مهاجرتویزای ازدواج

ویزای ازدواج فرانسه، بررسی روش اخذ اقامت از طریق ازدواج

کشور فرانسه کشوری بسیار زیبا و دارای اقتصاد پیشرفته و پویایی است. این کشور جزو کشورهای محبوب و مورد علاقه برای افراد مهاجر میباشد. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی به کشور فرانسه مهاجرت میکنند. بسیاری از افراد از طریق ویزای ازدواج برای مهاجرت به فرانسه اقدام میکنند.

ویزای ازدواج فرانسه یکی دیگر از روشهای مهاجرت به فرانسه میباشد. البته لازم به ذکر است بدانید که برای اخذ ویزای ازدواج و تابعیت کشور فرانسه باید از شرایط و قوانین ذکر شده برخوردار باشید. شما در صورتی میتوانید اقامت و تابعیت کشور فرانسه را اخذ کنید که ازدواج شما رسمی باشد.

شما باید با ارائه یکسری مدارک لازم رابطه واقعی و رسمیتان را به دولت فرانسه ثابت کنید. بهتر است بدانید که شما با ازدواج صوری نمی توانید اقامت فرانسه را اخذ کنید. در حال حاضر کشور فرانسه سر این موضوع بسیار حساس و سختگیر میباشد. دولت فرانسه تمامی مدارک شما را بررسی میکنند تا به آنها ثابت شود ازدواج شما رسمی است.

ممکن است 6 ماه الی 1 سال زمان ببرد تا شما بتوانید تابعیت کشور فرانسه را اخذ کنید. شما باید با شخصی که تابعیت کشور فرانسه یا اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج کنید. در این صورت شما هم میتوانید اقامت فرانسه را اخذ کنید. با ما همراه باشید که در ادامه به بررسی کامل ویزای ازدواج فرانسه، شرایط و قوانین ویزا، مزیت های ویزا، هزینه اخذ ویزا و … میپردازیم.

روش های اخذ اقامت

اخذ تابعیت برای افرادی که ویزای ازدواج فرانسه را اخذ کردند با سایر ویزاها متفاوت میباشد. اخذ تابعیت از طریق ویزای ازدواج به 3 صورت میباشد. تابعیت فرانسه از طریق ویزای ازدواج عبارتند از:

  1. ازدواج با یک شخص که فرانسوی میباشد: شما با ازدواج با فردی که تابعیت فرانسه را دارد میتوانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید.
  2. ازدواج با یک شخصی که اقامت دائم فرانسه را دارد: شما در این صورت هم می توانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید. اما بهتر است بدانید که اخذ اقامت از این روش ممکن است به مدت 4 سال زمان ببرد.
  3. ازدواج با شخصی که اقامت موقت دارد: این افراد از طریق روش های مختلف مانند کار و تحصیل اقامت موقت فرانسه را اخذ کردند. اگر این فرد با یک همسری که فرانسوی نیست ازدواج کند. همسر غیر فرانسوی میتواند با اقامت موقت همسرش در فرانسه به این کشور مهاجرت کند. سپس با گذشت زمان، آنها میتوانند اقامت دائم فرانسه را اخذ کنند.

شرایط  و قوانین اخذ اقامت

شما برای ازدواج با یک شخص فرانسوی باید یکسری شرایط و قوانین را رعایت کنید. شما برای اینکه اقامت دائم و یا تابعیت کشور فرانسه را اخذ کنید باید مدارک و اسنادی را جهت اثبات رابطه خود به دولت فرانسه ارائه دهید. همسر فرانسوی شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند هزینه و مخارج زندگی را بپردازد.

افرادی که درخواست ویزای ازدواج میدهند نباید در عین حال با شخص دیگری هم ازدواج کرده باشند و متاهل باشند. افراد باید یا مجرد باشند یا همسر آنها فوت کرده باشد تا بتوانند از این طریق به کشور فرانسه مهاجرت کنند.

جالب است بدانید که کشور فرانسه یک قانون برای طلاق افراد گذاشته است. این قانون می گوید طلاق بین زوجین تنها در صورتی که دو طرف به توافق رسیده باشند مورد قبول است. حق طلاق با هیچ یک از طرفین نیست. برای اینکه بتوانید اقامتتان را به تابعیت فرانسه تبدیل کنید و از تمامی حقوق شهروندان فرانسه برخوردار شوید باید به مدت 4 سال با همسرتان زندگی کرده باشید.

شرایط خاص

لازم به ذکر است بدانید که اگر شما و همسرتان افرادی غیر فرانسوی هستید در این صورت نمی توانید در فرانسه ازدواج کنید مگر در شرایطی خاص مانند:

  • شما و همسرتان به مدت 30 روز قبل از مراسمتان در فرانسه به صورت پی در پی زندگی کنید.
  • یا یکی از اعضای خانواده دو طرفین اقامت کشور فرانسه را داشته باشد.
  • اگر شما و همسرتان نتوانید مدت زمان رابطه و زندگی مشترک خودتان را به دولت فرانسه ثابت کنید در نتیجه این مدت 4 ساله به 5 ساله افزایش می یابد.
  • اگر در کشور دیگری زندگی میکنید باید همسر فرانسوی شما به عنوان شخص اسپانسر در اداره فرانسه خارج از کشور ثبت نام کند.
  • شما و همسرتان در کشور دیگری ازدواج کردید باید ازدواجتان را در اداره فرانسه ثبت کنید. 

مدارک مورد نیاز

ابتدا باید بدانید که برای اخذ ویزای ازدواج فرانسه باید یک ازدواج رسمی و واقعی داشته باشید. شما باید رسمی بودن رابطه خودتان را به دولت فرانسه ثابت کنید. برای اخذ ویزای ازدواج فرانسه باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. لازم به ذکر است شما باید تمامی این مدارک را ترجمه کنید. برای ایجاد پرونده در سفارت فرانسه باید مبلغ 60 یورو بپردازید.

این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی تمکن مالی
  • عکس
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزا
  • مدارک شناسایی و اطلاعات همسر فرانسوی
  • گواهی اشتغال جهت اثبات داشتن شغل
  • گردش حساب بانکی
  • بیمه 
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدارک ازدواج جهت رسمی بودن رابطه
  • مدارک تاییدیه ازدواج در شهرداری( گواهی شهرداری)

هزینه ویزا

در همین ابتدا بهتر است بدانید که برای اخذ ویزای ازدواج شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. همسر فرانسوی شما باید از تمامی هزینه های زندگی برآید. همانطور که میدانید کشور فرانسه کشوری گران به حساب می آید. با توجه به تغییرات قیمت و هزینه ها نمیتوان به طور دقیق هزینه ویزا و ازدواج در فرانسه را بیان کرد.

هزینه ها با توجه به شهری که در فرانسه زندگی میکنید متفاوت است. به طور میانگین هزینه زندگی برای 2 نفر در کشور فرانسه بین 1800 یورو تا 2500 یورو میباشد. اگر شما میخواهید مراسم عروسی خود را در فرانسه برگزار کنید باید به طور میانگین هزینه ای بین 12/000 تا 18/000 یورو پرداخت کنید.

جالب است بدانید که دو نوع ثبت ازدواج در فرانسه وجود دارد. شما بابت ثبت ازدواج به صورت دینی باید هزینه ای بین 200 یورو تا 300 یورو بپردازید. هزینه ثبت ازدواج به صورت مدنی هم بین 350 یورو تا 400 یورو میباشد.

فرم CAI

اگر شما قصد ازدواج در فرانسه را دارید و میخواهید تابعیت این کشور را اخذ کنید. در این صورت باید فرم CAI را پر کنید و امضا کنید. پس از گذشت 1 سال کشور فرانسه این فرم شما را مورد بررسی قرار میدهد. این فرم نیاز شما به زبان فرانسوی و شناخت شما را نسبت به فرانسه و … را مشخص میکند.

ممکن است زمان اعتبار ویزای شما کمتر باشد. شما با اخذ این ویزا تا مدت زمانی که ویزای شما اعتبار دارد میتوانید به سایر شهرهایی که در محدوده شینگن است سفر کنید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم یکی از راه های مهاجرتی به کشور فرانسه ویزای ازدواج میباشد. شما بابت اینکه از طریق ویزای ازدواج فرانسه اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ کنید باید ازدواج شما به صورت رسمی و واقعی باشید. باید با یک شخصی که تابعیت و اقامت فرانسه را دارد ازدواج کنید.

همینطور باید با ارائه مدارک و اسنادی رابطه خودتان با همسرتان را به کشور فرانسه ثابت کنید. بهتر است بدانید با ازدواج صوری نمیتوانید اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ کنید. دولت فرانسه بسیار بر سر این موضوع سختگیری مباشد و تمامی مدارک و اسناد شما را بررسی میکند تا مطمئن شود ازدواج شما صوری نمیباشد.

هزینه زندگی با توجه به شهرهای مختلف در کشور فرانسه متفاوت است و در حالت کلی فرانسه کشوری گران محسوب میشود. شما برای اخذ ویزای ازدواج و اخذ تابعیت کشور فرانسه باید فرم CAI را پر و امضا کنید.

2 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر .همسر من ایرانیه ولی الان ویزای ۴ ساله فرانسه رو گرفته ‌‌واونجا مشغول به کار شده من برای ملحق شدن به ایشون ابتدا به سفارت فرانسه ایمیل دادم و اونا ایمیل خودکاری فرستادن که باید از vfs وقت بگیرین . من حدود سه ماه پیش وقت گرفتم .و فرمشون هم قبلا تو سایت پر کردیم . ولی امروز گفتم این مربوط به ویزای کوتاه مدته .شما برای ویزای بلند مدت باید به سفارت ایمیل بدین و اون برای شما وقت vfs میگبره. دوباره به سفارت ایمیل دادم و همون ایمیل تکراری قبلی فرستاده شد .خواهش میکنم راهنمایی کنین. باید چیکار کنم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای درخواست ویزای همراه بلند مدت باید وارد سایت france-visas.gouv.fr شوید و مدارک خود را در سایت اپلود کنید و سپس درخواست ویزا را ثبت نمایید. مرحله بعد باید به صورت حضوری مدارک خود را به مرجع مشخص شده تحویل دهید. به طور کلی فردی که درخواست ویزای همراه فرانسه را دارد باید از طریق کنسولگری فرانسه در کشور خود اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا