مهاجرتویزای سرمایه گذاری

مهاجرت و اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

دانمارک یکی از پرطرفدارترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپاست.سرمایه گذاری ، که یکی از روشهای مهاجرت به دانمارک است. در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پاسپورت معتبر، کسب رتبه در رنکینگ جهانی از نظر شاد بودن مردم و زندگی با کیفیت، از جمله عواملی است ک باعث افزایش تعداد طرفداران مهاجرت به این کشور،شده است.

دانمارک با داشتن مدرن ترین تکنولوژی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد فراخ، همیشه سرمایه گذاران بسیاری را  به خصوص در بخش کشاورزی جذب کرده است. قابل ذکر است که تمام مسیرهای سرمایه گذاری در این کشور به اخذ اقامت دانمارک ختم نمیشود. بنابراین کسب اطلاعات دقیق و موثق، بسیار حائز اهمیت است.

شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دانمارک در چند روش میسر است. اما به طور کلی تمام این مسیرهای سرمایه گذاری در دانمارک، به اخذ اقامت این کشور ختم نمیشود. خرید ملک، خرید سهام، تمکن مالی و یا ثبت شرکت و کارآفرینی، از روش های سرمایه گذاری در دانمارک هستند.اگر قصد اقامت در دانمارک را ندارید.

بهتر است از روش هایی مانند خرید ملک، خرید سهام، تمکن مالی استفاده کرده و  منفعت سرمایه خود را کسب نمایید. در غیر این صورت از روشهای دیگر که در ادامه ذکر میشود استفاده کرده و برای اخذ اقامت خود مدارک مورد نیاز به همراه اقدامات لازم را انجام دهید.

برای اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری، فقط روش ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار با ایده های خلاقانه و استارت آپ startup است. طبق قوانین دانمارک تنها مسیری که در ان اخذ اقامت دانمارک نیز گنجانده شده، همین روش ثبت شرکت است. که خود به بخشهای مختلف تقسیم میشود.

در این میان افراد متقاضی میتوانند با اخذ ویزای توریستی و 90 روزه دانمارک، در کنار مشورتهای وکیل مهاجرتی متخصص، وارد دانمارک شده و موارد کسب و کار و سرمایه گذاری در این کشور را از نزدیک بررسی نمایند. تا از سرمایه خود بهترین بهره را کسب کنند.

اخذ اقامت دانمارک از طریق ثبت شرکت

همانطور که گفتیم ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، تنها روش سرمایه گذاری است که طی شرایطی منجر به اخذ اقامت دانمارک نیز میشود. اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، با ارائه یک طرح تجاری استارت آپ میسر است. استارت آپ بدین معنا که شخص دارای بیزینس پلن و یا ایده ای جدید و خلاقانه باشد که همانند آن نیز در دانمارک وجود نداشته باشد. و بتواند برای مردم دانمارک و اقتصاد این کشور نیز سودآور باشد.

نکته بسیار مهم که در این میان موجود است اینکه، اخذ اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت به تنهایی یا خرید شعبه ای از شرکت در دانمارک،میسر نخواهد بود. یعنی از طریق ثبت شرکت در دانمارک،میتوان کسب و کاری ایجاد کرد. و از طریق ایجاد استارت آپ و راه اندازی کسب و کار با ایده خلاقانه اخذ اقامت دانمارک نیز امکان پذیر خواهد بود.

در دانمارک، ثبت شرکت به صورت آنلاین و کاملا غیر حضوری میسر است.و هزینه اولیه لازم برای واریز در حساب شرکت، 66.000 یورو خواهد بود. برای ثبت شرکت به 3 حالت میتوانید اقدام نمایید:

  1. ثبت نام آنلاین: ثبت شرکت به این طریق از طریق اینترنت و آژانس های بازرگانی و شرکت های دانمارکی در طی چند ساعت امکان پذیر است. در حالی که اگر قصد ثبت نام  شعبه ای از شرکتی را در دانمارک دارید.ممکن است هفته ها به طول بینجامد.
  2. ثبت نام کاغذی و کتبی: موسسات ثبت شرکت و آژانس های تجاری، وظیفه ثبت از این طریق را به عهده دارند.و 3-2 هفته این پروسه طول میکشد.
  3. خرید یک شرکت: متقاضی میتواند، شرکت ثبت شده غیر فعال در دانمارک را خریداری کند.

اخذ اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

خرید ملک از روشهای با امنیت در سرمایه گذاری دانمارک است. چرا که از طریق خرید ملک شما سرمایه خود را به طور امن حفظ نموده و از این طریق به کسب درآمد نیز میتوان پرداخت. در این راستا قابل ذکر است که اطلاع از قوانین حاکم بر این موضوع در هر کشوری حائز اهمیت است. چرا که دانمارک به خارجیان اجازه خرید خانه را نمیدهد. دقیقا برعکس کشور آمریکا.

طبق قانون دانمارک، شما زمانی میتوانید در دانمارک ملک خرید و فروش کنید که مرکزیت زندگیتان در دانمارک باشد. این قانون به دلیل خالی از سکنه نماندن خانه ها در این کشور وضع شده است. چرا که سرمایه گذارانی با خرید ملک و خالی و رها کردن آن، منتظر افزایش قیمت و فروش آن ملک می مانند پس یعنی با خرید ملک در دانمارک شما امکان اقدام برای اخذ اقامت را نخواهی داشت.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزانترین کشورها

اخذ اقامت دانمارک از طریق کارآفرینی و استارت آپ

تنها روشی که به خودی خود باعث اخذ اقامت دانمارک میگردد. روش سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ است. در بحث ثبت شرکت ذکر نمودیم که ثبت شرکت به هر نوعی باعث اخذ اقامت دانمارک نخواهد شد. مگر در حالتی که این شرکت با ایده و طرحی نو خلاقانه که نظر آن در دانمارک نیز وجود نداشته باشد و برای اقتصاد این کشور نیز سود آور بوده و باعث ایجاد کسب و کاری نو در دانمارک برای مردم دانمارکی نیز میشود.

فقط در این حالت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک میتوان اقامت این کشور را کسب نمود. شرایط درخواست اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری و استارت آپ، به شرح زیر خواهد بود:

  • طرح و بیزینس پلن (طرح تجاری) فرد ، باید توسط مجمع متخصصان کسب و کار دانمارک تأیید گردد.
  • شخص امکان پرداخت هزینه های اولیه راه اندازی کسب و کار و هزینه های زندگی در دانمارک را داشته باشد.
  • در روند اجرای این کسب و کار و راه اندازی طرح، شخص نقش اصلی و کلیدی را ایفا کرده و در تمام مدت در دانمارک برای احقاق این موضوع حضور داشته باشد.

با مجوز اقامت فرد، شخص فقط در طرح پیشنهادی و نه در کار دیگر باید حضور داشته باشد. همسر وی اجازه کار در دانمارک خواهد داشت. این نوع اقامت در واقع کاری محسوب شده و شخص ملزم به پرداخت مالیات است. و امکان اخذ و استفاده از منافع و کمک های دولتی که شهروندان دانمارک از آن برخوردارند، را ندارند.

اخذ اقامت دانمارک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید سهام و اوراق قرضه دولتی از دیگر روشهای سرمایه گذاری است که در بیشتر کشورها، منجر به اخذ اقامت میشود. در این حالت متقاضی از طریق خرید اوراق بهاداری که دولت آن کشور تعیین کرده است، میتواند برای اقامت آن کشور نیز اقدام نماید. و بعد از مدتی معلوم، هزینه اصلی خود را پس بگیرید. در حال حاضر کشورهایی مانند کانادا و کشورهای اروپای شرقی از این طریق اعطای اقامت نیز می نمایند.

در سالهای اخیر بسیاری از موسسات و وکلای غیر معتبر با اخذ مبالغی بالغ بر 5-2 هزار یورویی به بهانه خرید اوراق قرضه دانمارک، وعده های توخالی اخذ اقامت این کشور را میدهند. توصیه ما این است که لطفا قبل از انجام هرگونه اقدامی از صحت اطلاعات و قوانین آن کشور آگاهی یابید. چرا که دانمارک از طریق خرید اوراق قرضه، اجازه اقامت نمیدهد.

اخذ اقامت دانمارک از طریق خود حمایتی

از روشها دوست داشتنی و راحت،از سرمایه گذاری روش تمکن مالی و خود حمایتی است. تنها موضوع در این باره این است، شخص اجازه کار در این روش را ندارد. و فقط به عنوان کارفرما میتواند به کار بپردازد. در این روش نیاز به انتقال سرمایه و یا سرمایه گذاری سنگین در کشور مقصد نیست. اما شخص باید از طریق ثروت و درآمد خویش هزینه های خود را در کشور مقصد به عنوان کارفرما تامین نماید.

پس این روش بیشتر برای افراد بازنشسته و یا افرادی که قصد بررسی  شرایط کشور مورد نظر برای سرمایه گذاری دارند، مناسب است. در کشورهایی مثل اسپانیا، یونان، فرانسه و اتریش این روش امکان پذیر و قابل اخذ اقامت است. اما دانمارک از روش خود حمایتی اقامت اعطا نمیکند.

مدارک مهاجرت واخذ اقامت سرمایه گذاری دانمارک

چنانچه از روشهایی که منجر به اخذ اقامت دانمارک می شوند.دست به سرمایه گذاری در این کشور زدید. باید همزمان به فکر جمع آوری مدارک لازم جهت اخذ اقامت و مهاجرتتان هم باشید. در زیر به مهمترین آنها اشاره نموده ایم:

  • پاسپورت معتبر (قدیمی و جدید) داشتن برگه خالی و اعتبار الزامی است.
  • کپی شناسنامه و ترجمه رسمی تمام صفحات آن(به انگلیسی یا دانمارکی، یا آلمانی)
  • گواهی سوابق کاری فرد متقاضی با ترجمه رسمی 
  • تهیه اساسنامه شرکت
  • ایجاد حساب بانکی برای شرکت ثبت شده در کشور دانمارک
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی فرد متقاضی

با ارائه مدارک فوق، برررسی و اخذ تایید آنها حدود 4-3 ماه زمان بر خواهد بود. در ابتدا اقامتی کوتاه مدت(عموما 3 ساله) برای اثبات اجرایی بودن فرد اعطا خواهد شد.در این میان فرد باید حداقل 2 شهروند دانمارکی را به عنوان نیروی کار،با بیمه استخدام نماید.و اجرایی بودن طرح خویش را اثبات کند. و بعد از تایید تمام شرایط و خواسته های دولت دانمارک، به اقامت دائم نائل گردد. همانطور که متوجه شدید این موضوع دارای پیچیدگی های بسیار است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در دانمارک

مزایای سرمایه گذاری در دانمارک بدین ترتیب است:

  • دانمارک رتبه پنجم در حمل و نقل جهان است
  • دانمارک از کشورهای صادر کننده انرژی خالص است
  • دانمارک دارای مدیریت مالی بسیار خوبی است
  • در دانمارک اختلاف طبقاتی پایین میان اقشار مختلف جامعه برقرار است
  • اختلاف پایین سطح درآمد در مشاغل مختلف
  • روش های آسان، سریع، غیر رسمی و بسیار مقرون به صرفه برای تاسیس کسب و کار
  • امکان ثبت نام آنلاین شرکت
  • عدم نیاز به ارائه اسناد رسمی
  • وجود زیرساخت های مناسب
  • بازارهای جهانی بزرگ و متنوع
  • امکان رفت و آمد و سفر به تمام کشورهای عضو پیمان شنگن و اتحادیه اروپا و بیش از 145 کشور دنیا

معایب سرمایه گذاری در دانمارک نیز به شرح زیر خواهد بود:

  • بی ثباتی دولت مربوط به چند بخش شدن مجلس است.
  • دارای اقتصاد کوچکی است
  • تنش در تهیه مسکن در برخی از شهرها
  • کمبود نیروی کار در دانمارک
  • هزینه بالای خرید خانه 
  • عدم امکان اخذ اقامت دانمارک با خرید ملک
  • واحد پولی نامطابق با اتحادیه اروپا (کرون)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا