مهاجرتویزای سرمایه گذاری

مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

اخذ اقامت از طریق خرید ملک یکی از بهترین روشهای مهاجرت و سرمایه گذاری می باشد چرا که از این طریق علاوه بر سرمایه گذاری و کسب سود، میتوانید اقامت آن کشور را اخذ کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین کشورهایی که با خرید ملک به شما اقامت میدهند، میزان سرمایه لازم جهت خرید ملک، شرایط کلی اخذ اقامت از طریق خرید ملک و … بپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

شرایط کلی اخذ اقامت از طریق خرید ملک

لازم به ذکر است شرایط مهاجرت از طریق خرید ملک در هر کشوری متفاوت می باشد و به هدف شما بستگی دارد. شما به عنوان سرمایه گذار در زمینه خرید ملک و مستغلات باید قبل از خرید خانه و انتخاب کشور، هدفتان را مشخص و برای آن برنامه ریزی کنید.

به طور کلی شرایط و معیارهای مهم جهت خرید ملک به شرح زیر است:

  • تمکن مالی
  • تسلط کافی به زبان کشور مورد نظر (به مدرک زبان با نمره بالا نیاز ندارید)
  • سن بالای 18 سال

اگر قصد خرید ملک را دارید باید به 2 موضوع زیر بسیار توجه کنید:

  • اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک
  • کسب سود و درآمد بالا از طریق خرید ملک

بیشتر بخوانید: سایت دیوار ترکیه

کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند کدامند؟

تصویر بهترین کشورها برای خرید ملک-The best countries to buy property

بهتر است بدانید تنها با خرید ملک در برخی از کشورهای دنیا میتوانید اقامت آن کشور را اخذ کنید. برای مثال خرید ملک در برخی از کشورهای اروپایی منجر به اخذ اقامت نمی شود. کشورهایی مانند اسپانیا، ترکیه، یونان، قبرس و پرتغال جزو بهترین کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند می باشد. در ادامه شرایط مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک را بررسی خواهیم کرد.

خرید ملک در اسپانیا

تصویر خرید ملک در اسپانیا-Buy property in Spain

با اخذ ویزای سرمایه گذاری میتوانید جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک اقدام نمایید. اگر قصد دارید حق شهروندی این کشور را دریافت کنید باید از پاسپورت اول خود صرف نظر کنید زیرا در اسپانیا پاسپورت دوم به شخصی اعطا نمی گردد. با خرید ملک در این کشور بعد از گذشت 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم می شوید.

در کشور اسپانیا از دو طریق می توانید ملک خریداری کنید: 

  1. باید حداقل 150,000 یورو سرمایه بابت خرید خانه و اخذ اقامت در اسپانیا داشته باشید. حداقل باید 184 روز در 1 سال را در این کشور اقامت داشته باشید و باید سالانه برای تمدید اقامت خود اقدام کنید.
  2.  روش دیگر اقامت با خرید ملک، گلدن ویزای اسپانیا می باشد که شما میتوانید در این روش به مبلغ 500,000 یورو سرمایه گذاری کنید.

خرید ملک در یونان

تصویر خرید ملک در یونان-Buy property in Greece

یونان یکی از کشورهای فوق العاده جهت خرید آپارتمان و ملک می باشد و شما جهت خرید ملک در یونان نسبت به سایر کشورها به سرمایه کمتری نیاز دارید. جهت اخذ اقامت از طریق خرید خانه در این کشور حداقل به 250,000 تا 300,000 یورو نیاز دارید.

شما میتوانید ویزای گلدن یونان را اخذ کنید و به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. با اخذ ویزای گلدن یونان امکان زندگی در اروپا برای شما فراهم می شود. جالب است بدانید تا مادامی که در این کشور مالک خانه هستید به طور خودکار مدت اعتبار اقامت شما تمدید میگردد.

خرید ملک در قبرس

تصویر خرید ملک در قبرس-Buy property in Cyprus

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشور قبرس یکی از بهترین روشهای مهاجرت به قبرس می باشد. شما باید 30,000 یورو در بانک های این کشور به مدت 3 سال سپرده گذاری کنید. با اخذ ویزای سرمایه گذاری قبرس میتوانید به این کشور مهاجرت کرده و جهت اخذ شهروندی باید حداقل به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته باشید.

خرید ملک در قبرس از دو روش امکان پذیر است:

  1. با حداقل سرمایه 300,000 یورو امکان خرید یک یا 2 ملک در قبرس وجود دارد. پروسه خرید ملک در قبرس ممکن است به مدت 6 ماه زمان ببرد.
  2. دریافت اقامت و حق شهروندی با خرید ملک به ارزش 2,000,000 یورو یا سرمایه گذاری در املاک تجاری به مبلغ 2,5 میلیون یورو

خرید ملک در برزیل

تصویر خرید ملک در برزیل-Buy property in Brazil

اگر قصد اخذ اقامت از طریق خرید ملک ارزان را دارید کشور برزیل کشور مناسبی جهت خرید مستغلات می باشد. برای خرید ملک در برزیل به 133,000 دلار سرمایه نیاز دارید. با خرید ملک با این ارزش و اقامت به مدت 30 روز در سال، موفق به اخذ اقامت دائم برزیل می شوید. بعد از گذشت 4 سال میتوانید جهت اخذ حق شهروندی اقدام نمایید.

خرید ملک در پرتغال

تصویر خرید ملک در پرتغال-Buy property in Portugal

خرید ملک در این کشور به گلدن ویزای پرتغال معروف می باشد و با اخذ پاسپورت دوگانه هیچ ممانعتی ندارد. بعد از گذشت 5 سال اقامت در این کشور میتوانید اقامت دائم و پاسپورت پرتغال را اخذ کنید.

جهت سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک و مستغلات در پرتغال میتوانید از دو روش زیر اقدام نمایید:

  1. به مبلغ 500,000 یورو جهت خرید ملک نوساز نیاز دارید.
  2. سرمایه گذاری در خرید ملک چند سال ساخت می باشد که جهت خرید ملک چند سال ساخت به 280,000 تا 350,000 یورو سرمایه نیاز دارید. 

خرید ملک در ترکیه

تصویر خرید ملک در ترکیه-Buy property in Turkey

در گذشته دولت ترکیه مبلغ 1,000,000 دلار جهت خرید ملک و مستغلات تعیین کرده بود. در حال حاضر جهت سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در ترکیه حداقل به 250,000 دلار آمریکا نیاز دارید. برای اخذ حقوق شهروندی این کشور باید به مدت 3 سال در این کشور اقامت داشته باشید.

بروزرسانی در تاریخ 1401/01/30: طبق آخرین اطلاعات و قانون جدید در کشور ترکیه، خرید اموال و سند غیر منقول مانند ملک جهت اخذ شهروندی ترکیه از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش یافت. لازم به ذکر است متقاضیان تا 3 سال حق فروش و انتقال مالکیت را ندارند.

بروزرسانی در تاریخ 1401/02/27: بر اساس آخرین قوانین خرید ملک و اقامت در ترکیه، افرادی که در شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول و آنکارا ملک به ارزش کمتر از 75 هزار دلار و در شهرهای کوچک به ارزش کمتر از 50 هزار دلار خریداری نمایند، اقامت ترکیه به این دسته از افراد اعطا نمی گردد.

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می باشد و خرید ملک در این کشور از شرایط و قوانین خاصی برخوردار است که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه را مطالعه کنید. 

خرید ملک در مالت

تصویر خرید ملک در مالت-Buy property in Malta

تمامی شهروندان خارج از اتحادیه اروپا میتوانند با حداقل سرمایه 350,000 یورو جهت خرید ملک در مالت، پرداخت 650,000 یورو به دولت این کشور به عنوان donation و خرید اوراق قرضه به مبلغ 150,000 یورو موفق به اخذ اقامت در این کشور شوند.

از طریق روشهای زیر هم میتوانید موفق به اخذ اقامت با خرید ملک در مالت شوید:

  • به ارزش تقریبا 1 میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کنید.
  • با اجاره ملکی که اجاره آن کمتر از 12,000 یورو می باشد.

ارزانترین کشورها برای خرید ملک

اگر به دنبال اقامت با خرید ملک ارزان هستید، در کشورهای ذیل میتوانید سرمایه گذاری کنید:

  • برزیل
  • کلمبیا
  • دومینیکا
  • پاناما
  • وانواتو
  • ترکیه
  • یونان
  • امارت متحده عربی(دبی)
  • قبرس

سایر کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند:

  • مونته نگرو
  • دبی
  • لتونی
  • سنت کیتس
  • موناکو
  • بلغارستان
  • آندورا
  • ایرلند
  • دومینیکا
  • سنت لوسیا
  • آنتیگوا باربودا
  • صربستان
  • بلژیک

کسب سود و اخذ اقامت با خرید ملک

تصویر کسب سود با خرید ملک-Gaining profit by buying-property

بسیاری از افراد به دنبال کشورهایی هستند که با خرید ملک به آنها و اعضای خانوادشان اقامت اعطا گردد. اما اگر قصد دارید فقط با خرید ملک سرمایه گذاری کنید و سود خوبی را دریافت کنید باید به دنبال بهترین کشورها جهت خرید ملک باشید که علاوه بر اخذ اقامت باعث کسب سود فراوانی برای شما عزیزان شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک یکی از پرسود ترین روشهای مهاجرتی می باشد. بر اساس اصول و قوانین اقتصاد، معیار تعیین کننده وضعیت بازارها بر پایه ی عرضه و تقاضا می باشد.

برای تمامی کشورها خرید ملک یک کالای ثابت است و هر ساله با توجه به تعداد بالای متقاضیان قیمت خرید ملک در کشورها افزایش یافته است. لازم به ذکر است با سرمایه گذاری در برخی از کشورهای ذکر شده در زیر اقامت دائم به شما اعطا نمی گردد اما منجر به اخذ سودهای بالا و زیادی می شود.

کشورهایی که منجر به اخذ سودهای فراوانی می شوند:

بیشتر بخوانید: ممنوعیت خرید ملک در کانادا برای خارجی ها

نکات و معیارهای مهم در حین خرید ملک

هنگام خرید ملک و آپارتمان در کشورهای خارجی باید به یکسری نکات در زمینه استانداردهای سرمایه گذاری جهت کسب اطمینان و بررسی کم ریسک بودن آن توجه کنید.

  • نرخ مصادره اموال

نرخ مصادره بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که کشور خارجه با کشور شما رابطه خوبی نداشته باشد، در این صورت ممکن است اموال شما مصادره شود.

نمودار نرخ مصادره اموال بین بازه 1 تا 7 می باشد و هرچه نمودار به عدد 1 نزدیک باشد به این معناست که که امنیت سرمایه گذاری در این کشور بسیار بالاست و خطر از دست ملک تان کمتر است.

  • نرخ کنترل فساد

اگر شما در کشورهایی که فساد و تبعیض فراوانی دیده می شود شروع به سرمایه گذاری کنید، در آینده ممکن است مشکلاتی زیادی برای شما پیش آید و نتوانید حقتان را دریافت کنید.

نرخ فساد بین بازه 2,5+ تا 2,5- می باشد و هرچه نمودار به 2,5+ نزدیک باشد به این معناست که این کشور دارای ثبات سیاسی و کیفیت نظارتی بالایی می باشد.

نتیجه گیری: بهتر است شما عزیزان در کشورهایی که نرخ فساد به 2,5+ نزدیک و نرخ مصادره به 1 نزدیک است، ملک خریداری کنید. 

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که کشورهایی مانند اسپانیا، یونان، قبرس، ترکیه جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک بسیار مناسب می باشند. البته جهت خرید ملک در هر یک از این کشور باید از قوانین خاصی برخوردار باشید. البته اگر فقط قصد دارید با خرید ملک تنها سودهای زیادی کسب کنید کشورهایی مانند کانادا، اتریش، استرالیا، آمریکا، هلند و … را به شما توصیه می کنیم.

منبع: reachimmigration.com ، citizenshipshop.com

25 دیدگاه

  1. وقت بخیر. من غلامرضا مسعودی 48 سالمه و بازنشسته یکی از شرکت های دولتی ایران هستم. حالا برای آرامش و آسایش بیشتر با خانوادم قصد مهاجرت از ایران را داریم. برای مهاجرت از طریق خرید ملک باید چه شرایطی داشته باشم؟؟ گرفتن اقامت با خرید ملک ارزان هم امکان پذیره؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک باید دارای تمکن مالی، سن بالای 18 سال، تسلط به زبان کشور مورد نظر داشته باشید. بله برای تمامی متقاضیان امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک ارزان وجود دارد.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام خسته نباشید. من تو ایران مدیر شرکت خصوصی هستم و به خاطر یکسری مسائل شغلی قصد مهاجرت و گرفتن اقامت دارم اما دنبال کشورهایی که با خرید ملک اقامت میدهند هستم. به نظر شما کدوم کشور برای اقامت از طریق خرید ملک بهتره؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین کشورها بر اساس معیارها و علایق متقاضیان متفاوت می باشد اما کشورهایی اعم از اسپانیا، ترکیه، قبرس، بونان و پرتغال جزو بهترین کشورها جهت اخذ اقامت با خرید ملک می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام من سرمایه زیادی ندارم اما خیلی دوست دارم به خارج از کشور مهاجرت کنم لطف کنید بگید ارزانترین کشور برای خرید ملک و اقامت چه کشورهایی می باشد؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگر به دنبال ارزانترین کشور برای خرید ملک و اخذ اقامت هستید، کشورهایی مانند برزیل، کلمبیا، دومینیکا، پاناما، وانواتو، یونان، دبی و قبرس گزینه های مناسبی می باشد. اما با اخذ اقامت در این کشور از امکانات و مزایای فراوانی برخوردار نمی شوید و کیفیت زندگی و امنیت در این کشورها نسبت به سایر کشورهای جهان پایین تر است.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام
      من با همسرم میخواهیم با خرید ملک در ترکیه اقامت دائم بگیریم سرمایه هم حدود۳میلیارد داریم ایا با ۳میلیارد میتوان در ترکیه خانه خرید و اقامت دائم گرفت؟
      ممنون میشم اگه راهنمایی کنید و بگید که با ۳میلیارد در کدام کشورها میشود خانه خرید

  4. چه جالب. ممنونم بابت مطلب خوبتون . یعنی واقعا امکان گرفتن اقامت با خرید ملک وجود داره؟؟؟؟ اگه تو هر کشوری ملک بخریم بعدش به ما اقامت میدن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      تمامی کشورهای دنیا از قانون اخذ اقامت با خرید ملک پیروی نمی کنند. شما با خرید ملک در کشورهای ذکر شده در بالا مانند ترکیه، اسپانیا، قبرس و … میتوانید اقامت دائم و شهروندی آن کشور را بدست آورید.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام روزتون بخیر. با مطالبی که تو سایتتون خوندم خیلی به کشور اسپانیا علاقه مند شدم و اگه بشه به کشور اسپانیا مهاجرت کنم اما مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک امکانش هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما با خرید ملک در اسپانیا بعد از گذشت 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم این کشور می شوید.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      شما با خرید ملک در کشورهایی اعم از اسپانیا، یونان، ترکیه، قبرس، برزیل، پرتغال و مالت میتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است کشورهای دیگری هم وجود دارند که با خرید ملک، اقامت اعطا میگردد اما از ارزش و اعتبار بالایی برخودار نیستند.
      با تشکر از همراهی شما

  6. سلام بنده 48 سالمه و بازنشسته یکی از ارگان های دولتی ایران هستم و در حال حاضر در ایران هم شغل دوم دارم و از نظر مالی هیچ مشکلی ندارم. من دو تا فرزند دارم و به خاطر آینده شغلی و امنیت فرزندهام قصد دارم مهاجرت کنم و جدا از این موضوع خیلی دوست دارم در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان سرمایه گذاری کنم. سوال من اینه که مهاجرت با سرمایه گذاری املاک در کشور آلمان یا انگلیس وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      کشورهایی مانند آلمان و انگلستان برای سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات بسیار کم ریسک بوده اما خرید ملک در این کشورها منجر به اخذ اقامت دائم نمی گردد.
      با تشکر از همراهی شما

  7. سلام خسته نباشید. ارزان ترین کشور برای خرید خانه کدوم کشورها هستند؟ چون من سرمایه زیادی ندارم اما دوست دارم هر طوری شده مهاجرت کنم به خاطر همین دنبال کشورهای ارزان برای خرید ملک هستم
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگر به دنبال اقامت با خرید ملک ارزان هستید، در کشورهای ذیل میتوانید سرمایه گذاری کنید:

        برزیل
        کلمبیا
        دومینیکا
        پاناما
        وانواتو
        ترکیه
        یونان
        امارت متحده عربی(دبی)
        قبرس

  8. سلام برای مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک و اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک، ارزش خانه و ملکی که در اسپانیا خریدیم چقدر باید باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای “مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک “، ارزش ملکی که خریده اید باید لاقل 500 هزار یورو باشد.

  9. سلام من در ایران یک کسب و کار کوچیک دارم و برای اقامت با خرید ملک ارزان در ترکیه میخاستم اقدام کنم به نظرتون ممکنه؟ و اینکه کدوم کشور برای اقامت با خرید ملک شرایطش بهتره میشه بیشتر در مورد اقامت با خرید ملک در ترکیه راهنمایی کنید خیلی سردرگم هستم و نمیدونم کجا برم واقعاً

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد اقامت با خرید ملک در ترکیه بستگی به سرمایه و علایق شما در انتخاب شهر دارد. در مورد سرمایه برای خرید ملک درترکیه باید بدانید که حداقل 250 هزار لیر به بالا سرمایه می خواهد. که به تومان هم چیزی در حدود 850 تا 950 میلیون تومان می شود. اگر به شهرهای بزرگ و مدرن علاقه دارید استانبول و آنکارا و ازمیر مناسب است. و برای اقامت با خرید ملک ارزان در ترکیه شهرهای آنتالیا، آنالیا و مارماریس مناسب هستند.

  10. سلام وقت بخیر میخاستم بدونم برای خاهرم که دندانپزشک هست آیا میتونه از کشوری اقامت بگیره؟ حالا چه با پزشکی چه با 200 هزار دلار برای خرید ملک با هرچیزی که منجر به اقامت بشه

    1. سلام دوست عزیز
      بله هم می تواند از طریق ویزای کاری و دندانپزشکی اقدام کند و هم با 200هزار دلار برای اخذ اقامت دومینیکا و هم اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا را اقدام نماید. بستگی به کشور مقصد و مورد نظر و روش اقامت و مهاجرت دارد.

      1. سپاسگذارم. سپاسگذارم. فقط خاهر من اربیل هست و ایران نیست مدرکش هم از آنجاست مشکلی که ندارد؟ و برای مشاوره گرفتن از شما از چه طریق آنلاینی ارتباط بگیرد و آیا مشاوره رایگان است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا