مهاجرتویزای کاری و تخصص

بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا + پردرآمدترین شغل ایرانیان مقیم امریکا

افراد زیادی به دنبال یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا هستند. آمریکا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که هر ساله مهاجران زیادی جذب می کند. مهاجرت به این کشور به روش های مختلفی انجام می شود. از مهاجرت کاری و تحصیلی گرفته تا ثبت نام در لاتاری، راه های گوناگون دریافت ویزای آمریکا هستند. در این مطلب به بررسی بهترین شغل ها برای مهاجرت به امریکا خواهیم پرداخت.

بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا چیست؟

اگر یک متخصص حرفه ای در شغل خود هستید، احتمالا بتوانید به آمریکا مهاجرت کنید. در ایالات متحده شرکت های زیادی در صنایع و حوزه های مختلف فعال هستند و فرصت های شغلی بیشماری در این کشور وجود دارد. به علاوه امکان مهاجرت تحصیلی و سپس یافتن شغل های مرتبط در کشور آمریکا نیز برای دانشجویان فراهم است. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت از طریق ویزای کاری آمریکا 2022

شغل های پردرآمد در آمریکا چیست؟

شغل های پولساز در آمریکا
پیدا کردن بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

ایالات متحده آمریکا کشوری پر از فرصت های شغلی مختلف است. در حال حاضر ایرانیان زیادی در این کشور زندگی می کنند و در مشاغل متنوعی مشغول به کار هستند. شاید تا به حال مقالات مختلفی با عنوان ۱۰ شغل پردرآمد در آمریکا مطالعه کرده باشید.

مشاغلی مانند متخصص بیهوشی، جراح فک، صورت و زیبایی، خلبانی و مهندسی پرواز، مدیر ارشد اجرایی و … جزو شغل های پردرآمد در کشور ایالات متحده برای مهاجران محسوب می شود. البته اگر بخواهیم از شغل های میلیون دلاری در امریکا صحبت کنیم، احتمالا باید به سراغ حرفه های پرطرفداری مثل بازیگری، مدلینگ، ورزش های محبوب، تجارت در بازارهای مالی  و … برویم.

با این حال دنیای تکنولوژی همه چیز را تغییر داده است و احتمالا مشاغل مربوط به برنامه نویسی و فضای مجازی شغل های پردرآمد در آینده آمریکا باشند. طراحی سایت و اپلیکیشن، توسعه پروژه های واقعیت مجازی و متاورس، هوشمندسازی سیستم های خدماتی، ارائه و ارتقا بسترهای اینترنتی، مدیریت شبکه های اجتماعی و … جزو مشاغلی هستند که احتمالا در سال های آینده به عنوان پردرآمدترین شغل ها در این کشور پهناور شناخته شوند.

مشاغل ایرانیان در امریکا چیست؟

شغل ایرانیان مقیم امریکا
بهترین مشاغل ایرانیان در امریکا

شغل ایرانیان مقیم امریکا بسیار متنوع است. سال ها است که مردم ایران به کشور آمریکا مهاجرت می کنند. در سال های اخیر شاهد مهاجرت دانشجویان زیادی به این کشور بوده ایم. تعداد زیادی از این دانشجویان در علوم مهندسی فارغ التحصیل شده اند و در شغل های مرتبط با رشته های مهندسی مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به آمریکا با ویزای تحصیلی 2022

با این حال کشور آمریکا تعداد زیادی پزشک و جراح ایرانی دارد. علاوه بر این به دلیل محدودیت ها و قوانین فعلی ایران، تعداد زیادی از هنرمندان نیز برای ادامه فعالیت به کشور آمریکا مهاجرت کرده اند. افرادی هم که سال ها پیش وارد خاک ایالات متحده شده اند و از روش هایی مثل پناهندگی آمریکا استفاده کرده اند، معمولا در شغل های خدماتی ساده مشغول به کار هستند. برخی ها هم که تمکن مالی بالایی داشتند از روش سرمایه گذاری اقامت آمریکا را دریافت کرده اند و کسب و کارهای بزرگی در این کشور دارند.

 بیشتر بخوانید: اقامت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

بهترین شغل های فنی پردرآمد در آمریکا

کشور آمریکا در صنایع مختلف جزو سرآمدان جهان است. به همین دلیل به نیروی کار ساده، ماهر و نیمه ماهر زیادی نیاز دارد. در موارد متعددی درآمد نیروی ماهر و نیمه ماهر از درآمد مهندسان و تکنسین ها بیشتر است. برای مثال در صنعت عمران و راهسازی نیروهای فنی ماهر درآمد بسیار خوبی خواهند داشت.

در صنعت پزشکی نیز شغل های پردرآمد زیادی وجود دارد. متخصص بیهوشی، متخصص ارتودنسی، جراح زیبایی، دندانپزشک و روانپزشک جزو شغل های پردرآمد در نیویورک و سایر شهرهای بزرگ کشور امریکا محسوب می شود.

بیشتر بخوانیم: مهاجرت از طریق تولد فرزند در آمریکا

آیا امکان اقدام با مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد؟

شغل های فنی پردرآمد در آمریکا
مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای به آمریکا

افرادی که دارای مدرک فنی حرفه ای هستند یا سابقه تحصیل در هنرستان ها و دریافت مدرک فوق دیپلم را دارند، می توانند برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنند. البته فرد متقاضی باید سه سال سابقه بیمه در مشاغل مرتبط داشته باشد. داشتن مدرک زبان و همچنین اخذ مدارک فنی معتبر می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد.

دریافت ویزا برا شغل های هنری در امریکا

هر ساله دانشجویان زیادی برای دریافت پذیرش دانشگاه های هنر ایالات متحده اقدام می کنند. علاوه بر این هنرمندان زیادی نیز تلاش می کنند برای ادامه فعالیت خود به کشور آمریکا مهاجرت کنند.

برای دریافت ویزای دانشجویی رشته های هنری باید مراحل اخذ پذیرش دانشگاه های هنر آمریکا را طی کرد. داشتن مدرک زبان، پذیرش رزومه دانشجو توسط دانشگاه و اساتید مربوطه، برخورداری از شرایط سنی مناسب و همچنین داشتن سابقه تحصیلی در رشته هنر از جمله شرایط پذیرش دانشجویان هنر است.

سایر هنرمندان نیز معمولا از طریق مکاتبه با شرکت های فعال در آمریکا و دریافت دعوت نامه کاری به این کشور مهاجرت می کنند. در چنین شرایطی داشتن مدرک زبان الزامی نخواهد بود اما سابقه فرد به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی آمریکا

مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در امریکا چه شغل هایی هستند؟

مشاغل مختلفی در کشور آمریکا نیازی به مدرک دانشگاهی یا تحصیلی ندارند. حتی برخی از مشاغل جزو شغل های پولساز در آمریکا محسوب می شوند.

نماینده و کارشناس فروش، برقکار، لوله کش، کارگر ساختمانی، آتش نشان، پشتیبان سایت و … از جمله مشاغلی هستند که نیازی به مدرک تحصیلی ندارند. البته واضح است که اکثر این شروع فعالیت در این مشاغل نیاز به تجربه و دانش های اولیه دارند.

بنابراین سازمان های مربوطه در آمریکا آزمون هایی برگزار کرده و سطح تجربه، تخصص و استعداد متقاضیان را بررسی می کنند. علاوه بر این شرکت در دوره های آموزشی برای استخدام شدن در این مشاغل اجباری خواهد بود.

مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در امریکا
پیدا کردن شغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در آمریکا

شغل رانندگی در امریکا نیز نیازی به مدرک تحصیلی ندارد اما متقاضیان این شغل باید گواهی نامه بین المللی داشته باشند. برای تایید گواهی نیز آزمون هایی در کشور آمریکا برگزار می شود. تسلط به آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایالات متحده و تسلط به زبان بومی این کشور از دیگر شرایط فعالیت در شغل رانندگی در کشور آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخذ گرین کارت آمریکا از طریق دعوتنامه خویشاوندی

شغل های مورد نیاز لاتاری

کشور آمریکا هر ساله برنامه لاتاری را برگزار می کند تا مهاجران جدیدی را جذب کند. یکی از شرط های ثبت نام در لاتاری داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر است. البته افرادی که چنین مدرکی ندارند نیز می توانند از طریق شغل های مورد نیاز لاتاری ثبت نام خود را تکمیل کنند. لیست مشاغل مورد نیاز برای لاتاری هر ساله از طریق سایت onetonline.org اعلام می شود. شما می توانید شرایط کامل ثبت نام در لاتاری را در این لینک بخوانید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری 2022

سخن پایانی مجله مهاجرت

آمریکا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی است. نمی توان یک حرفه را به عنوان بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا معرفی کرد اما مهندسان، متخصصان صنعت پزشکی، هنرمندان، کارگران ماهر و نیمه ماهر و همچنین متخصصان مشاغل خاص مثل خلبانی شانس خوبی برای مهاجرت به آمریکا خواهند داشت.

دولت آمریکا روش های متنوعی برای مهاجرت به این کشور پیشنهاد کرده است. قطعا اگر تمام روش ها و شرایط را مطالعه کنید، راهی برای مهاجرت به این کشور پیدا خواهید کرد.

سوالات متداول درباره بهترین شغل برای مهاجرت به آمریکا

بهترین و پردرآمدترین شغل ها برای مهاجرت به امریکا چیست؟

مشاغلی مانند متخصص بیهوشی، جراح فک، صورت و زیبایی، خلبانی و مهندسی پرواز، مدیر ارشد اجرایی و … جزو شغل های پردرآمد در کشور ایالات متحده برای مهاجران محسوب می شود.

شغل ایرانیان مقیم امریکا چیست؟

شغل ایرانیان مقیم امریکا بسیار متنوع است.کشور آمریکا تعداد زیادی پزشک و جراح ایرانی دارد.

شغل های فنی پردرآمد در آمریکا کدام است؟

در صنعت عمران و راهسازی نیروهای فنی ماهر در آمریکا درآمد بسیار خوبی خواهند داشت.

آیا میتوان از مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به آمریکا استفاده کرد؟

بله.فرد متقاضی باید سه سال سابقه بیمه در مشاغل مرتبط +داشتن مدرک زبان و همچنین اخذ مدارک فنی معتبر

مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی در امریکا کدام است؟

نماینده و کارشناس فروش، برقکار، لوله کش، کارگر ساختمانی، آتش نشان، پشتیبان سایت و … از جمله مشاغلی هستند که نیازی به مدرک تحصیلی ندارند و جزو مشاغل پولساز در آمریکا می باشند.

7 دیدگاه

  1. سلام مطلب جالبی بود ممنون فقط کاش در مورد شغل های میلیون دلاری در امریکا هم میگفتین به نظر من به دلیل پیر شدن جامعه امریکا و نیاز به درمان در حال حاضر شغل های مرتبط با درمان و بهداشت در صدر شغل های با درامد بالا هستند و تا سال 2030نیز درامد این حوزه حدود 16 درصد رشد خواهد کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      بله متخصصان بیهوشی و پزشکان جراح در دسته شغل های میلیون دلاری در امریکا قرار می گیرند.

  2. سلام میخاستم از نظرات برندگان لاتاری امریکا در مورد کار در امریکا بعد از لاتاری بدونم و اینکه ایا ایرانیان هم میتونن صاحب بهترین بیزینس در آمریکا باشند؟ امکان کار در آمریکا بعد از قبولی در لاتاری وجود دارد و ایا پیدا کردن کار ساده است؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله برندگان لاتاری که گرین کارت و اقامت دائم دریافت می کنند می توانند به راحتی و مانند یک شهروند آمریکایی به جستجوی کار بپردازند. اما پیدا کردن کار مرتبط با تخصص و رشته هر فردی چندان کار ساده ای نیست و اینطور نیست که به محض ورود به امریکا مشغول کار می شوند!
      برنامه نویسی در آمریکا در حال حاضر بهترین بیزینس در آمریکا شناخته می شود.

  3. سلام ببخشید شاید سوالم خیلی بی ربط باشه اما میخام بدونم شغل بهروز وثوقی در آمریکا چی بوده و هست میشه بگین

  4. سلام. ببخشید خواستم بپرسم، پسر من ۱۳ سالشه، کلاس هفتم هستش و دلم میخواد آینده خیلی خوبی داشته باشه. اگه بخواد پسر من در آینده به آمریکا مهاجرت کنه بهتره تو کدوم رشته مهندسی از همان دبیرستان تا دانشگاه درس بخونه؟ و چه مدرکی داشته باشه مورد قبوله که اونجا بتونه یه شغل مناسب با درآمد بالا داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا