مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی استرالیا، بررسی شرایط و مراحل اخذ ویزا

ویزای توریستی استرالیا یکی دیگر از روشهای مهاجرت به استرالیا می باشد. کشور استرالیا متشکل از جاذبه ها و منابع گردشگری بسیار زیبایی می باشد.کشور استرالیا را به عنوان زیباترین کشور جهان هم می شناسند. آب و هوای این کشور معتدل است پس نتیجه می گیریم این کشور جزو بهترین کشورهای جهان برای تفریح و گردشگری باشد.

مطمئن باشید با سفر به این کشور تجربه های فراوانی کسب می کنید و یکی از بهترین سفرهای زندگیتان می شود. کسانی که ویزای توریستی استرالیا را اخذ میکنند قصد بازدید از کشور و یا آشنایان و فامیلان خود دارند و یا قصد شروع یک بیزینس در استرالیا را دارند. هر ساله افراد زیادی خواهان سفر به استرالیا هستند و برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام میکنند.

بهتر است بدانید در تهران سفارت استرالیا وجود دارد که میتوانید به راحتی و سریع این ویزا را اخذ کنید. ویزای توریستی استرالیا فقط به افراد توریست داده نمی شود بلکه برای کارهای دیگری هم صادر می شود که در ادامه برای شما بیان میکنیم.

شما با اخذ ویزای توریستی نمی توانید در استرالیا بمانید و اقامت دائم آن را دریافت کنید. در ادامه به بررسی کامل شرایط اخذ ویزا توریستی، مراحل اخذ ویزا، هزینه اخذ ویزا، انواع ویزا و … می پردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

برای سفر به استرالیا و اخذ ویزای توریستی این کشور باید از یکسری شرایط برخوردار باشید تا بتوانید ویزای توریستی استرالیا را اخذ کنید و درخواست شما رد نشود. اگر شما برای رفتن به استرالیا دعوتنامه ای داشته باشید راحت تر میتوانید ویزای توریستی این کشور را اخذ کنید.

همینطور شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید و به اداره مهاجرت استرالیا ثابت کنید. شما برای هر روز اقامت استرالیا باید 60 الی 80 دلار پرداخت کنید که در ماه مبلغی نزدیک به 2000 دلار باید پرداخت کنید. همچنین شما باید در مدارک خود سابقه سفر خارجی  خوب هم داشته باشید.

شما باید مدارکی جهت اثبات عدم وابستگی به استرالیا را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه دهید. شما باید بعد از به پایان رسیدن مدت اعتبار ویزای توریستی به کشور خود بازگردید. مورد بعدی این است که فرد نباید سابقه قضایی و کیفری داشته باشد.

مراحل اخذ ویزا

جالب است بدانید برای اخذ ویزای توریستی استرالیا شما دیگر نیاز نیست برای تحویل دادن مدارک و مصاحبه و … به سفارت استرالیا بروید زیرا اخذ این ویزا آنلاین می باشد و شما باید به صورت آنلاین مدارک خود را برای سفارت ارسال کنید.در انجام مراحل دقت کنید زیرا سامانه آنلاین می باشد و شما نمیتوانید بعدا مدارک یا اسنادی را اضافه کنید.

برای درخواست ویزای توریستی استرالیا شما باید در سایت سفارت یک حساب کاربری داشته باشید سپس اطلاعات خود را وارد کنید و به سوالات سایت پاسخ دهید تا شرایط شما را بسنجد. بعد از انجام دادن این مراحل شما باید مدارک مورد نیاز را در این سایت بارگذاری کنید.

سپس باید هزینه بررسی کردن مدارکتان را توسط سفارت استرالیا پرداخت کنید. بعد از مدت  17 الی 31 روز به درخواست شما جهت صدور ویزا پاسخ می دهند. لازم به ذکر است که بدانید که ممکن است ویزای شما رد شود که میتوان به داشتن سوء پیشینه، اطلاعات و مدارک تقلبی، سابقه سفر نامناسب، پرداخت نکردن هزینه ها  و… به عنوان دلایل ریجکت شدن ویزا اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزای توریستی شما باید یک سری مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را فراهم کنید. سپس مدارک ترجمه شده را باید به اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهید. در صورت کامل بودن مدارکتان، شما میتوانید ویزای توریستی استرالیا را اخذ کنید. لازم به ذکر است تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.

همچنین مدارکتان باید دارای مهر وزارت امور خارجه و دادگستری باشد و اسکن شده باشد سپس می توانید ارسال کنید.این را هم بدانید که اگر مدارک شما نشان دهد که شما بعد از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازمیگردید و وابستگی به استرالیا ندارید در این صورت می توانید راحت تر ویزای توریستی استرالیا را اخذ کنید.

این مدارک عبارتند از:

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه
  3. کارت ملی
  4. سند ازدواج
  5. عکس
  6. تکمیل کردن فرم های مورد نیاز
  7. کارت پایان خدمت
  8. مهر سابقه سفر
  9. رزرو کردن هتل و بلیط برگشت
  10. نامه جهت اثبات داشتن تمکن مالی(مدارک مالی)
  11. گردش حساب چند ماه اخیر حساب بانکی
  12. در صورت داشتن دعوتنامه ای از استرالیا آن را هم به مدارکتان اضافه کنید.
  13. مدارکی مبتنی بر بازگشت شما به کشور خود (مدارکی مانند گواهی تحصیل یا گواهی اشتغال و …) و …

هزینه ی اخذ ویزا

همانطور که گفتیم ویزای توریستی برای بازدید از استرالیا و بازدید از آشنایان و راه اندازی یک بیزینس می باشد.شما باید بابت اخذ این ویزا مبلغی را به سفارت استرالیا بدهید و با توجه به تغییرات هزینه ها ممکن است این مبلغ تغییر کند ولی شما باید مبلغی بین 135 تا 145 دلار استرالیایی بپردازید. البته این را هم بدانید شما هزینه های دیگری مانند رزرو هتل و بلیط استرالیا، ترجمه مدارک و … هم باید بپردازید.

انواع ویزا

ویزای توریستی استرالیا دارای 3 نوع می باشد. شما با توجه به نیاز و شرایط خود میتوانید یکی از این ویزاها را انتخاب کنید. این ویزاها عبارتند از: ویزای توریستی، ویزای توریستی تجارتی(بیزینس)، ویزای توریستی با اسپانسر مالی

ویزای گردشگری(ویزای توریستی)

ویزای توریستی یا همان ویزای گردشگری برای افرادی است که علاقه زیادی دارند که به استرالیا سفر کنند.شما با سفر به استرالیا میتوانید  از این کشور زیبا و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید و تفریح کنید.

علاوه بر آن میتوانید به قصد بازدید از آشنایان و فامیلان خود به این کشور سفر کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم شما میتوانید به صورت آنلاین در سایت سفارت استرالیا درخواست اخذ ویزای توریستی را بدهید.

بهتر است بدانید که شما با اخذ این ویزا نمی توانید در استرالیا مشغول به کار شوید و همینطور نمی توانید این ویزا را به اقامت دائم تبدیل کنید.شما باید برای اخذ این ویزا از شرایط خوب مالی برخوردار باشید و سابقه سفر خوبی داشته باشید. مدت اعتبار این ویزا 3 نوع می باشد که مدت اعتبار آنها 12، 6، 3 ماهه است.

ویزای توریستی جهت بازدید کسب و کار

یکی دیگر از انواع ویزای توریستی، ویزای توریستی بازدید از یک بیزینس می باشد. این ویزا برای افرادی می باشد که قصد سفر به استرالیا جهت تجارت، شرکت کردن در سمینار و همایش های شرکت ها و سازمان ها را دارند. پس اگر شما قصد شرکت در این همایش ها و یا قرار کاری دارید میتوانید از این طریق اقدام کنید.

البته این را بدانید که شما باید از سوی شرکت ها یا سازمان های استرالیا دعوتنامه ای بابت حضور در سمینارهای آنان دریافت کنید تا بتوانید سفر کنید. مدت اعتبار این ویزا به تاریخ دعوتنامه ای که از سوی شرکت ها برای شما ارسال می شود بستگی دارد.

در حالت کلی  اعتبار این ویزای توریستی معمولا 12، 6، 3 ماهه می باشد. برای اخذ این ویزا جهت شرکت در همایش های کاری می توانید از طریق ساب کلاس های 456 و 459 اقدام کنید.

ویزای توریستی با داشتن یک اسپانسر مالی

این ویزا در سایت های مختلف با اسامی مختلفی مانند ویزای فامیلی، ویزای خانواده، ویزای اسپانسر و … ذکر شده است. این ویزا برای افرادی می باشد که فامیل یا افراد درجه یک خانوادشان در استرالیا زندگی می کنند.اگر شما افرادی از خانوادتان در استرالیا زندگی میکنند و شما قصد دیدن آنها را دارید باید آنها برای شما یک دعوتنامه ای ارسال کنند.

آنها باید مبلغی بابت امانت به دولت استرالیا بدهید که این مبلغ  5/000 تا 15/000 دلار استرالیایی می باشد. البته زمانی که قصد بازگشت به کشور خود را دارید می توانید این پول را دریافت کنید. مدت اعتبار این ویزا همانند 3 ویزای دیگر 3، 6، 12 ماهه می باشد. این روش بهترین روش برای سفر به استرالیا از طریق ویزای توریستی می باشد.

مدت زمان صرف شده جهت اخذ ویزا

بهتر است بدانید برای اخذ هر کدام از ویزای توریستی استرالیا مدت زمان خاصی برای پیگیری و اخذ آن صرف می شود. برای مثال برای ویزای توریستی ممکن است  17 الی 31 روز برای پیگیری و اخذ آن زمان ببرد. ویزای توریستی بیزینسی ممکن است 10 الی 19 روز جهت اخذ آن زمان ببرد. برای ویزای توریستی با اسپانسر یا همان ویزای توریستی خانواده ممکن است 30 الی 49 روز زمان صرف شود.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم استرالیا کشور زیبایی است و هر ساله افراد زیادی برای سفر به استرالیا اقدام میکنند و تجربه های بسیاری را از استرالیا کسب میکنند. ویزای توریستی استرالیا از 3 نوع تشکیل شده است که عبارتند از: ویزای توریستی، ویزای توریستی تجارتی(بیزینس)، ویزای توریستی با اسپانسر مالی.

هر کدام از این ویزاهای توریستی شرایط و قوانین خاص خود را دارد و شما میتوانید با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید ویزای توریستی بسیار مناسب و راحت می باشد. البته این را هم بگویم که تمامی ویزاهای توریستی استرالیا دارای مدت اعتبار می باشند. شما نمیتوانید با اخذ ویزای توریستی اقامت دائم استرالیا را اخذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا