مهاجرتویزای تحصیلی

ثبت نام بورسیه ترکیه 2023 + آموزش تصویری مراحل

اگر به دنبال فرصتی برای تحصیل در ترکیه به صورت رایگان هستید می توانید از تاریخ 20 دی تا تاریخ 1 اسفند 1401 برای ثبت نام در بورسیه ترکیه اقدام نمایید. پیش از این در مورد بورسیه ترکیه 2023 و شرایط آن، لیست رشته های بورسیه و … مطلبی را در مجله مهاجرت منتشر کرده ایم که می توانید مطالعه کنید.

بیشتر بخوانیدبورسیه ترکیه 2023

با توجه به کمک هزینه های کشور ترکیه به دانشجویان بورسیه (کمک هزینه بیمه، پزشکی، اقامت، هزینه ها و شهریه دانشگاه، کمک هزینه سفرهای دانشجویی و …) میان بسیاری از دانشجویان بین المللی رقابت بالایی برای اخذ بورسیه ترکیه وجود دارد. 

ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق سایت http://www.turkiyeburslari.gov.tr/  انجام می شود که در ادامه با توجه به سوالات کاربران در مورد نحوه ثبت نام بورسیه ترکیه تصمیم گرفتیم این مطلب را به آموزش تصویری و مرحله به مرحله طریقه ثبت نام بورسیه ترکیه 2023 اختصاص دهیم. بهتر است خودتان این مراحل را با دقت انجام دهید تا نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام به برخی موسسات نباشد. 

لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت 2023

آموزش تصویری مراحل ثبت نام بورسیه ترکیه

1- ابتدا به آدرس سایت ثبت نام بورسیه ترکیه 2023    https://www.turkiyeburslari.gov.tr/ مراجعه کرده و روی گزینه APPLICATION/LOGIN در قسمت بالای سمت راست سایت کلیک می کنید. 

سایت ثبت نام بورسیه ترکیه 2023
آدرس سایت ثبت نام بورسیه ترکیه

2- در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود روی گزینه ثبت نام یا Register کلیک می کنید.

نحوه ثبت نام در بورسیه ترکیه 2023

3- سپس در صفحه ثبت نام باید اطلاعات فرم زیر را پر نمایید. طبق تصویر شماره گذاری شده توضیح هریک را نوشته ایم:

صفحه ثبت نام بورسیه ترکیه
  • ۱. Name نام: نام خود را وارد کنید.
  • ۲.  Middle name نام دوم ( در صورتی که اسم کوچیک شما مثل امیر علی دو کلمه ای است در کارد اول قسمت اول نام خود یعنی امیر  و در کادر دوم قسمت دوم نامتان یعنی علی  را وارد می کنید. اگر اسم تک کلمه ای دارید نیازی نیست کادر دوم را پر کنید.)
  • ۳. Surname نام خانوادگی
  •  ۴. Gender جنسیت: اگر جنسیت شما زن است  (Female)/ و اگر  مرد هستید (Male) را انتخاب می کنید. 
  •  ۵.  Date of birth تاریخ تولد: تاریخ میلادی تولد خود را مشخص می کنید. 
  •  ۶.Nationality ملیت: از میان گزینه ها ملیت خود را انتخاب کنید. اگر ایرانی هستید باید گزینه iran را انتخاب کنید.
  •  ۷. E-mail ایمیل: ایمیل خود را وارد نمایید
  •  ۸.E-mail again تکرار ایمیل: ایمیل خود را مجدد وارد کنید.
  • ۹.  Password رمز: رمز عبوری را انتخاب می کنید و وارد می کنید اگر رمز عبور شما به اندازه کافی سخت باشد (از ترکیب حروف و اعداد استفاده کنید) این قسمت سبز خواهد شد. 
  • ۱۰.  Password again تکرار رمز: رمز خود را برای اطمینان مجدد وارد کنید.
  • ۱۱.  Secret question سوال محرمانه: این کادر که برای امنیت بیشتر می باشد یک سوال محرمانه در مورد خودتان (مثلاً نام حیوان خانگیتان، نام معلم دبستان و …) انتخاب می کنید.
  • ۱۲.  Secret question answer پاسخ سوال محرمانه : در این کادر پاسخ سوال محرمانه ای که انتخاب کرده اید را وارد می کنید و سوال و پاسخ را به یاد بسپارید. 
  •  ۱۳.  گزینه کپچا یا i am not a robot را زده و در نهایت 
  • ۱۴. برای تایید اطلاعات اگر اطلاعات وارد شده را قبول دارید و از صحت آن مطمئن هستید روی  I approve کلیک می کنید.
  • ۱۵. برای ذخیره اطلاعات گزینه save را پس از تکمیل فرم حتما بزنید.

4- پس از انجام ثبت نام طبق مراحل بالا که گفتیم صفحه جدیدی باز می شود که برای تایید اطلاعات باید مجدد گزینه I Approve و Save را کلیک کنید. از طریق ایمیلی که وارد کردید لینکی برای شما ارسال می شود که باید روی لینک کلیک کرده و به ادامه ثبت نام بپردازید. 

ایمیل فعال سازی ثبت نام بورسیه ترکیه

5- پس از باز کردن لینکی که ایمیل شده باید با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود لاگین login شوید.

ایمیل حاوی لینک فعال سازی

6- پس از لاگین شدن در سمت چپ صفحه سایت کادر سیاهی را می بینید که به ترتیب شامل اطلاعات شخصی، اطلاعات خانواده، اطلاعات تماس، اطلاعات تحصیلات، اطلاعات زبان، تجربیات کاری، آکادمیک، فعالیت های اجتماعی، زندگی در ترکیه، و ثبت نام های شما می باشد که باید مرحله به مرحله اطلاعات مربوط به هر صفحه را کامل کنید. 

اطلاعات بخش های مختلف ثبت نام بورسیه ترکیه (شخصی،خانوادگی،تحصیلی،کاری)

7- پر کردن اطلاعات شخصی Personal Information : در این قسمت با زدن گزینه ادیت edit در قسمت راست بالای صفحه باید جنسیت، وضعیت تاهل مجرد (Single) متاهل (Married) و مطلقه (Divorced)، تاریخ تولد، ملیت، کشور محل تولد، شهر محل تولد، کارت شناسایی گذرنامه (passport) یا کارت ملی (Identity card)، شماره کارت شناسایی و آپلود تصویر صفحه‌ی کارت شناسایی اسکن شده خود را وارد نمایید. 

اگر تابعیت یک کشور دیگر را هم دارید قسمت Other Citizenship را تیک بزنید. مذهب خود را بزنید و اگر دارای معلولیت هستید میتوانید در قسمت Disability Status وضعیت ناتوانی خود را مشخص کنید.

عکس خود را به صورت اسکن شده آپلود می کنید و در قسمت  Information on Hobbies اطلاعاتی را درباره علاقه مندی ها و سرگرمی های خود وارد می کنید.  اگر دارای استعداد خاصی هم هستید در  قسمت Special Talent Information وارد می کنید. 

تکمیل اطلاعات شخصی ثبت نام بورسیه ترکیه 2023

توجه به این نکته در این قسمت ضروریست که پر کردن قسمت مذهب و معلولیت در این بخش هیچ ضرورتی ندارد و مذهب شما هیچ گونه تاثیری در قبولی بورسیه نخواهد داشت. 

8- پر کردن اطلاعات مربوط به خانواده : 1- نام مادر 2- آیا مادر شما در قید حیات است؟ 3- نام پدر 4- آیا پدر شما در قید حیات است؟ 5- تعداد خواهر و برادران خود را وارد کنید. 6- وضعیت تاهل 7- درآمد کل شما در یک ماه چقدر است؟

تکمیل اطلاعات مربوط به خانواده

9- پر کردن اطلاعات تماس: در این قسمت اطلاعات تماس و نشانی محلی که سکونت دارید، (کشور، شهر، کد پستی محل سکونت، تلفن ثابت منزل، تلفن همراه، نشانی منزل به همراه پلاک ساختمان) را وارد می کنید.

اگر اطلاعات تماسی که وارد کرده اید با اطلاعات محل سکونت شما مطابقت ندارد باید کادر پایین صفحه را علامت بزنید و در نهایت مدت زمان سکونت در خانه آخر خود را به صورت سال و ماه مشخص می کنید. 

تکمیل اطلاعات تماس در سایت ثبت نام بورسیه ترکیه

10- پر کردن اطلاعات تحصیلی : در صفحه  Education Information اطلاعات مقاطع مختلف تحصیلی را باید وارد کنید. اگر برای مقطع لیسانس می خواهید بورسیه شوید باید در قسمت اول ریز نمرات دوره راهنمایی و در قسمت دوم ریز نمرات مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم را وارد کنید.

در این قسمت مقاطع تحصیلی به ترتیب راهنمایی، دبیرستان، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری می باشد. تمامی متقاضیان باید اطلاعات مربوط به مقاطع تحصیلی خود و همچنین مقطعی که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند را وارد کنند. 

تکمیل بخش اطلاعات تحصیلی ثبت نام بورسیه ترکیه

11- پر کردن اطلاعات زبان : در این قسمت اول زبان مادری خود را وارد می کنید و اگر به زبان یا زبان های دیگری تسلط دارید آن را در قسمت Other Language Skills وارد می کنید. در قسمت بعدی تسلط شما به زبان ترکی با گزینه yes و no پرسیده می شود. 

اطلاعات مربوط به زبان ثبت نام بورسیه ترکیه

12- پر کردن اطلاعات مربوط به تجربیات کاری: در این قسمت اطلاعات مرتبط با تجربه کاری که قبلا داشته اید یا در حال حاضر هم مشغول آن هستید را وارد می کنید.

اگر شما دوره کارآموزی را گذرانده اید و یا کار آموز هستید باید گزینه I have completed/ I am currently doing my internship را تیک بزنید. 

اگر بیشتر از یک تجربه کاری داشته اید می توانید با زدن گزینه Add اطلاعات آن را وارد کنید. در انتهای صفحه باید اسکن مدرک مرتبط با تجربیات کاری که وارد کردید را آپلود نمایید. 

تکمیل بخش تجربیات کاری در ثبت نام بورسیه ترکیه

13- پر کردن اطلاعات بخش آکادمیک: اگر مدرک بین المللی دارید باید در این قسمت برای صلاحیت علمی دانشگاهی وارد نمایید. ممکن است مدارکی مثل ALES, SAT, GMAT, GRE از طرف برخی دانشگاه های ترکیه از شما خواسته شود. باید نام آزمون، تاریخ آزمون، نام کشور و نمره ای که در آن آزمون کسب کرده اید را وارد نمایید به همراه آپلود مدارک 

14- پر کردن قسمت فعالیت های اجتماعی : 

 این قسمت در مورد کارهای خارج از مدرسه و تحصیل که داشته اید یا دارید مانند Award, Project, Certificate (پروژه ها، مدارک، جوایز) می باشد.

بخش  Voluntry Activities  مربوط به فعالیت های داوطلبانه است که اگر شرکت می کنید یا سابقه شرکت داشته اید اطلاعات آن را وارد می کنید. پر کردن این موارد ضروری نیست اما داشتن مدارک و جوایز و یا سابقه فعالیت های داوطلبانه به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می شود. 

تکمیل بخش فعالیت های اجتماعی در ثبت نام بورسیه ترکیه

15- تکمیل بخش تجربه زندگی در ترکیه : در این قسمت سوالات زیر از شما پرسیده می شود و باید پاسخ دهید:

  • آیا اکنون در ترکیه هستید یا قبلاً در ترکیه بوده اید؟
  • چطور با بورسیه ترکیه آشنا شدید؟ از چه طریقی ؟
  • آیا کسی از نزدیکان و یا بستگان شما از بورسیه ترکیه استفاده می کنند یا قبلا استفاده کرده اند؟ اگر پاسخ مثبت است اطلاعات آن شخص را وارد می کنید.
  • آیا بستگان نزدیک شما در ترکیه زندگی می کنند؟ گر پاسخ مثبت است اطلاعات آن شخص را وارد می کنید.
تکمیل اطلاعات بخش تجربه در ترکیه ثبت نام بورسیه

پس از این که این فرم ها را مرحله به مرحله تکمیل کردید بر روی Home Page  کلیک می کنید. در کادر اول دو بورسیه فعال شده که گزینه Apply کادر بالا را می زنید. 

اگر از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان دارید گزینه  Start Application را کلیک کنید. توجه داشته باشید که پس از کلیک کردن روی گزینه  Start Application هیچ اطلاعاتی قابل ویرایش نخواهد بود و پس 30 تا 60 دقیقه سایت به صورت اتوماتیک بسته می شود. 

سخن پایانی مجله مهاجرت

مهلت زمان ثبت نام بورسیه ترکیه 2023 تا 1 اسفند 1401 می باشد و اگر قصد دارید در کشور همسایه که نزدیکی فرهنگی، جغرافیایی و دینی زیادی با ایران دارد به ادامه تحصیل بپردازید این فرصت را از دست ندهید و برای ثبت نام بورسیه ترکیه در سال 2023 اقدام نمایید.

ترکیه دانشگاه هایی معتبر با کیفیت آموزشی بالایی دارد که بواسطه کمک هزینه هایی که برای دانشجویان بورسیه خود قائل می شود بسیاری از افراد را در رقابت با یکدیگر قرار می دهد. پس اگر هدف شما اخذ بورسیه ترکیه است باید به فکر جمع آوری یک رزومه تحصیلی قوی برای خودتان باشید. 

سوالات متداول درباره ثبت نام بورسیه ترکیه 2023

سایت ثبت نام بورسیه ترکیه 2023 چیست؟

برای ثبت نام بورسیه ترکیه 2023 باید به سایت turkiyeburslari.gov.tr مراجعه نمایید.

هزینه ثبت نام بورسیه ترکیه چقدر است؟

ثبت نام بورسیه ترکیه را به صورت کاملاً رایگان می توانید خودتان طبق مراحل گفته شده در این مطلب انجام دهید.

طریقه ثبت نام بورسیه ترکیه به چه صورت است؟

ثبت نام بورسیه ترکیه در سال 2023 را به صورت گام به گام همراه با تصویر در این مطلب توضیح داده ایم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا