مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد آلمان 2022، بررسی شرایط قانونی تولد فرزند

کشور آلمان جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در جهان میباشد. اخذ ویزای تولد جزو یکی از روشهای مهاجرت به آلمان میباشد. مسئله بسیار مهم برای افراد مهاجر این میباشد که هزینه زندگی در آلمان کم می باشد. هزینه تحصیل در برخی مراکز رایگان و در برخی دیگر از مراکز آموزشی هزینه بسیار کمی دریافت میکنند.

نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است. همین دلیل اکثر خانواده ها علاقه بسیار زیادی دارند که فرزندان خود را در آلمان به دنیا بیاورند و سپس آنها هم اقامت و تابعیت آلمان را اخذ کنند. البته لازم به ذکر است که ما دو اصل و قانون خاک و خون داریم.

برخی از کشورها از هر دو قانون پیروی می کند ولی کشور آلمان تنها از قانون خون پیروی می کند. در ادامه به بررسی کامل شرایط و قوانین ویزای تولد آلمان، آشنایی با قانون خاک و خون، تولد فرزند با ویزای توریستی، مدارک لازم و … می پردازیم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با قانون خاک و خون

همانطور که در بالا بیان کردیم در کشور آلمان دو قانون خاک و خون وجود دارد. کشور آلمان تنها از قانون خون پیروی می کند. در اینجا هر دو مفهوم اصل خاک و خون را برای شما بیان می کنیم تا اطلاعات کافی در مورد این دو اصل بیابید.

قانون خاک به این معناست که افراد در خاک هر کشوری باشند در آسمان و زمین هر کشور و یا در محدوده ی آن کشور باشند و فرزند آنها در آنجا متولد شود طبق اصل خاک، فرزند آنها شهروند آن کشور محسوب می شود و تولد فرزند اصلا به  تابعیت خانواده ربطی ندارد.

قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشد برای فرزند آنها هم تابعیت همان کشور تعلق میگیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آیند.

آشنایی با اقامت و تابعیت

در اینجا می خواهیم به تعریف تابعیت و اقامت بپردازیم و تفاوت این دو را بیان کنیم تا شما علاوه بر بهره مندی اطلاعات مفید بتوانید به راحتی تابعیت و اقامت آلمان را اخذ کنید. تابعیت به معنای پیروی و فرمانبرداری و اطاعت می باشد. برای مهاجرت به این معنا می باشد که بین افراد و دولت آن کشور ارتباط و پیوستگی معنوی، حقوقی، سیاسی و … قرار دارد.

در هر کشور یک سری قوانین و مسئولیت در نظر می گیرند و افراد و دولت کشور باید از این وظایف پیروی کنند و در برابر یکدیگر مسئول می باشند. اقامت به معنای سکونت و ماندن می باشد. در سیستم مهاجرتی به این معنا می باشد که اگر شما وارد خاک کشور دیگه ای شده اید زمانی که در آن کشور بمانید و سکونت کنید به آن اقامت می گویند.

همانطور که می دانید اقامت به 2 دسته تقسیم شده است. افراد مهاجر زمانی که وارد کشور دیگری می شوند در ابتدا اقامت موقت آن کشور را اخذ می کنند. پس از گذشت مدتی و سکونت در آن کشور اقامت دائم آنجا را اخذ می کنند.

شرایط و قوانین اخذ اقامت

همانطور که در بالا قانون خاک و خون را تعریف کردیم و متوجه شدیم که کشور آلمان از قانون خون پیروی میکند. بهتر است بدانید که شما با تولد فرزند در آلمان نمیتوانید اقامت و تابعیت آلمان را اخذ کنید. جالب است بدانید که برای اینکه فرزندتان هم تابعیت کشور آلمان را اخذ کند باید یکی از والدین آن  تابعیت آلمان را داشته باشد.

اعضای خانواده باید جزو شهروندان کشور آلمان به حساب بیاید. لازم به ذکر است که در زیر یکسری شرایط را ذکر می کنیم و افرادی که دارای این شرایط هستند می توانند تابعیت آلمان را همزمان با تولد فرزندشان اخذ کنند. این شرایط عبارتند از:

  1. به مدت 8 سال زندگی در کشور آلمان
  2. بهره مند بودن از مدرک زبان آلمانی و مسلط بودن به این زبان
  3. گواهی عدم سوء پیشینه 
  4. شرکت در آزمون شهروندی آلمان و موفق شدن در آن
  5. قبول کردن تمامی قوانین و تعهدهای آلمان بابت تولد فرزند
  6. توانایی داشتن یک زندگی مستقل و متکی نبودن به شخصی
  7. آگاهی و شناخت کامل با شرایط و قوانین زندگی آلمان

بیشتر بخوانید: رتبه بندی بهترین دانشگاه های آلمان 2022

تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ویزای توریستی

در اینجا می خواهیم در مورد تولد فرزند در آلمان و اخذ تابعیت این کشور از طریق ویزای توریستی بپردازیم. آیا این امکان وجود دارد که شخصی از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شود و با تولد فرزند میتوانند اقامت و تابعیت آلمان را اخذ کنند؟

شما با اخذ ویزای توریستی آلمان میتوانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. افراد بر این باورند که با اخذ ویزای توریستی میتوانند با تولد فرزند اقامت و تابعیت آلمان را اخذ کنند. این باور کاملا اشتباه می باشد زیرا کشور آلمان از قانون خون پیروی می کند. پس نتیجه میگیریم که شما با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند در آلمان موفق به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نمی شوید.

شرایط تولد

می دانیم که کشور آلمان هم مانند برخی از کشورهای دنیا از سیستم و اصل خاک و خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست که برای اخذ تابعیت و اقامت آلمان برای فرزند باید یکی از اعضای خانواده تابعیت آلمان را داشته باشد و جزو شهروندان آلمان به حساب بیاید.

در این صورت با تولد فرزند در این کشور فرزند هم تابعیت آلمان را اخذ می کند. البته لازم به ذکر است که بدانید فقط در شرایط خاص ممکن است کشور آلمان از قانون خاک پیروی کنند. قانون خاک هم در صورتی انجام می پذیرد که اعضای خانواده آن تابعیت و هویت مشخصی نداشته باشند.

فرزندانی که بعد از تاریخ 1 ژانویه 2000 میلادی به دنیا بیایند. در صورتی که شرایط زیر را داشته باشند به آنها تابعیت آلمان داده می شود. این شرایط عبارتند از:

  1. داشتن اقامت دائم آلمان
  2. به مدت 8 سال ساکن کشور آلمان
  3. به مدت 6 سال در مدارس آلمان تحصیل کرده باشید
  4. در آلمان یک حرفه یاد بگیرید
  5. فارغ التحصیل یکی از مدارس و مراکز آموزشی آلمان باشد

شرایط قانونی و حقوقی تولد

دولت آلمان یکسری شرایط و قوانین وضع کرده است که نگرانی افراد باردار را کمتر کرده است. این قوانین برای افراد باردار شاغل می باشد. این افراد می توانند 6 هفته قبل از زایمانشان کار نکنند و مرخصی بگیرند. البته لازم به ذکر است این افراد میتوانند بعد از زایمانشان به مدت 8 هفته هم مرخصی بگیرند و استراحت کنند.

یک مسئله مهم و خوب این کشور این می باشد که برای اینکه افراد بارداری که شاغل هستند و با توجه به مرخصی که می گیرند ضرر مالی به آنها وارد نشود یکسری طرح های حمایتی گذاشتند.

برای مثال یکی از این طرح های حمایتی این می باشد که کمک هزینه ای برای مادرانی که دوست دارند ساعت کاری آنها کاهش یابد تا زمان بیشتری برای کودک و تربیت آن بگذارند بیشتر باشد. البته لازم به ذکر است که کسانی که از این طرح های حمایتی برخوردار می شوند نباید بیشتر از 30 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. این افراد در مدت مرخصی و دریافت هزینه های کمکی باید به تربیت فرزند بپردازند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که کشور آلمان از قانون خون پیروی میکند. برای اینکه فرزند شما تابعیت آلمان را اخذ کند باید یکی از والدین اقامت و تابعیت آلمان را داشته باشد. البته برخی از افراد(والدین) با توجه به داشتن یکسری شرایط میتوانند همزمان با تولد فرزند اقامت آلمان را اخذ کنند.

البته لازم به ذکر است که در شرایط خیلی خاص از قانون خاک هم پیروی میکنند. شما با اخذ ویزای توریستی آلمان و با به دنیا آوردن فرزندتان در آلمان نمیتوانید تابعیت آلمان را اخذ کنید. کشور آلمان برای افراد باردار شاغل شرایط خاص و ویژه ای در نظر گرفته است.

پس اگر شما اقامت آلمان را دارید و جزو شهروندان آلمان به حساب می آیید بهتر است فرزندتان هم در آنجا به دنیا بیاورید. در این صورت فرزندتان تابعیت آلمان را اخذ میکند و از تمامی حقوق شهروندان آلمان برخوردار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا