مهاجرتویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اسپانیا| اخذ اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری

کشور اسپانیا در رنکینگ جهانی از نظر اقتصادی، دارای رتبه دهم است. پس میتواند برای سرمایه گذاری جزو بهترین گزینه ها باشد. سرمایه گذاری در این کشور، یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا محسوب میشود. متقاضیان سرمایه گذاری در اسپانیا، به دلیل شرایط فوق العاده این کشور، بسیار بوده و همچنین رو به افزایش است.البته که این روش ، خود به چند راه مختلف تقسیم میشود. که در این مقاله به  بررسی این روشها و چگونگی اخذ اقامت این کشور با سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا روشهای بسیاری دارد. در این میان 6 روش اصلی برای مهاجرت به اسپانیا  وجود دارد. که سرمایه گذاری یکی از این روشهای  قانونی محسوب میشود.روش سرمایه گذاری خود دارای روشهای مختلف است. که برخی از آنها به اخذ اقامت این کشور منتهی میگردد. بنابراین بررسی و سپس انتخاب مسیر سرمایه گذاری با توجه به هدف شما از سرمایه گذاری در این کشور بسیار حائز اهمیت است.

متقاضیان باید بدانند که از طریق ثبت شرکت در اسپانیا موفق به اخذ اقامت این کشور نخواهند شد. اما از روشهایی مانند اخذ ویزای طلایی (گلدن ویزا)، روش خود حمایتی امکان اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت و تابعیت اسپانیا را خواهید داشت.

برای روش هایی مانند خرید ملک نیز برای اخذ اقامت باید بیش از 500 هزار یورو هزینه کرد. البته برای اخذ اقامت اسپانیا به هر حال باید حداقل 180 روز در سال را در این کشور سپری نمود. یعنی قانون حضور شخص در این کشور الزامی است.در این میان شخص باید دارای شرایطی همچون موارد زیر باشد:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات برخورداری از سلامت جسمی و روحی
  • نداشتن سوء سابقه و پیشینه

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک

از راه های سودآور و جذاب سرمایه گذاری در اسپانیا، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است. فرهنگ و طبیعت زیبای این کشور به علاوه شرایط خوب خرید ملک و اعطای اقامت دائم از این طریق باعث داشتن طرفداران زیادی گشته است. با اینکه خرید ملک و خانه در اسپانیا با هر ارزشی امکان پذیر است. اما خرید ملک با ارزش 500.000 یورو باعث اخذ ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا Golden visa خواهد شد.

از طریق ویزای طلایی که بهترین نوع سرمایه گذاری در اسپانیاست. شخص اقامت 1 ساله و پس از 2 مرتبه تمدید آن اقامت 2 ساله، و با گذشت 5 سال، اخذ اقامت دائم اسپانیا میسر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که شخص در سال باید 180 روز در اسپانیا اقامت داشته باشد. یعنی شخص در سال 6 ماه را باید در اسپانیا سپری کند. تا از این طریق بتواند پاسپورت و تابعیت این کشور را نیز اخذ نماید.

در این راستا مدارک لازم برای اخذ گلدن ویزا به شرح زیر خواهد بود:

  • فرم درخواست ویزا (اصل و کپی)
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی (با پس زمینه سفید و 2*2)
  • پاسپورت یا مدارک مسافرتی (اصل و کپی صفحه اصلی)
  • ID کارت اسپانیا اثبات کننده محل اقامت فرد در قلمرو کشور اسپانیا
  • سند ملک ثبت شده در اسپانیا
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سو سابقه
  • گواهی اثبات  تمکن مالی 

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

از روشهای پرطرفدار سرمایه گذاری در اسپانیا ثبت شرکت است. که به صورتهای سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص، شرکت تعاونی و… در اسپانیا امکان پذیر است. در این میان سرمایه گذاران خارجی،  ثبت شرکت با مسئولیت محدود را ترجیح میدهند.

در این راستا داشتن سرمایه  اولیه 60.000 یورو، همراه با 3-2 هزار یورو برای ثبت نیاز است. با هزینه 25000 یورو نمیتوان شرکت ثبت نمود. و از آن طریق فقط میتوان به کارآفرینی پرداخت که در نهایت به اقامت نیز ختم شود.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق کارآفرینی

کارآفرینی نیز از دیگر راه های اخذ اقامت و سرمایه گذاری اسپانیا است. در این راستا فرد متقاضی شرکتی را ثبت کرده و از آن طریق می تواند کارآفرینی نماید.

در این روش به این دلیل که فرد با ایجاد اشتغال در کشور اسپانیا، باعث سودآوری و پیشرفت اقتصاد این کشور می شود، دولت اسپانیا برای اخذ اقامت در این روش، تمهیداتی در نظر گرفته است. اما در هر صورت برای این روش نیز نیاز است که فرد، دارای پشتوانه مالی 200-150 هزار یورویی باشد. تا هم از هزینه های بیزینس خود و مخارج و هزینه های جاری در این راستا بر بیاید.

برای پیشبرد روشی مانند کارآفرینی نیاز است که فرد برای هزینه های ضروری و جاری در این راستا، مبلغی حدود 100.000 یورو در نظر داشته باشد.

با ایجاد کارآفرینی در اسپانیا در وهله اول نیاز به داشتن پشتوانه مالی و داشتن بیزینس پلن معتبر و اثبات ایجاد اشتغال و پیشرفت در اقتصاد این کشور است. در این راستا فرد،در ابتدا اقامت یک ساله دریافت می کند. و اگر بتواند بیزینس خود را حفظ و مالیات خود را پرداخت نماید، می تواند اقامت خود را برای 4 سال دیگر تمدید نماید. در نهایت با گذشت 5 سال، فرد متقاضی میتواند برای اخذ اقامت دائم اسپانیا از این طریق اقدام نماید.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی، یکی از راه های سرمایه گذاری در اسپانیا محسوب میشود. اما با این حال روش خوبی برای اخذ اقامت و تابعیت نمیباشد. با اینکه در این راستا قوانین بسیاری برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی به تصویب رسیده است. هدف از ایجاد این قوانین، مذاکره متوازن میان سرمایه گذاران و بازار و دسترسی به خدمات بهتر برای سرمایه گذاران و حفاظت از منافع آنان است.اما در نهایت این مسیر برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور مناسب نمیباشد.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خود حمایتی

خود حمایتی و یا اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اسپانیا ست. که در واقع به شکل مستقیم سرمایه گذاری در اسپانیا محسوب نمی شود.همانطور که از نام این روش پیداست. شخص با اثبات داشتن مبلغ تقریبا 30.000 یورو به ازای شخص خود و همچنین برای همسر و فرزندان زیر 16 سال خود(هرکدام 6.500 یورو) در حساب بانکی خود، نشان میدهد که از پشتوانه خوب مالی ای برخوردار است.

البته به واسطه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی، شخص اجازه کار برای کارفرمایان را نخواهد داشت. و فقط میتواند به خرید و فروش ملک، یا چنین کارهایی بپردازد. در این حالت، فرد اقامت 1 ساله اخذ کرده و بعد اقامت دو ساله.همینطور  با تمدید دوباره اقامت خود به مدت 2 سال دیگر و گذشت 5 سال، میتواند برای اقامت دائم اقدام نماید. پس از 10 سال نیز فرد می تواند پاسپورت اسپانیا را اخذ نماید. البته در نظر داشته باشید که دولت اسپانیا برای ایرانیان و تمدید اقامت آنها بیشتر سختگیر است.

مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا

در زیر به مهمترین مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا پرداخته ایم. البته با علم بر اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری دارای مزایا و معایبی خواهد بود:

  • مبلغ مناسب سرمایه گذاری در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان.
  • اغلب روش های سرمایه گذاری در اسپانیا در بازه زمانی 9-6 ماهه به نتیجه میرسند.
  • داشتن اجازه کار با اخذ گلدن ویزای(ویزای طلایی) اسپانیا
  • قابل بازگشت بودن سرمایه اصلی در بسیاری از روش های سرمایه گذاری در اسپانیا
  • عملکرد مناسب و نسبتاً بی طرف دولت در برابر سرمایه گذاران خارجی
  • امنیت بالا برای سرمایه گذاران خارجی
  • طبیعت بکر و فرهنگ جذاب این کشور برای سرمایه گذاران خارجی
  • آب و هوای خوب و مناسب اسپانیا در 4 فصل سال

سخن آخر

با توجه به موارد گفته شدن در بالا، پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری در اسپانیا با شرط حضور حداقل 6 ماه در سال در این کشور،شخص میتواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید. در صورت تمایل نیز میتواند اقامت خود را بطور موقت تمدید نماید. توجه  داشته باشید که اخذ اقامت دائم به معنی شهروندی اسپانیا نیست. برای دریافت شهروندی اسپانیا باید به مدت 10 سال و 183 روز در هر سال، در این کشور حضور داشته باشید.و به زبان اسپانیایی نیز مسلط باشید. در این میان مسیر انتخابی سرمایه گذاری شما نیز بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا