مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی نیوزلند، شرایط اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی یکی دیگر از روشهای مهاجرت به نیوزلند میباشد. کشور نیوزلند یکی از مقاصد مهم و جذاب برای گردشگری است و جزو کشورهای محبوب در بین گردشگران و مهاجران میباشد. نیوزلند دارای جاذبه های طبیعی و منابع گردشگری زیبایی است که به دلیل مناظر زیبا سالانه افراد زیادی به این کشور سفر میکنند.

طبیعت کشور نیوزلند بسیار زیباست که در جهان طبیعت نیوزلند مشهور است. البته افراد به دلیل ملاقات با اقوام و آشنایان خود، شرکت کردن در مسابقات ورزشی، کسب و کار و بیزینس خود، شرکت در همایش ها، شرکت در دوره تحصیلی کوتاه مدت، درمان بیماری و  … میتوانند از طریق ویزای توریستی به کشور نیوزلند مهاجرت کنند.

مدت اعتبار ویزای توریستی نیوزلند 9 ماهه میباشد. بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزای خود باید کشور نیوزلند را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. پس شما با اخذ ویزای توریستی موفق به اخذ اقامت دائم نیوزلند نمیشوید. با اخذ ویزای توریستی نمی توانید در نیوزلند مشغول به کار و تحصیل شوید. جهت اخذ ویزای توریستی و سفر به کشور نیوزلند باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید.

در ادامه به بررسی کامل تر ویزای توریستی، شرایط اخذ ویزا، علت ریجکتی ویزا، هزینه اخذ ویزا، مراحل اخذ ویزا و … میپردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

جهت اخذ ویزای توریستی نیوزلند باید از شرایط و قوانین اخذ این ویزا برخوردار باشید. یکی از شرایط مهم جهت اخذ ویزا این است که از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. ممکن است بنا به دلایل مختلفی درخواست ویزای شما رد شود و شما موفق به اخذ ویزا نشوید.

بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزای توریستی باید کشور نیوزلند را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. البته لازم به ذکر است در صورت وجود شرایط خاص و دلیل منطقی میتوانید اعتبار ویزای خود را تمدید کنید.

ممکن است 30 روز زمان ببرد تا درخواست اخذ ویزای شما توسط سفارت نیوزلند بررسی شود. بهتر است بدانید با اخذ ویزا توریستی نمیتوانید در نیوزلند مشغول به کار و تحصیل شوید. همینطور با اخذ این ویزا موفق به اخذ اقامت دائم نیوزلند نمی شوید.

هزینه اخذ ویزا

هزینه یکی از مسائل مهم برای گردشگران و توریستان میباشد. هزینه های زندگی در نیوزلند نسبت به برخی از کشورها گرانتر است. اگر شما قصد سفر به کشور نیوزلند را دارید باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید هزینه های لازم را بپردازید. البته هزینه زندگی و خرج و مخارج با توجه به شهرهای مختلف نیوزلند متفاوت میباشد.

شما در ابتدا باید هزینه بابت بررسی پرونده جهت اخذ ویزای توریستی بپردازید . هزینه بررسی مدارک به صورت آنلاین برای هر شخص 246 یورو میباشد و هزینه پاسپورت 61 یورو میباشد. هزینه همین مراحل ذکر شده جهت درخواست کاغذی متفاوت میباشد. شما جهت اخذ ویزا باید مبلغ 86 یورو بپردازید.

بهتر است بدانید که درخواست اخذ ویزای شما ممکن است بنا به دلایلی رد شود. در صورت ریجکتی ویزا هزینه های پرداختی به شما باز نمی گردد. شما علاوه بر هزینه اخذ ویزا باید هزینه های دیگری مانند: هزینه سفر و بلیط هواپیما، هزینه اقامت، هزینه خوراک و … را هم بپردازید.

مدارک مورد نیاز

جهت اخذ ویزای توریستی و سفر به نیوزلند  باید یک سری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. باید این مدارک را به زبان انگلیسی یا زبان مائوری ترجمه کنید. سپس باید مدارکتان را به اداره مهاجرت نیوزلند تحویل دهید.

با ارائه این مدارکی مانند فیش حقوقی، گواهی اشتغال، سند ملک و دعوتنامه و … میتوانید راحتتر ویزای توریستی نیوزلند را اخذ کنید. با ارائه این مدارک به کشور نیوزلند ثابت میشود شما بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزاتان از کشور خارج میشوید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. پاسپورت معتبر
  3. مدارک بیمه
  4. مدارک شغلی
  5. گواهی تمکن مالی
  6. شناسنامه و کارت ملی
  7. دو قطعه عکس
  8. وضعیت تاهل و ارائه سند ازدواج
  9. دعوتنامه (در صورت داشتن)
  10. گردش 3 ماه اخیر حساب بانکی
  11. گواهی اشتغال به تحصیل( برای دانش آموزان و دانشجویان)
  12. گواهی اشتغال به کار(در صورت شاغل بودن)
  13. نامه هدف از سفر
  14. ارائه مدارکی جهت اثبات بازگشت به کشور خود
  15. گواهی پزشکی
  16. گواهی عدم سوء پیشینه
  17. رزرو بلیط رفت و برگشت
  18. رسید پرداخت هزینه های ویزا

مراحل دریافت ویزا

شما باید یک پروسه ای را طی کنید تا موفق به اخذ ویزای توریستی نیوزلند شوید. باید در انجام این مراحل دقت کنید و مدارکتان را به صورت کامل ارائه دهید تا درخواست ویزای شما ریجکت نشود. ابتدا باید با مراجعه به سایت سفارت کشور نیوزلند وقت رزرو کنید.

سپس باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. همه مدارک را ترجمه کنید و برای سفارت نیوزلند ارسال کنید. هزینه اخذ ویزا را باید به صورت آنلاین پرداخت کنید. سپس آفیسر و اداره مهاجرت نیوزلند تمامی مدارک و اسناد شما را بررسی میکند. در صورت تایید مدارکتان درخواست شما پذیرفته میشود و برای شما ویزای توریستی صادر میشود.

زمان لازم جهت اخذ ویزا و اعتبار ویزا

مدت اعتبار ویزای توریستی نیوزلند 9 ماه است. شما با اخذ ویزای توریستی نیوزلند میتوانید به مدت 9 ماه در طول 18 ماه در این کشور حضور داشته باشید. مدت زمان صرف شده جهت بررسی درخواست ویزای توریستی تقریبا 30 روز است.

اما بعضی اوقات ممکن است درخواست ویزای توریستی 8 تا 13 روز بررسی شود. شما در صورت داشتن شرایط خاص میتوانید ویزای خود را مدت اعتبار ویزای خود را به مدت 3 ماه بیشتر تمدید کنید.

شرایط تمدید ویزا

طبق قوانین حقوقی کشور امکان تمدید ویزا برای تمامی افراد وجود ندارد. اما بهتر است بدانید در صورت داشتن شرایط خاص میتوانید ویزای خود را به مدت 3 ماه بیشتر تمدید کنید. البته باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید و به دولت نیوزلند ثابت کنید.

در صورتی که مدت اعتبار ویزای شما رو به اتمام است و قصد ماندن در نیوزلند را دارید میتوانید قبل از اینکه مدت اعتبار ویزای شما به اتمام برسد درخواست ویزای بازدید کننده دهید. البته روش تمدید ویزای توریستی متفاوت میباشد. برای مثال روش تمدید ویزای ویزیتوری مانند درخواست اولیه اخذ ویزا است.

شما در صورت شرایط خاص میتوانید ویزای توریستی خود را تمدید کنید. این شرایط شامل این است که شما یک توریست اصیلی باشید و برای سفر و برنامه های خود به زمان بیشتری نیاز دارید. برای شرکت در مسابقات، تحت درمان بودن توسط پزشک های نیوزلند میتوانید ویزای خود را تمدید کنید.

البته شما باید برای دولت نیوزلند دلیل منطقی و محکمی بیاورید تا آنها با درخواست تمدید ویزا شما موافقت کنند. در صورت عدم ارائه دلیل محکم و منطقی باید کشور نیوزلند را ترک کنید.

علت رد شدن ویزا(علت ریجکتی)

همانطور که در بالا ذکر کردیم ممکن است پس از بررسی مدارک و درخواست ویزای توریستی شما بنا به دلایل مختلفی رد شود. در صورتی که مدارک و پرونده شما کامل و قوی باشد ویزا توریستی شما رد نخواهد شد. برای مثال داشتن دعوتنامه در پرونده یکی از دلایل مهم و محکم جهت اخذ ویزای توریستی می باشد.

عوامل مهم و موثر در رد شدن ویزای توریستی عبارتند از:

  • ارائه مدارک ناقص (ارائه مدارک تقلبی)
  • داشتن سابقه کیفری
  • نداشتن تمکن مالی ( عدم اثبات تمکن مالی)
  • عدم توانایی جهت اثبات هدفتان از سفر( مشخص نبودن دلیل از سفر)
  • نداشتن بیمه مسافرت
  • نداشتن اعتبار پاسپورت
  • مشخص نبودن محل سکونت
  • مدارک شناسایی نامعتبر

بیشتر بخوانید: معرفی کشور نیوزلند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم ویزای توریستی نیوزلند یک نوع اقامت موقت میباشد و شما به مدت 9 ماه فرصت دارید در این کشور اقامت داشته باشید. بعد از گذشت اعتبار ویزا باید این کشور را ترک کنید.

البته لازم به ذکر است درخواست ویزای توریستی ممکن است بنا به دلایل مختلفی مانند ارائه مدارک ناقص، عدم ارائه پاسپورت معتبر و … رد شود.بهتر است بدانید با این نوع ویزا نمیتوانید مشغول به کار و تحصیل شوید. در صورت برخورداری از شرایط خاص میتوانید مدت اعتبار ویزای توریستی را تمدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا