مهاجرتویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری سوئد، معرفی روش سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری یکی از روشهای مهاجرت به سوئد میباشد. کشور سوئد دارای اقتصادی پویا و پیشرفته ای بوده است. شما با سرمایه گذاری در سوئد میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. سالانه افراد زیادی به دلیل اقتصاد قدرتمند سوئد به این کشور مهاجرت میکنند.

سوئد جزو یکی از برترین کشورهای صنعتی در زمینه اقتصاد بوده است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین میباشد. کشور سوئد چهارمین کشور برتر و پیشرفته از لحاظ اقتصاد در جهان است. سرمایه گذاری در سوئد از انواع و روش های مختلفی تشکیل شده است. شما میتوانید با توجه به سرمایه و شرایطتان یکی از روش سرمایه گذاری در سوئد را انتخاب کنید.

البته لازم به ذکر است بدانید تمام روش های سرمایه گذاری در سوئد منجر به اخذ اقامت دائم نمیشود. سوئد از نظر درآمد سرانه جزو هشتمین کشور جهان میباشد. سرمایه گذاری شما در سوئد باید باعث پیشرفت اقتصاد کشور شود.

در ادامه میخواهیم به بررسی کامل ویزای سرمایه گذاری، انواع روشهای سرمایه گذاری، مزایا و معایب و … آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

سرمایه گذاری در سوئد از انواع مختلفی تشکیل شده است. اما همه ی این روش ها در سوئد منجر به اخذ اقامت دائم نمیشود. کشور سوئد نسبت به سایر کشورهای قاره اروپا نسبت به سرمایه گذاری سختگیری بیشتری میکند. شما با ثبت شرکت در سوئد میتوانید در ابتدا یک اقامت 2 ساله اخذ کنید.

بعد از گذشت 2 سال باید اقامت خود را تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال در صورت داشتن یک شرکتی فعال میتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. با اخذ ویزای سرمایه گذاری در سوئد میتوانید همسر و فرزندان خود(زیر 18 سال) را به عنوان همراه به سوئد ببرید.

البته لازم به ذکر است افرادی که به عنوان همراه شما به این کشور مهاجرت میکنند نمیتوانند در سوئد مشغول به کار شوند. شما برای سرمایه گذاری در یک بیزینس و یا ثبت شرکت حداقل به 600/000 کرون نیاز دارید که این مبلغ معادل  150/000 دلار میباشد. پس از گذشت 5 سال میتوانید تابعیت سوئد را اخذ کنید.

شما باید شرایط مالی خوبی داشته باشید و تمکن مالی خود را به دولت سوئد ثابت کنید. باید به زبان سوئدی یا زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. برای سرمایه گذاری در سوئد باید یک رزومه کاری خوب داشته باشید و به دولت سوئد ارائه دهید.

بیزینس و کسب و کار شما در سوئد باید برای این کشور سودمند باشد و کسب و کار پویا و فعالی را راه اندازی کنید. سرمایه گذاری در سوئد شامل موارد زیر است: ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه، کارآفرینی.

مزایای اخذ ویزا سرمایه گذاری

کشور سوئد دارای امکانات و اقتصاد فعال و پویایی میباشد. سرمایه گذاری در سوئد دارای مزیت های فراوانی است. سوئد جزو یکی از سرمایه گذاران بزرگ در جهان به حساب می آید. این کشور از نظر استانداردها، اقتصاد، رفاه اجتماعی، کیفیت زندگی و … کشور مناسب و خوبی میباشد و به همین دلایل افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند.

مزیت های سرمایه گذاری در سوئد عبارتند از: این کشور از امنیت بالایی برخوردار است. با ثبت شرکت موفق به اخذ اقامت دائم میشوید. سرمایه گذاری در این کشور از اعتبار بالایی برخوردار است. سوئد از لحاظ اقتصاد شرایط خوبی دارد و جزو 10 کشور برتر از نظر اقتصاد میباشد.

هزینه مالیات شرکت ها کم بوده است. سوئد برای شهروندان خود تمامی رفاه و امکانات اجتماعی خوبی را فراهم کرده است. این کشور از نظام حقوقی مستقلی برخوردار است و جزو کم ریسک ترین کشورها برای سرمایه گذاری میباشد. شما با سرمایه گذاری در سوئد پس از چند سال میتوانید تابعیت و پاسپورت معتبر این کشور را اخذ کنید.

معایب اخذ ویزا سرمایه گذاری

همانطور که سرمایه گذاری در سوئد دارای مزایای زیادی میباشد دارای یکسری معایب هم میباشد. معایب ویزای سرمایه گذاری عبارتند از:

  • با خرید ملک در سوئد نمیتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.
  • بابت راه اندازی کار در سوئد باید هزینه های زیادی بپردازید.
  • سوئد یکسری قوانین سختی برای سرمایه گذاری تعیین کرده است.
  • نرخ مالیات سوئد نسبت به سایر کشورها بالا میباشد.
  • شما باید برای سرمایه گذاری تسلط کافی به زبان سوئدی داشته باشید.
  • در سوئد هزینه های زندگی بالا میباشد.
  • یکی دیگر از عیب های سرمایه گذاری تنش در بازار مسکن است.

مدارک مورد نیاز

 بابت اخذ ویزای سرمایه گذاری سوئد مانند سایر ویزاها باید مدارک لازم جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. شما باید این مدارک را ترجمه کنید و آنها را به اداره مهاجرت سوئد ارائه دهید.

مدارک لازم بابت اخذ ویزا عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج( در صورت متاهل بودن)
  • گواهی و مدارک مالی(جهت اثبات داشتن تمکن مالی)
  • مجوز جهت شروع کسب و کار 
  • رزومه و سابقه کاری
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • فرم درخواست اقامت موقت
  • بیمه درمانی سفر
  • فیش حقوقی و قرارداد کاری(در صورت داشتن کار در ایران)
  • رسید و گردش حساب بانکی(جهت اثبات داشتن سرمایه کافی)
  • گواهی ثبت شرکت
  • قرارداد خرید ملک
  • مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا

هزینه اخذ ویزا

یکی از مسائل مهم برای سرمایه گذاری در سوئد، مسئله هزینه ها میباشد. با توجه به انواع مختلف روش های سرمایه گذاری در سوئد هزینه سرمایه گذاری هم متفاوت بوده است. باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید هزینه و مخارج را بپردازید.

شما باید برای خودتان درآمدی تقریبا 200/000 کرون در نظر داشته باشید. باید برای همسرتان 100/000 کرون و برای فرزندتان باید 50/000 کرون سرمایه در نظر داشته باشید. شما علاوه بر هزینه زندگی، هزینه و سرمایه بابت سرمایه گذاری، هزینه اخذ ویزا، هزینه ترجمه، هزینه وکیل، بلیط و … بپردازید.

استانداردهای سرمایه گذاری

افرادی که به سرمایه گذاری در سوئد علاقه مند هستند باید با استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور آشنا باشند. سرمایه گذارانی که اقامت سوئد را اخذ نکرده اند می بایست با دقت عمل بالا اقدام به سرمایه گذاری کنند و تمام پیرامون آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

برای بررسی استاندارد های سرمایه گذاری در سوئد عواملی مانند خطر سلب مالکیت، عدم برگشت پذیری ارز و خطر انتقال، کنترل فساد در این کشور بسیار پر اهمیت بوده است. خطر سلب مالکیت به 7 گروه تقسیم شده است.

هر چه عدد نزدیک به دسته (1) باشد کم خطرتر و هر چه عدد به دسته (7) نزدیک باشد پر خطر می باشد. کنترل فساد دارای یک نموداری میباشد که این نمودار بین -2.5 تا +2.5 بوده است. هرچه نمودار به +2.5 نزدیکتر باشد به این معناست که در این کشور نرخ فساد اقتصادی بسیار کم است.

شما باید به عنوان یک سرمایه گذار از نرخ مصادره هم آگاهی داشته باشید. نرخ مصادره بین بازه 1 تا 7 میباشد. عدد 1 به این معناست که سوئد از نظر نرخ مصادره کشور امنی بوده و عدد 7 به این معناست که ریسک سرمایه گذاری در سوئد بسیار پایین بوده است.

شاخص های سرمایه گذاری

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در سوئد باید از تمامی شرایط و قوانین و شاخص های اقتصادی سوئد اطلاعات کافی داشته باشند. شما باید از تولیدات ناخالص داخلی، مالیات، نرخ بهره بانکی کشور آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با تصمیمی درست در سوئد سرمایه گذاری کنید. لازم به ذکر است نرخ مالیات شرکت طبق آخرین آمار بدست آمده حداقل 22% و حداکثر 28% است.

  • نرخ بهره بانکی: نرخ بهره بانکی یکی از فاکتورهای اصلی و مهم در سرمایه گذاری محسوب میشود. نرخ بهره بانکی جهت مقابله و جلوگیری از کاهش ارزش پول سوئد در برابر تورم های اقتصادی میباشد.
  • مالیات: برای بررسی سرمایه گذاری در سوئد باید نرخ مالیات کشور بررسی شود. به طور مثال هنگامی که کالایی خریداری میکنید، نرخ مالیات بر ارزش افزوده روی کالا مشخص شده است. مالیات که سازمان همکاری های توسعه اقتصادی (OECD) ارائه داده است، شرکت ها موظف به پرداخت آن هستند. برای سرمایه گذاری در سوئد از طریق ثبت شرکت باید مالیات آن شرکت را پرداخت کنید. 
  • تولید ناخالص داخلی: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سرمایه گذاری سوئد تولید ناخالص داخلی است.  در واقع تولید ناخالص داخلی نشان دهنده رشد اقتصاد آن کشور است.  تولید ناخالص داخلی نشان دهنده بهره وری و تولید بیشتر در کشور میباشد و در طی یک دوره زمانی خاصی مشخص می باشد.

انواع روش های سرمایه گذاری

در اینجا میخواهیم انواع روش های سرمایه گذاری در کشور سوئد را بررسی کنیم. روش های مختلف سرمایه گذاری سوئد شامل ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه میباشد. هر یک از این روش ها دارای شرایط و قوانین مختلف و خاصی هستند. در ادامه به صورت کامل هر یک از این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت

یکی از روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت در سوئد میباشد. اگر شما به صورت قانونی و درست در سوئد شرکتی تاسیس کنید میتوانید به راحتی اقامت دائم سوئد را اخذ کنید. شما برای ثبت شرکت باید یک طرح و ایده جدید که تجارت قوی و قدرتمندی باشد و باعث پیشرفت اقتصاد سوئد شود ارائه دهید.

شما بابت ثبت شرکت و سرمایه گذاری بین 150/000 تا 600/000 کرون نیاز دارید. با این روش در ابتدا به شما اقامت 2 ساله داده میشود. در صورتی که شرکت شما فعال باشد و سود بسیاری کسب کنید اقامت شما تمدید میشود.

شما میتوانید برای ثبت شرکت به صورت تنهایی یا به صورت مشارکتی اقدام کنید ولی در صورت شراکت باید 50 درصد سهام شرکت را خریداری کنید. شما بعد از گذشت 4 الی 5 سال میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. 

 خرید ملک

خرید ملک یکی از روش های خوب و مطمئن برای سرمایه گذاری میباشد. با خرید ملک در سوئد نمیتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. شما باید بابت ملکی که خریداری کردید مالیات بپردازید. قیمت هر متر ملک در مرکز شهر 55/605/85 کرون میباشد. قیمت هر متر ملک در خارج از شهر برابر 35/599/23 کرون بوده است.

با خرید ملک اقامت بلند مدت اخذ میکنید. شما نمیتوانید در این کشور از طریق خرید و فروش ملک سود دریافت کنید. با خرید ملک، شما اختیار کامل 100 درصدی بر ملک خود دارید.

ابتدا ملک مورد نظر را انتخاب میکنید و ارزش و قیمت ملک مشخص میشود. سپس در محضر یک قراردادی تنظیم میشود. شما باید تاییدیه های ثبت اداری دریافت کنید و سپس قرارداد اصلی ثبت میگردد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه و خرید سهام یکی دیگر از روش سرمایه گذاری در سوئد میباشد. بهتر است بدانید با خرید اوراق قرضه دولتی و پرداخت پول و ماليات به سوئد نمیتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

شما هنگام خرید اوراق قرضه و سهام به شرایط شرکت و نرخ مالیات و از طرز پرداخت مالیات و … بسیار دقت کنید و اطلاعات کافی را کسب کنید. میتوانید 51% سهام شرکت های سوئد را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است این روش بسیار ریسک پذیر میباشد و ممکن است ضرر کنید. خرید اوراق قرضه در این کشور، روش مناسبی نمی باشد.

کارآفرینی

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، کارآفرینی در سوئد میباشد. کارآفرینی در سوئد دارای جایگاه خوبی بوده است. شما با کارآفرینی باعث پیشرفت اقتصاد سوئد، اشتغال زایی و … میشوید. با کارآفرینی در سوئد میتوانید اقامت دائم اخذ کنید.

با راه اندازی یک کسب و کار جدید از خدمات و امکانات سوئد بهره مند می شوید. میتوانید همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه به سوئد ببرید. به ازای خودتان و همسرتان باید مبلغ 200/000 کرون و به ازای فرزندتان 100/000 بپردازید.

در ابتدا به شما اقامت 2 ساله داده میشود. پس از گذشت 2 سال در صورتی که کسب و کار شما دارای منبع درآمد خوبی باشد و باعث پیشرفت اقتصادی سوئد شود اقامت شما تمدید میشود.

بعد از چند سال سکونت و داشتن کسب و کاری فعال می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. کارآفرینی بسیار شبیه به روش ثبت شرکت میباشد. شما باید یک طرح و ایده جدید و سودآوری به سوئد ارائه دهید.

 سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم سرمایه گذاری یکی از روشهای خوب برای مهاجرت به سوئد بوده است. سوئد دارای اقتصاد پویا و پیشرفته ای میباشد که در ردیف چهارمین کشور جهان از لحاظ بهترین اقتصاد بوده است. بهتر است بدانید با همه ی روشهای سرمایه گذاری نمتوانید اقامت دائم سوئد را اخذ کنید.

شما برای سرمایه گذاری در سوئد باید دارای شرایط مالی خوبی باشید. باید به زبان سوئدی یا انگلیسی تسلط داشته باشید. این کشور از امنیت بالایی برخوردار است و جزو کشورهای کم ریسک از لحاظ سرمایه گذاری به حساب می آید. سوئد دارای امکانات فراوانی میباشد و شرایط زندگی را برای افراد فراهم کرده است.

سرمایه گذاری از انواع مختلفی مانند: ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه تشکیل شده است. شما با توجه به شرایط و درآمدی که دارید میتوانید یکی از این روشها رو انتخاب کنید. هزینه هر یک از این روشها متفاوت میباشد. شما به عنوان یک سرمایه گذار بهتر است از استاندارهای سرمایه گذاری کشور سوئد اطلاعات کافی داشته باشید و بعد اقدام به سرمایه گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا