مهاجرتویزای ازدواج

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج 2021

متقاضیان محترم مهاجرت، بدانند که روش های مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج هم میسر است. پس میتوان این روش را نیز، یکی از راه های مهاجرت به فنلاند دانست.ازدواج در فنلاند مانند سایر کشورها مسیری برای اخذ اقامت دائم فنلاند محسوب میشود. متقاضی خارجی با ازدواج با یکی از تبعه فنلاند میتواند به تابعیت این کشور نیز دست پیدا کند.البته مدت زمان اخذ تابعیت از طریق ازدواج با تبعه فنلاند کمتر از ازدواج با شخص مقیم فنلاند خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از این روش مهاجرت ادامه مطلب را از دست ندهید.

شرایط اخذ اقامت فنلاند با ازدواج

متقاضی خارجی برای ازدواج با تبعه فنلاند، میتواند درخواست ویزا نماید.چرا که ویزایی با عنوان ویزای نامزدی و ازدواج در فنلاند وجود دارد.برای این کار الزامن شخص متقاضی باید دارای شرایط مورد نظر دولت فنلاند باشد. مثلا اینکه برای ورود به این کشور، منع قانونی نداشته باشد.درخواست صدور ویزا به همراه مدارک باید تحویل کنسولگری فنلاند شود.

همینطور شخص باید مجرد بوده و در صورت ازدواج در گذشته، باید آن ازدواج به پایان رسیده باشد.در واقع ارائه مدارک فوت و یا طلاق برای اثبات مجرد بودن الزامی است.

در ضمن اثبات حقیقی بودن ازدواج و وجود رابطه عاطفی واقعی طرفین از واجبات است.در ضمن اگر طرفین به هر دلیلی موفق به اخذ ویزای فنلاند نشدند. میتوانند با ازدواج در کشوری دیگر، بعد از ازدواج برای اخذ اقامت این کشور اقدام دوباره انجام دهند. لازم به ذکر است که در فنلاند برای ازدواج جنسیت اهمیت ندارد. و ازدواج همجنسگرایان نیز قابل قبول است.

در این میان اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی نیز الزامی است.و شخص فنلاندی موظف به احراز هویت قانونی و ارائه آدرس محل اقامت و مدارک هویتی میباشد.

با زندگی زوجین به مدت 2 سال متوالی در زیر یک سقف، اقامت دائم. و پس از گذشت 5 سال در این شرایط و گذراندن آزمون شهروندی که شامل تسلط بر زبان فنلاندی، آشنایی با تاریخ و فرهنگ فنلاندی و عدم سوء پیشینه. میتوان اخذ تابعیت نیز نمود.

فنلاند عضو اتحادیه اروپا و شینگن است. با داشتن اقامت این کشور، امکان سفر بدون ویزا به تمام کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است.

مراحل ثبت ازدواج در فنلاند

ازدواج در فنلاند به 2 حالت انجام میشود:

  1. ازدواج مدنی

ازدواج مدنی، در ادارات ثبت احوال و توسط مامور ثبت و یا در اداره دادگستری و توسط قاضی مربوطه انجام میشود. این ازدواج طی شرایطی رایگان و بنا به انتخاب زوجین میتواند با هزینه باشد.ثبت ازدواج، شرط مهمی برای اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج است.

  1. ازدواج مذهبی
  2. این ازدواج، در کلیسا و یا هر جامعه مذهبی دیگر بر حسب انتخاب زوجین، توسط مقام روحانی مربوطه انجام می شود.. کلیسا برای ادیان پروتستان و ارتدوکس متفاوت خواهد بود.

فرآیند قانونی ثبت ازدواج و اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج  بدین ترتیب است:

  • ازدواج در فنلاند توسط ادارات ثبت محلی(ازدواج های مدنی) یا اماکن مذهبی مانند کلیسا (ازدواج ‌های مذهبی) ثبت میگردد. با شرط اینکه اداره مهاجرت فنلاند مدارک ارسالی از شخص خارجی را بررسی و تایید کرده باشد.
  • اگر مراسم ازدواج طرفین در ساعات اداری و در اداره ثبت یا دادگاه صورت گیرد، رایگان خواهد بود.
  • البته  ازدواج می‌ تواند در مکان دیگر همراه با هزینه هم انجام شود.
  • چنانچه ازدواج خارج از فنلاند انجام شود، ‌باید گواهینامه قانونی و ترجمه ازدواج به اداره ثبت ارائه گردد.

(بعد از ازدواج زوجین و مهاجرت به فنلاند، می ‌توان جهت درخواست کارت اقامت موقت اقدام کنند).

  • بعد از گذشت چند سال و زندگی با یکدیگر، کارت اقامت فنلاند از طریق ازدواج به شخص خارجی تعلق می ‌گیرد.
  • در نهایت پس از 4 سال از اقامت دائم شخص با همسر فنلاندی، پاسپورت فنلاندی برای شخص خارجی صادر می ‌شود.
  • البته مدت زمان اخذ اقامت فنلاند به ازدواج به شخص تبعه و یا شخص مقیم بستگی دارد.(در صورت ازدواج با تبعه فنلاندی این مدت کمتر خواهد بود)

قوانین پس از ازدواج در فنلاند 2021 

با ازدواج با فردی فنلاندی، امکان اشتراک در نام خانوادگی وجود دارد.که بستگی به انتخاب زوجین میتوان نام خانوادگی هر دو به اشتراک گذاشته شود.حتی افراد میتوانند هر یک نام خانوادگی خود را داشته باشند. 

همینطور قوانین بسیاری برای سرپرستی فرزندان و هزینه های زندگی و دارایی ها و غیره وجود دارد. که به دلیل اطمینان از آگاهی زوجین برای اعطای تابعیت توسط آزمون بررسی خواهد شد.

طبق قوانین فنلاند، زوجین با یکدیگر برابر هستند. هریک جداگانه حقوق تصمیم گیری در فعالیت های فردی و اجتماعی خود دارند.هر یک از زوجین باید با توجه به درآمد خود، در هزینه های زندگی سهیم باشد. و در صورت شاغل نبودن یکی از آنها، دیگری هزینه های جاری و همسر خود را تامین کند.

در صورت رسمی بودن ازدواج، زوجین نسبت به دارایی ها حقوق مساوی دارند. و در صورت فوت و یا طلاق دارایی ها مساوی تقسیم خواهد شد. هیچ یک از زوجین به تنهایی حق فروش وسایل خانه و دارایی ها را ندارد.طبق قوانین  سال 2021 مانند قبل نمی توان همسر را از ارث محروم نمود. و همچنین جدایی زوجین قبل از دریافت اقامت، پروسه را منحل خواهد نمود.

مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در فنلاند

اعطای مدارک به کنسولگری و ادارات ثبت و ادارات مهاجرت در بحث اخذ اقامت بسیار مهم و سرنوشت ساز است. چرا که کوچکترین نقص و شبهه در ارائه مدارک میتواند این فرصت را منحل و یا به تعویقی طولانی دچار کند. در زیر مدارک مورد نیاز در 3 گروه مختلف نام برده شده :

  1. مدارک هویتی و شناسایی هر دو طرفین
  • شناسنامه 
  • کارت ملی
  • پاسپورت معتبر و زمان دار
  • سند ازدواج
  • عکس با استانداردهای لازم
  1. مدارک اداری و مالیاتی
  • برگه های شهرداری
  • برگه ‌های مالیاتی
  • و غیره (در صورت خواست ادارات مختلف)
  • مدارک بانکی
  1. مدارک اثبات کننده (بسیار مهم)
  • اثبات حقیقی بودن ازدواج با ارائه (عکس ها، پرینت تماس و ارتباط مستمر، هدایا، بلیط های مسافرت و ..)
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی
  • اثبات وجود محل سکونت و اقامت با آدرس و سند و …

شرایط ازدواج غیر رسمی در فنلاند

چنانچه ازدواج شما به طور غیر رسمی با شهروند فنلاندی صورت گرفته است، امکان اخذ اقامت بر اساس ارتباطات خانوادگی خواهید داشت. اما برای اخذ تابعیت از این طریق، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل 2 سال با همسرتان، کنار یکدیگر زندگی کرده باشید.

در این حالت نیاز است که مدارکی همچون شهادت همسایه ها و یا ارائه آدرس محل سکونت برای انجام تحقیقات ارائه نمایید.

  • در حالتی نیاز به 2 سال زندگی مشترک نیست که باهم صاحب فرزند شده باشید.
  • دارای دلیل موجه برای چرایی نیاز به اخذ این مجوز باشید.

سخن آخر  

ازدواج نیز روشی برای مهاجرت قانونی و نسبتا آسان به فنلاند است. مدت اخذ اقامت شما به عنوان فرد خارجی به مقیم بودن و یا تبعه بودن طرف مقابل در فنلاند بستگی دارد. در این راستا میتوانید با تهیه مدارک لازم با وکلای مجرب و معتبر مشورت نمایید. در ابتدای امر نیز میتوانید جهت اخذ ویزای نامزدی اقدام نموده و سپس برای ازدواج در این کشور حاضر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا