ویزای توریستی

ویزای مولتی کانادا (شرایط اخذ، هزینه، مدارک)

یکی از ویزای محبوب کانادا که جزو دسته ویزاهای توریستی به حساب می‌آید، ویزای مولتی کانادا یا به عبارتی مولتیپل است. این ویزا مشابه ویزای توریستی عادی است و تنها مدت زمان اعتبار و نحوه ورود به کانادا در آن متفاوت می‌باشد. به دلیل اینکه این ویزا برای ایرانیان 5 ساله صادر می‌شود به ویزای 5 ساله نیز شناخته می‌شود. ویزای مولتی کانادا برخلاف ویزای سینگل به صورت چند بار ورود است و به وسیله آن می‌تواند به دفعات طی یک دوره پنج ساله وارد کانادا شوید.

با داشتن ویزای مولتی کانادا می‌توانید برای مقاصد گردشگری، بازدید از آشنایان و اقوام یا بازدیدهای تجاری اقدام کنید. همچینن با این ویزا می‌توانید برای بررسی مقاصد تحصیلی یا کاری در آینده اقدام کنید اما امکان تحصیل و کار را با این ویزا نخواهید داشت. مزیت این ویزا این است که بعد از اتمام مدت 6 ماه اقامت تنها با چند ساعت خروج از کانادا می‌توانید مجدد وارد کانادا شده و 6 ماه دیگر دز این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

همان طور که گفته شد ویزای مولتی کانادا جزو دسته ویزاهای توریستی کانادا به حساب می‌آید. در حال حاضر دو نوع ویزای توریستی برای ایرانیان صادر می‌شود:

ویزای سینگل

با داشتن این ویزا تنها یک بار امکان ورود به خاک کانادا خواهید داشت.

ویزای مولتی کانادا

در طی 5 سال می‌توانید چندین بار وارد کانادا شوید و هر بار به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید. به این شکل برای هر بار ورود نیازی به تمدید ویزا نخواهید داشت. این ویزا برای برخی کشورها به صورت ده ساله صادر می‌شود.

اخذ-ویزای-مولتی-کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای مولتی کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل تفاوت زیادی ندارد اما توجه داشته باشید که تمامی مدارک به طور دقیق تکمیل و ارسال گردد. کوچک‌ترین اشتباه یا نقص در پرونده باعث رد شدن آن خواهد شد البته به شما امکان تکمیل مدارک و اسناد ارسالی داده خواهد شد اما پروسه رسیدگی به پرونده را طولانی‌تر خواهد کرد.

  • پاسپورت
  • 2 قطعه عکس بیومتریک
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ترجمه سند ازدواج (در صورت سفر با همسر)
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • برگه معاینه پزشکی (در صورت درخواست)
  • مدارک تمکن مالی و دارایی و املاک

مدارک مورد نیاز برای هر شخص ممکن است متفاوت باشد و در حالت کلی مدارک مورد نیاز ویزای مولتی کانادا را می‌‌توان به چند دسته مدارک شخصی و هویتی، مدارک تحصیلی و شغلی، مدارک تمکن مالی و پزشکی تقسیم کرد. در ویزای مولتی کانادا اگرچه شما دارای ویزای چند بار ورود می‌باشید اما افسر مرز در هر بار ورود صلاحیت شما را برای ورود به کانادا مجدد بررسی می‌کند. با توجه به اینکه دارندگان ویزای توریستی امکان استفاده از بیمه درمانی کشور کانادا را ندارند توصیه می‌شود نسبت به بیمه درمانی خود با توجه به طولانی بودن مدت اقامت در کانادا اقدام نمایید.

در هنگام دریافت ویزای توریستی باید هدف سفر و نوع ویزای درخواستی شما مطابفت داشته باشد و این استنباط نشود که شما قصد اقامت بلند مدت در کشور کانادا را خواهید داشت. به همین دلیل شما باید نشان دهید که در کشور خود شرایطی دارید که بعد از 6 ماه تمایل به بازگشت به کشور خود را دارید. به طور مثال نشان دهید که بعد از 6 ماه به دلیل مقاصد کاری، خانوادگی یا شغلی باید به کشور خود بازگردید. اگر قصد سفر به همراه خانواده یا همسر خود را دارید مدارک و هزینه باید برای هر نفر به صورت جداگانه پرداخت و تکمیل شود.

در صورتی که مدارک مهاجرتی شما با واقعیت مطابقت نداشته باشد یک جرم به حساب می‌‌آید و شامل جریمه، رد ردخواست و اخراج از کانادا خواهد شد، پس مدارک و فرمهای مهاجرتی را با دقت تمام تکمیل کرده و برای ترجمه آنها نیز از موسسات معتبر و رسمی ترجمه استفاده نمایید.

نحوه اقدام برای ویزای مولتی کانادا به چه صورت است؟

نحوه دریافت ویزای مولتیپل کانادا با مراجعه به سایت vfsglobal و ساخت حساب کاربری آغاز می‌شود. بعد از ساخت حساب کاربری نیاز است که فرم‌های آنلاین را تکمیل کرده و سایر مدارک را نیز آپلود کنید تا درخواست شما ثبت گردد. سپس باید با استفاده از کارت اعتباری (کردیت کارت) هزینه‌های ویزا و انگشت نگاری را پرداخت نمایید. بعد از پرداخت، تاییدیه پرداخت و شماره پیگیری و وقت انگشت نگاری دریافت می‌کنید.

سپس باید برای انگشت نگاری و مصاحبه به اداره مهاجرت مراجعه نمایید. در هنگام مراجعه مدارک مورد نیاز را به صورت حضوری به خود همراه داشته باشید. برای انجام مصاحبه باید به یکی از کشورهای مجاور مانند دبی یا ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنید بنابراین از کامل بودن مدارک خود مطمئن باشید.

مزایای ویزای چند بار ورود کانادا

  • رفت و آمد به کانادا به مدت 5 سال بدون نیاز به تمدید ویزا
  • هزینه مناسب اخذ ویزای مولتی کانادا
  • تقویت سابقه سفر
  • امکان برگشت به کانادا بعد از 6 ماه اقامت تنها بعد از چند ساعت

نحوه تمدید ویزای مولتی کانادا

از نکات مهم در هنگام تمدید این ویزا توجه به مدت زمان باقی مانده از پاسپورت شما است که باید حداقل 7 ماه از زمان اعتبار آن مانده باشد. مدارکی که باید برای تمدید ارائه شود همان مدارک درخواست در نوبت اول است اما به دلیل اینکه انگشت نگاری را در درخواست اول انجام داده‌اید به مدت ده سال نیازی به انگشت نگاری مجدد جهت تمدید ویزا نخواهید داشت. حضور در خاک کانادا برای دریافت ویزای کار، تحصیل یا اقامت از طریق ویزای مولتی امتیاز خاصی ندارد و باید شرایط ویزای مورد نظر خود را داشته باشید.

درصورتی که در هنگام حضور در کانادا دارای پیشنهاد شغلی بودید امکان تیدیل ویزای توریستی به ویزای کار وجود دارد. همچینن در صورت آشنایی و تصمیم به ازدواج می‌توان برای دریافت ویزای اقامت کنید بعد از گذشت مدتی اقدام نمایید. همچنین در صورتی که در کانادا برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده‌اید تا زمان دریافت اقامت، در صورت تمایل می‌توانید ویزای مولتی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

هزینه ویزای مولتی کانادا

هزینه ویزای مولتی کانادا متغیر است و به عواملی مانند اینکه آیا دعوتنامه دارید یا خیر، نوع و مدت زمان سفر بستگی دارد. همچنین هزینه‌های درخواست ویزا و انگشت نگاری نیز باید به دیگر هزینه‌های این ویزا اضافه شود. هزینه ویزای مولتی همراه با دعوتنامه بیشتر از بدون دعوتنامه است، علاوه بر این برای ویزای برزگسالان (بالای 14 سال) نیز باید هزینه بیشتری پرداخت شود.

نکات ویزای مولتیپل کانادا چیست؟

توجه داشته باشید که با ویزای توریستی کانادا تنها امکان بازدید و اهداف توریستی را خواهید داشت و امکان کار یا تحصیل را نخواهید داشت. در زمینه کاری تنها جهت بازدیدهای تجاری یا شرکت در کنفرایس‌ها ویزای توریستی صادر می‌گردد. به دلیل اینکه تاریخ انقضای ویزا براساس تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌شود، قبل از اقدام برای ویزای مولتی از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید. اگرچه مدت زمان بررسی پرونده‌های توریستی کانادا در حدود صد روز اعلام شده است اما این زمان به هیچ عنوان ثابت نبوده و عواملی مانند میان درخواست‌ها در اداره مهاجرت بر این پروسه تاثیرگذار است.

توجه داشته باشید که برای اخذ هیچ ویزایی نمی‌توان تضمین صد در صد داد بنابراین در صورتی که با افراد یا شرکت‌های مواجهه شدید که درخواست پرداخت مبلغی برای دریافت ویزا توریستی را از شما داشتند آن را رد کنید. تصور اشتباه دیگر درباره دریافت ویزای مولتی کانادا این است که برای دریافت آن باید در گذشته برای ویزای شینگن اقدام کرده باشید که تصور اشتباهی است و تنها سابقه سفر به کشورهای خارجی کافی خواهد بود.

نکته دیگر این است که به صورت مستقیم امکان تبدیل ویزای مولتی کانادا به ویزای اقامت وجود ندارد و ابتدا باید این ویزا را تبدیل به ویزای کار یا تحصیلی کنید تا بعد از چند سال بتوانید به اقامت دائم کانادا برسید. در صورتی که با نام‌هایی مانند ویزای مولتیپل، ویزای 5ساله؛ ویزای چند بار ورود، ویزای ویزیتوری برخوردید این عناوین همان ویزای مولتی کانادا می‌باشند به با این اسامی نیز شناخته می‌شوند. در صورتی که در گذشته سابقه سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید ویزای مولتی کانادا برای شما راحت‌تر صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا