مهاجرتویزای خویشاوندی

ویزای همراه مالزی

شاید مهاجرت به کشوری با امکانات رفاهی بالا، آرزوی تک تک ما باشد. اما علاوه بر موانعی همچون عدم اطلاعات کافی و …موضوع دیگری که بسیار در این باره ایجاد ترس میکند. دوری از عزیزان و خانواده است. مثلا شاید شما از متقاضیان پر و پا قرص تحصیل در کشوری همچون مالزی باشید. اما به دلیل وابستگی به خانواده و ترس از دوری آنان، به این فرصت فوق العاده پشت پا زده و آن را ندید بگیرید. اگر چنین معضلاتی ذهن شما را راجع به مهاجرت به مالزی مشغول کرده.

پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را از دست ندهید. چرا که دانستن شرایط ویزای همراه مالزی، میتواند منجر به اخذ ویزا برای عزیزان شما به عنوان یکی از مقیمان مالزی گردد. با افزایش روز افزون درخواست روشهای مهاجرت به مالزی به طور سالیانه در این مقاله قصد به بررسی جزئیات شرایط ویزای همراه این کشور را داریم.

شرایط ویزای همراه مالزی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به قصد مهاجرت به مالزی را دارید. اما این موضوع بدون همراهی خانواده و عزیزانتان برایتان غیر قابل تصور است. باید قبل از انجام هرگونه اقدامی اطلاعاتتان را در خصوص شرایط ویزای همراه مالزی تکمیل کنید. هر چه اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد تصمیم گیری آسانتر و استرس ناشی از ترس مهاجرت ناپدید خواهد شد.

برای مهاجرت به کشور مالزی راه های مختلفی وجود دارد. که متقاضیان با توجه به شرایط موجود خود باید یکی از این راه های اقامتی و مهاجرتی را انتخاب کنند. 

کشور مالزی، از کشورهای زیبای آسیای شرقی است. که به خاطر شرایط فوق العاده و مناسب زندگی، بسیار مورد توجه گردشگران مهاجران خارجی واقع شده است.

ویزای همراه در واقع برای افراد همراه خانواده اعطا میشود. این افراد میتوانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و یا والدین فرد باشند. اخذ این ویزا برای دانش آموزان و دانشجویان و کسانی که برای کار به مالزی مهاجرت کرده اند مقدور است. این ویزا با نام Dependent Pass معروف است. البته فقط دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری شامل اخذ این ویزا هستند.همینطور افرادی که از طریق مهاجرت کاری به مالزی سفر کرده اند. میتواند خانواده خود را از طریق این ویزا با خود همراه کنند.

از نظر قانونی طول ویزای همراه از نظر زمان و اعتبار تابع ویزای نفر اصلی است. اگر ویزای شخص اصلی 1 ساله باشد، ویزای همراه نیز 1 ساله است.مگر آنکه همراه بتواند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. در صورت وجود قرارداد کاری مجزا و مجوز کار، همراه میتواند از این وابستگی در بیاید.

انواع ویزای همراه مالزی 

اگر خواهان اخذ ویزای همراه مالزی هستید.بهتر است بدانید که در ابتدا ملزم به دریافت ویزای سوشیال هستید. در واقع ویزای سوشیال، مجوز سفر و ورود شما به مالزی است. در اصل شما یا باید مدارکی دال بر تحصیل و یا کار در مالزی داشته باشید. تا بتوانید با استناد به آن برای اخذ ویزای همراه اقدام نمود.

در ادامه نیز نامه و مدارکی از قبیل نامه نسبیت و تکمیل فرمهای مرتبط با دانشگاه لازم است. در واقع شما بعد از تقریبا 1 ماه برای اجرای امور دریافت ویزای همراه اقدام نمایید.

مواردی که مجاز به دریافت ویزای همراه می باشند به شرح زیر است.

اخذ ویزای همراه با ویزای تحصیلی مالزی

این نوع ویزا، فقط برای همراهان دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صادر میشود.با این نوع ویزا همراهان میتوانند با اخذ مجوز کار در مالزی مشغول به کار شده و یا در مدارس و دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

اخذ این ویزا برای دانش آموزان بین المللی نیز مقدور میباشد.اما ویزای همراه دانش آموز، فقط به مادر تعلق میگیرد(نه پدر،برادر،خواهر). در صورت متارکه و حضانت فرزند با پدر، با حکم قانونی دادگاه و رضایت نامه کتبی مادر، مقدور است.

اخذ ویزای همراه با ویزای کاری مالزی

در صورت دریافت دعوت نامه و پیشنهاد شغلی از کارفرمای مالزیایی،موفق به اخذ ویزای کاری در مالزی خواهید بود. با اخذ این ویزا، می توانید اقدامات لازم را برای اخذ ویزای همراه انجام دهید(تکمیل فرم DP10).اما در صورتی همراهان  نیز قصد کار در مالزی را داشته باشند. باید به صورت جداگانه مجوز کار در مالزی را اخذ نمایید. یا اینکه ویزای همراه خود را لغو و تبدیل به ویزای کاری نمایید.در این باره شخص همراه ابتدا از پیدا کردن کار خود باید اطمینان کسب کند. سپس ویزای همراه خود را باطل و از طریق کارفرمای خود درخواست ویزای کار کند. 

اخذ ویزای همراه با ویزای سرمایه گذاری مالزی

سرمایه گذاری در مالزی دارای مسیرهای مختلفی میباشد.که میتوانید با مراجعه به مقاله سرمایه گذاری در مالزی از جزییات آن آگاه شوید. اما با خذ این ویزا در مالزی میتوانید خانواده خود را با خود در مالزی همراه سازید. اکثرا مبنا بر این است که فرزندان زیر 18 سال و همسر در اولویت این ویزا است. که البته در برخی از موارد مجوز اقامت به فرزندان وابسته با سن کمتر از 21 سال نیز اعطاء می شود.

اخذ ویزای همراه برای زوجین

اگر موفق به دریافت تاییدیه ازدواج خود از سفارت مالزی گشتید. بدانید که مهمترین مرحله برای اخذ ویزای همراه همسر را پاس نموده اید. همینطور برای فرزندان زیر سن 18 سال، اخذ گواهی تولد از سفارت بسیار حائز اهمیت خواهد بود.همینطور برای والدین متقاضی نیز شرایط اخذ ویزای همراه موجود است.مادرانی هم که باردار هستند و همسرشان در مالزی مشغول به تحصیل است هم شامل اخذ این ویزا میشوند.

مزیت های اخذ ویزای همراه مالزی

افراد مجاز الورود به مالزی با ویزای همراه از مزایای بسیاری برخوردار خواهند بود. که در زیر مواردی از آن اشاره نموده ایم.

  • بهره مندی از حقوق شهروندی
  • امکان دریافت اقامت برای والدین متقاضی
  • پروسه کوتاه مدت
  • امکان دریافت مجوز کار
  • امکان تبدیل ویزای همراه به ویزای کار توسط کارفرمای مالزیایی

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای همراه مالزی

به صورت اختصار مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه مالزی را در زیر برای شما به لیست نام برده ایم. تمام این مدارک باید به سفارت مالزی ارائه گردد. سفارت نیز پس از بررسی های مورد نیاز برای اعطای ویزای همراه اقدام خواهد کرد.

  • ارائه اصل نامه پذیرش
  • نامه اشتغال به تحصیل در مالزی
  • ارائه گذرنامه و مدارک هویتی با ترجمه رسمی
  • 4 قطعه عکس با استانداردهای الزامی
  • پرداخت هزینه مربوط به دریافت ویزای مالزی
  • ارائه سند ازدواج( برای متاهلین)
  • ارائه کارت ملی فرد و همراهان وی( ارائه تمامی مدارک هویتی فرد و همراهان با ترجمه رسمی و کپی)
  • پرداخت هزینه های درخواست ویزای همراه
  • نامه نسبیت (فرد اصلی و همراهان)
  • تکمیل و ارائه فرم های ویزا
  • اخذ ویزای سوشیال و سفر به مالزی

سخن پایانی مجله مهاجرت

آنچه که مسلم است در روند اخذ ویزای مالزی، کوچکترین خطا میتواند باعث اتلاف وقت هزینه های غیر قابل بازگشت گردد. در حالی که میتوانید درصد خطا در اخذ این تصمیم را با مشورت با وکلای مجرب و خواندن اطلاعات به روز و معتبر به حداقل برسانید. برای داشتن ویزای همراه باید از بستگان درجه یک فردی باشید که با ویزای تحصیلی در مالزی است. البته همانطور که بالا اشاره کردیم. تحصیل در هر مقطع تحصیلی اجازه آوردن همراه ندارد. و فقط مقاطع ارشد و دکترا شامل این ویزا میشوند. همینطور به طور کامل موارد دیگر از این نحوه اخذ این ویزا مورد بررسی قرار گرفت. لذا مقاله فوق را از دست ندهید و از مشورت با وکلای معتبر بهره جویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا