مهاجرتویزای ازدواج

ازدواج در هلند| اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق ازدواج|

از روشهای مهاجرت به هلند، ازدواج با یکی از تابعین و یا شهروندان این کشور است. ازدواج را میتوان از مسیرهای ساده و تضمینی برای مهاجرت دانست. البته این موضوع بنا بر سو استفاده های بسیار، دارای قوانین پیچیده ای بوده و برای کسانی که واقعا قصد ادامه زندگی خود با یک فرد هلندی را دارند مناسب است. لذا از مهمترین موارد قابل اثبات در این باره، صوری نبودن این وصلت است. از سمتی از آنجایی که شخص هلندی باید دارای تمکن مالی خوبی باشد، و توانایی ساپورت هزینه های همسر مدعوی خود را داشته باشد، از نظر مالی و همینطور عاطفی شخص دعوت شده به این کشور، تامین می گردد. مزایای این روش از مهاجرت بسیار است.

یکی از حالتهای مهاجرت از طریق ازدواج به هلند، مهاجرت با ویزای نامزدی است. یعنی شما هنوز به مرحله ازدواج نرسیده اید، اما قصد دارید این ازدواج را در هلند رسمی کرده و به ثبت رسانید. لازم به ذکر است که مهاجرت از این طریق، به شرط داشتن شرایط مورد نیاز، به سرعت و سهولت انجام پذیر خواهد بود. چرا که تنها با گذشت 5-3 سال از زندگی مشترک شما و همسرتان در زیر یک سقف، میتوانید برای اخذ تابعیت و اقامت دائم هلند درخواست خود را ارائه دهید.

پس تا اینجا برای تحقق اخذ اقامت از طریق ازدواج، دریافتیم که نیاز به:

  • شرایط سنی مناسب
  • واقعی بودن ازدواج
  • اثبات مجرد بودن طرفین
  • تمکن مالی
  • حداقل 3 سال زندگی مشترک بی وقفه

است. همینطور برای اینکه افراد بتوانند از طریق ازدواج اقدام به اخذ تابعیت کشور هلند نمایند، باید از ازدواج و زندگی مشترک آنها حداقل 5 سال گذشته باشد.

شرایط اخذ ویزای ازدواج هلند

به طور کلی مهاجرت از طریق ازدواج بسیار ساده خواهد بود. اما داشتن شرایط مورد نظر دولت هلند برای این امر، بسیار حائز اهمیت است. در واقع نباید سادگی این روش باعث سهل انگاری و بی تفاوتی در این امر باشد. در واقع داشتن شرایط زیر، میزان صلاحیت زوجین برای ازدواج و مهاجرت از این طریق را تعیین می نماید:

  • طرفین حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • طرفین باید مجرد و ازدواج نکرده باشند.
  • در صورت طلاق و یا فوت همسر سابق در گذشته مدارک کامل و معتبر جهت اثبات ارائه گردد.
  • در قانون هلند برای زنانی که بیش از 16 سال و باردار باشند، استثنائاتی وجود دارد.
  • 14 روز قبل از ازدواج در هلند، باید به مقامات اطلاع رسانی شود. شما به مقامات شهری اطلاع رسانی می کنید که با یک شریک در حال زندگی هستید.

چند همسری در هلند غیر قانونی بوده، زوجین در هیچ جای دیگر دنیا نباید تعهدی داشته باشند. ازدواج در هر صورت باید در شهرداری ثبت گردد. اما به طور کلی مراسم های ازدواج در هلند، در کلیسا، شهرداری و یا مکان های عمومی، صورت میگیرند. جهت ثبت ازدواج در کشور هلند ارائه حداقل 2 شاهد بالغ که ازدواج را مشاهده و گواهی را امضا کنند، نیاز است.

قوانین ازدواج در هلند

جهت ازدواج در هلند، نیاز به یک پارتنر هلندی و یا مقیم هلند هست. زوجین باید 18 سال به بالا بوده، قبلا ازدواج نکرده باشند. حائز اهمیت است که بدانید، این مسیر به طور خودکار منجر به اخذ تابعیت نمی گردد، اما با اقدام به مراحل و درخواست از طریق قانونی احتمال اخذ آن زیاد است.

زوجین متاهل و با ازدواج ثبت رسمی شده، به طور خودکار وارث یکدیگر محسوب میشوند. مگر در حالتی در وصیت نامه هلندی خلاف آن مشخص شده باشد. در صورت فوت یکی از زوجین نیز با توجه به  تامین کننده بازنشستگی، امکان مطالبه و تعلق مستمری به بازمانده وجود دارد.

شرایط ازدواج آنلاین در هلند

از شرایط خوب ایجاد شده از جولای 2016، اطلاع رسانی ازدواج به صورت آنلاین ، به مقامات شهرداری است. با توجه به اینکه کارهای اداری ازدواج در هلند 14 روز طول میکشد، بسیار بهتر است که ازدواج خود را حداقل 3-1 ماه قبل اطلاع رسانی های لازم را به انجام رسانید. مخصوصا اگر یکی یا هر دوی زوجین هلندی نباشند. این اطلاع رسانی تا 12 ماه اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت، در صورت عدم اقدام باید دوباره اعلام نمایید. 

در زمان انجام پروسه های ثبت ازدواج، شما میتوانید محل و تاریخ عروسی خود را انتخاب نمایید. مامورین مهاجرت (IND) مسئول بررسی وضعیت اقامت و پلیس خارجی مسئول تحقیق و بررسی واقعی بودن ازدواج شما می باشند. این بررسی ها برای زوجینی است که قصد ازدواج در هلند را دارند.

مراحل دریافت اقامت هلند از طریق ازدواج

تا اینجا دانستیم که اولین اقدام برای ازدواج در هلند، تعیین وقت قبلی در اداره ثبت شهرداری شهری است، که در آن قصد ازدواج دارید. پس از آن آماده کردن مدارک و ترجمه آنها به طور رسمی به زبان هلندی و با انگلیسی است. افرادی که در کشوری دیگر زندگی کرده اند، شاید علاوه بر مدارکی که معمولا درخواست میشود، ملزم به ارائه مدارکی مبنی بر عدم ثبت ازدواج در آن کشور نیز باشند. مراسم و شرایط ازدواج شما با توجه به نوع ازدواج شما تعیین میشود. به طور کلی در هلند 3 نوع ازدواج وجود دارد:

  • ازدواج رسمی: این نوع ازدواج، همان ازدواج معمول و رایج است که توسط شهرداری ثبت میگردد.
  • پارتر ثبت شده: در این نوع ازدواج، زوجین که با یکدیگر زندگی می کنند و ارتباط دارند. آنها رابطه رسمی خود را اعلام و ثبت می کنند.
  • ازدواج کامن لا: در این نوع ازدواج دو شخص با یکدیگر ازدواج می کنند و با یکدیگر در ارتباط اند، ولی هیچ تعهد مالی و یا اشتراک اموال با یکدیگر ندارند.

مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در هلند

یکی از مهم ترین مراحل در امر مهاجرت و اخذ اقامت، به طور حتم ارائه مدارک مورد نیاز میباشد. چرا که نقص و یا هرگونه موردی در این بخش، میتواند تمام مراحل طی شده و پرونده را به راحتی مختومه کند. قبل از اقدام برای دریافت اقامت و ارائه مدارک باید ازدواج رسمی و ثبت شده باشد. ازدواج میتواند در کشوری دیگر صورت گیرد اما اقدامات برای اقامت در هلند، در بعد از ازدواج صورت پذیرد. که البته اگر ازدواج نیز در هلند باشد، روند سریعتر رخ خواهد داد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت و مهاجرت به هلند از طریق ازدواج، موارد زیر می باشد:

  • اثبات مجرد بودن افراد
  • مدارک اثبا طلاق در گذشته(در صورت مطلقه بودن)
  • ارائه مدارک اثبات تمکن مالی(شخص هلندی باید متعهد به پشتیبانی مالی همسر خود حداقل به مدت 12 ماه در هلند باشد. این کار با ارائه فیش حقوقی و مدارک دیگر مبنی بر داشتن درآمد کافی ممکن می‌شود.)
  • ارائه مدارکی دال بر زمان آشنایی زوجین(اثبات در ارتباط بودن آنها قبل از ازدواج)
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده داشتن دوران نامزدی باشد
  • (اثبات وجود محلی برای اسکان و اقامت)ارائه مدارک و آدرس از مکان زندگی زوجین با یکدیگر پس از ازدواج(خرید یا اجاره)
  • همسر آینده شخص هلندی قبل از درخواست باید حداقل 1 سال در هلند حضور داشته باشد (این کار از طریق ویزای MVV امکان پذیر است.).
  • ارائه فیش و رسید پرداخت هزینه‌ های لازم
  • مدارک هویتی و شناسایی معتبر
  • کپی کارت اقامت و یا پاسپورت همسر در هلند
  • کپی مدارک ازدواج
  • چند قطعه عکس

در این میان بهتر است بدانید که زمان بررسی تا دریافت ویزا برای اخذ ویزای ازدواج در هلند 6 ماه تا1سال زمان میبرد. پس از آن زوج غیر هلندی پس از 3 سال اقامت دائم؛ و پس از گذشت 5 سال از ازدواج رسمی خود می ‌تواند پاسپورت و تابعیت هلند را اخذ نمایند.

هزینه های ازدواج در هلند 

به طور معمول مراسم ازدواج در هلند، به طور رایگان انجام میگیرد. البته مسلما افراد برای ازدواج دارای شرایط، علایق و سلایق مختلف هستند. و با توجه به این مسائل، هزینه های ازدواج تعیین می گردد. در برخی از شهرهای هلند، این مراسم رایگان و صرفا محدود به روزها و ساعات خاصی در هفته اختصاص دارد. مثلا آمستردام، در روزهای 3 شنبه، تمام دفاتر ثبت ازدواج، این کار را رایگان انجام میدهند. و شما میتوانید حداکثر 20 نفر را به مهمانی خود دعوت کنید. پس یعنی اگر قصد انجام مراسمتان در زمانهای دیگر را داشته باشید، باید هزینه های آن را نیز متقبل شوید. اما . به طور کلی، برگزاری مراسم ازدواج در هلند در حدود 1500 یورو هزینه خواهد داشت.

ویزای پیوست و یا الحاق به همسر در هلند

اهمیت ازدواج در هلند بسیار بالا میباشد. بنابراین افرادی که همسر آنها در هلند می باشد، می توانند به همسر خود ملحق شوند. جالب اینجاست که، حتی اگر افراد با ویزای موقت دانشجویی و یا کار نیز وارد هلند شده باشد، میتواند درخواست الحاق همسر به  هلند را داشته باشد.  

برای این کار نیاز به رعایت یک سری شرایط است. مثلا اینکه این رابطه و واقعی و ثبت شده است. موضوع دیگر ارائه تمکن مالی کافی  شخصی که در هلند است، برای اثبات پشتیبانی از هزینه های همسر در هلند، شخص باید ثابت کند که میتواند همسر خود را از نظر مالی در مدت حضورش، تامین نماید. ویزای پیوست به همسر در کشور هلند و مدت اعتبار آن به شرایط اقامتی همسر در کشور هلند بستگی دارد و نسبت به آن صادر می شود.

همسریابی و ازدواج صوری در هلند

بسیاری از افراد هستند که فقط و صرفا جهت اخذ اقامت هلند، تمایل به ازدواج صوری و فرمالیته را دارند. لازم به ذکر است که این موضوع امکان پذیر است، اما غیر قانونی و دارای پیامدهای بسیار ناگواری برای هردو نفر خواهد بود. در سالهای اخیر به همین دلایل ، مدارک واقعی بودن رابطه و ازدواج با دقت و سختگیری بسیاری مورد بررسی قرار میگیرد. در صورت اثبات شدن ازدواج صوری، هر دو طرف جریمه و بیشتر مواقع با مجازات و زندان همراه خواهند شد.بنابراین این روش به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

سخن آخر

مسیر مهاجرت از طریق ازدواج، از مسیرهای ساده و سریع و منطقی و در نهایت سازنده خواهد بود. خواهشمند است برای اقدام در این راستا، با شرایط قانونی و واقعی اقدام نمایید. و با سعی کردن در دور زدن دولت و قانون هلند، این شرایط خوب و سازنده را به خطر و سوء رفتار برای خود و دیگران تبدیل ننمایید. این روش از مهاجرت  فقط و فقط با ارائه مدارک و شرایط لازم به راحتی امکان پذیر بوده و به راحتی و با گذشت زمان میتواند به اخذ اقامت دائم و تابعیت هلند منجر گردد. پس از این فرصت به خوبی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا