مهاجرت

روش های مهاجرت به کانادا {بروزرسانی 2024}؛معرفی بهترین ویزای مهاجرتی

ما در این مقاله سعی بر این داریم که شما را با آخرین اطلاعات و دانستنی های مرتبط با شرایط مهاجرت به کانادا، راه های مهاجرت به کانادا و… آشنا کنیم. اگر یک زندگی عالی و شرایط کاری مناسب و تحصیلات عالی می خواهید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

کشور کانادا کشوری است که دارای اقتصاد پیشرفته و بازار کار خوبی می باشد و به دلیل جذب نیروی کار و دلایل مختلف دیگری مانند دانشگاه های برتر و شرایط زندگی ایده آل و … باعث شده است که  جزو یکی از برترین کشورهای مناسب برای مهاجرت در جهان قرار گیرد.



هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند و از سال 2015 میلادی دولت کشور کانادا قانونی جدیدی اعمال کرد که هر فردی از هر طریقی که میخواهد به این کشور مهاجرت کند باید فرم مخصوص برای ورود به کانادا پر کند و اخذ اقامت دائم خود را باید به صورت قانونی بیان کند.

البته لازم است بدانید که عواملی مانند مدرک تحصیلی، سرمایه، سن، مدرک زبان، کار و توانایی برای مهاجرت بسیار مهم است. در اینجا میتوان به مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار و … به عنوان راه های مهاجرت و اقامت در کانادا اشاره نمود. در ادامه به بررسی کامل در مورد هر یک از روش های مهاجرت و سریعترین روش مهاجرت می پردازیم پس با ما همراه باشید.

معرفی کشور کانادا

کانادا در قسمت شمالی آمریکای شمالی واقع شده است و وسعت این کشور ۹/۹۸۴/۶۷۰ کیلومتر مربع می باشد. جمعیت آن تقریبا  37 میلیون نفر می باشد و پایتخت کانادا شهر اتاوا است. واحد پول این کشور دلار کانادایی می باشد. کشور کانادا یکی از بزرگترین کشورهای اقتصادی و پیشرفته در جهان می باشد.

همچنین پایتخت کانادا از لحاظ اقتصاد و بورس و بازار سرمایه، شهر بزرگی می باشد. دولت کانادا اهمیت خاص و ویژه ای به برابری و مساوی بودن حقوق شهروندان خود دارد. آب و هوای این کشور سرد و قطبی است و اکثرا با آب و هوای بارانی مواجه هستیم. برای مسلمانان کشور تعدادی مساجد تاسیس کرده است و به خاطر همین دلایل افراد زیادی به کانادا مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: کشور کانادا و حقوق برابر بین شهروندان کانادا

نکات مثبت مهاجرت به کانادا

شاید از خودتان بپرسید که چرا مهاجرت به کشور کانادا؟ هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند و دومین کشور مهاجرپذیر در جهان است که از فرهنگ های مختلف تشکیل شده است و تمامی افراد می توانند به راحتی در آنجا زندگی کنند. همینطور از سیستم آموزشی خوبی تشکیل شده است که متشکل از دانشگاه های برتر جهان است.

این کشور از حقوق زنان دفاع می کند و حقوق بین افراد برابر و یکسان می باشد. کانادا دارای اقتصاد پویا می باشد که جزو دهمین کشور برتر جهان از نظر اقتصاد محسوب می شود .

نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین است. همینطور فعالیت و کارهای درمانی برای همه ی افراد جامعه رایگان می باشد. نکته بسیار جذاب این کشور این است که کانادا جزو کشورهایی است که درآمدهای بسیاری دارد و کارکنان این کشور حقوق بسیار خوب و حتی مرخصی های با حقوق دریافت میکنند.

انواع مهاجرت به کانادا

در اینجا به روش های مختلف مهاجرت به کانادا اشاره می کنیم که هر یک از این روش ها قوانین مختص به خود را دارد. در ادامه به بررسی تخصصی تر و کاملتر در مورد هر از یک از این روش ها می پردازیم. با مطالعه مطالب زیر میتوانید به راحتی راه مهاجرت متناسب با شرایط خودتان را بیابید.

راه های مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • کاری (ویزای کاری کانادا)
  • تحصیلی (ویزای تحصیلی کانادا)
  • مهاجرت از طریق ازدواج (همسر)
  • ویزای استارت آپ
  • مهاجرت از طریق خود اشتغالی (ویزای خود اشتغالی)
  • توریستی ( ویزای توریستی)
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری (ویزای سرمایه گذاری کانادا)
  • پناهندگی
  • مهاجرت از طریق تولد

ویزای کار

یکی از روش های مهاجرت، مهاجرت از طریق کار می باشد. پس اگر شما در زمینه خاصی مهارت و استعدادی دارید بهتر است از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنید. جالب است بدانید طرح های مختلفی از جمله جاب آفر، اسکیل ورکر و … وجود دارد. هر یک از این روش ها با یکدیگر تفاوت دارند.

شما متناسب با شرایط کاری خودتان میتوانید با استفاده یکی از این روش ها مهاجرت کنید. کشور کانادا در اکثر موقعیت های شغلی خود نیازمند نیروی کار می باشد و این موضوع باعث شده است که افراد با مهارت های شغلی مختلف به این کشور مهاجرت کنند. جالب است بدانید که با مهاجرت کاری به کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

ویزای کاری به کانادا به دو صورت زیر می باشد:

مهاجرت اکسپرس انتری

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری( ورود سریع) که برای جذب نیروی کار و اقتصاد در حال پیشرفت کانادا طراحی شده است. یکی از بهترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم می باشد.

در این روش مهارت و استعدادهای شما را بررسی میکنند و با توجه به میزان مهارت شما و طبق سیستم امتیاز بندی به شما امتیاز می دهند. روش اکسپرس اینتری شامل دو مرحله می باشد و بعد گذراندن دو مرحله و پس از تایید و صلاحیت مدیران استخدام می شوید و اقامت دائم را اخذ میکنید.

بروزرسانی ظرفیت اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی در سال 2024

برنامه اکسپرس انتری در سال 2024 هدف گذاری کرده است تا 110,700 مقیم دائم را جذب کند. این رقم در سال‌های 2025 و 2026 به ترتیب به 117,500 مهاجر در هر سال افزایش خواهد یافت.

در زمینه برنامه مهاجرت استانی، هدف برای سال 2024 جذب 110,000 مهاجر است و این تعداد برای سال‌های 2025 و 2026 به سالانه 120,000 مهاجر ارتقا خواهد یافت.

برای برنامه اسپانسرشیپ همسر و فرزندان، تعداد مهاجران مورد نظر در سال 2024، 82,000 نفر است و این تعداد برای سال‌های 2025 و 2026 به ترتیب 84,000 مهاجر در هر سال برنامه‌ریزی شده است.

همچنین، برنامه والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای سال 2024 هدف گذاری کرده است تا 32,000 مهاجر را جذب کند و این تعداد برای سال‌های 2025 و 2026 به سالانه 34,000 مهاجر افزایش خواهد یافت.

مهاجرت جاب آفر

یکی دیگر از روش های مهاجرت، اخذ جاب آفر کانادا است. در برخی از بخش ها و شهرهای کانادا، مدیران و کارفرمایانی که به نیروی کار نیاز دارند با توجه به نیاز و خواسته ی شغلی به متقاضیان پیشنهاد میدهند. شما می توانید در صورت داشتن شرایط و مهارت شغلی مورد نیاز پیشنهاد کاری را قبول کنید. بعد از یافتن کار مناسب، با صحبت کردن و توافق رسیدن با مدیران میتوانید ویزای کار را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: [*ویزای کار کانادا*]، بررسی وضعیت اشتغال در کانادا

ویزای تحصیلی

کانادا دارای سیستم آموزشی برتر در جهان است که افراد زیادی متقاضی این روش مهاجرت می باشند. از نظر دانشجویان بین المللی در ردیف چهارمین کشور در جهان قرار گرفته است. یکی از بهترین روش ها، مهاجرت تحصیلی می باشد زیرا از این طریق می توانید اقامت دائم اخذ کنید.

همچنین شما می توانید پس از تحصیلات مشغول به کار شوید. البته این را هم بدانید که برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، نمره مدرک زبان، سن، تمکن مالی و … در مهاجرت شما موثر بوده است. مخصوصا تمکن مالی برای اخذ این ویزا بسیار مهم است زیرا باید مخارج زندگی خود را فراهم کنید. نکته جالب این روش مهاجرت این است که با ویزای تحصیلی میتوانید شخصی را به عنوان همراه ببرید.

بیشتر بخوانید: “ویزای تحصیلی کانادا” | بهترین سیستم آموزشی جهان

ویزای ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. این روش بسیار آسان و سریع است که باید سن قانونی 18 سال را داشته باشید و با یکی از افرادی که شهروند کشور کانادا است ازدواج کنید.

شما باید توانایی این را داشته باشید که به مدت 3 سال علاوه بر هزینه و مخارج زندگی خود، مخارج همسرتان را هم باید بدهید. شما باید یکسری شرایط را دارا باشید تا شهروند کانادا شوید و اقامت دائم آنجا را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: *ویزای ازدواج کانادا* / شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

ویزای استارت آپ

در ابتدا بهتر است بدانیم که استارت آپ به چه معناست؟ به کسب و کار جدید و نوپا است گفته می شود و به کمک یکسری افراد و با تلاش های بسیار، ایده های جدید آن تبدیل به یک محصول یا کار جدیدی می شود. ویزای استارت آپ کانادا برای افرادی می باشد که بتوانند در کشور کانادا شغل جدیدی را ایجاد کنند. پس اگر شما ایده ی جدیدی برای کار دارید کانادا شما را جذب می کند. شما باید مدرک زبان داشته باشید و از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: ویزای استارت آپ کانادا | مزایای اخذ ویزا

ویزای خوداشتغالی

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق خود اشتغالی می باشد. با توجه به استعدادها و توانایی های شما در زمینه های هنر، ورزش و…  میتوانید در کشور کانادا مشغول به کار شوید. البته لازم به ذکر است که بدانید از سوی کشور کانادا یک سری محدودیت ها و سخت گیری برای این روش در نظر گرفته شده است و شامل شرایطی می باشد که شما باید از آن شرایط برخوردار باشید و از نظر مالی هم مشکلی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: “ویزای خود اشتغالی کانادا” | معرفی بهترین مشاغل کانادا

ویزای توریستی

روش دیگر مهاجرت، ویزای توریستی کانادا می باشد. بهتر است بدانید توریست به کسی میگویند که ملیت آن برای کانادا نیست و می خواهد به روش قانونی به کشور کانادا سفر کند و از آن کشور بازدید کند. ویزای توریستی برای تفریح و گشت و گذار و ملاقات با آشنایان برای شما فرستاده میشود.

همینطور به خاطر مکان و جاذبه های جذاب این کشور افراد زیادی متقاضی این ویزا هستند. برای گرفتن این ویزا باید شرایط و مدارک لازم آن را داشته باشید و این را هم بدانید که ویزای توریستی دو نوع می باشد: ویزای single-entry( یکبار ورود) و multiple-entry(چند بار ورود).

بروزرسانی قوانین جدید ویزای توریستی کانادا (مربوط به سال 2024)

بر اساس تغییرات اخیر در مقررات، دارندگان ویزای توریستی کانادا اکنون می‌توانند بدون پرداخت هزینه، مجوز کار آزاد (اوپن ورک پرمیت) دریافت کنند تا در کانادا به کار بپردازند. این در حالی است که پیشتر، کار کردن با ویزای توریستی با محدودیت‌هایی همراه بود، که اکنون این محدودیت‌ها برطرف شده‌اند.

در زیر چتر قوانین به‌روز شده، اکنون امکان اقامت تا سه سال در کانادا با ویزای توریستی فراهم شده است. با توجه به اینکه اعتبار ویزای توریستی کانادا ده سال است و پاسپورت ایرانیان پنج سال اعتبار دارد، مدت اعتبار این ویزا برای ایرانیان پنج سال خواهد بود. پیش از این، مدت زمان اقامت مستمر با ویزای توریستی محدود بود، اما اکنون تا سه سال امکان اقامت وجود دارد.

علاوه بر این، تسهیلات جدیدی برای تمدید ویزای توریستی کانادا در نظر گرفته شده است، به طوری که افراد مقیم در کانادا می‌توانند ویزای خود را با کمترین هزینه و سهولت بیشتری تمدید کنند. دولت کانادا درخواست‌های تمدید ویزای توریستی ایرانیان را بدون هزینه و با اولویت بالا انجام می‌دهد.

در نهایت، در صورتی که اعتبار ویزای توریستی شما به پایان رسیده باشد، تا زمان اعلام نتیجه درخواست تمدید از سوی دولت، اقامت شما در کانادا به صورت قانونی تلقی می‌شود و هیچ گونه مجازاتی در انتظار شما نخواهد بود.

بروزرسانی قوانین جدید ایرانیان دارای اقامت دائم یا شهروند کانادا(مربوط به سال 2024)

تغییرات اخیر در مقررات نه تنها شامل دارندگان ویزای موقت کانادا می‌شود، بلکه ایرانیان دارای اقامت دائم یا پاسپورت کانادایی نیز از این شرایط بهره‌مند می‌شوند. این تغییرات روند تمدید پاسپورت یا کارت اقامت دائم را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند.

ایرانیان مقیم خارج از کانادا که پاسپورت کانادایی‌شان منقضی شده، می‌توانند به صورت رایگان پاسپورت خود را تمدید کنند. برای این منظور، آن‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین سفارت کانادا مراجعه کرده و در صورت فوریت، درخواست تراول داکیومنت برای سفر به کانادا را ارائه دهند.

همچنین، ایرانیانی که کارت اقامت دائم‌شان منقضی شده و در خارج از کانادا به سر می‌برند، تحت شرایطی مشابه قرار دارند. این افراد نیز می‌توانند برای تمدید کارت اقامت دائم خود درخواست دهند و در صورت نیاز، امکان دریافت تراول داکیومنت برای آن‌ها فراهم است.

بیشتر بخوانید: *ویزای توریستی کانادا* | شرایط اخذ ویزا و انواع آن |

ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. هزینه زیادی صرف این روش مهاجرت می شود و همینطور در مقایسه با سایر روش ها زمان بیشتری برای آن صرف می شود.

پس اگر درآمد و سرمایه زیادی دارید کانادا کشور خوبی برای این روش می باشد. سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد که با توجه شرایط خودتان یکی از آنها را انتخاب میکنید. یک سری عوامل و قوانین مختص به  انواع سرمایه گذاری ها وجود دارد که شما با توجه به آن قوانین مورد بررسی دولت کانادا قرار می گیرید.

بیشتر بخوانید: {$ویزای سرمایه گذاری کانادا$}، انواع روشهای سرمایه گذاری

ویزای تولد

مهاجرت از طریق تولد یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا می باشد. با تولد فرزند در کانادا خانواده ی آن می توانند جزو شهروندان کانادا به حساب بیایند. این را هم بگویم خانواده بلافاصله بعد از تولد فرزندانشان اقامت دائم کانادا را دریافت نمی کنند. برای اقامت در کانادا فرزند باید به  سن 18 سالگی برسد و با توجه به شرایط از طریق اسپانسرشیپ برای خانواده خود اقامت اخذ کند.

اسپانسرشیپ

روش اسپانسرشیپ برای زمانی است که والدین، فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا آورده و فرزند و به 18 سالگی رسیده باشد باید یک سری شرایط برای اخذ اقامت برای خانواده شان  را داشته باشد تا بتواند خانواده خود را اسپانسر کند. همینطور شما باید از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشد تا بتواند از خانواده ی خود حمایت مالی کند.

بیشتر بخوانید: *ویزای تولد کانادا* | اخذ تابعیت والدین از طریق تولد

پناهندگی

پناهندگی یک روش مهاجرتی پرخطر می باشد و ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش آید. پناهنده کسی است که در کشور خود از نظر نژاد، ملیت، مذهب، عقاید و … مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می گیرد. شما باید از طریق سایت ثبت نام پناهندگی، فرم های مربوطه جهت اقامت و پناهندگی را پر کنید سپس تحویل اداره مهاجرت دهید. پناهندگی در این کشور دارای کیس های مختلفی می باشد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

بروزرسانی قوانین مهاجرتی کبک برای سال 2024 و 2025 اعلام شد!

استان کبک در کانادا امروز برنامه‌های مهاجرتی خود را برای سال‌های 2024 و 2025 به روز رسانی و اعلام کرد. این استان، که تنها استان در کانادا است که قادر به تعیین اهداف مستقل مهاجرتی خود می‌باشد، از این امتیاز به منظور حفظ ویژگی‌های فرهنگی و زبانی خاص خود بهره می‌برد. کبک، که تلاش می‌کند تا کاراکتر فرانسوی‌زبان خود را حفظ کند، برنامه‌های مهاجرتی خاص خود را تدوین کرده است. طبق اعلام امروز، کبک قصد دارد در سال 2024 میزبان 50,000 مهاجر جدید باشد و در سال 2025 نیز همین تعداد مهاجر دیگر را جذب کند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

از این مطالب نتیجه میگیریم که کانادا کشور مناسب و خوبی برای مهاجرت می باشد و جهت اخذ هر یک از ویزاها باید مدارک لازم را به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید. اگر شما مهارت شغلی خاصی دارید بهترین راه برای شما اخذ ویزای کاری می باشد. یا اگر علاقه زیادی به تحصیل دارید بهترین روش، ویزای تحصیلی کانادا می باشد زیرا کانادا متشکل از دانشگاه های برتر در جهان می باشد.

اگر  دارای طرح جدیدی برای راه اندازی کسب و کاری میباشید روش مناسب برای شما ویزای استارت آپ می باشد. روش آسان دیگر این است که اگر شما قصد ازدواج دارید میتوانید از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کنید. همینطور اگر شما در زمینه فرهنگی یا هنر و … تبحر دارید میتوانید از طریق ویزای خوداشتغالی وارد خاک کانادا شوید.

روش بعدی مهاجرت ویزای توریستی می باشد که برای افرادی است که برای بازدید جاذبه های گردشگری کانادا یا برای دیدن آشنایان به کانادا می روند که انواع مختلفی دارد.اگر شما دارای تمکن مالی و سرمایه زیادی هستید و علاقه به راه اندازی یک بیزینس دارید ویزای سرمایه گذاری مناسب است. آخرین راه مهاجرت تولد می باشد که با تولد فرزندتان در کانادا، شما میتوانید بعد از 18 سالگی فرزندتان اقامت کانادا را اخذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا