مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد کانادا، اخذ تابعیت والدین از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای تولد کانادا می باشد. در جهان کشورهای معدودی وجود دارد که با تولد فرزند در آن کشور بتوانند ملیت آن کشور را اخذ کنند. در کانادا هم بر اساس قوانین کشور خود، هر فرزندی در کانادا متولد شود جزو قومیت کانادا محسوب می شود.

اگر والدین این فرزند اهل کانادا نباشند ولی فرزندنشان در کانادا متولد شود جزو شهروندان کانادا به حساب می آید. فرزندان از تمامی حقوق شهروندی کانادا برخوردار می شوند. لازم به ذکر است که افراد برای انجام این کار با استفاده از ویزای توریستی به کانادا مهاجرت می کنند. سپس آنها میتوانند با تولد فرزندشان در کانادا پس از سن 18 سالگی فرزندشان اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

با کجله مهاجرت همراه باشید که به بررسی کاملتر در مورد ویزای تولد کانادا، شرایط اخذ ویزا، مزایای تولد فرزند و … بپردازیم.

شرایط و قوانین ویزای تولد

یک نکته بسیار مهم این است که شما باید ببینید پاسپورت کشور کانادا چقدر اعتبار دارد. منظور از اعتبار این می باشد که با داشتن پاسپورت میتوانید به برخی از کشورهای جهان بدون ویزا سفر کنید؟ بله می توانید با داشتن پاسپورت کانادا به 41 کشور دیگر جهان بدون ویزا سفر کنید.

همانطور که در بالا گفتیم با تولد فرزندتان در کانادا، فرزند شما ملیت کانادا را کسب میکند. فرزندان از تمامی حقوق شهروندی برخوردار می شوند و شناسنامه و پاسپورت کانادایی دریافت میکنند. شما می توانید پس از تولد فرزندتان به کشور خود بازگردید و بعد از بزرگ شدن فرزندتان به کانادا بازگردید. جالب است بدانید که فرزند علاوه بر تابعیت کانادا، تابعیت کشور وتالدنش را هم اخذ میکند.

در اینجا برخی از قوانین و شرایط لازم برای اخذ ویزای تولد برای شما ذکر می کنیم. شرایط لازم اخذ ویزا عبارتند از: 

  1. سن بالای 18 سال
  2. پاسپورت معتبر و داشتن اعتبار 6 ماهه
  3. گواهی عدم سوء پیشینه
  4. مدارک پزشکی
  5. هزینه مدارک و صدور ویزا
  6. داشتن تمکن مالی و …

تولد فرزند با داشتن ویزا توریستی

ابتدا شما باید برای تولد فرزندتان در کانادا با ویزای توریستی به کشور کانادا مهاجرت کنید. اعتبار ویزای توریستی 6 ماهه می باشد شما باید زمان را مدیریت کنید و حواستان به تاریخ تولد فرزندتان باشد. شما به زمانی برای کارهای اداری بعد از تولد و زایمان نیاز دارید پس حواستان به زمان باشد.

اگر ماه های آخر بارداریتون است بدانید که کانادا در بعضی مواقع برای ورود افراد باردار سخت گیری می کند. پس قبل از انجام دادن هر کاری همه ی جوانب را بررسی کنید و سپس اقدام به مهاجرت کنید.

هزینه تولد و زایمان

در کشور کانادا هزینه مراکز درمانی برای تمامی شهروندان کانادا رایگان می باشد. این شرایط گفته شده برای کسانی است که تابعیت و حق شهروندی کانادا را دارند. با به دنیا آوردن فرزند در کانادا در آینده، فرزندتان از مزیت های فراوانی برخوردار می شود. ولی این را بدانید که یک مقدار هزینه انجام این امر زیاد می باشد.

ما در اینجا برای شما برخی از هزینه های لازم کانادا را بیان می کنیم البته هزینه ها متغیر است. علاوه بر هزینه های ذکر شده در پایین هزینه های دیگری هم وجود دارد.

  • ویزیت دکتر: 100 الی 150 دلار کانادایی
  • سونوگرافی: 300 الی 500 دلار کانادایی
  • زایمان طبیعی: 5000 الی 8000 دلار کانادایی
  • زایمان سزارین: 10000 الی 12000 دلار کانادایی

در اینجا هم به چند هزینه مهم جهت اخذ ویزای کانادا را می پردازیم که عبارتند از:

  • بررسی مدارک: 45 دلار کانادایی
  • احراز هویت: 85 دلار کانادایی
  • ثبت نام و دریافت ویزا: 100 دلار کانادایی

مدارک لازم برای اخذ ویزا

برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا باید یک سری مدارک را به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید. همه ی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشد که این مدارک عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. گواهی پزشکی
  4. فرم صدور ویزا
  5. داشتن تمکن مالی
  6. شناسنامه و کارت ملی
  7. عکس پرسنلی
  8.  سایر اسناد و مدارک لازم و …

مزایای تولد فرزند

با تولد فرزندتان در کشور کانادا، آینده شغلی و تحصیلی و شرایط زندگی و بسیاری از مسائل دیگر آن را برای فرزندتان فراهم میکنید. فرزندتان هر زمان که بخواهد میتواند به این کشور برگردد و زندگی کند. ما در اینجا به چند مزیت مهم اخذ اقامت کانادا به روش تولد فرزند را ذکر می کنیم:

  1. داشتن پاسپورت کانادایی
  2. بهره مندی از بهترین دانشگاههای کانادا
  3. اخذ اقامت و تابعیت کانادا
  4. برخورداری از حقوق کانادا
  5. بهره مندی از تحصیلات رایگان
  6. برخورداری از رفت و آمد به کانادا بدون داشتن ویزا

لازم به ذکر است تا زمانی که فرزند به سن قانونی نرسد خانواده از مزایایی بهره مند نمی شوند. اگر خانواده قصد زندگی کردن در کانادا را دارد باید یک از ویزاهای اقامت کانادا را متناسب با شرایط خود دریافت کند.. البته وقتی فرزند به سن 18 سالگی برسد می توانند اسپانسرشیپ خانواده شود و آنها را به کانادا بیاورد.

به طور کلی می توان گفت که با تولد فرزند، او اقامت و ملیت و پاسپورت کانادایی را کسب میکند. همچنین از همه ی حقوق شهروندی کانادا مانند تحصیلات رایگان و موقعیت شغلی و … برخوردار می شود. فرزند شما بدون ویزا میتواند به راحتی به برخی از کشورها سفر کند زیرا پاسپورت کانادا اعتبار فراوانی دارد.

مدت زمان صرف شده جهت اخذ ویزا

برای اخذ ویزای تولد باید مدارک شما از سوی کشور کانادا بررسی و تایید شود. سپس شما باید برای احراز هویت اقدام کنید. این پروسه، زمانی معادل با 1 الی 6 هفته طول می کشد. اگر مدارک شما مشکل داشته باشد یا به هر دلیلی مدارک و سند های بیشتری بخواهند مدت زمان بیشتری برای این روند صرف می شود.

اگر هم در ماه های آخر اقدام کنید ممکن است کانادا سخت گیری کند و با سفر شما ممانعت کند. پس نتیجه میگیریم که والدین باید مدیریت زمان داشته باشند و با یک برنامه ریزی درست اقدام به مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که اگر آینده و شرایط زندگی فرزندتان برایتان مهم است میتوانید از طریق ویزای توریستی به کانادا مهاجرت کنید و فرزندتان را در آنجا به دنبا بیاورید. در این صورت فرزندنتان از موقعیت های خوب کانادا مانند: تحصیلات رایگان و حقوق شهروندی و … بهره مند می شود.

البته این را هم بدانید که شما با تولد فرزند در کانادا نمی توانید اقامت دائم کانادا را اخذ کنید. باید فرزندتان به سن 18 سالگی برسد و اسپانسرشیپ شما شود و برای شما دعوت نامه ای بفرستد. البته راه دیگری وجود دارد که شما با توجه به شرایط خودتان ویزای کاری یا تحصیلی و … را می گیرید و از همان ابتدا با فرزندتان در کانادا زندگی می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا