مهاجرتویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی ایتالیا 2022 بدون دعوتنامه [قیمت، شرایط، مدارک و مراحل ویزا توریستی ایتالیا]

ویزای توریستی یکی دیگر از روشهای مهاجرت به ایتالیا میباشد. کشور ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا میباشد و دارای آب و هوای مدیترانه ای است. ایتالیا دارای مناظر و طبیعت زیبایی و جاذبه گردشگری فراوانی میباشد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت میکنند. 

ایتالیا جزو کشورهای محبوب و پر طرفدار در بین گردشگران است. اخذ ویزای توریستی ایتالیا دارای شرایط و قوانین خاصی میباشد و شما باید از این شرایط برخوردار باشید تا بتوانید موفق به اخذ ویزا شوید. افراد به قصد تفریح و گردشگری، دیدار با اقوام و آشنایان، ویزای توریستی ایتالیا را اخذ میکنند.

مدت اعتبار ویزای توریستی ایتالیا 90 روزه میباشد. شما با اخذ این ویزا موفق به اخذ اقامت دائم نمی شوید. لازم به ذکر است بدانید شما با اخذ ویزای توریستی نمیتوانید در کشور ایتالیا مشغول به کار و تحصیل شوید.

جهت اخذ ویزای توریستی باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا باید این کشور را ترک کنید. در ادامه میخواهیم به بررسی ویزای توریستی، شرایط اخذ ویزا، شرایط تمدید ویزا، علت ریجکتی ویزا، هزینه اخذ ویزا، مراحل اخذ ویزا و … بپردازیم. پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

شما برای اخذ ویزای توریستی باید از یک سری شرایط برخوردار باشید. مدت اعتبار ویزای توریستی ایتالیا 90 روزه میباشد. بعد از به پایان رسیدن مدت اعتبار ویزای توریستی باید کشور ایتالیا را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. از سوی دیگر جهت اخذ ویزا باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید.

شما باید هدفتان از سفر را به سفارت ایتالیا بیان کنید و قصدتان را از سفر به این کشور ثابت کنید. لازم به ذکر است ممکن است بنا به دلایلی درخواست ویزای توریستی شما رد یا ریجکت شود.

شما میتوانید برای مسائلی مانند گردشگری، شرکت در همایش ها، درمان، تجارت از طریق ویزای توریستی و … به این کشور مهاجرت کنید. با اخذ ویزای توریستی موفق به اخذ اقامت دائم ایتالیا نمی شوید. از سوی دیگر بهتر است بدانید با اخذ این ویزا نمیتوانید مشغول به کار و تحصیل شوید.

هزینه اخذ ویزا

هزینه یکی از مسائل مهم برای گردشگران میباشد. افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند هزینه های لازم زندگی را بپردازند.

شما علاوه بر هزینه زندگی باید هزینه اخذ ویزا، هزینه مصاحبه را بپردازید. بهتر است بدانید هزینه های پرداختی با توجه به شهری که به آن مهاجرت کردید متفاوت میباشد. شما باید هزینه های دیگری مانند هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت، هزینه وعده غذایی و … هم بپردازید.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا  باید یک سری مدارک مورد نیاز بابت اخذ ویزا جمع آوری کنید. باید این مدارک ترجمه کنید. سپس به اداره مهاجرت ایتالیا تحویل دهید. شما باید با ارائه مدارکی به دولت ایتالیا ثابت کنید که بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا به کشور خود باز میگردید. مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک بیمه
  • مدارک شغلی
  • گواهی تمکن مالی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • دو قطعه عکس
  • وضعیت تاهل و ارائه سند ازدواج
  • دعوتنامه (در صورت داشتن)
  • گردش 3 ماه اخیر حساب بانکی
  • گواهی اشتغال به تحصیل( برای دانش آموزان و دانشجویان)
  • گواهی اشتغال به کار(در صورت شاغل بودن)
  • نامه هدف از سفر
  • ارائه مدارکی جهت اثبات بازگشت به کشور خود
  • گواهی پزشکی و بیمه
  • رزرو بلیط رفت و برگشت

مراحل دریافت ویزا

شما باید مراحل مختلف اخذ ویزا را به درستی طی کنید تا موفق به اخذ ویزای توریستی شوید. ابتدا باید به سایت سفارت ایتالیا مراجعه کنید و درخواست اخذ ویزا خود را اعلام کنید و فرم درخواست اخذ ویزا را تکمیل کنید. باید از طریق سایت، زمانی را جهت مراجعه حضوری و مصاحبه وقت رزرو کنید. شما باید هزینه اخذ ویزا را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

سپس باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید و به سفارت ایتالیا تحویل دهید. سفارت کشور ایتالیا مدارک شما را بررسی میکند و در صورت تایید برای شما ویزای توریستی صادر میکنند.

بررسی مدارک و اخذ ویزای توریستی شما ممکن است به مدت 30 الی 60 روز طول کشد. در حالت کلی مراحل اخذ ویزا عبارتند از: دریافت وقت از سفارت ایتالیا، جمع آوری مدارک و ترجمه آنها، مراجعه حضوری به سفارت جهت ارائه مدارک و مصاحبه با آفیسر.

مدت زمان لازم جهت اخذ ویزا

ویزای توریستی ایتالیا یا همان ویزای شینگن یک نوع ویزای کوتاه مدت از نوع C میباشد. سفارت ایتالیا باید مدارک و دلیل درخواست ویزای شما را بررسی کند که این پروسه ممکن است به مدت 15 روز زمان ببرد. در صورتی که دارای شرایط خاص و پرونده شما جزو پرونده های خاص باشد ممکن است بررسی مدارکتان به مدت 30 الی 60 روز زمان ببرد. بهتر است 3 ماه قبل از سفر درخواست ویزای خود را ثبت کنید.

مدت اعتبار ویزا و شرایط تمدید ویزا

ویزای توریستی ایتالیا به نام ویزای شینگن هم صادر می شود. مدت اعتبار ویزای توریستی ایتالیا 90 روزه میباشد. شما در طول 6 ماه از سال میتوانید از این 90 روز استفاده کنید. هنگامی که مدت اعتبار ویزای شما به پایان رسید باید ایتالیا را ترک کنید.

اکثر افرادی که به ایتالیا مهاجرت میکنند به دنبال این هستند که آیا می شود ویزای توریستی را تمدید کرد یا خیر؟ در اصل طبق قوانین حقوقی کشور امکان تمدید ویزا وجود ندارد. لازم به ذکر است بدانید در صورت شرایط خاص و منطقی که مورد تایید دولت ایتالیا واقع گردد.

برای مثال اگر به بیماری خاصی مبتلا شوید و تحت درمان باشید یا به دلیل کسب و کار میتوانید این ویزا را تمدید کنید. در صورت تمدید ویزای توریستی، ویزای شما به ویزای بلند مدت D تبدیل می شود.

علت رد شدن ویزا (علت ریجکتی ویزا)

گاهی اوقات ممکن است پس از بررسی مدارک و شرایطتان آفیسر ایتالیا با اخذ ویزای توریستی شما مخالفت کند. در این صورت ویزای توریستی شما ریجکت یا رد میشود. در صورتی که مدارک و پرونده شما کامل و قوی باشد ویزای شما رد نمیشود. برای مثال داشتن دعوتنامه در پرونده یکی از دلایل مهم و محکم جهت اخذ ویزای توریستی می باشد.

در زیر یک سری عوامل مهم و موثر در رد شدن ویزای توریستی را بیان میکنیم:

  • ارائه مدارک ناقص (ارائه مدارک تقلبی)
  • داشتن سابقه کیفری
  • نداشتن تمکن مالی ( عدم اثبات تمکن مالی)
  • عدم توانایی جهت اثبات هدفتان از سفر( مشخص نبودن دلیل از سفر)
  • نداشتن بیمه مسافرت
  • معتبر نبودن پاسپورت
  • مشخص نبودن محل سکونت
  • مدارک شناسایی نامعتبر

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم کشور ایتالیا دارای منابع گردشگری و مناظر زیبایی میباشد. سالانه افراد زیادی جهت تفریح و گردشگری و دیدار با اقوام خود از طریق ویزای توریستی به این کشور مهاجرت میکنند. مدت اعتبار ویزای توریستی ایتالیا 90 روزه میباشد.

بعد از به پایان رسیدن مدت اعتبار ویزا باید ایتالیا را ترک کنید و به کشور خود بازگردید. از سوی دیگر جهت اخذ ویزای توریستی و سفر به ایتالیا باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. بهتر است بدانید با اخذ ویزای توریستی ایتالیا نمیتوانید مشغول به کار و تحصیل شوید. همینطور با اخذ این ویزا موفق به اخذ اقامت دائم ایتالیا نمی شوید.

ممکن است 30 الی 60 روز زمان ببرد تا مدارکتان توسط سفارت ایتالیا بررسی شود. درخواست ویزای توریستی ایتالیا ممکن است بنا به دلایل مختلفی مانند مدارک نامعتبر، داشتن سابقه کیفری و … رد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا