مهاجرت

معرفی بهترین محله ها برای خرید خانه در ازمیر و خرید ملک در ازمیر

در این مقاله بهترین مناطق و محله های شهر ازمیر برای خرید خانه در ازمیر و یا اجاره خانه و ملک مورد بررسی قرار گرفته است. خرید ملک در ترکیه از بهترین روشهای مهاجرت به این کشور است. چرا که از این طریق می توانید اقامت دائم و حتی شهروندی و پاسپورت ترکیه را نیز اخذ نمایید. 

چنانچه شهر ازمیر را مقصد زندگی و یا خرید ملک در ازمیر مدنظر دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمائید تا بهتر با این شهر ساحلی زیبا آشنا شوید.

بهتر است بدانید، اجاره خانه در ازمیر یا خرید ملک در ازمیر ، از روشهای مهاجرت به ترکیه و همینطور اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه است که دارای شرایط و قوانینی می باشد.

بهترین محله برای خرید خانه در ازمیر

از بهترین گزینه ها برای داشتن اقامت موقت ترکیه، اجاره ملک در شهر ازمیر است. کدام مناطق برای خرید خانه در ازمیر و یا اجاره خانه، مناسب تر و بهتر است؟ در ادامه شناسایی بهترین منطقه برای خرید ملک در ازمیر به انضمام قیمت خرید و اجاره مقصد ماست. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به ازمیر

منطقه گوزل باغچه  (Güzelbahçe)

منطقه گوزل باغچه در ازمیر، با داشتن خانه های زیبا و ویلایی و نوساز، همینطور مشرف بودن به دریا و سواحل زیبا، مخصوصا به تازگی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران و اتباع خارجی قرار گرفته است. البته اجاره ملک در این منطقه از دیگر بخشهای ازمیر، گرانتر است. محله گوزل باغچه یکی از امن ترین محله‌های شهر ازمیر است.

شروع قیمت ویلاهای این منطقه از 1.500.000 لیر به بالا می باشد.

نقشه محله گوزل باغچه

تصویر گوزل باغچه ازمیر ترکیه

تصویر محله گوزل باغجه

منطقه کارشیاکا (Karşıyaka)

از مناطق زیبا و لوکس ازمیر، کارشیاکا است، که بسیاری از نظرها را به خود جلب میکند. توجه مهاجران بسیاری این روزها به این منطقه میباشد. ملکهای این منطقه نیز در کنار دریا و سواحل زیبا و در کنار مجموعه‌های نوساز و بزرگ و مناسب برای زندگی قرار دارد. 

  • ماوی شهیر
  •  بوستانلی
  •  گیرنه بولواری
  • یالی محلی

بیشتر بخوانید: ویدیو قدم زدن در محله ماوی شهیر ازمیر

از محل های مناسب در این منطقه هستند، که میتوان در این منطقه ها به راحتی منزل مناسب با قیمتهای مناسب یافت. البته در این منطقه هرچه از سمت دریا دورتر شوید، میتوانید خانه هایی با قیمت ارزانتر پیدا کنید.

نقشه محله کارشیاکا

تصویر محله کارشیاکای ازمیر ترکیه

تصویر محله کارشیاکا

منطقه برنوا (Bornova)

محله برنوا از این جهت از مناطق خوب و مناسب در ازمیر است که دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی معتبری میباشد. اگر از محله های خوب این منطقه بخواهیم نام ببریم به:

  •  قاضی امیر
  •  مناطق چیلی
  •  نارلی دره (از مناطق لوکس ازمیر)

میتوان اشاره کرد که برای اجاره کردن خانه بسیار مناسب هستند. این محله به تازگی رونق های بسیاری یافته و از امکانات کافی و مناسبی برخوردار است.

نقشه محله برنوا

تصویر محله برنوا ازمیر ترکیه

تصویر محله برنوا

منطقه برگاما (Bergama)

اگر به دنبال خرید و یا اجاره  خانه با هزینه و قیمت پایین هستید، برگاما را که از منطقه‌های ارزان ازمیر است توصیه میکنیم. از دیگر مناطق ارزان ازمیر، منطقه ادمیش را میتوان نام برد که دارای تاریخچه بسیار با ارزشی هستند. 

به طور کلی در این مناطق حتی با 700 لیر نیز میتوان خانه اجاره کرد. برای خرید و فروش نیز در این منطقه میانگین 1370 لیر است.

نقشه محله برگاما

تصویر محله برگاما ازمیر ترکیه

تصویر محله برگاما

منطقه اورلا (urla)

اورلا جزو مناطق تاریخی ازمیر شناخته میشود. این منطقه سرشار از جاذبه های تاریخی و توریستی است. اورلا در فاصله 35 کیلومتری از ازمیر و در حواشی این شهر است. سفر حیصار، چشمه یا کارابورون در این منطقه قرار دارند که از مناطق معروف محسوب میشوند. 

بسته به نوع ملک قیمت ملک مسکونی در این ناحیه، برای خرید هر مترمربع 4100 لیر و قیمت خانه ها 1890000-280000 لیر است.

نقشه محله اورلا

تصویر محله اورلا ازمیر ترکیه

تصویر محله اورلا

منطقه سفری حیصار (Seferihisar)

خانه های ویلایی منطقه سفری حیصار بسیار زیبا و معروف می باشد. برای همین موضوع است که هزینه خرید ملک در این منطقه از باقی مناطق بیشتر باشد. سفری حیصار برای تفریح و اقامت بسیار مناسب است. ایرانی‌های زیادی برای خرید ویلا، این منطقه را انتخاب میکنند.

با توجه نوع ملک و موقعیت و امکانات ملک مورد نظر قیمت ها متفاوت می باشد. اما به طور میانگین  490000-165000 لیر و متراژ خانه ها از 130 متر است.

نقشه محله سفری حیصار

تصویر محله سفری حصار ازمیر ترکیه

تصویر محله سفری حیصار

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید ازمیر

قیمت خرید خانه در ازمیر

بصورت میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی برای خرید خانه در ازمیر به طور متوسط به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان هر متر مربع در مرکز شهر و مناطق خوب حدود 10000 لیر
  • آپارتمان هر متر مربع در حومه و مناطق ضعیف شهر حدود 4000 لیر
  • برای خرید خانه میتوانید از سایت معتبر sahibinden.com، که یکی از معتبرترین سایت املاک ترکیه میباشد، بهره ببرید.

قیمت اجاره خانه در محله های مختلف شهر ازمیر

با رشد 42 درصدی آپارتمان سازی در ازمیر ترکیه، محله های کارشیاکا ، برنوا ، آلسانجاک، کوناک ، از ساخت و ساز خوبی بهره مند گشته اند. اجاره بها ها در این مناطق به مسائل مختلفی بستگی دارد(سن بنا، با اشیا و یا مبله بودن و نبودن)، که مهمترین آن، فاصله خانه از دریاست.

قیمت اجاره در برخی از محله های ازمیر به شرح زیر است:

  • شروع قیمت، برای آپارتمان یک خوابه، میانگین 2500-1000 لیر ماهانه و  آپارتمان دو خوابه حدود 5000-2000 لیر است.
  • یک آپارتمان یک خوابه در منطقه برنوآ، دارای اجاره ماهیانه 1500-1200 لیر
  • یک آپارتمان یک خوابه، در آلسانجاک و کوناک، ماهانه 1300 لیر
  • منطقه بوجا و تربالی در ازمیر، کمترین اجاره بها را به دلیل کوچکی محله دارند که ماهانه شروع قیمت ها 1000-700 لیر است.
  • یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر دارای اجاره بهای 2630 لیر و همین شرایط و خارج از شهر 1750 لیر است. 
  • توجه کنید اجاره کمتر از 1 سال در ترکیه به صرفه نمیباشد. و عموما شبی 250 لیر به بالا حساب میشود. 

لازم به ذکر است که در بحث اجاره باید به چند نکته توجه داشته باشید، مبلغ رهن و یا دیپوزیت خانه، همان مبلغ اجاره به مدت 2 ماه و قابل بازگشت پس از اتمام قرارداد است. مبلغ کمیسیون، برابر با یک ماه اجاره خانه است. هنگام اجاره خانه باید آب ، برق و گاز خانه را به نام خود کرده و پس از اتمام قرارداد آن را باطل کند. 

نکات مهم اجاره کردن خانه در ازمیر

  • برای اجاره کردن خانه در ازمیر، خانه ها به دو حالت مبله و یا خالی و بدون وسایل هستند. هزینه خانه های مبله و با وسایل، به نسبت بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که چنانچه برای اجاره خانه مبله اقدام نمودید، حتما از تمام وسایل و اشیای داخل خانه، فیلم بگیرید تا هنگام اتمام قرارداد به مشکل برنخورید.
  • موضوع بعدی این است که در ترکیه رهن کامل وجود ندارد. و اجاره به صورت روزانه و یا ماهیانه مقدور است.
  • در ترکیه مبلغ ودیعه را میتوان پرداخت نکرد و طبق توافق 2 الی چند ماه از اجاره را به صورت پیش پرداخت نمود. پول پیش به اندازه‌ی یک یا دو مبلغ کرایه است.
  • نکته دیگر اینکه، برخلاف ایران، کرایه هر ماه اجاره خانه در ترکیه در اول ماه گرفته میشود نه آخر ماه.
  • از سیستم سرمایشی و گرمایش خانه ها سوال کنید و اطلاع داشته باشید. گرمایش های مرکزی معمولا هزینه های کمتری دارند.
  • گران بودن سوخت و ماشین شخصی در ترکیه انکار ناپذیر است، پس حتما از لوکیشن و محله و دسترسی های عمومی آن حسابی اطلاعات کسب کرده و بررسی کنید.
  • هنگام اجاره خانه به صورت مبله، علاوه بر چک کردن اقلام موجود و مستند سازی با فیلم و عکس گرفتن، حتما سلامت وسایل را نیز چک بفرمایید.

بیشتر بخوانید: خرید خانه در ترکیه – 14 نکته طلایی

معرفی شهر ازمیر

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ کشور ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است، که از شهرهای مهم و معروف ترکیه محسوب میشود. ازمیر به عنوان مرکز اصلی همایشات علمی بین المللی ترکیه و همینطور از نظر صنعتی و تجاری، از مهم ترین شهرهای ترکیه است. 

به طور کلی ازمیر دارای موارد زیر است:

  • زبان رسمی : ترکی استانبولی
  • جمعیت : 4.367.251
  • تاریخ زندگی: 6500 سال قبل از میلاد مسیح
  • پیش شماره : 232
  • شهردار فعلی 2021 : Tunç Soyer تونچ سویر

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر ازمیر ترکیه

موقعیت جغرافیا و نقشه ازمیر

ازمیر واقع در غرب کشور ترکیه و در ساحل دریای اژه واقع شده است. که دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی از دریای اژه است. مساحت شهر ازمیر در حدود 7340  کیلومتر مربع است

مناطق جغرافیایی ازمیر ترکیه به ترتیب حروف الفبا، همراه با نقشه محله های ازمیر :

آب و هوا

با قرار گیری ازمیر در سواحل دریای اژه، در میابیم که این منطقه دارای آب و هوای مدیترانه ای میباشد. ازمیر با داشتن 300 روز آفتابی در سال، جزو آفتابی ترین شهرهای دنیا قرار دارد. در کل در این منطقه هوا همیشه معتدل و نه چندان گرم و نه چندان سرد است. و از دی ماه تا اسفند، در این منطقه شاهد بارندگی نیز هستیم.

مردم و جمعیت

طبق آخرین سرشماری جمعیت ازمیر در سال 2017 برابر با 4.224.000 نفر بوده است. پس از شکست عثمانی در جنگ جهانی اول، بیشتر جمعیت این ناحیه را یونانی ها تشکیل می دانند.

فرهنگ مردم ازمیر به طور کلی به ایران نزدیک است و بسیار خونگرم و غریب نواز هستند. ازمیر دارای مردمی خونگرم و روشنفکر است، که  از اصول فرهنگی و آزادی های فردی و دینی بسیاری برخوردارند.

آب و هوای مدیترانه ای و معتدل، همینطور ارزان تر و کم دغدغه تر از دیگر شهرهای ترکیه بودن ازمیر، از اینجا شهری بسیار مناسب برای زندگی ساخته است.

موقعیت شغلی و اقتصادی

ازمیر در سالهای اخیر در مسکن سازی پیشرفت بسیاری داشته، این موضوع هم به خاطر وجود مشاغل مهم و دانشگاه های بسیار و روال افزایش جمعیت ترکیه و نیاز به مسکن بوده است.

سالانه سرمایه گذاران بسیاری، به خصوص از کشورمان ایران، برای سرمایه گذاری در ملک و مستغلات ترکیه اقدام می نمایند. دلایل زیر باعث سرازیر شدن سرمایه گذاران به این منطقه بوده است: 

  • امکانات خوب
  • وجود بهترین شرکتها و دانشگاه ها
  •  شرایط آب و هوایی خوب 
  • به صرفه بودن و سود ده بودن سرمایه گذاری در ترکیه به خصوص سرمایه گذاری در املاک ترکیه

اقتصاد بین المللی قوی و نزدیکی به سواحل مدیترانه، هوای پاک و … از عوامل افزایش رشد مسکن و شهرسازی در ازمیر بوده است. از سمتی قوی ترین شرکت های ساخت و ساز ترکیه مانند: فول کارت،آوجیلار، کاتال در این شهر، بسیار فعال هستند.

به طور کلی ازمیر از نظر کاری دارای موقعیتهای زیر میباشد:

  • حوزه گردشگری از مهمترین موقعیت ها برای کار در ازمیر است(تور لیدر و رزرواسیون هتل …)
  • آموزش زبان 
  •  فعالیت های هنری 
  • فعالیتهای  پزشکی(در ازمیر بسیار رونق دارد)
  • ثبت شرکت ترکیه به خصوص از طریق ایرانیان بسیار چشمگیر است
  • به دلیل آب و هوای مناسب این منطقه کشاورزی و مشتقات آن بسیار پر رونق است
تصویر محله های ازمیر
یکی از محله های ازمیر (آلاچاتی)

اماکن مهم و توریستی در ازمیر 

ازمیر از شهرهای بزرگ ترکیه است که بسیاری از کارخانه ها و شرکت‌های مختلف و معتبر در این شهر قرار دارد. همینطور،

آماده بودن شرایط برای زندگی مناسب و امکانات زندگی؛ باعث شده تا ایرانیان و اتباع خارجی، برای سرمایه گذاری و خرید ملک، به این کشور سرازیر گردند. همینطور این شهر با قدمت تاریخی بالای خود، دارای جاذبه ها و اماکن توریستی و تاریخی بسیار مهم نیز میباشد.

بیشتر بخوانید: اقامت توریستی ترکیه

فرودگاه در ازمیر

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس (ADNAN MENDERES) یا ADB از بزرگترین فرودگاههای ترکیه محسوب میشود. این فرودگاه به افتخار عدنان مندرس، یکی از نخست وزیران به نام ترکیه نام گذاری شده است. ان فرودگاه از نظر تردد در ترکیه رتبه 5 را به خود اختصاص داده است. و دارای 2 ترمینال مجزا میباشد. این فرودگاه در فاصله 20 کیلومتری از شهر ازمیر قرار دارد.

دانشگاه های ازمیر

دانشگاه های معتبر در این شهر بسیار  زیاد است. که به دانشگاه های صنعتی ازمیر، دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول می توان اشاره نمود. در ادامه نیز سایر دانشگاه های خصوصی و دولتی ازمیر را در لیست زیر مشاهده می نمایید:

دانشگاه های دولتی ازمیر:

  • دانشگاه دفاع ملی
  • دانشگاه اژه
  • باکر چای
  • دوکوز ایلول
  • دانشگاه دموکراسی ازمیر
  • mirmir Kâtip Çelebi
  • موسسه فناوری ازمیر
  • دانشگاه نیروی هوایی

دانشگاههای  خصوصی ازمیر:

  • دانشگاه حمل و نقل هوایی
  • İzmir Concept Vocational School
  • دانشگاه تیناز تپه 
  • دانشگاه اقتصاد 
  • دانشگاه یاشار
  • دانشگاه انجمن هواپیمایی

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های ترکیه 2022

جاذبه های توریستی ازمیر

علاوه بر موقعیت صنعتی و تجاری و بندری ممتاز، این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی نیز می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • غار اصحاب کهف
  • برج ساعت میدان کناک
  • کلیسای سنت پلی کارت
  • شهر تاریخی افس و‌ بنای یادبود آتاتورک در میدان جمهوریت
  • سواحل آرام و زیبا
  • بنای آسانسور
  • خانه ی حضرت مریم
  • موزه ها و مساجد و کلیساهای ارزشمند
  • مراکز خرید لوکس و اوتلت ها

بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی ازمیر + عکس جاذبه های گردشگری

تصویر محله کوناک ازمیر
برج ساعت میدان کوناک

مزایای شهر ازمیر برای زندگی 

  • رفاه و آسایش در کسب و کار
  • پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به استانبول و آنکارا
  • ازمیر بعد از استانبول و آنکارا، از نظر جمعیت و وسعت، در رتبه سوم قرار دارد
  •  به دلیل جایگاه شهری تجاری، بندری و صنعتی کم نظیری که دارد، برای کار و زندگی بسیار مناسب است. 
  • دارای سواحلی مشرف به دریای اژه دارد، و پر از جاذبه های توریستی و گردشگری است.
  • ارزان بودن قیمت خانه 
  • نزدیکی به دریا و مناظر خاص 
  •  نو ساخت بودن و مدرن بودن خانه ها
  • ازدحام جمعیت کم نسبت به مساحت شهر
  •  اخیرا آپارتمان سازی در شهر ازمیر ترکیه، رشد 42 درصدی داشته است.
  • امکان برخورداری از امکانات متناسب با درآمد
  • انجام سفرهای درون شهری با کشتی و سیستم مترو پیشرفته

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید آنکارا

معایب

  • برقراری ارتباط فقط به زبان استانبولی(مردم ترکیه با ارقی که به زبان خود دارند، تقریبا همه را مجبور به ترکی صحبت کردن میکنند)
  • کمبود کار برای ایرانیان(ترکها بیشتر ترجیح به استخدام هموطنان خود دارند)
  • گران بودن سوخت در ترکیه (برای همین اکثر مردم استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به خودروی شخصی ترجیح میدهند. چرا که با کمترین هزینه، امکان جا به جایی در نقاط مختلف ازمیر وجود دارد.)
  • بالا بودن نرخ مالیات

مقایسه شهر ازمیر با دیگر شهرهای ترکیه برای زندگی

به طور کلی، شرایط زندگی در ازمیر و در بین شهرهای ترکیه به نسبت امکاناتی که دارد ارزان تر از بقیه شهرها است. به طور کلی شهر ازمیر در مقایسه با دیگر شهرها به صورت زیر میباشد:

  •  از لحاظ امکانات و آب و هوا و حتی هزینه های زندگی از شهرهای معروف استانبول و آنکارا نیز مناسب تر و بهتر است. 
  • شهر دنیزلی نیز که قطب صنعتی ترکیه نیز محسوب میشود، و ساکنان ایرانی بسیاری نیز دارد، اجاره خانه بسیار ارزان تر از استانبول و ازمیر است. 
  • شهرهای آنتالیا و آلانیا نیز توسط ایرانیان زیادی، ساخت و سازهای بسیاری داشته اند. همینطور آنتالیا و آلانیا از نظر قیمت خانه مشابه ازمیر است.
  •  در شهر های کوشی آداسی ومارماریس نیز، کمی قیمت ها از آنتالیا و ازمیر پایین تر است.
  • هزینه ی زندگی در ازمیر ترکیه 21% از تهران و 19% از شهر استانبول کمتر است.
  • ازمیر از شهرهای استانبول و آنکارا، کم هزینه تر، کم دغدغه تر و آرام تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید استانبول

هزینه زندگی 

با توجه به هزینه های زندگی در ازمیر، این مبلغ 21% کمتر از هزینه های زندگی در شهر تهران است. همینطور هزینه اجاره بها 71% کمتر از شهر تهران می باشد. میانگین حقوق و تامین مالی کارمندان در ازمیر بدین ترتیب است که حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 2،265 TL میباشد.

همینطور به طور کلی، هزینه های زندگی در ازمیر به صورت زیر خواهد بود:

  • هزینه های زندگی برای هر نفر در شهر ازمیر بدون در نظر گرفتن اجاره خانه 2777 لیر
  • هزینه های زندگی برای یک خانوار 4 نفره حدود 9679 لیر 
  • یک خانواده دو نفره به طور متوسط برای تامین مایحتاج ماهانه اعم از خوراک،آب، برق، تلفن، اینترنت،حمل و نقل حدود 3000 -2500 لیر(بدون در نظر گرفتن اجاره خانه و ..)
  • از نظر هزینه ای، زندگی در ازمیر از شهر استانبول کمتر و تقریبا هم طراز با شهر آنکارا پایتخت ترکیه است.

 با اینکه اجاره خانه در ازمیر قیمت ثابتی ندارد و هر یک از محله های ازمیر متفاوت است و بستگی به میزان فاصله با مرکز شهر و دریا دارد. 

به طور کلی متوسط هزینه اجاره بها در ازمیر به شرح زیر خواهد بود:

  •  آپارتمان (یک خوابه) حدود 1600 لیر 
  • در مرکز شهر و ماهانه حدود 1030 لیر 
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر، 800 لیر 

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در ترکیه 2022

 برای اطلاع از حدود هزینه های زندگی در شهر ازمیر نیز از پایگاه معتبر numbeo.com میتوانید بهره مند گردید. این سایت با توجه به شرایط و سبک زندگی شما، تمام هزینه های زندگی را در شهر و کشور مورد نظرتان برآورد مینماید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در مقاله بالا، خرید خانه و ملک در ازمیر، هزینه های اجاره خرید خانه در ازمیر ترکیه، به انضمام بهترین محله های این شهر برای زندگی، خرید ملک در ازمیر مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی شهر ازمیر برای زندگی، به دلایل آرام و کم دغدغه تر بودن و ارزانتر بودن هزینه ها از هر نظر، ازشهرهای استانبول و آنکارا بهتر است.

هزینه های اجاره خرید خانه در ازمیر ترکیه، به انضمام بهترین محله های این شهر برای زندگی، خرید ملک در ازمیر مورد بررسی قرار گرفته است. به طور کلی شهر ازمیر برای زندگی، به دلایل آرام و کم دغدغه تر بودن و ارزانتر بودن هزینه ها از هر نظر، از شهرهای استانبول و آنکارا بهتر است.

ازمیر از نظر امکانات رفاهی تفریحی و همینطور از نظر امکانات تحصیلی از موقعیت بسیار مناسبی دارد به حدی که بهترین دانشگاه های فنی کشور ترکیه در این شهر قرار دارند.

این شهر با امکانات متناسب با هزینه ها و خانه های نوساز با قیمت مناسب تر و مناظر بکر و آب و هوای بسیار خوب خود، توانسته سرمایه گذاران و افراد زیادی را به خود جذب نماید. امید است این مقاله برای راهنمایی و یاری رسانی به شما عزیزان مثمر ثمر بوده باشد.

16 دیدگاه

  1. سلام پدر من یکی از سرمایه گذارای بزرگ تهران هست و حالا تصمیم گرفتیم برای زندگی از ایران سفر کنیم ولی پدرم به خاطر موقعیت شغلیش باید رفت و امد کنه به خاطر همین کشور ترکیه رو برای زندگی انتخاب کردیم. شرایط و فرهنگ مردم شهر ازمیر ترکیه چجوریه؟؟ شرایط زندگی در ازمیر برای ایرانیان چجوریه؟؟ ممنون میشم جوابمو بدید

    1. سلام دوست عزیز
      شهر ازمیر ترکیه یکی از بهترین شهرهای این کشور بوده و اکثر سرمایه گذاران در این شهر سکونت دارند. به طور کلی فرهنگ مردم ترکیه به فرهنگ ایرانیان بسیار نزدیک است و در حال حاضر ایرانیان زیادی در این شهر اقامت دارند. شهر ازمیر برای زندگی بسیار مناسب بوده و اگر به دنبال آرامش هستید حتما این شهر به شما پیشنهاد میکنم.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام
    پدرم میخواد در ترکیه شعبه دوم شرکتش رو تاسیس کنه به خاطر همین من و مادرم باید همراه پدرم به ترکیه بریم. به نظر شما ازمیر شهر خوبی برای زندگی و بیزینس است؟؟ اجاره ملک در ازمیر چقدر است؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، شهر ازمیر یکی از بهترین شهرهای ترکیه محسوب می شود و اکثر سرمایه گذاران ترکیه در این شهر سکونت دارند و برای استارت بیزینس گزینه مناسبی می باشد. هزینه اجاره ملک در ترکیه به عوامل مختلفی اعم از متراژ ملک، امکانات، نوع محله، ملک نوساز یا دوست دوم بستگی دارد اما هزینه اجاره ملک 1 خوابه در مرکز شهر متری تقریبا 3,606.88 لیر و اجاره ملک 1 خوابه در خارج از شهر متری 2,400.52 لیر می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام وقتتون بخير
    براي درمان مامانم ميخوايم بيايم تركيه
    من خودم شهر ازمير رو خيلي دوست دارم و من دوس دارم تركيه بمونم
    ازمير چون تعريفش رو شنيدم ميخواستم ببينم شرايطش زندگي در ازمير تركيه چجوريه ميتونم بدونه خانواده هم اونجا زندگي كنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما با اخذ ویزای توریستی میتوانید به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشید اما بعد از اتمام اعتبار باید به کشور خود بازگردید. در صورتیکه قصد اقامت دائم در این کشور را دارید باید از طریق یکی از روشهای مهاجرتی به این کشور مهاجرت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی کلمه مهاجرت به ترکیه کلیک نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      شما از طریق روشهای مهاجرتی ترکیه اعم از خرید یا اجاره ملک، تحصیل، سرمایه گذاری، کار و … میتوانید به این کشور مهاجرت کنید و اقامت ازمیر ترکیه را دریافت نمایید. بفرمایید از طریق کدام یک از روشهای مهاجرتی قصد مهاجرت به این کشور را دارید تا بنده اطلاعات کافی در اختارتان قرار دهم.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام وقتتون بخیر محله کارشیاکا جزو بهترین منطقه ازمیر برای خرید خانه هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله محله کارشیاکا جزو بهترین مناطق ازمیر می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام وقت بخیر
    من قصد خرید خانه در ازمیر رو دارم و میخام بدونم شما خودتون برای خرید ملک در ازمیر کدام محله رو بیشتر پیشنهاد میدید؟ چون من تا حالا اونجا زندگی نکردم و زیاد آشنایی ندارم

    1. سلام دوست عزیز
      در این مقاله بهترین محله ها برای خرید خانه در ازمیر و یا خرید ملک در ازمیر را معرفی کرده ایم. مناطقی مثل گوزل باغچه، کارشیاکا، برنوا، برگاما، اورلا و … از مناطق و محله های خوب ازمیر برای خرید ملک و خانه می باشد.

  6. سلام دوستان کسی اینجا برای خرید هتل در ازمیر اقدام کرده و میخام بدونم سرمایه گذاری خوبی هست و نتیجه میده یا نه ؟ چون من همین تصمیم و دارم اما کامل مطمئن نیستم .

    1. سلام دوست عزیز
      خرید هتل در ازمیر یکی از راه های سرمایه گذاری بوده و جدیدا مورد توجه بسیاری از سرمایه داران ایرانی قرار گرفته است. بهتر است از ابتدا در مورد مراحل تاسیس هتل در ازمیر و کسب مجوزهای لازم به خوبی تحقیق و بررسی نمایید.

  7. سلام، ضمن تشکر از اطلاعات مفیدی که به اشتراک گذاشتید ، من می خواستم از خدمتتون بپرسم که آیا با خرید آپارتمانی با قیمت بیش از ۷۵هزار دلار در شهر ازمیر ، دختر پانزده ساله من میتونه در ترکیه اجازه تحصیل داشته باشه یا باید برای مدرسه رفتن فرزندان، جداگانه مجوز تحصیل بگیریم؟
    آیا میتونیم در مدارس دولتی رایگان ترکیه ثبت نامش کنیم یا خیر؟
    اگر ممکنه در خصوص شهریه دبیرستانهای خصوصی شهر ازمیر و همچنین دبیرستانهای بین المللی ازمیر هم بهمون اطلاعات بدین. تشکر فراوان از شما

    1. سلام دوست عزیز
      بله بعد از گرفتن کارت کیملیک ترکیه اجازه تحصیل در مدارس دولتی را خواهد داشت.
      هزینه تحصیل در دانشگاههای دولتی: سالانه بین 340 الی 1500 دلار
      هزینه تحصیل در دانشگاههای خصوصی: سالانه بین 10,000 الی 25,000 دلار
      تحصیل دوره دبیرستان در ترکیه تقریبا رایگان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا