مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد مالزی، بررسی شرایط تولد فرزند

چنانچه در جست و جوی روش های مهاجرت به مالزی هستید، و مایل به اخذ اقامت و زندگی در کشور مالزی هستید. گستره ای از فرصتها برای شما از قبیل تحصیل در مالزی، کار و سرمایه گذاری و ازدواج و … در پیش روی شماست. مهاجرت به مالزی از طریق تولد نیز، یکی از این راه هاست. البته تولد فرزند در مالزی با میزانی پیچیدگی و قوانین خاص رو برو است، که بهتر آن است که در این باره اطلاعات کافی کسب و سپس اقدام نمایید.

در این مقاله تولد فرزند در مالزی، اخذ اقامت مالزی و تابعیت این کشور از این طریق؛ شرایط و قوانین و مدارک لازم را خدمت شما عزیزان تشریح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین روشهای مهاجرت

اخذ تابعیت مالزی از طریق تولد فرزند

امروزه والدین بسیاری هستند که از طریق تولد فرزند خود، قصد اخذ تابعیت فرزند و اقامت خود را دارند. زوجهای جوان با آگاهی از قوانین اخذ اقامت و تابعیت در سال2021، اقدام به تولد فرزندشان در کشورهای دیگر میکنند. اخذ تابعیت مالزی از طریق تولد،از راه های آسان و محبوب است.

اخذ اقامت و مهاجرت به مالزی از طریق تولد،از قانون خون پیروی میکند. در این باره به طور کلی، در تمام کشورهای دنیا 2 قانون برای تابعیت وجود دارد. 

  1. قانون خون (فرزند تازه متولد شده تابعیت پدر و مادر را فارغ از محل تولد،کسب میکند)
  2. قانون خاک (فرزند تازه متولد شده تابعیت کشور محل تولدش را فارغ از تابعیت پدر و مادر،اخذ میکند)

با توجه به این دو قانون، لازم به ذکر است که فرزند متولد شده در خاک مالزی،تابعیت والدین خود را دریافت کرده و این موضوع تاثیری در تابعیت و اقامت وی نخواهد داشت.

شرایط زندگی مناسب د رآسیا، اقتصاد رو به رشد، امکانات بالای تحصیلی در موسسات عالی آموزشی و …نظر بسیاری از مهاجرین را به سمت مالزی جلب کرده است.

با اخذ تابعیت مالزی از طریق تولد،والدین نیز میتوانند از مزیتهای اقامت و زندگی در مالزی بهره ببرند.این روش از مسیرهای سریع اخذ اقامت محسوب میشود.

قوانین اخذ تابعیت از طریق فرزند در مالزی

با توجه به مسائل ذکر شده در بالا، مطمئنا دچار ابهاماتی از قبیل اینکه با این تفاسیر چگونه والدین میتوانند اقامت خود را دریافت کنند؟ و یا اینکه چه قوانینی شامل اخذ اقامت از طریق تولد میشود؟ و یا … میشوید. با کسب اطلاعات درست و معتبر از چگونگی اخذ اقامت مالزی میتوانید شرایط لازم برای رسیدن به خواسته خود را مهیا سازید.

قوانین تولد فرزند در مالزی

قوانین حاکم بر اخذ اقامت و تابعیت در مالزی با شرایط زیر امکان پذیر است:

  • چنانچه والدین فرزند، هر 2 تبعه مالزی باشند، فرزند نیز تابعیت مالزی را می گیرد.
  • اگر پدر فرزند مالزیایی و مادرش خارجی باشد و رسما ازدواج نکرده باشند، چه در خاک مالزی به دنیا آید چه خارج از آن نمی تواند برای اخذ تابعیت مالزی درخواست دهد.
  • اگر مادر فرزند مالزیایی و پدرش خارجی باشد و در مالزی متولد شود تا 18 سالگی می تواند دو تابعیتی باشد. و بعد خود فرزند تصمیم میگیرد که چه تابعیتی داشته باشد. چرا که کشور مالزی 2 تابعیتی بودن را نمیپذیرد.
  • بعد از 18 سال باید تابعیت خود را مشخص نماید.
  • اگر پدر و مادر فرزند خارجی باشند و فرزندشان در خاک مالزی به دنیا آید با ارائه مدارک مشخص و دانستن زبان مالزیایی می توانند برای اخذ اقامت مالزی اقدام نمایند.
  • فرزند متولد شده از والدینی نامعلوم یا بدون تابعیت در قلمرو و خاک کشور مالزی. به طور اتوماتیک تبعه مالزی محسوب میشود.
  • نوزادانی که قبل از استقلال کشور مالزی در این کشور به دنیا آمده باشند.
  • هر نوزادی که در خاک مالزی قبل از سال 1961 و یا بعد از استقلال مالزی بدنیا آمده است.
  • متولدین خارجی در مالزی پس از 6 سال شهروندی مالزی را اخذ می نمایند.
  • نوزادانی که بعد از سال 1961 از والدینی که اقامت دائم کشور مالزی را دارند بدنیا آمده باشند میتوانند تابع مالزی شوند.
  • نوزادانی که در خارج از کشور مالزی از پدری که تابعیت مالزی را دارد بدنیا آمده باشند دارای تابعیت مالزی خواهند بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در مالزی

یکی از مهمترین مسائل حائز اهمیت در بحث مهاجرت علم و آگاهی از مدارک مورد نیاز در این روند است. چرا که عدم وجود و یا حتی وجود نقص در هر یک از مدارک ارائه شده، باعث مختل شدن امور و اتلاف وقت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز اخذ تابعیت مالزی به شرح زیر میباشد:

  • پاسپورت و مدارک هویتی پدر و مادر(همراه با ترجمه رسمی)
  • ویزای ورود به مالزی والدین
  • مدارک مربوط به تولد نوزاد و مدارک پزشکی مربوطه

چگونگی ثبت تولد فرزند در مالزی

در کشور مالزی، 2 تابعیتی بودن مجاز و قانونی نیست. این موضوع با سیاستهای این کشور مغایر است. برای اخذ تابعیت فرزند خود در مالزی، حتما طبق 4چوب قوانین این کشور عمل کنید. چرا که اگر دولت قبل از به دنیا آمدن فرزند شما اطلاع داشته باشد، ممکن است فرصت اخذ تابعیت فرزند را از دست دهید. قوانین مالزی کمی دشوار و همراه با دردسر است. اما غیر ممکن نیست.با شناخت قوانین حاکم بر این کشور میتوانید با اخذ تابعیت فرزند خود، اورا از امکانات بالای این کشور بهره مند سازید.

برا طبق این قوانین، شما پس از گذشت 14 روز از تولد فرزندتان قادر به صدور گواهی تولد توسط دولت مالزی خواهید بود. تولد فرزندتان را در سیستم بیمارستان و یا ثبت نام ملی کشور مالزی ثبت کنید. مطمئن شوید که نام فرزند شما در سفارت نیز ثبت گشته و سپس اقدام به اخذ ویزا نمایید. این اقدام زمان بر بوده. اما مزایای حاصل از آن ارزش تحمل مدتی سختی را دارد.

بیمارستانی که تولد در آن صورت گرفته، گواهی تولد را صادر میکند تا باقی روند کار نیز انجام پذیرد. برای تکمیل فرمهای مربوطه نیز بهتر است از کارمندان انگلیسی زبان بیمارستان یاری جویید.

اخذ اقامت مالزی توسط ثبت 2021

در واقع اقامت مالزی از طریق ثبت، همان اقامت از طریق تولد است. در مورد اقامت مالزی در سال 2021، این موضوع برای افرادی کاربردی است. که در خارج مالزی و یا داخل مالزی متولد شده اند. البته با شرایط زیر:

  • در هنگام تولد فرزند، پدر تبعه مالزی بوده باشد.
  • در هنگام تولد، مادر تبعه مالزی باشد.

اگر شما شهروند کشور خارجی بوده باشید و هیچگونه اصالت و یا ریشه و تبعیت مالزیایی نداشته باشید. میتوانید اقامت مالزی را از طریق قبول تابعیت این کشور و ثبت آن دریافت کنید. تنها شرایط لازم برای اخذ اینگونه اقامت در مالزی، این است که  بالای 21 سال سن داشته باشید. و بیش از 10 سال در مالزی اقامت ورزید. به شرط اینکه نشان دهید به زبان مالزیایی نیز مسلط هستید. این نوع درخواست از طریق اداره  ثبت ملی میباشد. 

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت مالزی از طریق ثبت بدین ترتیب است:

  • فرم درخواست C
  • کارت شناسایی و مدارک هویتی
  • گواهی تولد
  • عکس جدید از متقاضی(با استانداردهای تعیین شده)
  • کارت های شناسایی دو نفر توصیه کننده مالزیایی(آشنا و یا معرف)
  • مدارک دیگر از همسر و یا فرزندان (در صورت نیاز) در زمان  تولد، مادر تبعه مالزی باشد

هزینه و بیمه درمانی بانوان باردار در مالزی

دولت مالزی با در نظر گرفتن بیمه مخصوص بانوان باردار، با پوشش دادن هزینه ها مانع اعمال فشار مالی در این دوران، گشته است. این بیمه با نام MEDI-card، مختص بانوان باردار با تابعیت مالزیایی است. بیمه افراد مهاجر با این بیمه متفاوت است. یعنی بانوان باردار خارجی نیز دارای بیمه مخصوص به خود هستند. اتباع خارجی با استفاده از بیمه پزشکی، از شرکتهای بیمه، میتوانند هزینه های خود را پوشش داده. تا فرزند خود را با امنیت خاطر بیشتری به دنیا بیاورند.

میزان گستره پوشش بیمه به خود شرکت و شرایط بیمه گذار بستگی دارد. در واقع تسهیلات در نظر گرفته شده برای بانوان باردار خارجی بسته به شرکت متغیر میباشد. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از هر اقدامی ابتدا از شرایط و تسهیلات شرکت بیمه گذار آگاه شوید. سپس با خیالی آسوده و چشمی باز وارد عقد قرارداد با شرکت بیمه  شوید.

بانوانی که خواهان کار و یا اقامت در مالزی هستند.بهتر است در اسرع وقت اقدام به دریافت بیمه درمانی نمایند.تا از بروز مشکلات و فشارهای احتمالی در امان باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

کشور مالزی با تولد فرزند اعطای تابعیت نمیکند. چرا که این کشور تابع قانون خون میباشد. اگر به دنبال اخذ تابعیت از طریق تولد هستید میتوانید از کشورهایی همچون آمریکا، کانادا و … اقدام نمایید. چرا که کشورهاییی که از قانون خاک تبعیت میکنند. اخذ اقامت آسان تر و زندگی بهتری را برای شما وفرزندتان رقم خواهد زد. اما در هر صورت مسئله حائز اهمیت در این موارد فقط و فقط اطلاع کافی داشتن از قوانین کشورها و در نهایت اخذ بهترین تصمیم با توجه به شرایط موجود است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا