مهاجرتویزای سرمایه گذاری

اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در مالزی از مسیرهایی است که تحت شرایطی خاص علاوه بر سوددهی منجر به اخذ اقامت این کشور نیز میشود. در واقع یکی از روشهای مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه گذاری در این کشور میسر است. اما قبل از اقدام برای سرمایه گذاری در این کشور، باید اطلاعاتی راجع به استانداردها و شاخص های اقتصادی، مانند نرخ ریسک مصادره اموال، نرخ مالیات، نرخ تورم و میزان فساد اقتصادی داشته باشید، تا سرمایه شما به اصطلاح سوخت نشود. در این مقاله موارد حائز اهمیت درباره چگونگی اخذ اقامت مالزی توسط سرمایه گذاری، خانه دوم، اخذ اقامت و . .. را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اخذ اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری

روش سرمایه گذاری در مالزی، جزو علاقه مندی های بسیاری از افراد است. اخذ اقامت و سرمایه گذاری در مالزی از مسیرهای متفاوتی قابل وقوع است.

از منظر اقتصاددانان، اقتصاد مالزی رشد بسیاری داشته و همچنان رو به سعود است. در این زمینه، اقتصاد دانان ، همچنان با جذب سرمایه در زمینه های مختلف و صادرات و …به دنبال افزایش رشد اقتصادی این کشور هستند. طبق آمار ، کشور مالزی توانسته بیشترین میزان جذب سرمایه گذاری خارجی ( FDI) را در آسیای جنوب شرقی داشته باشد. از سال 2010 تا به امسال 2021، بین 12-9 میلیارد دلار بوده است.

اکثر سرمایه گذاری های خارجی در مالزی از کشورهای چین، سوئیس، هلند،سنگاپور، و آلمان بوده است. این آمار و اطلاعات از اداره توسعه سرمایه گذاری مالزی به دست آمده است. دولت مالزی و مقامات آن به دنبال تبدیل کردن مالزی به دروازه ورودی آسیای جنوب شرقی است. 

به دلیل وجود تعداد بالای نیروی کار با مهارت و مسلط به زبان انگلیسی در مالزی، دولت مالزی تسلط و اختیارات زیادی بر روی پروژه های خارجی در این کشور دارد. و از این اختیارات در راستای به دست آوردن سود حداکثری از مشارکتهای خارجی و ایجاد توافق نامه هایی در زمینه انتقال فناوری و ایجاد سرمایه گذاری مشترک بهره میبرد.

چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مالزی

 بسیار مهم است که بدانید تمام راه های سرمایه گذاری در مالزی، منجر به اخذ اقامت نمیشود. بلکه در بعضی از روشها و تحت دارا بودن شرایطی مشخص، موفق به اخذ اقامت مالزی خواهید بود. مثلا اینکه شما با خرید املاک و مستغلات موفق به اخذ اقامت نخواهید شد. اما با اثبات تمکن مالی این امکان برای شما وجود خواهد داشت. 

همینطور سرمایه گذاری توسط خرید اوراق قرضه نیز منجر به اخذ اقامت این کشور نمیشود. اما ثبت شرکت در مالزی مجوز ورود و اقامت شما و خانواده تان به این کشور خواهد بود. 

پس اگر قصد شما از سرمایه گذاری اخذ اقامت این کشور است. پیشنهاد ما اینست که حتما در این زمینه با وکلای مجرب و معتبر مهاجرتی مشورت نمایید.

سرمایه گذاری در مالزی از طریق خرید ملک

کشور مالزی برای خرید ملک از طریق افراد خارجی، هیچ محدودیتی اعمال نکرده است. این کشور یکی از انعطاف پذیرترین کشورها ، در مسائل حقوقی خرید اموال است. سرمایه گذاری در مالزی از طریق خرید ملک، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور است.

البته افراد خارجی مجوز خرید زمین کشاورزی را ندارند. اما خرید 20% از ملکهای تجاری برای آنها امکان پذیر است. و محدودیت در راستای خرید املاک وجود ندارد.

قیمت بسته به ایالات مالزی متفاوت است. اما برای خرید املاک و مستغلات حداقل حدودا 1.000.000 رینگت لازم است. مثلا حداقل هزینه لازم برای خرید ملک در شهر سلنگار 2 میلیون RM میباشد. یا مثلا این مبلغ در شهر پنانگ حدود 3 میلیون RM میباشد. 

سرمایه گذاری در مالزی از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

خبر خوش اینکه موقعیت استراتژیک مالزی در آسیا، مزیت بسیار مهمی برای ثبت شرکت است. نام مالزی در سال 2016 توسط بانک جهانی، به دلیل سهولت در انجام و کسب و کار، در رتبه بندی جهانی آورده شد.

در مورد باز پرداخت سرمایه، سود و حق امتیاز هیچ محدودیتی در مالزی وجود ندارد. ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در مالزی جزو موارد نسبتا کم هزینه است. اغلب با توجه به نوع شرکتی که ثبت میکنید، با مسئولیت محدود است. سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مالزی حداقل 500.000RM است. که البته بسته به فعالیت و ماهیت شرکت این مبلغ متغیر است. شما با ثبت شرکت در مالزی، دارای ویزای 2 ساله به همراه خانواده خواهید بود.

از مزیتهای این روش، میزان موفقیت بالای کسب و کار به دلیل رشد اقتصادی مالزی و میزان کم مبالغ مالیاتی است. شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار معتبر برای اتباع مالزی و یا ثبت شرکت، اهداف بیزینسی خود را پیاده کنید. 

شرایط و الزامات سرمایه گذاری با ثبت شرکت

سرمایه گذاری در مالزی از طریق ثبت شرکت، می تواند منجر به اخذ اقامت شما گردد. به این شرط که شما بیزینس پلن طراحی شده و مناسب و قابل ارائه ای داشته باشید.

از جمله شرایطی که برای ثبت شرکت حائز اهمیت میباشد موارد زیر است:

  • دارا بودن سرمایه برای ثبت شرکت و انتقال مبلغ مورد نظر دولت برای حساب شرکت
  • داشتن بیزینس پلن و یا برنامه ریزی شغلی برای شرکت
  • ثبت شعبه جدید با ارائه طرح کاری
  • ثبت شعبه دوم شرکت کشور مبدا در کشور مالزی

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری از این طریق، همراه با اخذ اقامت 1 ساله برای متقاضی خواهد بود که هر ساله قابل تمدید از سمت دولت است.

 سرمایه گذاری در مالزی از طریق طرح خانه دوم (تمکن مالی)

سرمایه گذاری در مالزی از طریق تمکن مالی یا همان  طرح معروف خانه دوم من ، از محبوبترین و پرطرفدارترین مسیرهای سرمایه گذاری در این کشور است. (MM2H- Malaysia My Second Home). 

از سال 2002 که این سیستم (ویزای MMH2 ) در مالزی را اندازی شد.تاکنون بیش از 35000 مورد در این طرح اقدام نموده اند. با اینکه بسیاری از متقاضیان این طرح، چینی ها بوده اند. اما این مسیر برای شهروندان تمام کشورها فراهم است. همچنین این طرح مناسب بازنشستگان و متقاضیان اقامت در مالزی است.این طرح با هدف جذب سرمایه خارجی به مالزی توسط دولت برنامه ریزی شده است. و حداقل سرمایه لازم برای اقامت 10 ساله توسط این طرح 125000 دلار و درآمد ماهیانه 2500 دلار است. متقاضیان با این روش میتوانند اخذ اقامت همسر و فرزند زیر 21 سال خود را نیز اخذ نمایند. که البته متقاضیان در چنین حالتی اجازه کار در مالزی را ندارند.

نحوه درخواست خانه دوم در مالزی

درخواست خانه دوم من در مالزی شامل 2 دسته است:

  1. متقاضیان بالای 50 سال(این افراد باید ثابت کنند که 350.000RM در حساب بانکیشان دارند.)
  2. متقاضیان زیر 50 سال(باید نشان دهند که در حساب بانکی خود 500.000RM مالزی دارند.)

در گام بعدی، شما باید حساب بانکی در خود مالزی باز کرده و دسته اول 150.000 رینگیت و دسته دوم (زیر 50 سال) 300.000RM در حساب بگذارند.

گامهای بعدی به صورت خلاصه بدین ترتیب است:

  • اثبات عدم سو پیشینه و سابقه کیفری
  • داشتن بیمه نامه (بیمه ای که شما و افراد وابسته به شما را پوشش دهد)
  • تشخیص و تایید صلاحیت شما توسط اداره مهاجرت مالزی، وزارت گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی

مزایای طرح خانه دوم

اگر صلاحیت شما برای استفاده از این طرح اثبات شود، این مزایا شامل شما خواهد شد:

  • کسب ویزا و اقامت 10 ساله در مالزی
  • از طریق این روش به طور کلی مجاز به سرمایه گذاری در مالزی خواهید بود.
  • فرزندان شما به عنوان متقاضی حق استفاده از مدارس خصوصی را دارند
  • شما امکان و اجازه خرید ملک را دارا خواهید بود.

سرمایه گذاری در مالزی از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه گذاری در مالزی از طریق خرید اوراق قرضه، از دیگر مسیرهای سرمایه گذاری در مالزی است. در این روش گویی شما برای دوره ای مشخص و دریافت سودی مشخص، پول خود را سرمایه گذاری کرده اید.

که البته سود و زیان شما در این نوع سرمایه گذاری به عهده شخص شما میباشد. از طریق خرید اوراق قرضه، میتواند راهی امن و یا برعکس پر از ریسک و خطر باشد. چرا که شما با تعرفه های خاصی که در سهامهای مختلف ارائه شده، آشنا شده و با توجه به اطلاعات و اهداف خود مسیر را انتخاب مینمایید. طبق این تعرفه های ارائه شده توسط دولت مالزی، شما میتوانید اقامت مالزی را به دست آورید. که البته این موضوع بسته به میزان سهام شماست و تا 10 سال اخذ اقامت در این شرایط امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در مالزی

  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی متقاضی و همراهانش
  • ارائه مدارک شناسایی ترجمه شده(پاسپورت – شناسنامه خود و همراهان)
  • ترجمه و ارائه مدارک مالی و بانکی و گردش حسابها و نقدینگی ها در حسابهای بانکی( در روش سرمایه گذاری اثبات هرچه محکم تر امکن مالی، افزایش شانس بیشتر را به همراه دارد.)
  • (در صورت وجود) ترجمه و ارائه مدارک تحصیلی شخص و همراهان
  • ارائه طرح بیزینسی و برنامه ریزی بیزینس پلن سود ده و کارآمد

مزایا و معایب سرمایه گذاری در مالزی

مزایای سرمایه گذاری در مالزی به ترتیب زیر میباشد:

  • اخذ اقامت 10 ساله با خرید ملک در مالزی
  • دارا شدن اجازه کار و تحصیل در مالزی با هزینه های ارزان
  • اجازه تحصیل همراهان (فرزند و همسر) در مراکز عالی آموزشی با امکانات و سطح بالا
  • خرید ملک و سرمایه گذاری در مالزی نه تنها سود آور است بلکه میتواند منبع درآمد متقاضی گردد
  • میزان مالیات کم در مالزی بسیار به نفع است
  • سرمایه گذاری در مالزی به شما اجازه اقامت دائم و تابعیت نخواهد داد(فقط اقامت به مدت 10 سال)
  •  اقتصاد مالزی بیتالمللی و وابسته به صادرات و تنوع آن است
  • مالزی با تلاش در سیاستهای سرمایه گذاری واضح و گسترده قصد جذب سرمایه های خارجی را دارد
  • موقعیت استراتژیک مالزی در بازارهای اصلی آسیا موقعیت بسیار خوبی است
  • مالزی دارای اقتصاد باز و متشکل از دولت مرکزی و صنعتی است

معایب

همینطور معایب سرمایه گذاری در مالزی به صورت زیر میباشد:

  • از مسائل مهم سرمایه گذاری در مالزی، تغییرات سیاسی است. چرا که دولت بر مالکیت و دارایی شما کنترل خواهد داشت.
  • در واقع سرمایه گذاری خارجی، نوعی استعمار اقتصادی مدرن است  . و این اجازه را به کشور میزبان جهت سوءاستفاده از شرکتهای خارجی را خواهد داد.
  • سرمایه گذاری در مالزی در برخی از موارد نام برده شده، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمیشود. و این به معنی پرداخت هزینه بالا و نتیجه گیری نه چندان مناسب است.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

سخن پایانی مجله مهاجرت

اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری با روشهای مختلف امکان پذیر است. که در مقاله بالا مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به آمار بیشترین تقاضا و جست و جو در زمینه اخذ اقامت مالزی، با خرید ملک و یا از طریق خانه دوم بوده است. از طریق مسیر خانه دوم شرایط مالی و سنی شما هر دو حائز اهمیت است. و در این زمینه کسب اطلاعات هرچه جزیی تر بسیار کمک کننده خواهد بود. مقاله بالا را به دقت بخوانید و از مشورت با وکلای مجرب مهاجرتی غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا