مهاجرتویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری انگلستان، بررسی شرایط روشهای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری یکی دیگر از روشهای مهاجرت به انگلستان میباشد. کشور انگلیس دارای اقتصاد پویا و پیشرفته ای است و سرمایه گذاران میتوانند در فعالیت های تجاری بین المللی کشور فعالیت داشته باشند. افراد به همین دلایل علاقه بسیار زیادی به سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور را دارند.

بهتر است بدانید که کشور انگلیس جزو یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و شرایط لازم و مناسب سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. اخذ ویزای سرمایه گذاری یکی از سخت ترین روشهای مهاجرت به انگلیس میباشد.

شما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری و اقامت انگلستان باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. به دلیل هزینه های پایین نیروی کار کشور انگلیس یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاران میباشد. مدت اعتبار این ویزا 3 سال و 4 ماه است. شما میتوانید این ویزا را به مدت 2 سال تمدید کنید.

لازم به ذکر است که ویزای سرمایه گذاری انگلیس از نوع Tier 1 محسوب میشود. از نکات مثبت این کشور میتوان به نرخ کم مالیات نسبت به سایر کشورهای اروپایی، کم بودن نرخ فساد و … اشاره نمود. بازار سرمایه در کشور انگلستان در دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم شده است.

در ادامه به بررسی کامل ویزای سرمایه گذاری انگلستان، شرایط و قوانین ویزا، مزایا و معایب ویزا، انواع روشهای سرمایه گذاری و … میپردازیم.

شرایط اخذ ویزا و اقامت

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلستان باید از شرایط خاصی برخوردار باشید. شما جهت اخذ این ویزا باید حداقل سن 18 سال را داشته باشید. ارزش سرمایه گذاری در این کشور به اندازه 2/000/000 پوند و حتی بیشتر است. باید به دولت انگلستان مالکیت سرمایه های خود را ثابت کنید.

از سوی دیگر باید در این کشور یک حساب بانکی افتتاح کنید. در حساب سپرده بانکی شما باید حداقل مبلغ 200/000 پوند پول پس انداز باشد. جالب است بدانید شخص متقاضی نباید جزو شهروندان کشور سوئیس یا منطقه شینگن باشد.

سرمایه گذاران می توانند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنند. شما باید دارای مدرک زبان آیلتس 4.5 یا دارای مدرک CEFR B1 باشید. جهت سرمایه گذاری در این کشور باید یک ایده و طرح جذاب داشته باشید. در صورتی که شما ویزای سرمایه گذاری انگلستان را اخذ کردید به مدت 3 سال و 4 ماه می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

البته لازم به ذکر است بدانید سرمایه گذاری در انگلیس دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و … . در نتیجه هر یک از این روش ها به سرمایه های متفاوتی نیازمند است. اخذ اقامت هم بسته به آن مبلغ سرمایه گذاری متفاوت میباشد.

برای مثال شما با 50/000 پوند سرمایه میتوانید به مدت 2 سال در این کشور اقامت داشته باشید. ولی با مبلغ 200/000 پوند میتوانید به مدت 4 سال در انگلستان اقامت داشته باشید. شما بعد از گذشت 5 سال اقامت در انگلستان می توانید جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنید. بعد از گذشت 6 سال هم میتوانید پاسپورت کشور انگلستان را اخذ کنید.

مزایای اخذ ویزا

سرمایه گذاری و اخذ اقامت از مزیت های فراوانی تشکیل شده است. یکی از نکات خوب این کشور این است که سرمایه گذاری در خرید ملک و ثبت شرکت در انگلستان کمتر از 2 هفته زمان میبرد. سرمایه گذاران در همان ابتدا میتوانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان همراه به کشور انگلیس بیاورند.

شما با سرمایه گذاری در ثبت شرکت یا خرید اوراق قرضه میتوانید اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کنید. با هر مقدار سرمایه ای که دارید می توانید در هر یک از شهرهای انگلیس اقامت داشته باشید. شما و خانوادتان با اخذ اقامت از خدمات درمانی رایگان انگلیس بهره مند میشوید.

همچنین فرزند زیر 18 سال شما میتواند به صورت رایگان در مدارس کشور مشغول به تحصیل شود. نرخ مالیات و نرخ فساد در این کشور بسیار پایین و مناسب میباشد. از سوی دیگر سرمایه گذاری در انگلستان دارای امنیت بالایی بوده است و دارای سیستم مالیاتی ساده ای است.

معایب اخذ ویزا

همانطور که اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس دارای مزیت های فراوانی بوده است دارای یکسری معایب هم میباشد. یکی از معایب سرمایه گذاری در انگلیس این است که با خرید ملک نمیتوانید اقامت دائم دریافت کنید. هزینه سرمایه گذاری در این کشور بسیار بالا میباشد و شما باید برای سرمایه گذاری از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید.

البته در حال حاضر طرح 50 هزار پوندی در انگلستان بوجود آمده است که میتوانید بسیار در این زمینه به شما کمک کند. به گفته برخی از سرمایه گذاران یکی از معایب انگلیس این است که جزو اتحادیه اروپا نیست. مالیات های بسیار بالای شرکت های خصوصی از دیگر عوامل ضعف این کشور است.

استانداردهای سرمایه گذاری

سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در انگلیس را دارند باید از استانداردهای سرمایه گذاری و امنیت مالی این کشور آگاهی کافی داشته باشند. نرخ ریسک مصادره در انگلستان یکی از موضوعات مهم برای افراد میباشد. مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری عبارتند از: نرخ مصادره، نرخ کنترل فساد، شاخص کیفیت نظارتی.

میزان نرخ مصادره اموال بین عدد 1 و 7 میباشد که نمودار هر چه به عدد 1 نزدیک تر باشد خطر از دست دادن سرمایه کمتر است و شرایط خوبی برای سرمایه گذاری فراهم است. نرخ کنترل فساد یکی از مهمترین عوامل میباشد.

نمودار کنترل فساد در انگلستان  بین 2.5 و منفی 2.5 بوده است و هر چه نمودار به عدد 2.5 نزدیک باشد کنترل فساد دارای قدرت بیشتری است. نمودار شاخص کیفیت نظارتی بین 2.5+ تا 2.5- است که هر چه نمودار به عدد 2.5+ نزدیک باشد دارای کیفیت نظارتی بالایی میباشد.

مدارک مورد نیاز

 بابت اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلیس مانند سایر ویزاها باید یکسری مدارک جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. شما باید این مدارک را ترجمه کنید و آنها را به اداره مهاجرت انگلستان تحویل دهید. مدارک لازم بابت اخذ ویزا عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج( در صورت متاهل بودن)
  • گواهی و مدارک مالی(جهت اثبات داشتن تمکن مالی)
  • مجوز جهت شروع کسب و کار 
  • رزومه و سابقه کاری
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • فرم درخواست اقامت موقت
  • بیمه درمانی سفر
  • فیش حقوقی و قرارداد کاری(در صورت داشتن کار در ایران)
  • رسید و گردش حساب بانکی(جهت اثبات داشتن سرمایه کافی)
  • گواهی ثبت شرکت
  • قرارداد خرید ملک
  • مدرک زبان انگلیسی
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا

انواع روش های سرمایه گذاری

در اینجا میخواهیم انواع روش های سرمایه گذاری کشور انگلیس را بررسی کنیم. روش های مختلف سرمایه گذاری انگلستان شامل ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه میباشد. هر یک از این روش ها دارای شرایط و قوانین مختلف و خاصی بوده است. در ادامه به صورت کامل هر یک از این روش ها را بررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از راههای سرمایه گذاری در انگلیس میباشد. جالب است بدانید کشور انگلیس جزو 7 کشور برتر در تجارت جهانی بوده است. ثبت شرکت و راه اندازی تجارت در انگلیس تقریبا به مدت 13 روز زمان میبرد. با ثبت شرکت نمیتوانید درجا اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید. شما با پرداخت مالیات می توانید هر سال اقامت خود را تمدید کنید.

بعد از گذشت چند سال میتوانید اقامت دائم انگلستان را اخذ کنید. شما برای ثبت شرکت و راه اندازی یک تجارت باید دارای یک ایده و طرح تجاری باشید. ایده کسب و کار شما باید توسط دولت تایید شود. یکی از آسان ترین روشهای ثبت شرکت، روش 50 هزار پوندی است که از این روش میتوان اقامت دائم را اخذ نمود.

ثبت شرکت از انواع مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از: ویزای INNOVATOR، ویزای STARTUP، ویزای TIER 1، ویزای SOLE REPRESENTATIVE، ویزای TIER 2، ویزای INNOVATOR و START-UP در ISLE OF MAN

 خرید ملک

خرید ملک یکی دیگر از راههای سرمایه گذاری میباشد. این روش برای افرادی که خارج از این کشور زندگی میکنند امکان پذیر است. کشور انگلستان جزو یکی از کشورهای پیشرو در زمینه خرید ملک بوده است. بهتر است بدانید خرید ملک در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپا گرانتر میباشد.

قیمت هر متر ملک در مراکز شهر 4/365 پوند است و قیمت هر متر ملک در خارج از شهر 2/947 پوند میباشد. شما با سرمایه گذاری در خرید ملک نمیتوانید اقامت دائم و پاسپورت انگلیس را دریافت کنید. در عین حال خرید ملک یکی از امن ترین راههای سرمایه گذاری در انگلیس است.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

 خرید اوراق قرضه

همان طور که میدانید اقتصاد کشور انگلیس توسعه یافته و پیشرفته است. در این روش حداقل باید مبلغ 2/000/000 پوند اوراق قرضه خریداری کنید. البته با سرمایه گذاری در شرکت های انگلیس هم میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. جالب است بدانید به مدت 8 هفته زمان میبرد تا اقامت انگلیس را دریافت کنید.

بهتر است بدانید به مدت 3 ماه قبل از اینکه درخواست اقامت دهید باید مبلغ 2/000/000 پوند در حساب شما موجود باشد. شما با این روش سرمایه گذاری می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال را به عنوان همراه به انگلیس ببرید. بعد از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید.

کارآفرینی

فارغ التحصیلان انگلستان می توانند بعد از به پایان رسیدن تحصیلشان ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه گذاری از نوع کارآفرینی تبدیل کنند. این افراد می توانند اقامت دائم انگلستان را به راحتی اخذ کنند. اگر شما قصد سرمایه گذاری با روش کارآفرینی را دارید باید مبلغ 50/000 پوند سرمایه داشته باشید و به دولت انگلیس تمکن مالی خود را ثابت کنید.

در گذشته این مبلغ بیشتر بوده است و برای سرمایه گذاری به 200/000 پوند نیاز داشتید. شما باید در این روش یک طرح و ایده جذابی داشته باشید و در کسب و کاری که راه اندازی کردید باید چند نیرو مشغول به کار باشند. بعد از گذشت 3 سال میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که کشور انگلستان دارای اقتصاد پیشرفته و قدرتمندی است. اقتصاد این کشور جزو بزرگترین اقتصادهای جهان میباشد. مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری 3 سال و 4 ماه است که به مدت 2 سال هم میتوانید مدت اعتبار ویزای خود را تمدید کنید.

کم بودن نرخ مالیات و نرخ فساد این کشور جزو مزایای سرمایه گذاری انگلستان است. جهت اخذ ویزا باید حداقل سن 18 سال را داشته باشید. سرمایه گذاری در انگلستان از انواع مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این روش ها از شرایط و قوانین خاصی تشکیل شده است.

بهتر است بدانید شما به عنوان سرمایه گذار باید از استاندارد های سرمایه گذاری کشور آگاهی کامل داشته باشید. بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید. همچنین بعد از گذشت 6 سال میتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا