مهاجرتویزای ازدواج

ویزای ازدواج سوئد، مهاجرت به سوئد و اقامت سوئد از طریق ازدواج

ویزای ازدواج یکی از روشهای مهاجرت به سوئد بوده است. کشور سوئد جزو کشورهای محبوب و پرطرفدار در بین افراد میباشد. یکی از روش های آسان و راحت جهت اخذ اقامت در سوئد اخذ ویزای ازدواج است. شما باید با یک شخصی که تابعیت و اقامت کشور سوئد را دارد (کیس ازدواج در سوئد) ازدواج کنید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

ازدواج شما باید به صورت قانونی و رسمی باشد. اخذ ویزای ازدواج در سوئد از یک سری شرایط و قوانین برخوردار است. کیفیت زندگی در سوئد و امکانات و رفاه اجتماعی در سوئد بسیار بالا میباشد. به دلیل همین نکات مثبت و خوب کشور سوئد سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند.

شما برای اخذ ویزای ازدواج سوئد باید سن 18 سال به بالا را داشته باشید. همسر سوئدی شما یا همان کیس ازدواج در سوئد باید از لحاظ مالی از شرایط خوبی برخوردار باشد. کشور سوئد نسبت به اخذ ویزای ازدواج بسیار حساس است. بهتر است بدانید که با ازدواج صوری نمی توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. شما باید با ارائه مدارک و اسناد معتبر رابطه واقعی خودتان به سوئد ثابت کنید.

در ادامه میخواهیم به بررسی دقیق تر ویزای ازدواج، کیس ازدواج در سوئد، شرایط و قوانین آن، مزایا و معایب، مدارک لازم، ازدواج صوری، مراحل اخذ اقامت و … بپردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط اخذ ویزای ازدواج

شما با اخذ ویزای ازدواج و ازدواج با یک همسر سوئدی میتوانید به راحتی اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. شما برای اینکه بتوانید اقامت دائم سوئد را اخذ کنید باید ابتدا فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید و آن را به سفارت سوئد ارائه دهید. همسر شما باید شرایط مالی خوبی داشته باشد تا از پس هزینه و مخارج زندگی مشترکتان برآید.

همسر شما باید محلی را برای محل زندگیتان مشخص کرده باشد. ازدواج شما باید به صورت قانونی و رسمی باشد. شما باید مدارک و اسنادی جهت واقعی بودن روابطتان را به دولت سوئد ارائه دهید. شما و همسرتان باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشید.

باید به زبان سوئدی و یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید و مدرک زبان را اخذ کرده باشید. شما باید تمامی مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا را جمع آوری کنید و به دولت سوئد ارائه دهید. پس از گذشت 5 ماه و بررسی مدارکتان برای مصاحبه با شما زمانی را تعیین میکنند.

در روز مصاحبه باید هدف خود را از ازدواج با شخص سوئدی بیان کنید و با ارائه یکسری مدارک و اسناد باید واقعی بودن رابطه خود را اثبات کنید. در ابتدا شما اقامت 2 ساله سوئد را دریافت میکنید. شما در صورت اثبات رسمی و  واقعی بودن روابطتان به دولت سوئد، میتوانید اقامت 2 ساله خود را تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال زندگی در سوئد میتوانید جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنید. با اخذ اقامت دائم میتوانید مشغول به کار شوید.

مدارک لازم

برای اخذ اقامت دائم سوئد باید ازدواج شما رسمی و قانونی باشد. شما باید با ارائه یکسری مدارک رسمی بودن رابطتان را به دولت سوئد اثبات کنید. برای اخذ ویزا ازدواج سوئد باید یک سری مدارک که از سوی سفارت سوئد تعیین شده است را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را ترجمه کنید و به سفارت کشور سوئد تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه و کارت ملی
  3. گواهی عدم سوء پیشینه
  4. مدارک و اسناد جهت اثبات ازدواج رسمی( عکس، فیلم، سند و …)
  5. عکس
  6. گواهی تمکن مالی
  7. تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  8. مدرک زبان
  9. مدارک و سابقه کاری همسر
  10. حساب بانکی
  11. گواهی پزشکی
  12. بیمه
  13. گواهی طلاق یا فوت( در صورت داشتن رابطه در گذشته)

هزینه زندگی و اخذ ویزا

یکی از مسائل مهم برای تمامی افرادی که قصد مهاجرت دارند مسئله هزینه ها میباشد. البته لازم به ذکر است بدانید که نمیتوان هزینه دقیقی برای زندگی در سوئد بیان کرد زیرا با توجه کیفیت زندگی و هزینه هر فرد، تعداد اعضای خانواده و … هزینه زندگی هر خانواده متفاوت میباشد.

به طور میانگین هزینه زندگی در سوئد به طور میانگین بین 8/000 تا 10/000 یورو در سال میباشد. البته شما باید هزینه اخذ ویزا، هزینه اقامت، هزینه وکیل، هزینه ترجمه مدارک و … را هم بپردازید. بابت بررسی مدارکتان هم مبلغی نزدیک به 1500 کرون دریافت میکنند.

مزیت اخذ ویزا ازدواج

اخذ ویزای ازدواج و زندگی در سوئد از مزیت های فراوانی تشکیل شده است. کیفیت زندگی بالا، رفاه اجتماعی، شرایط اقتصادی پویا، امکانات عالی و … جزو مزیت های خوب زندگی در سوئد به حساب می آید. یکی دیگر از مزیت های اخذ ویزای ازدواج، کم هزینه بودن این ویزا میباشد.

با اخذ ویزای ازدواج میتوانید اقامت دائم سوئد را دریافت کنید و در بهترین دانشگاه های سوئد تحصیل کنید. شما با اخذ ویزای ازدواج و مهاجرت به سوئد میتوانید مشغول به کار شوید. علاوه بر اینها با اخذ اقامت دائم از تمامی حقوق شهروندان بهره مند می شوید.

مراحل و مدت زمان اخذ اقامت

شما باید تمامی مدارکی که در بالا ذکر کردیم را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را ترجمه کنید و از سفارت سوئد زمانی را رزرو کنید. این مدارک را باید به اداره سفارت سوئد ارائه دهید. شما باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. با ارائه یک سری مدارک رسمی و واقعی بودن روابطتان را باید به دولت ثابت کنید.

برای اینکه قانونی بودن رابطتان به سفارت سوئد ثابت شود یک جلسه مصاحبه برگزار میکنند. بررسی کردن مدارک و تعیین زمان برای مصاحبه ممکن است تا 5 ماه طول کشد.

بعد از جلسه مصاحبه و اثبات رابطه شما و تایید مدارکتان توسط آفیسر، ویزای دو ساله ازدواج برای شما صادر میگردد. شما با همین ویزای دو ساله میتوانید مشغول به کار و تحصیل شوید. پس از گذشت دو سال میتوانید ویزای خود را تمدید کنید.

ازدواج صوری

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئد، باید رابطه شما و همسرتان رسمی و قانونی باشد. با ازدواج صوری موفق به اخذ اقامت دائم سوئد نمی شوید و دولت سوئد بسیار سر این موضوع حساس میباشد.

شما باید با ارائه یکسری مدارک مانند: حساب بانکی مشترک، عکس دو نفره، زندگی مشترک، سند ازدواج، داشتن فرزند و … رابطه واقعی خودتان را ثابت کنید. سوئد بر روی این موضوع بسیار سختگیر و حساس میباشد. پس اگر شما قصد این را دارید که از طریق ازدواج صوری وارد این کشور شوید. بهتر است بدانید اخذ اقامت از این طریق امکان پذیر نمی باشد.

شرایط اخذ اقامت از طریق کیس ازدواج در سوئد

زمانی که برای اخذ ویزای ازدواج سوئد اقدام کردید و مدارک لازم را به سفارت سوئد ارائه دادید. در صورت تایید مدارکتان و اثبات روابطتان به دولت سوئد برای شما ویزای دو ساله صادر میگردد. بعد از گذشت دو سال و در صورت داشتن رابطه با همسرتان میتوانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

بهتر است بدانید که سوئد در این مدت 2 ساله رابطه شما را بررسی میکند و زندگی شما را زیر نظر دارد. اداره مهاجرت سوئد تمامی مدارک مورد نیاز و حساب بانکی شما را بررسی میکنند و طبق گزارشات پلیس و گزارشات اداره امنیت در صورت درست بودن تمامی مدارک به شما اقامت دائم ارائه می گردد.

زمانی که اقامت دائم سوئد را اخذ کردید پس از گذشت 1 سال میتوانید پاسپورت این کشور را هم اخذ کنید. زمانی که پاسپورت این کشور را اخذ کردید از تمامی حقوق شهروندان سوئد برخوردار می شوید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگریم که ویزای ازدواج جزو یکی از راههای مهاجرتی به سوئد میباشد. ویزای ازدواج جزو یکی از آسانترین روشهای مهاجرتی به سوئد بوده است. شما باید با یک شخص سوئدی که تابعیت و اقامت سوئد را اخذ کرده است ازدواج کنید. در صورتی که سن 18 سال به بالا را دارید و با فرد سوئدی ازدواج قانونی و رسمی داشته باشید میتوانید اقامت دائم سوئد را اخذ کنید.

در ابتدا به شما اقامت 2 ساله ارائه میگردد و شما با این اقامت میتوانید مشغول به کار و تحصیل شوید. شما باید تمامی مدارک ذکر شده در بالا را جمع آوری کنید و آنها را ترجمه کنید و به سفارت سوئد تحویل دهید. بررسی مدارکتان و تعیین زمان جهت مصاحبه ممکن است 5 ماه زمان ببرد. بهتر است بدانید با ازدواج صوری موفق به اخذ اقامت دائم نمی شوید.

دولت سوئد بسیار بر این موضوع حساس هست و شما باید با ارائه یکسری مدارک و اسناد رابطه خودتان را به دولت اثبات کنید. زمانی که اقامت دائم سوئد را اخذ کردید بعد از گذشت 1 سال میتوانید پاسپورت این کشور را هم دریافت کنید. با اخذ اقامت دائم و پاسپورت سوئد از تمامی حقوق شهروندان سوئد بهره مند میشوید.

17 دیدگاه

  1. سلام ببخشید من بعد از دوسال بالاخره اینتریو دادم و الان ۴ ماهه که منتظر جوابم هستم البته طی ۴ ماه ما مدارک تکمیلی داشتیم که فرستادیم
    چقدر دیگه زمان میبره که جوابش بیاد؟
    و اینکه وقتی جواب قبولیم بیاد چقدر طول میکشه که کارت ویزای من صادر بشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بررسی مدارک و نتیجه نهاییاز سوی اداره مهاجرت سوئد ممکن است بین 5 ماه الی 2 سال زمان ببرد.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام من نزدیک به ۴ ساله پناهنده سیاسی در عراق هستم و از ایران بخاطر فعالیت سیاسی که داشتم فرار کردم و به اقلیم کوردستان پناهنده شدم والان با یک خانم ایرانی که مقیم و شهروند سوئدی میباشن ازدواج کردم ،من پاسپورت ندارم و میشه راهنماییم کنید بگید چجوری میشه؟؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
        با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      بله، ازدواج با شخصی که اقامت و شهروندی سوئد را دارد امکان پذیر است. البته اخذ ویزای ازدواج سوئد از یکسری شرایط و قوانین برخوردار است که در بالا به طور کامل برای شما عزیزان ذکر کردیم.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام خسته نباشید. از نظر من کشور سوئد فوق العادست چون یکی از دوستام رفته سوئد و الان خیلی وضعش خوبه و اصلا پشیمون نیست که از ایران رفته
    من هیچ رزومه کاری یا تحصیلی خوبی ندارم و تنها راه هایی که برام مونده پناهندگی یا ازدواج هست. حالا خواستم از ادمین سایت بپرسم که آیا با کیس ازدواج صوری و ازدواج در سوئد میتونیم اقامت سوئد رو بگیرم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از شرایط مهم اخذ ویزا و اقامت کشور سوئد داشتن رابطه رسمی و قانونی بوده و دولت با این موضوع بسیار مخالف است. در نتیجه با ازدواج صوری نمیتوانید موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شوید زیرا این موضوع زیر نظر دولت مورد بررسی قرار می گیرد.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام وقت بخیر
    چجوری میتونم کیس ازدواج در سوئد برای اخذ اقامت پیدا کنم ؟ میشه راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید با شخصی که تابعیت سوئد را دارد (کیس ازدواج در سوئد) ازدواج کنید.

  4. سلام وقت بخیر من اتباع افغانی هستم دماه مارچ درخواست آنلاین به اداره مهاجرت سوئد کردم شوهرم اقامت دایم سوئد را دارد من دوپسر دوساله هم دارم چقدر زمان میبره تامن را برای انتروی درسفارت بخواهد به نظر شما برای افغانها سوئد پروسه مهاجرت را آسانتر میگیرد یاخیر خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بررسی مدارک و نتیجه نهایی از طرف اداره مهاجرت سوئد ممکن است حدوداً تا 5 ماه هم زمان ببرد.

  5. سلام من در حال انجام کارهای اقامت سوئد از طریق ازدواج هستم و دنبال یه وکیل مهاجرت به سوئد خوب و حرفه ای هستم که کارامو درست کنه و بتونم برم. لطفا اگه کسیو میشناسین بهم معرفی کنین ممنون

  6. با سلام ببخشید اگر همسر داری پاسپورت سوئدی باش می‌شود بدون گرفتن وقت قبلی مصاحبه را انجام داد ؟
    اگر آژانسی مورد تأیید را می‌شناسید می‌شود معرفی کنید لطفا با شتکرررر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر بدون مصاحبه و پرداخت هزینه سفارت امکان ندارد. امکان معرفی آژانس نداریم دوست عزیز

    2. سلام و خسته نباشین
      من تازه ازدواج کردم شوهرم سوئد زندگی میکنه میشه معلومات بدین که اگه حالا درخاست بده چند وخت دیگه برای انترویو نوبتم میرسه و جواب اانترویو چقدر طول میکشه سپاس.

      1. سلام دوست عزیز
        زمان مصاحبه از سوی سفارت مشخص می شود و با توجه به شلوغی و تعداد تقاضاها دیر یا زود دارد و نمی توانیم زمان دقیق آن را اعلام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا