مهاجرتویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی سنگاپور + شرایط و مدارک تحصیل رایگان *2022*

هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل اقدام می کنند. راه های مختلفی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد. در این مقاله از سایت mohajermag راه های متعددی برای مهاجرت تحصیلی به سنگاپور را به شما معرفی می کنیم و جزییات آن ها را به طور کلی بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل به چه صورت است؟

مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل یکی از روش های رایج مهاجرت به کشورهای شرق آسیا است. سنگاپور کشوری با آب و هوای معتدل و مرطوب است که در دهه های گذشته از نظر اقتصادی پیشرفت خیره کننده ای داشته است. تعداد زیادی از مردم سنگاپور مسلمان هستند اما گروه های زیادی از ادیان و مذاهب مختلف در این کشور زندگی می کنند. زبان رسمی سنگاپور چینی، انگلیسی، مالایی و تامیل است اما اکثر مردم به خوبی زبان انگلیسی را متوجه می شوند و صحبت می کنند. کیفیت بالای زندگی و همچنین آسایش و امنیت اجتماعی باعث شده افراد زیادی برای مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کشور سنگاپور

شرایط و مدارک ویزای تحصیلی سنگاپور چیست؟

سنگاپور یکی از بهترین کشورهای آسیا در حوزه تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی است و به همین افراد زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی سنگاپور اقدام می کنند. ویزای تحصیلی سنگاپور در مقاطع مختلقی صادر می شود اما رایج ترین نوع ویزای دانشجویی سنگاپور است.

دولت سنگاپور شرایط ویزای تحصیلی سنگاپور را به صورتی طراحی کرده است تا افراد مختلف با شرایط مالی و علمی گوناگون بتوانند برای ویزای تحصیل سنگاپور اقدام کنند. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در سنگاپور در مقاطع مختلف و با سطوح مالی و علمی گوناگون خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای کار سنگاپور

تحصیل در مدارس سنگاپور چگونه است؟

تحصیل در مدارس سنگاپور
شرایط مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل

تحصیل در مدارس کشور سنگاپور از هفت سالگی آغاز می شود و برای اتباع این کشور الزامی است. مقطع ابتدایی در سنگاپور به دو دوره تقسیم می شود که دوره اول ۱ تا ۴ ابتدایی و دوره دوم ۵ و ۶ شماره گذاری شده است.

انگلیسی زبان اصلی اکثر مدارس سنگاپور است. البته مدارسی با زبان بومی نیز در این کشور وجود دارد. کل دوره تحصیل مدرسه ای در سنگاپور ۱۰ سال است و ۴ سال آن به دوره دبیرستان اختصاص دارد.

 تحصیل برای مردم این کشور رایگان است اما هزینه تحصیل برای دانش آموزان بین المللی در مقطع دبیرستان سالانه ۳۰۰ دلار است. هزینه مدارک و کالج های پیش دانشگاهی نیز ۳۹۶ دلار در سال است و هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی ۱۵۶ دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای تولد سنگاپور

تحصیل در مقطع کارشناسی در سنگاپور به چه صورت است؟

تحصیل در مقطع کارشناسی در سنگاپور ۴ سال زمان می برد و هزینه  ای ۱۵ هزار دلاری در سال خواهد داشت. امکان انجام کار دانشجویی در مدت زمان تحصیل نیز فراهم است و هر دانشجو می تواند بین ۱۰ الی ۱۶ ساعت در هفته کار کند. سنگاپور در رشته های مختلفی در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد که برخی از مهمترین ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور چیست؟

تحصیل در مقطع کارشناسی در سنگاپور
دریافت بورسیه دانشگاه در سنگاپور

تحصیلات کارشناسی ارشد در دانشگاه های سنگاپور، بسته به رشته مورد نظر، ۱ تا ۴ سال زمان می برد. البته امکان گرفتن بورس تحصیلی در سنگاپور برای مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. هزینه تحصیل بسته به رشته و طول دوره متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۸ هزار دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری سنگاپور

آیا امکان تحصیل در مقطع دکتری در سنگاپور وجود دارد؟

دوره تحصیل در مقطع دکتری در سنگاپور حدود ۲ الی ۵ ساله است. داشتن مدرک زبان آیلتس ۶.۵ تا ۷ برای پذیرش در مقطع دکتری الزامی است. معمولا برای پذیرش در مقطع دکتر در کشور سنگاپور نیازی به مکاتبه با استاد راهنما نیست و دانشگاه باید صلاحیت دانشجو را تایید کند.

هزینه زندگی دانشجویی در سنگاپور چقدر است؟

بسیاری از افرادی در مورد هزینه تحصیل در سنگاپور سوالات زیادی دارند. این کشور از نظر اقتصادی قدرت منطقه ای محسوب می شود و سطح کیفی زندگی مردمانش بسیار مطلوب است. این اتفاق باعث افزایش ارزش پول ملی این کشور شده است. در نتیجه افرادی که موفق به اپلای سنگاپور می شوند باید هزینه بالایی برای زندگی در این کشور بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور چگونه است؟

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور شبیه به کشور انگلیس است. نظام آموزش این کشور با الگوگیری از نظام آموزشی بریتانیا طراحی شده است. دوره تخصص دندانپزشکی در سنگاپور ۵ ساله است. همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

آیا امکان تحصیل رایگان در سنگاپور وجود دارد؟

هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور
تحصیل رایگان در کشور سنگاپور

تحصیل رایگان سنگاپور یکی از گزینه های جذاب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است. این شرایط که با نام «آسه» شناخته می شود نیاز به رزومه علمی بسیار قوی و جذابی دارد. در صورت تایید رزومه از طرف دانشگاه سنگاپوری، هزینه دانشگاه از دانشجو دریافت نمی شود و در مواردی کمک هزینه هایی به دانشجویان اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: شرایط پناهندگی در سنگاپور

تحصیل در رشته حقوق در سنگاپور چه شرایطی دارد؟

تحصیل رشته حقوق در سنگاپور برای مهاجران امکان پذیر است اما نیاز به گذراندن دوره پیش نیاز دارد. رشته مدیریت بازرگانی نیز دارای چنین شرایطی است. این دو رشته به دلیل ارتباط با شرایط حقوقی و خاص کشور سنگاپور پیچیدگی های زیادی دارند و به همین دلیل دانشجویان باید زمان زیادی را صرف یادگیری پیش نیازها کنند.

تحصیل پزشکی در سنگاپور چگونه است؟

شرایط تحصیل پزشکی در سنگاپور
دریافت بورسیه پزشکی در سنگاپور

تحصیل تخصص پزشکی در سنگاپور نیز امکان پذیر است اما متقاضی باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشد. دوره پزشکی ۴ ساله است. قبل از پذیرش دانشجوی پزشکی، آزمونی از متقاضی گرفته می شود تا سطح علمی و تجربی او بررسی شود. همچنین این آزمون سوالات مختلفی در حوزه روانشناسی دارد.  هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار خواهد بود.

برای دریافت “بورسیه پزشکی سنگاپور” دو روش کلی وجود دارد؛

  • روش اول بورسیه از طریق دانشگاه و به خاطر شایستگی دانشجو است.
  • روش دوم نیز مخصوص نهادهای خاص بین المللی است که به دانشجویان خاص کمک می کنند تا شرایط تحصیل به دست آورند. روش دوم شامل حال متقاضیان ایرانی نمی شود.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای ازدواج سنگاپور

تحصیل داروسازی در سنگاپور امکان پذیر است؟

“هزینه تحصیل داروسازی در سنگاپور” حدود ۹۰ هزار دلار است. این کشور جزو سرآمدان حوزه داروسازی محسوب می شود و دانشگاه های سنگاپور سطح علمی بالایی در این علم دارند.

متقاضیان برای تحصیل داروسازی در این کشور باید دارای آیلتس ۶  باشند. امکان استفاده از بورسیه نیز برای دانشجویان رشته داروسازی وجود دارد اما فرد مورد نظر باید سطح علمی بسیار بالایی داشته باشد.

دوره کارشناسی داروسازی در سنگاپور سه ساله است اما دانشجویان باید دوره پیش نیاز (پریمدیکال) را پشت سر بگذرانند. این دوره نیز ۲ ساله خواهد بود.

چطور بورسیه تحصیلی سنگاپور دریافت کنیم؟

دولت سنگاپور شرایط بسیار خوبی برای بورسیه تحصیلی به سنگاپور تعیین کرده است. برای مثال کسانی که شرایط بورسیه تحصیلی در سنگاپور در مقطع دکتری باشند و دانشگاه مورد نظر صلاحیت آن ها را تایید کنند، سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

البته شرایط بورسیه تحصیلی سنگاپور بیشتر شامل افرادی می شود که سطح عملی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این تجارب کاری نیز اهمیت فراوانی برای دریافت بورسیه فول فاند سنگاپور دارد.

مزایای تحصیل در سنگاپور چیست؟

مزایای تحصیل در سنگاپور
بورس تحصیلی کشور سنگاپور

از مزایای تحصیل در سنگاپور می توان به:

کیفیت بالای زندگی، امنیت و آسایش مناسب، سطح فرهنگ بالا، تجهیزات فوق العاده دانشگاهی، پایین بودن نرخ جرم و آسیب های اجتماعی، امکان کار دانشجویی، سطح عملی بالا و سهولت حمل و نقل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط ویزای توریستی سنگاپور

معایب تحصیل در سنگاپور چیست؟

مهمترین مشکل تحصیل در سنگاپور هزینه های بالای زندگی است. همچنین هزینه نگهداری از کودکان در این کشور بسیار گزاف است. از طرفی آمارهای جهانی نشان می دهد تعادل میان فعالیت (شغل) و زندگی (استراحت) در کشور سنگاپور نسبت به دیگر کشورهای جهان پایین تر است.

سخن پایانی مجله مهاجرت

مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت تحصیلی است. سنگاپور در رشته های مختلف و پرطرفداری مثل پزشکی دانشجو می پذیرد و حتی شرایط دریافت بورسیه را نیز فراهم کرده است. زندگی در این کشور کیفیت بالایی دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، حتما شرایط و دانشگاه های سنگاپور را نیز بررسی کنید.

سوالات متداول درباره مهاجرت تحصیلی به سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور چقدر است؟

هزینه تحصیل در سنگاپور به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه بستگی دارد. به طور حدودی 6 الی 12 هزار دلار سنگاپور می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور چگونه است؟

دوره تخصص دندانپزشکی در سنگاپور ۵ ساله است. همچنین هزینه تحصیل دندانپزشکی در سنگاپور حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

معایب تحصیل در سنگاپور چیست؟

مهمترین مشکل تحصیل در سنگاپور هزینه های بالای زندگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا