ویزای سرمایه گذاریویزای کاری و تخصص

ثبت شرکت در انگلستان (شرایط و هزینه و مدارک مورد نیاز)

ثبت شرکت در انگلستان یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. به دلیل شرایط مساعد زندگی و ثبات اقتصادی، افراد زیادی تمایل دارند تا در کشور انگلستان کار یا سرمایه گذاری کنند. اما ثبت شرکت در انگلستان چه شرایطی دارد؟ چقدر هزینه و زمان نیاز دارد؟ و آیا در نهایت به اقامت دائم انگلیس خواهد رسید؟ اینها سوالاتی هستند که درباره ثبت شرکت در انگلستان به آنها پاسخ خواهیم دارد.

برای انجام هر کسب و کاری در کشور انگلیس ابتدا نیاز به ثبت شرکت و رسمی کردن فعالیت خود دارید. ثبت شرکت در انگلستان مراحل پیچیده ای ندارد و شهروندان انگلیس و افراد حارجی روند باید مراحل مشابهی را طی کنند.

در حالت کلی برای ثبت شرکت در انگلستان باید ثابت کنید توانایی‌های لازم و روزمه قوی مرتبط با زمینه‌ای که قصد ثبت شرکت در آن هست را دارید و نوع کسب و کار شما برای کشور انگلیس مثمرثمر باشد. یعنی طرح تجاری شما دارای توجیه اقتصادی باشد و مورد قبول انگلستان قرار بگیرد. در واقع دولت انگلستان باید به این نتیجه برسد که این طرح به اقتصاد انگلستان کمک خواهد کرد.

روش های ثبت شرکت در انگلستان

روش های متفاوتی برای ثبت شرکت در انگلستان وجود دارد که باید با توجه به نوع کسب و کار و بودجه خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

شرکت خصوصی مسئولیت محدود (LLC): ثبت شرکت مسئولیت محدود با حداقل نفرات یعنی یک یا دو نفر امکان پذیر است. درصورتی که تعداد افراد بیشتر باشد. سود در این نوع کسب و کار تقسیم می‌شود. در صورت هرگونه بدهی پرداخت آن از دارایی شخصی افراد وجه قانونی ندارد و این شخص تنها به میزان سهام خود مسئول بدهی‌ها خواهد بود و نه بیشتر.

شرکت سهامی عام (PLC): این نوع شرکت مناسب افرادی است که قصد فروش سهام و اوزاق قرضه را به عموم مردم دارند. این نوع ثبت شرکت مناسب کسب و کار و پروژه‌های بزرگ است و نیاز به تامین سرمایه زیادی دارند. سرمایه مورد نیاز برای سهامی عام برای شروع کار 50 هزار پوند است و نیاز به 25 درصد آن برای شروع کار است.

شرکت مسئولیت محدود با گارانتی: این نوع ثبت شرکت برای کسب و کارهایی با ماهیت غیر انتفاعی مناسب‌تر است. موسسات و باشگاه‌های ورزشی یا خیریه که افرادی به عضویت آنها در می‌‌آیند، بهترین گزینه برای ثبت شرکت آنها شرکت با مسئولیت محدود است. ثبت این نوع شرکت تنها چند ساعت زمان نیاز دارد. این نوع کسب و کارها به دلیل اینکه سود شرکت به اعضاء تعلق نمی‌گیرد و صرف رشد کسب و کار می‌شود، مناسب بسیاری از تجارت‌ها نمی‌باشد.

ثبت شرکت در کشور انگلستان

مزایای ثبت شرکت در انگلستان

  • ثبت شرکت در حداقل زمان ممکن
  • ثبت شرکت بدون حضور فرد
  • امکان افتتاح حساب
  • امکان تجارت بین المللی
  • نرخ مالیات پایین برحسب سود از درآمد
  • امکان تمدید و سپس دریافت اقامت دائم
  • نیازی به گرفتن اقامت اولیه جهت ثبت شرکت نیست

مدارک ثبت شرکت در انگلیس

  • اصل پاسپورت
  • مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)
  • مدارک زبان (حداقل نمره 4 آیلتس)
  • رزومه و مدارک شغلی
  • مدارک تحصیلی (حداقل کارشناسی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیزینس پلن
  • آدرس فیزیکی
  • دریافت تاییدیه کد پستی از اداره پست شهر
  • حداقل 18 سال سن
  • داشتن تمکن مالی کافی

آدرسی که در مدارک ثبت می‌کنید می‌تواند آدرس شرکت یا خانه شما باید اما باید چنین آدرسی وجود خارجی داشته باشد تا امکان ارسال مدارک به این آدرس وجود باشد.

مراحل ثبت شرکت در کشور انگلیس

برای ثبت شرکت در انگلستان ابتدا باید یک نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید را انتخاب کنید. سپس نام تجاری انتخاب کنید تا شرکت شما با این اسم به ثبت برسد (تا 5 نام امکان ثبت دارد که باید سه سیلابی باشند). نام انتخاب شده باید منحصر به فرد باشد و با ایجاد تغییر کوچک در اسامی شرکت‌های دیگر امکان ثبت آن را نخواهید داشت.

انتخاب شرکای اصلی یا سهامداران نیز باید در این مرحله انجام شود. بعد از این مرحله برای گرفتن شماره بیمه ملی NIN باید اقدام شود. کشور انگلیس از جمله‌ کشورهایی است که به قوانین مالیاتی بسیار توجه می‌کند. به همین دلیل برای ثبت شرکت در سامانه مالیاتی یا امور بیمه به این شماره بیمه نیاز دارید.

افتتاح حساب بانکی در انگلیس یکی دیگر از اقداماتی است که برای ثبت شرکت در این کشور به آن نیاز دارید. سپس باید برای ثبت شرکت در سامانه مالیاتی اقدام کنید و با ارائه شماره ثبت شرکت و دیگر اطلاعات در سامانه ثبت نام کنید.

ثبت شرکت در انگلستان زمان زیادی نخواهد برد و به طور میانگین در حدود یک ماه کلیه مراحل قابل انجام است. درخواست ثبت شرکت به صورت آنلاین است و کلیه مدارک به همراه فرم‌های مهاجرتی به صورت آنلاین باید آپلود شوند.

علاوه بر عضو کلیدی باید مدارک کلیه سهام‌داران و شرکاء نیز ارائه شود.

نکات مهم ثبت شرکت در کشور انگلیس

پس از ثبت شرکت در انگلستان ویزایی 3 ساله برای شما صادر می‌شود که برای 2 سال دیگر نیز امکان تمدید دارید. برای برای تمدید مجدد آن بعد از این مدت نیاز به بررسی دقیق‌تر شرایط شما است از جمله اینکه آیا در طی این مدت مالیات خود را به طوز منظم پرداخت کرده‌اید یا شرکت شما به سوددهی رسیده است.

در صورت داشتن شرایط لازم می‌تواند بعد از 5 سال اقامت در انگلستان برای اقامت دائم اقدام نمایید. البته داشتن حداقل سرمایه 50 هزار پوند، نمره آیلتس، نداشتن سوء پیشینه و پرداخت کلیه هزینه‌های مالیاتی و بیمه برای دریافت اقامت انگلیستان از طریق ثبت شرکت الرامی است.

برای ثبت شرکت در انگلستان نیازی به حضور در انگلستان ندارید و بعد از ثبت شرکت نیز نیازی به اجاره یا خرید دفتر فیزیکی نیست. بعد از ثبت شرکت به شما گواهی تاسیس ارائه می‌شود که شماره ثبت و تاریخ ثبت شرکت نیز بر روی آن درج شده است. اگرچه شرکت شما در حال حاضر جنبه قانونی دارد اما باید برای امور مالیاتی آن نیز اقدام نمایید.

حداقل سرمایه‌ای که برای ثبت شرکت نیاز دارید باید به یورو محاسبه نمایید و امکان محاسبه با دلار نمی‌باشد.

امکان ثبت شرکت به عنوان یکی از شعبات کشور اصلی در انگلیس وجود دارد. مراحل ثبت شعبه در انگلستان مانند دیگر انواع شرکت‌ها است اما ممکن است روند کار به دلیل بررسی اسناد و مدارک شرکت اصلی کمی بیشتر زمان ببرد.

برای ثبت بیشتر شرکت‌ها نیاز به اساسنامه و تفاهم‌نامه دارید. هنگام ثبت شرکت تفاهم نامه که اصطلاحا به آن (MOA) می‌گویند، ایجاد می‌گردد که باید توسط مدیران و سهامداران امضاء گردد. اساسنامه (AOA) نیز سیاست‌های کاری شرکت است که توسط اعضاء مشخص می‌گردد. اساسنامه و تفاهم نامه نیز مانند دیگر اسناد باید در روند ثبت شرکت ارائه شوند.

در هنگام ثبت شرکت به شما یک کد SIC داده می‌شود. اما کاربرد این کد چیست؟ کسب و کار شما با توجه به طبقه بندی فعالیت‌های اقتصادی که در آن قرار می‌گیرد، دارای یک کد SIC خواهد شد که مشخص می‌کند که شرکت شما در چه دسته بندی قرار می‌گیرد.

در صورتی که در انگلستان حضور داشته باشید روند افتتاح حساب آسان‌تر خواهد بود. ارائه مدارک هویتی، شماره ثبت شرکت، پاسپورت کلیه شرکاء برای باز کردن حساب مورد نیاز است. در صورتی که شرکت در دسته شرکت‌های سهامی باشد افتتاح حساب الزامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا