مهاجرتویزای سرمایه گذاری

اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

سرمایه گذاری در کشور مرفه و ثروتمندی مثل سوئیس، آرزوی هر کسی میتواند باشد. آرزویی که شاید به نظر دست نیافتنی برسد. اما کافیست تا کمی راجع به سرمایه گذاری در سوئیس به کسب اطلاعات بپردازیم و از شرایط و مزایا و معایب آن آگاه شویم.

به طور حتم اگر اطلاعاتی از اینکه : روش های سرمایه گذاری در کشور سوئیس کدامند؟ شرایط و قوانین سرمایه گذاری در سوئیس چیست؟ هزینه ها و معایب و مزایای سرمایه گذاری در سوئیس به چه صورت می باشد؟ سرمایه گذاری در این کشور باعث اخذ اقامت به همراه خانواده می شود؟ و … می تواند در تصمیم گیری قطعی ما درباره سرمایه گذاری و چگونگی مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری در این کشور بسیار تاثیر گذار باشد. پیشنهاد میکنیم برای آگاه شدن از تمام این شرایط مقاله زیر را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ها برای مهاجرت

سرمایه گذاری در سوئیس

سوئیس مقصد رویایی برای بسیاری از سرمایه گذاران است. این کشور یکی از کشورهای مهاجر دوست در اروپا است. چشم  بیشتر تجار و بازرگانان به دلیل استانداردهای بالای زندگی، بی طرفی سیاسی، زیرساخت های طبقه جهانی، به دنبال این کشور است. این کشور یک مقصد ایده آل برای بازنشستگان، سرمایه گذاران تجاری و افراد ثروتمند است. در کل سرمایه گذاری در سوئیس از نظر اقتصادی، عمل بسیار سودآور و آینده داری است. چرا که کشوری با این خصوصیات اقتصادی و نرخ بیکاری بسیار کم، میتواند سکوی پرشی برای جهش و پیشرفت بیزینس و سطح زندگی شما باشد.

شرایط سرمایه گذاری سوئیس

اگر با سرمایه گذاری در این کشور به اقامت در سوئیس نیز می اندیشید، بدانید که، معمولا با این روش حدود 3 الی 4 ماه این پروسه به طول می انجامد. اما علاوه بر این موارد، شما باید شرایط زیر را هم در نظر بگیرید:

  • عدم هیچگونه سابقه کیفری.
  • سن بالای 18 باشد.
  • عدم تابعیت سوئیس در گذشته.
  • متقاضی دارای شغل و حرفه ای در سوئیس نباشد. 
  • در 10سال اخیر ساکن سوئیس نباشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئیس

طبیعتا در هر راهی مزایا در کنار معایب، هر یک به اندازه خود بر نتیجه کار تاثیرگذار خواهند بود. اما این ما هستیم که با شناسایی هر یک از این ابعاد میتوانیم اطمینان خاطر خود را از نتیجه اتخاذ شده بالا ببریم. معایب و مزایای سرمایه گذاری در سوئیس در زیر تشریح گردیده است.

مزایا

  • سفر بدون ویزا در اروپا و حوزه های شنگن
  • حریم خصوصی و آزادی
  • مقصد ایده آل برای بازنشستگان و خانواده های ثروتمند
  • فرصت سرمایه گذاری یا خرید املاک و مستغلات
  • امکان اخذ اقامت دائم
  • کشوری ایده آل برای بازنشستگان و ثروتمندان
  • دارا شدن موقعیت کار و زندگی در اروپا با سطح کیفی بالا
  • امکان خرید یا سرمایه گذاری در املاک
  • تقریبا محدودیت سنی ندارد.
  • سرمایه گذاری در سوئیس از روش های ایمن در اتحادیه اروپاست.
  • امکان ادامه ی تحصیل در اروپا برای فرزندان و خانواده ی متقاضی

معایب

  • بالا بودن هزینه ها و کوچک بودن اقتصاد در سوئیس
  • شرکتها با قوانین و مقررات سختگیرانه ای مواجه هستند.
  •  همه روشهای سرمایه گذاری در سوئیس به اخذ اقامت این کشور ختم نمی شود.
  •   اقتصاد این کشور بسیار به تجارت و خدمات مالی وابسته است. پس در واقع سرمایه گذاری در این کشور برای هرکسی با هر شرایط مالی مقدور نمیباشد.

سرمایه گذاری در سوئیس برای اخذ اقامت و تابعیت

برای بررسی شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ,ابتدا باید مسیرهای مختلف را شناسایی و بررسی کنیم. همان طور که گفتیم؛ سرمایه گذاری در سوئیس از مسیرهای مختلفی همچون ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه و خود حمایتی، امکان پذیر است. اما همه این مسیرها به اخذ اقامت در این کشور منجر نمیشود. تنها برخی از این روش ها به اخذ اقامت در سوئیس می انجامد. پس این شما هستید که در ابتدا باید هدف  خود از سرمایه گذاری در این کشور را مشخص کنید. آیا صرفا هدف شما کسب سود حاصل از این سرمایه گذاری است؟ یا در کنار سود قصد اخذ اقامت هم دارید یا خیر؟

برای اتخاذ تصمیم نهایی، ابتدا باید شرایط سرمایه گذاری در سوئیس را بررسی نمایید، تا بتوانید به اتخاذ بهترین تصمیم ممکن، نائل شوید.

اگر جزو اشخاصی هستید که از طریق سرمایه گذاری قصد اخذ اقامت از این کشور را دارند؛ میتوانید از طریق اقدام برای پروسه های سرمایه گذاری که منجر به اخذ اقامت و تابعیت می گردند. پس از گذشت 5 سال زندگی در سوئیس موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده و بعد از 5 سال دوم (کلا 10 سال) پاسپورت سوئیس را دریافت نمایید.

در واقع فقط با مسیرهای سرمایه گذاری ذکر شده، موفق به اخذ اقامت سوئیس خواهید شد: 

  1. ثبت شرکت در سوئیس (برای شرکت ها و سرمایه گذاران و تجار پیشنهاد میشود)
  2. پرداخت مالیات در سوئیس (برای بازنشستگان و ثروتمندان پیشنهاد میشود)

در ادامه به معرفی و تحلیل مسیرهای مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری می پردازیم. و بررسی میکنیم که کدام یک از این راه ها بهتر و کارآمد تر است. ادامه مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای مهاجرت

ثبت شرکت در سوئیس

یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور می باشد. متقاضیان می بایست ابتدا شرکتی حقوقی را در سوئیس ثبت نمایند. که با ثبت و راه اندازی شرکت کارآفرینی حداقل برای 10 نفر با حداقل حقوق 3500 فرانک را داشته باشد. البته سود خالص شرکت طی یکسال اول می بایست حداقل 100.000 فرانک باشد، که در این صورت به شخص کار اقامت سالیانه اعطا می شود. و پس از گذشت 5 سال، شخص اقامت دائم این کشور را بدست می آورد.

مراحل ثبت شرکت در سوئیس

مراحل ثبت شرکت در سوئیس، به شرح زیر میباشد:

  1. برای این روش اولین قدم این است که شخص از طریق وکیل مهاجرتی پرونده خود را تشکیل دهد
  2. مرحله بعدی این است که شخص برای شرکت خود نامی انتخاب کند، که هم اداره کار هم اداره مهاجرت آن را تایید کند.
  3. مرحله بعدی کپی گرفتن و ترجمه رسمی مدارک شخصی شخص متقاضی مانند شناسنامه و پاسپورت است .
  4. شخص متقاضی باید برای شرکت خود سهامدار و مدیر عامل انتخاب کرده و اسامی این اشخاص را اعلام نماید. افراد انتخاب شده به خصوص سهامدار هیچگونه محدودیت در خصوص ملیت ندارند .

مزایای ثبت شرکت در سوئیس

از مزایای ثبت شرکت در سوئیس این است که:

  •  شخص و حتی خانواده اش امکان افتتاح حساب در بانکهای سوئیس را دارند. 
  • فرزندان امکان تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه های باکیفیت را دارند. 
  • آزادانه می توانند در کشورهای عضو شنگن در رفت و آمد باشند .
  •   ویزای کشورهای معتبر دنیا را اتخاذ نمایند.  

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق پرداخت مالیات

از طریق پرداخت مالیات، سالیانه به دولت سوئیس که حداقل میزان آن 150 هزار فرانک می باشد، می توان اقامت این کشور را اخذ نمود.

برخی از کانتون (ایالت)ها تا میلیون فرانک هم ممکن است بابت مالیات اتخاذ کنند. مجوز این نوع اقامت در سوئیس تحت عناوین بازنشستگی، ثروتمندان و کارفرمایان ارائه میشود. در این روش نیاز به ارائه منابع مالی نمی باشد.

نکته حائز اهمیت این است که حداقل سن  متقاضی باید 55 باشد.

سرمایه گذاری در سوئیس از طریق خرید ملک

خرید ملک در سوئیس، بر خلاف یک سری از کشور های دیگر باعث کسب اقامت این کشور نخواهد شد. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد؛ این روش جزو روش هایی است که میتوانید فقط با هدف سرمایه گذاری و کسب سود در سوئیس انجام دهید .

تنها افرادی میتوانند از این طریق اقامت سوئیس را کسب کنند، که امکان خرید املاک و مستغلات در این کشور را دارند. و بدون هیچ محدودیتی میتوانند در سوئیس به خرید املاک بپردازند. همینطور برای خرید ملک، هر یک از کانتون ها محدودیت های خاصی اعمال کرده اند. و حتما باید از سمت دولت اجازه های ویژه ای دریافت شود.

روش خود حمایتی سوئیس 

همچنین برای اقامت از طریق سرمایه گذاری میتوان از گزینه ثبت شرکت و خود حمایتی استفاده کرد.

در این روش که به طور کلی به این ترتیب است؛ که شخص سرمایه گذار باید طرح تجاری و بیزینس پلن خود را ارائه کند. و در ابتدا طرح مورد تایید اداره مهاجرت قرار بگیرد. آیتم بعد اینکه این طرح آنقدر خلاق باشد که، برای کشور سوئیس نیز سود آور باشد. و به اقتصاد این کشور نیز کمک کند. همینطور صاحب طرح تعهد دهد، که چندین شهروند سوئیسی نیز استخدام شوند.

پس از یک سال، شخص باید گزارش مستند و قابل اثبات از فعالیت مناسب اقتصادی خود ارائه دهد. سود خالص شرکت بیش از 100.000 فرانک باشد.

برای ثبت شرکت در سوئیس، شما حدود 20.000 فرانک نیاز دارید. و حتما برای ثبت شرکت باید یکی از مدیرا شرکت شهروند سوئیس باشد. بعد از گذشت 1 سال از ثبت شرکت، میتوانید برای دریافت کارت اقامت 1 ساله کشور سوئیس اقدام کنید (کارت اقامت B). این کارت بعد از 5 سال قابلیت تمدید به اقامت دائم را دارد (کارت اقامت C).بعد از داشتن 3 سال شخص میتواند نسبت به داشتن پاسپورت سوئیس اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

سخن پایانی مجله مهاجرت

با بررسی موارد و مزایای سرمایه گذاری در سوئیس، با توجه به این که راجع به تمام شرایط حاکم بر این کشور اعم از شرایط زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و حتی موقعیت جغرافیایی، که مورد بررسی قرار دادیم. به راحتی میتوان گفت، برای افرادی میل به اقامت در کشورهای اروپایی را دارند، سوئیس بسیار گزینه مناسبی است.

اما بر طبق مقاله بالا متوجه شدیم که، تمام روش های سرمایه گذاری در کشور سوئیس منجر به اخذ اقامت نمیشود. پس با دریافت اطلاعات معتبر و مناسب در این زمینه باید با دقت و آگاهی بیشتر عمل کرد.

در کنار تمام مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس، شاید بهترین آنها همان امکان دریافت اقامت به همراه خانواده است.

با اینکه هزینه های بسیار بالای سرمایه گذاری و زندگی در این کشور میتواند برای دیگر متقاضیان سدی باشد. اما سطح بالای زندگی و داشتن امکانات به روز در سوئیس به هر حال، این کشور را به گزینه دلخواه و مطلوب خیلی از متقاضیان تبدیل کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا