مهاجرتویزای پناهندگی

پناهندگی در مجارستان، معرفی کیس های پناهندگی و معایب آن

پناهندگی مجارستان یکی از پرخطرترین روشهای مهاجرت به مجارستان می باشد و ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما عزیزان در این مسیر رقم بخورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعاتی اعم از شرایط پناهندگی، مراحل درخواست پناهندگی، عوامل ریجکتی درخواستتان، معایب پناهندگی، معرفی کیس های پناهندگی و … میپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

پناهنده کیست؟

به افرادی که بنا به دلایل مختلفی مانند مذهب، نژاد، ملیت، جنسی و … در کشور خود مورد آزار و اذیت فراوانی قرار بگیرند، پناهنده گفته می شود. این افراد در ابتدا باید به دولت این کشور ثابت کنند که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و جانشان در معرض خطر بوده و به دلیل بهره مندی از امکانات و امنیت به این کشور مهاجرت میکنند.

شرایط پناهندگی در مجارستان

جهت اقامت در مجارستان از طریق پناهندگی باید از یکسری قوانین و شرایط برخوردار باشید. لازم به ذکر است هنگام ورود به این کشور باید درخواست پناهندگی در مجارستان و کیس پناهندگی را در مراجع قانونی این کشور اعلام کنید.

در هنگام مصاحبه، دقیق نام کشور خود را ذکر کنید زیرا دولت این کشور طبق قانون دوبلین با اثر انگشت میتوانند وضعیت شما را استعلام بگیرند و در صورت فهمیدن دروغ، شما ملزم به ترک این کشور هستید.

در صورت ورود از کشور سوم، دولت این کشور با کشور سوم مذاکره برگزار کرده تا دلیل ورود شما به این کشور مشخص گردد. اگر کشور سوم با پناهندگی شما مشکل نداشته باشد شما ملزم به بازگشت به کشور سوم هستید.

شرایط پرونده پناهندگان

در صورت برخورداری از شرایط و قوانین و تکمیل بودن مدارکتان میتوانید به عنوان پناهنده در این کشور اقامت داشته و کارت اقامت بشردوستانه را دریافت کنید.

4 موضوع در بررسی پرونده و نتیجه نهایی درخواست تان بسیار موثر می باشد. 4 مورد ذکر شده در زیر از سوی اداره مهاجرت مجارستان تعیین شده است:

  • وضعیت پناهندگی و موافقت با درخواست پناهندگی
  • حفاظت جانبی
  • حفاظت بشردوستانه
  • ریجکتی درخواست پناهندگی

در صورتیکه پرونده شما مورد تایید آفیسرها واقع گردد و با درخواست پناهندگی شما موافقت کنند؛ در این صورت سازمان ملل برای شما امکاناتی مانند مسکن، پوشاک، خوراک و … برایتان فراهم می کنند.

در کل جهان کمترین نرخ پذیرش پناهندگی را به کشور مجارستان اختصاص دارد. در چند سال گذشته، نرخ پذیرش پناهنده در مجارستان افزایش یافته است. طبق آخرین اطلاعات تعداد پناهندگان به 5898000 رسیده و نسبت به سال 2019، 2/57 درصد به تعداد پناهندگان افزایش یافت.

مراحل درخواست پناهندگی

در ادامه مراحل درخواست پناهندگی در مجارستان را برای شما عزیزان به صورت گام به گام بیان کردیم تا شما با آگاهی بیشتر، درخواست پناهندگی تان ریجکت نشود و شما موفق به اخذ اقامت شوید. مراحل درخواست پناهندگی به شرح زیر است:

  • هنگام ورود به این کشور باید درخواست پناهندگی تان را به اداره پلیس اعلام نمایید.
  • سپس باید فرم های مربوطه را تکمیل نمایید و نوع کیس پناهندگی را به اداره امور پناهندگان ثابت کنید.
  • حال باید برای مدتی (تقریبا 60 روز) در کمپ های پناهندگان اقامت داشته تا پرونده شما بررسی گردد.
  • در طول این مدت پروسه انگشت نگاری و عکسبرداری از شما انجام می شود.
  • در نهایت نتیجه درخواست شما (پذیرش یا ریجکتی درخواست) اعلام می گردد.

معایب پناهندگی

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی یکی از دشوارترین روش مهاجرتی بوده و ممکن است خطرات زیادی شما را تهدید کند. خطرات و معایب پناهندگیی به شرح زیر است:

  • ممکن است افراد سودجو در حین مسیر از شما سوء استفاده کنند و اتفاقات ناگواری برای شما رقم بخورد.
  • ممکن است خسارت های مالی و جانی زیادی برای شما پیش آید و حتی خطر مرگ شما را تهدید کند.
  • کمپ پناهندگان محیطی بسیار آلوده بوده و ممکن است شما به بیماری خاصی دچار شوید.

کشور مجارستان در پذیرش پناهندگان بسیار سخت گیر می باشد. برخی از افراد از طریق ویزای توریستی مجارستان به این کشور مهاجرت کرده سپس درخواست پناهندگی می دهند. بهتر است بدانید که از طریق ویزای توریستی به احتمال زیاد درخواست شما ریجکت میشود.

اگر در سایر سایت های مهاجرتی و تبلیغاتی با پناهندگی تضمینی مجارستان مواجه شدید؛ بهتر است بدانید پناهندگی تضمینی وجود ندارد. کشور مجارستان تمامی پناهندگان را پذیرش نمی کند و امکان ریجکتی درخواست پناهندگی شما وجود دارد.

توجه: مجله مهاجرت، مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی را به شما توصیه نمی کند. هدف ما از تولید این مطلب کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان در این زمینه میباشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از طریق سایر روشهای مهاجرتی به کشور مجارستان مهاجرت کنید. 

بیشتر بخوانید: ساخت نمونه کیس پناهندگی

عوامل رد شدن درخواست پناهندگی

همانطور که در بالا اشاره کردیم درخواست پناهندگی ممکن است بنا به دلایل مختلفی رد شود و در نتیجه شما مجبور به بازگشت به این کشور شوید.

دلایل ریجکتی درخواست پناهندگی عبارتند از:

  • ناقص بودن مدارک و اطلاعات
  • وجود تناقض و جعلی بودن مدارک
  • عدم برخورداری از شرایط پناهندگی
  • برخورداری از سابقه کیفری و حقوقی
  • دیر اقدام کردن نسبت به درخواست پناهندگی
  • عدم تایید درخواست پناهندگی در سایر کشورها
  • ثبت اطلاعات افراد به عنوان پناهنده در سایر کشورهای جهان

معرفی کیس های پناهندگی

کشورهای جهان از انواع مختلف کیس پناهندگی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین کیس های پناهندگی مجارستان می پردازیم:

پناهندگی سیاسی

افرادی که در کشور خود مشکلات سیاسی دارند و نمیتوانند عقیده و باورهای سیاستی خود را به راحتی بیان کنند به عنوان پناهنده سیاسی به این کشور مهاجرت می کنند.

پناهندگی  مذهبی

افرادی که به دلیل ایمان آوردن به دین خاصی و مسائل دینی کشور خود مورد خشونت و اذیت قرار گرفته اند. در این صورت این افراد به عنوان پناهنده مذهبی به این کشور پناه می آورند.

پناهندگی  اجتماعی

افرادی که  دارای وضعیت اجتماعی بد و نابسامانی بوده و از طریق پناهندگی اجتماعی به این کشور مهاجرت میکنند. مدارک و شرایط اجتماعی کشورتان را توسط دولت این کشور بررسی میگردد و در صورت بررسی شرایط بد کشورتان میتوانید در مجارستان اقامت داشته باشید.

پناهندگی نژادی

افرادی که در کشور خود به دلیل یکسری مشکلات نژادی، رنگ پوست و … مورد آزار و اذیت کشور خود قرار می گیرند. این دسته از افراد میتوانند از طریق پناهندگی نژادی به این کشور مهاجرت کنند.

پناهندگی جنسی

افرادی که در کشور خود، در مورد مسائل و تمایلات و گرایش های جنسی آزادی ندارند و بابت این موضوع مورد خشونت قرار گرفته اند.

پناهندگی جنگی

افرادی میتوانند از طریق پناهندگی جنگی به این کشور مهاجرت کنند که به دلیل جنگ و درگیری های کشورشان امنیت مالی و جانی ندارند و مورد تهدید قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیس و دلیل برای پناهندگی

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که پناهندگی یک روش مهاجرتی و پرخطر و پر ریسکی می باشد. پناهندگان افرادی هستند که بنا به دلایل و مشکلات مختلفی مانند نژاد، مذهب، دین، جنسیت، عقیده و … در کشور خود مورد آزار و اذیت فراوانی قرار گرفته اند.

در روش پناهندگی ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما رقم بخورد و جان و مال شما به خطر بیفتد. پس این روش مهاجرتی را به شما عزیزان توصیه نمی شود و صرفا هدف مجله مهاجرت از تولید این مطلب، کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا