مطالب متفرقه

ارزانترین شهرهای آمریکا +【10 ایالت های ارزان قیمت امریکا】

اگر قصد مهاجرت به آمریکا یا ایالات متحده را دارید، باید ارزانترین شهرهای آمریکا را بشناسید. هزینه زندگی در آمریکا ممکن است در بین ایالت های مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل اگر از نظر شغلی و درآمد وضعیت بسیار خوبی ندارید، بهتر است به سراغ ارزان ترین شهر امریکا برای زندگی بروید. در این مقاله از مجله مهاجرت با اقتصادی ترین شهرها و همچنین ارزان ترین ایالت های آمریکا برای زندگی آشنا خواهیم شد.

مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور چقدر هزینه دارد؟

اگر حداقل دستمزدها و درآمدهای سالیانه مردم آمریکا بررسی کنید، احتمالا به این نتیجه می رسید که مردم این کشور مشکلی از بابت هزینه های ماهیانه ندارند. این تصور همیشه درست نیست و در برخی ایالت ها هزینه های زندگی نسبتا زیاد است. به همین دلیل مهاجران معمولا تصمیم می گیرند به سراغ ارزانترین شهرهای آمریکا برای زندگی بروند تا بتوانند در سال های ابتدایی هزینه های خود را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا

ارزانترین شهر آمریکا برای خرید خانه
ارزان ترین شهرهای آمریکا برای زندگی

نمی توان رقم دقیقی را برای هزینه های زندگی در کشور ایالات متحده مشخص کرد؛ زیرا هزینه های جاری در هر ایالت متفاوت است. ایالت هایی مثل ایندینیا، میشیگان، کارولینا و … دارای شهرهای ارزانی برای زندگی هستند. هزینه زندگی در شهرهای ایالت های مشهوری مثل نیویورک هم معمولا بالاتر از حد متوسط است.

باید دقت داشت زندگی در ایالت های ارزان ممکن است چالش هایی نیز به همراه داشته باشد. کمبود شغل، کمبود مراکز خدماتی و دانشگاهی، دور بودن از ایالت های مرکزی و … از جمله معضلات زندگی در شهرهای ارزان است. البته سطح رفاه و خدمات عمومی در تمام شهرهای آمریکا به حدی است که شهروندان مشکل چندانی از بابت رفع نیازهای عادی و روزانه نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های آمریکا

آشنایی با ارزان ترین شهر های امریکا برای زندگی

طبقه بندی ها و لیست های مختلفی از ارزانترین شهر آمریکا منتشر می شود. در بسیاری از این لیست ها شهر هانتس ویل در رتبه های اول قرار دارد. هانتس ویل در ایالت آلاباما قرار دارد و جزو گزینه های ارزانترین شهر آمریکا برای خرید خانه و سایر مخارج زندگی محسوب می شود.

در مورد ایالت  آلاباما از زبان سایت forbes می خوانیم:

Alabama the beautiful comes in third for overall lowest cost of living with a 87.9 cost of living index score. The median home price here is $170,184 which is second cheapest behind only Mississippi. Transportation and healthcare costs are also among the lowest in the country, although it still ranks as one of the states with the highest percentage of folks living below the poverty line. That being said, the unemployment rate is quite low at 2.9% which bodes well.

https://www.forbes.com/home-improvement/moving-services/cheapest-states-to-live-in/

آلابامای زیبا با امتیاز شاخص هزینه زندگی 87.9 در رتبه سوم از نظر کلی کمترین هزینه زندگی قرار دارد. متوسط ​​قیمت خانه در اینجا $170,184 دلار است که پس از می سی سی پی دومین ارزان ترین قیمت است. هزینه‌های حمل‌ونقل و مراقبت‌های بهداشتی نیز از پایین‌ترین هزینه‌ها در این کشور است، اگرچه هنوز به عنوان یکی از ایالت‌هایی با بالاترین درصد افراد زیر خط فقر قرار دارد. همانطور که گفته شد، نرخ بیکاری بسیار پایین است و 2.9٪ است که نویدبخش خوبی است.

ارزان ترین ایالت های آمریکا برای زندگی
هانتس ویل یکی از شهرهای ارزان امریکا برای مهاجرت

همان طور که ذکر شد، ایندیانا Indiana یکی از ارزانترین ایالت های آمریکا است. شهر فورت وین که در این ایالت واقع شده است جزو شهرهای ارزان و اقتصادی کشور ایالات متحده محسوب می شوند. این شهر در شمال شرقی کشور آمریکا قرار دارد و هر ساله میزبان مهاجران زیادی از کشورهای مختلف است.

آیووا یکی دیگر از ارزان ترین ایالت های آمریکا برای زندگی است. شهر کووآدسیتی در این ایالت قرار دارد. کووآدسیتی جزو شهرهای ارزان و کم هزینه ایالات متحده است و البته یکی از قطب های کشاورزی این کشور نیز محسوب می شود.

کارولینای شرقی یکی دیگر از “ایالت های ارزان قیمت آمریکا” است. در این ایالت شهرهایی مثل هیکری وجود دارند که از نظر هزینه های زندگی جزو شهرهای کم خرج به حساب می‌ آیند. صنعت اصلی این شهر ساخت مبلمان است اما در سال های گذشته صنایع دیگر و شرکت های تکنولوژیک نیز فعالیتشان را در هیکری آغاز کرده اند.

 ایالت های ارزان آمریکا
ارزان ترین ایالت های آمریکا برای زندگی

از دیگر شهرهای ارزان قیمت آمریکا نیز می توان به دمواین لوآ در ایالت آیووا، گرین بی  در ایالت ویسکانس، گرند رپیدز در ایالت میشیگان، ساوث‌بند در ایالت ایندیانا، پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا، فایت‌ویل در ایالت آرکانزاس، پیوریا در ایالت ایلینوی، سینسیناتی در ایالت اوهایو، کالامازو در ایالت میشیگان، اوماها در ایالت نبراسکا، بوفالو در ایالت نیویورک، لکسینگتون در ایالت کنتاکی، سنت لوئیس در ایالت میسوری Missouri و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری 2022

شناخت ایالت های بدون مالیات آمریکا

شرکت های تجاری و سازمان های خصوصی در آمریکا مالیات های مختلفی پرداخت می کنند. اشخاص و گروه های فعال در صنایع مختلف باید مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کنند. در تمام ۵۰ ایالت آمریکا مالیات بر درآمد فدرال پرداخت می شود اما در ۴۱ ایالت مالیات بر درآمد دولت نیز باید توسط شرکت ها و اشخاص پرداخت شود.

هفت ایالت فلوریدا، داکوتای جنوبی، واشنگتن، تگزاس، وایومینگ، نوادا، آلاسکا معاف از پرداخت مالیات بر درآمد دولت هستند. در ایالت های نیوهمپشایر و تنسی Tennessee نیز نیز تنها بخشی از سود شرکت ها مشمول پرداخت مالیات می شود.

قوانین مالیاتی آمریکا برای مشاغل مختلف متفاوت است. هر فرد شاغل در این کشور به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد خودش را باید بابت مالیات به دولت آمریکا بدهد. البته در برخی موارد شاهد معافیت های مالیاتی چشمگیری هستیم.

سیستم مالیاتی آمریکا طوری طراحی شده است که از مشاغل پردرآمد، مالیات بیشتری دریافت می کند و افراد کم درآمد درصد کمتری از حقوق خود را صرف پرداخت مالیات می کنند.

بیشتر بخوانید: اخذ گرین کارت آمریکا از طریق دعوتنامه خویشاوندی

ارزان ترین شهر آمریکا برای تحصیل کجاست؟

هزینه های زندگی در آمریکا برای دانشجویان به چند بخش تقسیم می شود. بخشی از هزینه ها مربوط به شهریه دانشگاه خواهد بود. این هزینه ممکن است در برخی دانشگاه ها بسیار زیاد و در برخی دیگر ارزان باشد. از طرفی دانشگاه های ارزان لزوما در شهرهای ارزان آمریکا قرار ندارند. بنابراین ممکن است هزینه های جاری زندگی یک دانشجو زیاد باشد اما شهریه گرانی برای دانشگاه نپردازد. عکس این اتفاق نیز ممکن است رخ دهد.

شهرهای ارزان آمریکا برای تحصیل
ارزان ترین ایالت های امریکا برای تحصیل

از بین تمام دانشگاه های کشور ایالات متحده، دانشگاه نیویورک سیتی، لانگ بیج، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی مینوت، کالج تگزاس جنوبی و دانشگاه ایالتی آلکورن در می سی سی پی جزو مراکز عملی کم هزینه محسوب می شوند.

البته باید دقت داشت برخی از دانشجویان موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی (فاند) می شوند. در این حالت بخش زیادی از هزینه های دانشگاه توسط دانشجو پرداخت نخواهد شد. به علاوه در صورتی که دانشجویان بتوانند فول فاند دریافت کنند، کمک هزینه ای جهت زندگی در آمریکا برای آن ها واریز خواهد شد.  

بیشتر بخوانید: اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

سخن پایانی مجله مهاجرت

در این مطلب اقتصادی ترین مناطق، شهرهای ارزان آمریکا برای تحصیل و همچنین ارزان ترین ایالت های امریکا را شناختیم. البته مهاجرت به آمریکا مراحل و چالش های مختلفی دارد و همیشه دست مهاجران برای انتخاب شهر کاملا باز نیست. با این حال مهاجرت به شهرهای ارزان تر می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های زندگی در آمریکا در سال های ابتدایی شود. به طور کل سطح درآمد در این کشور بسیار مطلوب است و اگر مهاجران بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند، احتمالا چالش خاصی در تامین هزینه های عادی زندگی نخواهند داشت. با این حال زندگی در شهرهای ارزان خیال شما را از بابت تامین هزینه ها تا حدی راحت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا