درجه یک ایتالیا محسوب می شوید. بعد از گذشت 3 سال رابطه با همسرتان، شما به عنوان شهروند ایتالیایی محسوب می شوید. ازدواج در ایتالیا باید در کلیساها به صورت رسمی برگزار شود. همسر ایتالیایی شما باید دارای شرایط مالی خوبی باشد تا بتواند از هزینه زندگی و مخارج شما برآید. 

مدارک مورد نیاز

شما باید با ارائه یکسری مدارک، رسمی بودن رابطتان را به دولت ایتالیا اثبات کنید. برای اخذ ویزا ازدواج باید یک سری مدارک که از سوی دولت ایتالیا تعیین شده است را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را ترجمه کنید و به سفارت کشور ایتالیا تحویل دهید.

این مدارک عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه و کارت ملی
  3. گواهی عدم سوء پیشینه
  4. مدارک و اسناد جهت اثبات ازدواج رسمی( عکس، فیلم، سند ازدواج و …)
  5. عکس
  6. گواهی تمکن مالی
  7. تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  8. مدرک زبان
  9. مدارک حقوقی و سابقه کاری همسر
  10. حساب بانکی و فیش حقوقی
  11. گواهی پزشکی
  12. بیمه
  13. گواهی طلاق یا فوت(در صورت داشتن رابطه در گذشته)

مراحل و شرایط اخذ اقامت

شما برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و به زبان ایتالیایی ترجمه کنید و به سفارت ایتالیا تحویل دهید. باید برای درخواست ویزای ازدواج ایتالیا مبلغ 200 یورو پرداخت کنید. بهتر است بدانید برای ثبت ازدواج باید از طریق کنسولگری اقدام کنید.

بعد از گذشت 2 سال از رابطتان میتوانید اقامت دائم ایتالیا را اخذ کنید و بعد از گذشت 3 سال میتوانید جهت اخذ تابعیت ایتالیا اقدام کنید. اداره پلیس ایتالیا شرایط و مدارک شما را بررسی میکند و ازدواج شما باید به صورت رسمی در اداره امور مدنی ثبت گردد.

ازدواج صوری

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ایتالیا از طریق ویزای ازدواج، باید رابطه شما و همسرتان رسمی و قانونی باشد. با ازدواج صوری موفق به اخذ اقامت دائم ایتالیا نمی شوید و دولت ایتالیا بسیار سر این موضوع حساس می باشد.

شما باید با ارائه یک سری مدارک مانند: حساب بانکی مشترک، عکس دو نفره، زندگی مشترک، سند ازدواج، داشتن فرزند و … رابطه واقعی  و رسمی خودتان را ثابت کنید. کشور ایتالیا بر روی این موضوع بسیار سختگیر و حساس بوده است. پس اگر شما قصد این را دارید که از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شوید بهتر است بدانید اخذ اقامت از این طریق امکان پذیر نمی باشد.

مزایای اخذ ویزا

ویزای ازدواج ایتالیا یکی از روشهای آسان برای اخذ اقامت میباشد. کشور ایتالیا از امکانات و مزایای فراوانی تشکیل شده است. شما با اخذ اقامت دائم ایتالیا از تمامی حقوق شهروندان ایتالیا برخوردار می شوید.

کشور ایتالیا از امکانات رفاهی بسیاری فراهم شده است و کیفیت زندگی در این کشور بالا میباشد. شما با اخذ اقامت از خدمات درمانی رایگان برخوردار می شوید. همینطور از تحصیلات رایگان در برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا بهره مند می شوید و بدون داشتن مجوز کار میتوانید در ایتالیا مشغول به کار شوید. 

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که یکی از آسانترین روش مهاجرت به ایتالیا اخذ ویزای ازدواج است. شما جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا باید با یک فرد ایتالیایی که اقامت و تابعیت ایتالیا را دارد ازدواج کنید. یک از شرایط مهم برای ازدواج این میباشد که شما و همسرتان باید حداقل سن 18 سال را داشته باشید.

از سوی دیگر باید ازدواج شما رسمی و قانونی باشد تا موفق به اخذ اقامت دائم و تابعیت ایتالیا شوید. همسر ایتالیایی شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند هزینه های زندگی را پرداخت کند. کشور ایتالیا با ازدواج صوری بسیار مخالف است و بسیار بر سر این موضوع حساس است. پس بهتر است بدانید با ازدواج صوری در ایتالیا موفق به اخذ اقامت دائم نمی شوید. شما باید با ارائه یکسری مدارک رابطه قانونی خودتان را به دولت ایتالیا اثبات کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا