مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد استرالیا، شرایط اخذ اقامت دائم با تولد فرزند

کشور استرالیا کشور بزرگ و زیبا می باشد و از لحاظ اقتصادی و شرایط زندگی، کشور خوبی می باشد. به همین دلیل مهاجران زیادی متقاضی اخذ اقامت از طریق فرزند در استرالیا می باشند.

ویزای تولد یکی از روشهای مهاجرت به استرالیا میباشد. در کشور استرالیا قانونی برای تولد فرزندان دارند که این قانون به نام قانون خاک و قانون خون می باشد. البته بهتر است بدانید قانون خاک دیگر در این کشور دیده نمی شود. تولد در استرالیا بر پایه و اساس اصل خون می باشد.

یک سری شرایط خاص برای تولد فرزندانتان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور وجود دارد. در ادامه به بررسی کامل و دقیق تر در مورد این ویزا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین ویزای تولد

در کشور استرالیا برای تولد و تابعیت فرزند دو اصل وجود دارد که تولد فرزند در این کشور بر اساس قانون خون و خاک می باشد.

در اینجا بهتر است با مفهوم اصل خاک و اصل خون آشنا شویم. قانون خاک به این معناست که افراد در خاک هر کشوری باشند در آسمان و زمین هر کشور و یا در محدوده ی آن باشند و فرزند آنها در آنجا متولد شود طبق اصل خاک، فرزند آنها شهروند آن کشور محسوب می شود و تولد فرزند اصلا به  تابعیت خانواده ربطی ندارد.

اصل خون یا همان قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشد فرزند آنها هم تابعیت همان کشور را می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آیند.

پس در استرالیا اگر یکی از والدین تابعیت استرالیا را داشته باشد فرزند آنها همان تابعیت را اخذ می کند. البته اگر هم اعضای خانواده اقامت دائم استرالیا را داشته باشند باز هم فرزند آنها تابعیت این کشور را اخذ میکند.

جالب است بدانید کشور استرالیا تا سال 1986 میلادی از قانون خاک پیروی می کرد. هر فرزندی از هر آیین و دینی که در این کشور متولد می شد تابعیت استرالیا را اخذ می کردند. از سال 1986 به بعد به دلیل اینکه تعداد مهاجران به این کشور زیاد شد قانون خاک را به قانون خون تغییر دادند. با توجه به تابعیت و اقامت یکی از اعضای خانواده به فرزند آنها هم تابعیت استرالیا می دادند.

شرایط دریافت تابعیت و اقامت با تولد

در اینجا می خواهیم به بررسی اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند بپردازیم. همانطور که در بالا ذکر کردیم قانون این کشور برای تولد فرزند بر اساس قانون خون است.

در هر صورت فرزندان پیرو وضعیت خانواده ی خود می باشند.برای مثال اگر یکی از اعضای خانواده اقامت دائم و یا تابعیت استرالیا را داشته باشد فرزند هم اقامت دائم استرالیا را اخذ می کند. اگر خانواده اقامت موقت داشته باشند فرزند هم اقامت موقت استرالیا را اخذ می کند.

هزینه تولد و زایمان

مسئله ای که برای تمامی افراد بسیار مهم است هزینه عمل زایمان در استرالیا می باشد. با توجه به متغیر بودن هزینه ها نمی توان به صورت دقیق هزینه ها برای شما بیان کرد.

این هزینه ها به نوع زایمان، بیمارستان، دکتر و بیمه درمانی شما بستگی دارد. به طور میانگین می توان گفت برای عمل سزارین در بیمارستان مبلغی بالغ بر 12/000 تا 14/000 دلار استرالیایی باید بپردازید. برای عمل طبیعی در خانه مبلغ 1/000 تا 5/000 دلار باید بپردازید.

مزایای ویزای تولد

شما با اخذ تابعیت استرالیا میتوانید پاسپورت این کشور را اخذ کنید. شما با اخذ تابعیت جزو شهروندان استرالیا به حساب می آیید و از تمامی حقوق شهروندان برخوردار می شوید.

بهتر است بدانید اگر یکی از اعضای خانواده اقامت و دیگری اقامت موقت داشته باشد در این صورت فرزند شما اقامت دائم و تابعیت استرالیا را اخذ می کند. این را بدانید که اگر والدین اقامت دائم داشته باشند ولی در داخل استرالیا نباشند و فرزند آنها در خارج از استرالیا به دنیا بیاید باید برای اخذ اقامت دائم فرزندشان اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ اقامت و تابعیت استرالیا از طریق فرزند شما باید یکسری مدارک را تهیه کنید. شما باید این مدارک را به اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • تاریخ تولد
  • سند ازدواج والدین
  • گواهی تولد
  • آدرس محل زندگی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک شناسایی خانواده
  • رسید پرداخت هزینه ها
  • تکمیل کردن فرم اخذ ویزا و … .

پس از تکمیل کردن فرم در سایت، باید شما مدارک خود را جمع آوری کنید. البته بدانید که شما باید مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. سپس باید تمامی مدارک ترجمه شده را برای اداره مهاجرت استرالیا ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که افراد زیادی علاقه دارند که فرزندشان در کشور استرالیا به دنیا بیاورند. بهتر این را بدانید این کشور از قانون خون پیروی می کند. قانون خون یعنی باید یکی از اعضای خانواده تابعیت و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشد تا فرزند بتواند تابعیت استرالیا را اخذ کند.

در غیر این صورت اگر خانواده اقامت موقت داشته باشند فرزند آنها هم اقامت موقت استرالیا را اخذ میکند. پس نتیجه میگیریم که فرزندان تابع و پیرو وضعیت اقامت خانواده ی خود هستند.

هزینه زایمان در این کشور را نمی توان به طور دقیق بیان کرد زیرا به عوامل بسیاری مانند بیمه و بیمارستان و … بستگی دارد. پس اگر قصد دارید فرزندتان در استرالیا متولد شود و اقامت دائم استرالیا را اخذ کند باید یکی از اعضای خانواده اقامت دائم و تابعیت استرالیا را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا