مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد مجارستان، اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند

اخذ ویزای تولد یکی از روشهای مهاجرت به مجارستان بوده و تولد فرزند در مجارستان مانند سایر کشورها از قانون خون و خاک پیروی می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعاتی اعم از ویزا تولد مجارستان، آشنایی با قانون خون و خاک، شرایط اخذ ویزا، مدارک لازم، شرایط اخذ تابعیت، تولد فرزند با ویزای توریستی، مزایای اخذ اقامت و … بپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

آشنایی با قانون خاک و خون

قانون خاک: والدین در خاک هر کشوری حضور داشته باشند و فرزند در آن کشور متولد شود. بر اساس قانون خاک، فرزند شهروند آن کشور محسوب میگردد و فرزند از تابعیت اعضای خانواده خود پیروی نمی کند.

قانون خون: طبق قانون خون، فرزند از تابعیت اعضای خانواده پیروی کرده و تابعیت و شهروندی کشور والدین به فرزند تعلق میگیرد.

شرایط و قوانین تولد فرزند در مجارستان

در گذشته (قبل از سال 1993) این کشور از قوانین ذکر شده در زیر پیروی میکرد:

  • اگر پدر فرزند تابعیت مجاری را اخذ کند و مادر فرزند جزو اتباع خارجی باشد، در این صورت تابعیت مجارستان به فرزند اعطا می گردید.
  • اگر مادر فرزند تابعیت این کشور را اخذ کرده باشد و پدر تابع کشورهای خارجی بوده، در این صورت کودک نمیتواند تابعیت این کشور را دریافت کند. لازم به ذکر است در صورتی که پدر تابعیت مجهول داشته باشد، فرزند بعد از گذشت 5 سال موفق به اخذ تابعیت این کشور می شوند.

شرایط اخذ تابعیت

طبق قوانین جدید مجارستان، نوزادانی که در سرزمین و قلمرو این کشور متولد شده اند، جزو شهروندان این کشور محسوب نمی شوند. لازم ببه ذکر است تولد فرزند در این کشور بر روی تابعیت و اقامت والدین هیچ تاثیری ندارد. پس نتیجه میگریم جهت اخذ اقامت و تابعیت این کشور برای فرزندانتان باید یکی از اعضای خانواده تابعیت این کشور را اخذ کرده باشند.

شرط اول: هنگامی که فرزند در مجارستان متولد شود بعد از گذشت 5 سال موفق به اخذ تابعیت این کشور می شود. در صورتی که خانواده فرزندی را به عنوان فرزند خواندگی قبول کرده اند؛ بعد از گذشت 3 سال فرزند موفق به اخذ تابعیت این کشور می شود.

شرط دوم: اگر یکی از اعضای خانواده بی هویت باشند به عبارت دیگر تابعیت آنها مجهول باشد، در این صورت موفق به اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند می شوند.

البته در شرایط خاص، تابعیت مجارستان به افراد اعطا میگردد، شرایط خاص به شرح زیر است:

  • افرادی که به هیچ عنوان رابطه قومیتی با افراد مجاری نداشته و به مدت 8 سال به صورت مداوم در این کشور اقامت داشته اند.
  • تابعیت این کشور به افرادی که با اتباع مجاری ازدواج کرده اند، اعطا میگردد.
  • فرزندان زیر 18 سال که توسط والدین مجاری به عنوان فرزند خواندگی پذیرفته شده اند.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

تولد فرزند با ویزای توریستی

اکثر والدین علاقه مند به تولد فرزندشان در کشورهای اروپایی مانند مجارستان هستند. به همین دلیل والدین با اخذ ویزای توریستی مجارستان به این کشور مهاجرت کرده تا با تولد فرزند موفق به اخذ اقامت و تابعیت شوند. اما بهتر است بدانید این کشور پیرو قانون خون بوده و با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند در این کشور  موفق به اخذ تابعیت برای خود و فرزندتان نمی شوید.

مدارک مورد نیاز

جهت اخذ ویزای تولد مجارستان باید یکسری مدارک و اسناد را جمع آوری کنید. سپس باید مدارک ذکر شده در زیر را ترجمه کرده و به اداره مهاجرت مجارستان تحویل دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. پاسپورت معتبر
  4. عکس
  5. ارائه مدارک و مجوز اقامت
  6. گواهی عدم سوء پیشینه
  7. گواهی اشتغال
  8. نامه جهت اثبات تمکن مالی
  9. گواهی تولد
  10. سند ازدواج پدر و مادر
  11. سند طلاق( در صورت طلاق پدر و مادر)
  12. مدرک زبان

مزایای اخذ اقامت مجارستان

این کشور از مزایا و امکانات بسیاری اعم از کیفیت زندگی بالا، پایین و مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی برخوردار است. سایر مزایای اخذ اقامت و تابعیت در این کشور به شرح زیر است:

  1. امکان اخذ اقامت دائم
  2. کیفیت بالای سطح زندگی
  3. امکان اخذ تابعیت
  4. بهره مندی از تحصیل رایگان برای فرزندان
  5. مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی
  6. بهره مندی از خدمات درمانی رایگان
  7. امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا
  8. بهره مندی از دانشگاه های معتبر جهان
  9. بهره مندی از موقعیت های شغلی

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که یکی از روشهای مهاجرت به مجارستان اخذ ویزای تولد می باشد. مجارستان جزو کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می باشد. لازم به ذکر است بدانید این کشور از قانون خون پیروی می کند و به طور کلی شما موفق به اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند نمی شوید. البته لازم به ذکر است با برخورداری از یکسری شرایط خاص میتوانید اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا