مهاجرتویزای پناهندگی

پناهندگی در انگلستان، بررسی عوامل ریجکتی ویزا

ویزای پناهندگی یکی از روشهای مهاجرت به انگلستان میباشد. ویزای پناهندگی یکی از پرخطر ترین و دشوارترین روشهای مهاجرت است. این ویزا برای افرادی می باشد که در کشور خود از لحاظ نژاد، ملیت، مذهب،عقاید، جنسی و … مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می گیرند و سختی های زیادی را تحمل میکنند.

این افراد در کشور خود امنیت جانی ندارند که به همین دلیل کشور خود را ترک میکنند. پناهندگان بر این باورند که مهاجرت از طریق پناهندگی روش راحت و کم هزینه ای میباشد. اما این باور کاملا اشتباه و غلط بوده است.

بهتر است بدانید که در حین راه ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش بیاید. ما این روش مهاجرتی را اصلا به شما توصیه نمی کنیم زیرا روش پرخطر و غیر قانونی است.

بهتر است در مورد سایر روشهای مهاجرتی اطلاعات بیشتری کسب کنید و برای مثال از طریق ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج و … اقامت دائم انگلستان را اخذ کنید. این ویزا دارای انواع کیس های پناهندگی میباشد.

در ادامه می خواهیم به بررسی کامل ویزای پناهندگی، شرایط و قوانین ویزا، معرفی انواع کیس های پناهندگی، مراحل پناهندگی، معایب ویزا و … بپردازیم.

قوانین پناهندگی و شرایط اخذ ویزا

اکثر افراد بر این باورند که اخذ ویزای پناهندگی بسیار آسان است اما علاوه بر این که روشی سخت و پرخطر است باید از یکسری شرایط جهت اخذ اقامت این کشور برخوردار باشید. در این روش ممکن است اتفاقات ناگوار و خسارت های مالی و جانی فراوانی برای شما رقم بخورد.

این روش جزو روشهای غیرقانونی میباشد و یکسری افراد سوءاستفاده گر وجود دارند که شما را قاچاقی به این کشور میبرند. هنگامی که وارد این کشور شدید باید ابتدا درخواست پناهندگی دهید. تا زمانی که مدارکتان مورد بررسی قرار گیرد شما باید در کمپ های مخصوص پناهندگان زندگی کنید. سپس آفیسر زمانی را برای مصاحبه یا شما تعیین میکند.

شما باید مدارکتان را به دولت انگلستان ارائه دهید و دلیل پناهندگیتان را بیان کنید و به آنها ثابت کنید که شما در کشورتان مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گرفته اید. در صورتی که مدارک و دلایل پناهندگیتان به دولت انگلستان ثابت شود میتوانید اقامت انگلیس را اخذ کنید.

البته لازم به ذکر است اگر در گذشته در کشورهای دیگر درخواست پناهندگی داده باشید نمی توانید در انگلستان درخواست پناهندگی دهید. با اخذ اقامت میتوانید در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوید. 

مراحل اخذ ویزا

در صورتی که درخواست پناهندگی شما توسط دولت انگلیس تایید شد شما باید در کمپ های مخصوص پناهندگان زندگی کنید تا تمامی مدارکتان مورد بررسی قرار گیرد. شما ابتدا باید درخواست پناهندگی خود را به پلیس اداره مهاجرت انگلیس اعلام کنید. سپس باید فرم های لازم جهت پناهندگی و اقامت در انگلیس را پر کنید.

بعد از انجام این مراحل، مراحل عکسبرداری و انگشت نگاری از شما انجام می شود. سپس باید مصاحبه لازم را انجام دهید. آفیسر انگلیس باید درخواست و کیس پناهندگی شما را بررسی کند. در نتیجه آفیسرها تصمیم نهایی را میگیرند. البته لازم به ذکر است که درخواست شما ممکن است رد شود.

ممکن است پروسه بررسی مدارک شما به مدت 6 ماه زمان ببرد. اگر شما افرادی را به عنوان همراه به انگلستان می برید باید در همان ابتدا همراهان خود را به آفیسرهای انگلستان معرفی کنید.

معایب ویزای پناهندگی

اگر دلیل پناهندگی شما الکی باشد که شما موفق به اخذ اقامت انگلستان شوید در صورتی که آفیسرهای انگلیس متوجه دروغ شما شوند ممکن است شما را مجازات کنند و از کشور اخراجتان کنند. ممکن است شما گیر افراد سودجو و قاچاقچی بیفتید که در این صورت اقدام به مهاجرت غیرقانونی میکنید.

این روش خسارت های بسیاری را به همراه دارد و ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش آید. شما باید برای مدتی در کمپ های پناهندگان زندگی کنید. این کمپ ها مکان های آلوده و نامناسبی میباشد و به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی ممکن است به بیماری خاصی مبتلا شوید.

لازم به ذکر است که ممکن است درخواست شما توسط آفیسرهای انگلستان رد شود. از سوی دیگر در حین مسیر مهاجرت به انگلیس ممکن است توسط قاچاقچیان مورد حمله قرار بگیرید و جان و مال شما در خطر بیفتد. در صورتی که درخواست پناهندگیتان تایید شود شما به عنوان شهروند درجه اول محسوب نمی شوید.

عوامل رد شدن درخواست پناهندگی

همانطور که میدانید افراد زیادی به عنوان پناهنده به کشور انگلیس مهاجرت میکنند. درخواست پناهندگی در انگلیس ممکن است به خاطر دلایل مختلفی مانند مصاحبه سخت گیرانه رد شود. دلایلی مانند:

  • ندادن درخواست پاهندگی
  • کامل نبودن مدارک و اطلاعات شخصی
  • تناقض داشتن مدارک
  • دادن درخواست پناهندگی و عدم تایید درخواست در سایر کشور
  • داشتن سابقه کیفری و قانونی (جنایتکار و .. باشد)
  • دیر اقدام کردن درخواست پناهندگی
  • ثبت اطلاعات و هویت افراد به عنوان پناهنده در سایر کشورها، باعث می شود که درخواست پناهندگی شما رد شود. مشخص شود بلافاصله پس از ورود به کشور، درخواست پناهندگی نداده‌اید.

انواع کیس های پناهندگی

پناهندگان افرادی هستند که در کشور خود از لحاظ نژاد، ملیت، مذهب، عقاید و … مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. این افراد کشور خود را ترک میکنند و به کشور دیگری پناه می آورند. ویزای پناهندگی از انواع مختلفی تشکیل شده است.

هریک از کیس های زیر شرایط  و قوانین مربوط به خود را دارند. با مطالعه کیس های پناهندگی و بررسی آنها میتوانید با توجه به شرایطتان یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع مختلف کیس های ویزای پناهندگی می پردازیم.

پناهندگی سیاسی

افرادی که در کشور خود مشکلات سیاسی دارند و نمیتوانند عقیده و باورهای سیاستی خود را به راحتی بیان کنند به عنوان پناهنده سیاسی مهاجرت میکنند و درخواست پناهندگی می دهند. این افراد باید به دولت ثابت کنند که واقعا به دلیل مسائل سیاسی در کشور خودشان مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند.

پناهندگی  مذهبی

افرادی که به دلیل ایمان آوردن به دین خاصی و مسائل دینی کشور خود مورد خشونت و اذیت بسیاری قرار می گیرند. در این صورت به عنوان پناهنده مذهبی به کشور انگلیس پناه می آورند. این افراد باید اثبات کنند که به دلیل دین و مسائل مذهبی در کشور خود سختی بسیاری می کشند.

پناهندگی  اجتماعی

افرادی که ویزای پناهندگی اجتماعی را درخواست می دهند حتما دارای وضعیت اجتماعی بد و نابسامانی هستند. این افراد میخواهند از طریق پناهندگی اجتماعی وارد این کشور شوند.

پناهندگی نژادی

کسانی که در کشور خود به دلیل یک سری مشکلات نژادی، رنگ پوست و … مورد آزار و اذیت کشور خود قرار می گیرند. این افراد به این دلایل از طریق پناهندگی نژادی میتوانند به کشور انگلیس مهاجرت کنند.

پناهندگی جنسی

افرادی که در کشور خود، آزادی در مورد مسائل و تمایلات و گرایش های جنسی ندارند و بابت این موضوع مورد خشونت و اذیت بسیاری قرار می گیرند. این افراد می توانند از طریق پناهندگی جنسیتی به این کشور مهاجرت کنند.

پناهندگی جنگی

کسانی می توانند از طریق پناهندگی جنگی به کشور دیگری مهاجرت کنند که به دلیل جنگ و درگیری های کشورشان امنیت مالی و جانی ندارند و مورد تهدید قرار گرفته اند. در این صورت میتوانید به کشور انگلیس مهاجرت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیس، دلیل، بهانه پناهندگی

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم پناهندگی یک روش پرخطر و آسیب پذیر میباشد و پناهندگان بنا به دلایل مختلف نژادی، جنسیتی، جنگی، سیاسی و … مورد آزار و اذیت فراوان کشور خود قرار میگیرند و در نتیجه به این کشور پناه می آورند. لازم به ذکر است درخواست پناهندگی شما ممکن است بنا به دلایل مختلفی رد شود و شما موفق به اخذ اقامت در این کشور نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا