مطالب متفرقه

وان ترکیه کجاست + هزینه و بهترین زمان برای سفر به Van

اگر تا به حال به شهر وان ترکیه (Van) سفر نکرده اید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. شهر وان یکی از جذاب ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه است. ما در این مطلب به معرفی شهر وان در ترکیه و بررسی تفریحات، جذابیت های گردشگری، هزینه های سفر و سایر خصوصیات این مقصد توریستی خواهیم پرداخت.

وان ترکیه کجاست؟

شاید تا امروز تصاویر و عکس وان ترکیه را دیده باشید. شهر وان در شرق ترکیه قرار داد و مرکز استان وان محسوب می شود. جمعیت شهر وان ترکیه حدود ۴۰۰ هزار نفر است. این شهر در نزدیکی ساحل شرقی دریاچه وان قرار داد.

وان یکی از شهرهای قدیمی و مشهور کشور ترکیه به حساب می آید که هر ساله میزبان مسافران زیادی از ایران و سایر کشورهای آسیا و اروپا است. از مهمترین جاهای دیدنی وان ترکیه می توان به صخره وان و قلعه باستانی کتیبه های میخی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت به ترکیه

جاهای دیدنی وان ترکیه
جاذبه های گردشگری شهر وان ترکیه

متاسفانه هنوز شرایط برای سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت فراهم نشده است. با این حال عدم نیاز به ویزا یکی از مهمترین مزیت های سفر به ترکیه و شهر وان است. با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه سفر به وان ترکیه ۱۴۰۱ و عدم نیاز به ویزا، افراد زیادی ترجیح می دهند این شهر را به عنوان مقصد خارجی سفرهای خود انتخاب کنند.
از بهترین محله های وان ترکیه می توان به خیابان جمهوریت برای خرید و صرف غذا اشاره کرد. همچنین خیابان کاظم کارابکر یکی از بهترین محله ها برای خرید برندهای مشهور لباس است. در خیابان های اق کورپو و علی پاشا نیز می توانید رستوران های مجلل و فوق العاده ای را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: خرید ملک در ترکیه

فرهنگ شهر وان

اگر بخواهیم بررسی دقیق تری از وضعیت شهر وان ترکیه باشیم، باید فرهنگ و تاریخچه این شهر را به خوبی بشناسیم. تا چند سال پیش وان شهری سنتی بود اما حالا با مدرنیته ترکیب شده است. بسیاری از منابع گردگشری این شهر را با نام پایتخت صبحانه ترکیه معرفی می کنند. صرف صبحانه به صورت جمعی یکی از رسوم قدیمی مردم ترکیه و شهر وان بوده است.

سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت
سفر ایرانیان به شهر وان ترکیه

بخش زیادی از مردم شهر وان را کردها تشکیل می دهند. پس از کردها، ترک ها حضور پررنگی در این شهر دارند. به طور کل زبان مردم وان ترکیه کردی و ترکی است. از طرفی حدود ۹۹.۸ درصد جمعیت این شهر مسلمان هستند. البته در سال های گذشته تعداد ارمنی های شهر وان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: حق خاک ترکیه

تفریحات وان ترکیه

شاید در ابتدا تصور کنید تفریحات وان ترکیه چندان زیاد و متنوع نیست اما این تصور کاملا اشتباه است. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به مراکز خرید متعدد و جاذبه های تاریخی دوره عثمانی اشاره کرد. علاوه بر این ساحل وان ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تفریحات آبی و ساحلی است.

تفریحات وان ترکیه
ساحل وان ترکیه

از دیگر تفریحات شهر ترکیه می توان به “تفریحات شبانه در وان ترکیه” و همچنین بازدید از مراکز فرهنگی اشاره کرد. قیمت دیسکو در وان ترکیه چندان گران نیست و اکثر مسافران می توانند از این مراکز استفاده کنند. مراکز فرهنگی متعددی مثل پارک فرهنگی آتاتورک نیز در این شهر واقع شده است. دریاچه وان، جزیره آکدامار و پارک کورتولوش از دیگر مراکز تفریحی این شهر کردنشین است.

بهترین موقع سفر به وان ترکیه چه زمانی است؟

ترکیه مانند ایران کشوری چهار فصل است. بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه اواسط خرداد ماه تا اواسط تیر است. با این حال از ابتدای سال شمسی تا اواخر مهرماه آب وهوای شهر وان برای سفر مطلوب است. افرادی که می خواهند برای خرید و بازارگردی به این شهر سفر کنند، می توانند اوایل دی ماه راهی این شهر شوند.

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه
بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید

از نظر بسیاری از گردشگران کریسمس بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید است. البته تابستان نیز بهترین زمان حراج در وان ترکیه است و بسیاری از فروشگاه ها و مراکز تجاری اجناس خود را با قیمت های مناسب به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در ترکیه

هزینه سفر به وان ترکیه سال ۱۴۰۱

هزینه سفر به وان ترکیه نسبت به دیگر شهرها مثل آنتالیا، استانبول و … بسیار مقرون به صرفه است. برای سفر به این شهر می توان از هواپیما و قطار استفاده کرد. هزینه سفر به وان ترکیه با قطار اقتصادی تر خواهد بود. بسیاری از هموطنان شرق کشور ابتدا به شهر تبریز می روند و سپس از آن جا راهی ترکیه می شوند. هزینه سفر به وان ترکیه از تبریز شاید کمتر از بسیاری از سفرهای داخلی باشد.

هزینه سفر به وان ترکیه ۱۴۰۱
هزینه سفر به وان ترکیه

هزینه های روزمره در شهر وان نیز چندان زیادی نیست. برای مثال قیمت غذا در وان ترکیه ۱۴۰۱ تقریبا مشابه ایران است و به همین دلیل خرج زیادی روی دست مسافران نمی گذارد. از طرفی وضعیت امنیت در شهر وان ترکیه مطلوب است و می توان از وسایل نقلیه عمومی برای جابه جایی در شهر استفاده کرد یا در هر زمان از شبانه روز به گشت و گذار در شهر پرداخت. افرادی که تجربه سفر به وان ترکیه را دارند از لذت پیاده روی در طول روز یا شب در این شهر صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در ترکیه

نظرات در مورد سفر به وان ترکیه

معمولا همه افراد از سفر به وان ترکیه راضی و خوشحال هستند. هزینه کم، تفریحات مختلف، مراکز خرید گوناگون، آب وهوای مطلوب، مسافت نسبتا کم در مقایسه با سایر سفرهای خارجی، نزدیکی فرهنگ مردم شهر وان به ایرانیان و … باعث شده قریب به اتفاق مسافران شهر وان از حضور در این شهر خوشحال باشند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

هر چه بیشتر در مورد معرفی شهر وان در ترکیه مطالعه کنید، بیشتر در مورد سفر به این شهر متقاعد خواهید شد. وان یکی از بهترین مراکز توریستی در خاورمیانه است که جذابیت های گردشگری متنوعی دارد. مراکز خرید شیک و ارزان، تفریحات شبانه، تفریحات ساحلی، رستوران های فوق العاده با غذاهای سنتی و مدرن، هزینه های مقرون به صرفه، عدم نیاز به ویزا و بسیاری مزیت دیگر باعث شده در هر سال هزاران ایرانی به شهر وان سفر کنند. پس اگر اهل سفر خارجی هستید، حتما برنامه سفر به وان ترکیه را در برنامه های خود جای دهید.

هزینه سفر به وان ترکیه سال 1401 چقدر است؟

هزینه سفر به وان ترکیه با قطار و به صورت زمینی بسیار اقتصادی بوده و از 2 الی 3 میلیون تومان شروع میشود.

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه چه موقع است؟

بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه اواسط خرداد ماه تا اواسط تیر است.

آیا می توان بدون پاسپورت به وان ترکیه سفر کرد؟

متاسفانه هنوز شرایط برای سفر به وان ترکیه بدون پاسپورت فراهم نشده است. با این حال عدم نیاز به ویزا یکی از مهمترین مزیت های سفر به ترکیه و شهر وان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا