مهاجرتویزای ازدواج

مهاجرت به “مالزی” از طریق ازدواج

شما از طریق ازدواج میتوانید، اقامت مالزی را اخذ نمایید. در این راستا، ارائه مدارکی اعم از مدارک تمکن مالی و هویتی و … الزامی و اجباری میباشد. اما برای مهاجرت به مالزی از طریق ازدواج، شما به عنوان متقاضی، نیاز به داشتن اطلاعات کافی و مناسب در این باره را دارید. اخذ اقامت مالزی از طریق ازدواج، مخصوصا در سالهای اخیر، رواج بسیاری داشته است.

ازدواج یکی از روشهای مهاجرت به مالزی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اخذ اقامت مالزی از طریق ازدواج

یکی از روشهای مهاجرت به مالزی، روش ازدواج میباشد. در این کشور نیز مانند ایران، تبعیض جنسیتی برای ازدواج وجود دارد. طی 3 قانون که در قوانین تابعیت مالزی وجود دارد، که بر اساس جنسیت تبعیض قائل میشوند.

به طور کلی ازدواج در مالزی بسیار آسان بوده و دارای تنها چند مرحله ضروری است. که البته متقاضی باید از این قوانین آگاهی داشته و پیروی کند.

یکی از قوانین حاکم در این کشور، در تمامی ایالات مالزی، یک فرد تبعه مالزی، نمیتواند دو تابعیتی باشد. پس اگر شخصی خارجی با یکی از اهالی کشور مالزی ازدواج کند. پس از 10سال اقامت و زندگی مشترک در مالزی(که جز شرایط الزامی میباشد). برای شهروندی در مالزی، باید شناسنامه و یا تابعیت سابق خود را حذف نموده و موارد و مدارک مورد نیاز برای تابعیت مالزی را داشته باشد.

ازدواج یک مالزیایی با یک شخص خارجی به 2 حالت زیر امکان پذیر است:

  1. ازدواج با شخص خارجی مسلمان
  2. ازدواج با شخص خارجی غیر مسلمان

همینطور به 3 حالت قانونی ازدواج شما قابل ثبت در اداره ثبت ملی مالزی است:

  1. ازدواج رسمی در دفاتر رسمی ثبت ازدواج مالزی
  2. ازدواج رسمی در اماکن مذهبی(کلیسا یا معابد) با اجرای مراسمات مذهبی و سنتی مالزی
  3. ثبت ازدواج رسمی طرفین با صدور مجوز از سمت نخست وزیر مالزی (برای اطلاعات بیشتر به سایت رسمی National Registration department یا لینک www.jpn.gov.my مراجعه شود.)

در هر صورت متقاضیانی که قصد ازدواج در مالزی را دارند. باید حداقل 1 هفته قبل از ثبت ازدواج در دفتر اداره ملی مالزی، اقامت داشته باشند.

شرایط ازدواج در مالزی

با اینکه ازدواج در مالزی به تنهایی بسیار آسان است اما قوانین حاکم بر آن بسیار سختگیرانه وضع شده است. تخلفات ازدواج و عدم اجرای قوانین اسلامی و سنتی حاکم بر این کشور، گاها افراد را با مجازاتی همچون حبس و پرداخت جریمه رو به رو کرده است.

یکی از شرایطی که متقاضی ازدواج در مالزی باید حتما توجه کند، اطلاع از رسوم و فرهنگ ازدواج این کشور است. گاها عدم شناخت از شرایط و آداب و رسوم ازدواج، باعث بروز اختلافات فرهنگی گشته و منجر به ناکامی در بسیاری از مسائل مربوطه بوده است.

تفاوت رسومات ایرانی و مالزیایی در مواردی همچون آداب ازدواج، آداب برخورد اجتماعی، آیین ازدواج، نحوه اقدام به ازدواج. به چشم بخورد.

ازدواج در مالزی علاوه بر مزایایی که برای اقامت این کشور دارد. متقابلا هزینه های سنگینی را نیز بر دوش متقاضی خواهد گذاشت. همینطور زندگی مشترک متقاضی درگیر مسائل مهاجرتی نیز خواهد بود که نیاز به گذشت و پشتکار فراوان دارد. در واقع در برخی موارد اقدام به اخذ اقامت از طریق ازدواج ، اقدام به صرفه ای نبوده و باعث ناکامی در متقاضی میشود.

  • حداقل سن 21 سال
  • عدم وجود سوء پیشینه
  • قبولی در تست سلامت پزشکی
  • اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی و جانبی

از دیگر شرایط الزامی برای متقاضی میباشد.

مدارک مورد نیاز مهاجرت از طریق ازدواج در مالزی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج در مالزی به شرح زیر میباشد:

  • تمکن مالی متقاضی جهت اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی برای خود و خانواده 
  • اثبات واقعی بودن ازدواج و ارائه اظهارنامه ازدواج (ترجمه به زبان مالایی)
  • تکمیل فرم تقاضا برای ویزا به زبان مالایی و پرداخت هزینه برای صدور ویزا
  • قبولی در مصاحبه سفارت یا کنسولگری کشور مالزی
  • عکس رنگی پاسپورتی از زوجین
  • ارائه گواهی اثبات طلاق از همسر یا فوت همسر در صورت وجود زندگی قبلی متقاضی خارجی
  • تامین حداقل هزینه زندگی که RM1.000  تا RM1.500 برای هر نفر در ماه (496-313 $)
  • کارت شناسایی و شناسنامه و کپی از صفحات
  • پاسپورت معتبر از متقاضی خارجی با تاریخ درج شده ورود به کشور مالزی

چگونگی مراحل مورد نیاز برای ازدواج در مالزی

در زیر به صورت فهرست وار و خلاصه از الزامات و مراحل ازدواج در مالزی خواهیم پرداخت. همینطور مسیر و شرایطی که زوجین خارجی از طریق ازدواج مایل به اخذ اقامت مالزی هستند:

  • اولین گام مراجعه به سفارت و دریافت نامه تایید وضعیت زناشوئی رسمی زوجین است. سند فقط و فقط باید به زبانهای مالایی و یا انگلیسی باشد. در غیر این صورت ترجمه رسمی به یکی از این دو زبان الزامی است. که گاها این کار را خود سفارت نیز انجام میدهد. سندهای(ترجمه شده) را به وزارت امور خارجه مالزی در  Putrajaya برده. تا اعتبار اسناد شما تایید گردد. البته همراه داشتن گواهی تولد برای هر دو نفر نیز الزامی است.
  • قدم بعدی ثبت ازدواج است.تمام اسناد مورد نیاز را آماده کنید. هنگام ثبت ازدواج باید اصل پاسپورت و کپی های صفحات مهم، کپی ویزا نیز همراهتان باشد. متقاضیان ازدواج در مالزی حداقل 7 روز قبل از درخواست ثبت ازدواج در اداره ثبت احوال کشور، بايد در ناحيه ازدواج اقامت داشته باشند.
  • هنگام ثبت ازدواج، تاریخ دقیق ازدواج از شما سوال خواهد شد. چرا که این  تاریخ همیشه از زمان ثبتی 3-2 هفته بیشتر یا کمتر است.همینطور شما نیاز به 2 شاهد بومی با خارجی 21 ساله یا بالاتر دارید. که با پاسپورت باید در تاریخ ازدواج حضور یابند.مطمئن شوید که اشخاص انتخاب شده در تاریخ مشخص شده حتما حضور خواهند داشت.
  • هزینه ازدواج حدودا 30RM و در خود روز عروسی قابل پرداخت است.

در روز ازدواج هر 4 نفر باید با پاسپورت حضور یابند. زوجین در مراسم باید از پوشیدن لباسهای غیر رسمی خودداری کنند. البته پوشیدن لباسهای سنتی هندی و عروسی و بسیاری از لباسهای رسمی معمولی (کت و شلوار و ..) ایرادی ندارد.

پس از ازدواج گواهینامه رسمی ازدواج را دریافت و تایید آن را توسط وزارت امور خارجه مالزی بگیرید. تا از آن برای ثبت ازدواج در کشور خود نیز بهره ببرید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

روشهای مهاجرت به مالزی متفاوت اند. اکثر متقاضیان پس از ورود به مالزی به فکر اخذ اقامت دائم این کشور هستند.اخذ ویزای ازدواج مالزی، از روشهای مهاجرت و اخذ اقامت دائم در مالزی محسوب میشود. ازدواج در مالزی بعد از 10سال باعث اخذ تابعیت مالزی می گردد.

در این مقاله روش مهاجرت با ازدواج در مالزی را بررسی کردیم. اما روشهای دیگری همچون تحصیل در مالزی، سرمایه گذاری، کار، ازدواج و تولد و … نیز برای اخذ اقامت مالزی وجود دارد. برای اطلاع از جزئیات این مسیرها میتوانید به مقالات مربوط به مالزی در این سایت رجوع نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا