مهاجرتویزای تولد

بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

مهاجرت از طریق تولد فرزند و اخذ تابعیت در تمامی کشورهای جهان امکان پذیر نمی باشد. مهاجرت از طریق تولد یکی از روشهای مهاجرتی آسان و کم هزینه جهت اخذ اقامت میباشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی کشورهای تابع قانون خاک، شرایط تولد فرزند در این کشورها، نکات و معیارهای مهم جهت اخذ اقامت از طریق تولد فرزند، شرایط تولد فرزند در کشورهای اروپایی و … بپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

قانون خاک چیست؟

اگر شما قصد اخذ تابعیت برای فرزندانتان را دارید باید در کشورهای پیرو قانون خاک، فرزندتان متولد شود. یکی از روش های اخذ تابعیت که بر پایه ی موقعیت جغرافیایی بوده، تولد فرزند میباشد.

بر اساس قانون خاک، هر شخصی در سرزمین و قلمرو کشوری که پیرو اصل خاک میباشد متولد شود تابعیت آن کشور را اخذ میکند و جزو شهروندان محسوب میشود. لازم به ذکر است در کشورهای پیرو قانون خاک، تابعیت والدین در تابعیت فرزند اعمال نمی گردد.

کشورهای پیشرفته تابع قانون خاک

تصویر تولد فرزند در کشورهای تابع خاک-Birth of child in soil dependent countries

لازم به ذکر است ارزش و اعتبار پاسپورت هر کشور بیانگر اعتبار و کیفیت بالای سطح زندگی آن کشور میباشد. کشور آمریکا و کانادا دو کشور فوق العاده و پیشرفته پیرو اصل خاک بوده و همچنین جزو بهترین کشورها برای مهاجرت جهت اخذ تابعیت با تولد فرزند محسوب می شوند.

آمریکا

تصویر تولد فرزند در آمریکا-Birth of child in America

آمریکا جزو کشورهای پیشرفته و پیرو قانون خاک می باشد. شما با مهاجرت از طریق تولد فرزند به آمریکا، بدون هیچ قید و شرطی و بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین، میتوانید تابعیت و حق شهروندی آمریکا را برای فرزندان خود اخذ کنید.

یکی از معیارهای مهم این کشور، ارزش و اعتبار پاسپورت آمریکا است که با اخذ پاسپورت این کشور میتوانید به راحتی به 184 کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. شما باید با دریافت ویزای توریستی آمریکا  یا سایر روشهای مهاجرتی به این کشور سفر کنید تا موفق به اخذ تابعیت برای فرزندتان شوید و از امکانات و شرایط فوق العاده کشور آمریکا بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد آمریکا، بررسی شرایط تولد فرزند

کانادا

تصویر تولد فرزند در کانادا-Birth of child in Canada

کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا جهت اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند محسوب می شود. این کشور از لحاظ قوانین تولد فرزند بسیار به قوانین کشور آمریکا شباهت دارد و پیرو قانون خاک میباشد. پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان است که با دریافت این پاسپورت میتوانید بدون اخذ ویزا به 115 کشور جهان سفر کنید.

در این کشور همانند کشور آمریکا جهت اخذ تابعیت از طریق تولد باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید و به این کشور سفر کنید. کانادا از یکسری شرایط و قوانین خاصی برخوردار است و تا مادامی که فرزندتان به سن قانونی نرسیده باشد والدین از امکانات و مزایای این کشور بهره مند نمیشوند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد کانادا، بررسی شرایط تولد فرزند

آرژانتین

آرژانتین هم مانند کشورهای آمریکا و کانادا پیرو قانون خاک است و جزو لیست کشورهایی میباشد که با تولد فرزند اقامت میدهند. شما میتوانید بدون هیچ محدودیتی در این کشور فرزندتان را به دنیا آورید و تابعیت و حق شهروندی آرژانتین را اخذ کنید.

با تولد فرزند در آرژانتین بعد از گذشت چند سال والدین میتوانند از طریق تولد فرزند اقامت این کشور را دریافت کنند. پاسپورت آرژانتین دارای ارزش و اعتبار بالایی می باشد افراد با اخذ این پاسپورت میتوانند به 158 کشور دیگر بدون اخذ ویزا سفر کنند.

برزیل

سیستم تابعیت برزیل از هر دو اصل خاک و خون پیروی می کند. برزیل همانند کشورهای پیرو قانون خاک، به تابعیت و اصل و نسب اعضای خانواده توجه نمیکند و به فرزندان متولد شده در این کشور، تابعیت برزیل اعطا می گردد.

لازم به ذکر است والدین هم میتوانند موفق به گرفتن اقامت از طریق تولد فرزند شوند. بهتر است بدانید افرادی که تابعیت این کشور را اخذ کرده اند، بعدها نمیتوانند تابعیت برزیل را ترک کنند و انصراف شهروندی دهند.

سایر کشورهای تابع قانون خاک

تصویر اخذ اقامت از طریق تولد فرزند-Obtaining residency through birth of child

به غیر از کشورهای ذکر شده در بالا کشورهای دیگری هم وجود دارند که با تولد فرزند به شما اقامت میدهند اما این کشورها دارای اقتصاد برتر جهان و ارزش و اعتبار بالایی نمیباشند. همینطور کیفیت زندگی و آینده شغلی در این کشورها خوب نبوده و به طور کلی با توجه هزینه های زیاد، ارزش و اعتبار پایین این کشورها برای تولد فرزند مناسب نمیباشند.

  • مکزیک
  • دومینیکا
  • کاستاریکا
  • اروگوئه
  • ونزوئلا
  • سنت لوسیا
  • پرو
  • پاناما
  • مکزیک
  • پاراگوئه
  • کوبا
  • اکوادور
  • فیجی
  • السالوادور
  • گرانادا
  • گواتمالا
  • گویان
  • جامائیکا
  • هندوراس
  • لسوتو
  • نیکاراگوئه
  • پاکستان
  • پاناما
  • سنت کیتس و نویس
  • تانزانیا
  • ترینیداد و توباگو
  • توالو 
  • آنتیگوا و باربودا

معیارهای مهم در انتخاب کشور 

در حال حاضر 30 کشور در جهان وجود دارد که از قانون خاک پیروی می کنند که با تولد فرزند در این کشورها منجر به اخذ تابعیت، پاسپورت و حق شهروندی می شوند. شما برای انتخاب کشور جهت تولد فرزندتان باید یکسری موارد مهم کشور مورد نظر را بررسی کنید.

معیارهای مهم در انتخاب کشور به شرح زیر است:

  1. پیروی از قانون خاک
  2. اعتبار پاسپورت آن کشور
  3. مدت زمان لازم جهت اخذ تابعیت 
  4. امکان اخذ اقامت و تابعیت اعضای خانواده

نکات مهم برای تولد فرزند

بهتر است به دلیل شرایط بارداری، مراحل و مدت اعتبار ویزا در بازه ی 4 الی 7 ماهگی برای اخذ ویزا اقدام کنید. اگر قصد دارید در ماه های آخر بارداری سفر کنید، ممکن است برخی از این کشورها به دلیل شرایط حاد و خطرناک شما سخت گیری کنند و مانع سفر شما شوند.

با اینکه روش اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند جزو بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان به حساب می آید اما تنها برای یکسری افراد مناسب می باشد.

اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند برای افرادی مناسب است که دارای شرایط و اهداف ذکر شده در زیر باشند:

  • هدف، برنامه ریزی و مدیریت زمان برای تولد فرزندتان دارید.
  • از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید و توانایی پرداخت هزینه هایی اعم از اخذ ویزا، زایمان، بیمارستان را دارید.

شرایط اخذ ویزای تولد در کشورهای اروپایی

تصویر تولد فرزند در کشورهای اروپایی-Birth of child in european countries

اکثر کشورهای اروپایی از قانون خون تابعیت می کنند، اما بهتر است بدانید گاهی اوقات با توجه به شرایط خاص از قانون خاک پیروی میکنند. در ادامه به بررسی تمامی کشورهای اروپایی و شرایط تولد فرزند در این کشورها خواهیم پرداخت.

نروژ

کشور نروژ تابع قانون خون بوده و بدون تابعیت والدین، به فرزند تابعیت نروژ اعطا نمی گردد. در صورتیکه از شرایط خاص برخوردار باشید، اقامت از طریق تولد فرزند را میتوانید دریافت کنید. برای مثال اگر از تاریخ 1 سپتامبر 2006  تا سال 2021 تابعیت این کشور را اخذ کرده باشید با برخورداری از شرایط خاص به طور خودکار جزو شهروندان نروژ محسوب می شوید.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد نروژ، بررسی شرایط تولد فرزند

ایتالیا

با اینکه ایتالیا پیرو قانون خون است اما در صورت برخورداری از چند شرایط خاص میتوانید موفق به اخذ اقامت از طریق تولد فرزند شوید. شما میتوانید با اخذ ویزای کار، سرمایه گذاری و … به این کشور مهاجرت کرده و اقامت این کشور را اخذ کنید تا در آینده فرزندتان موفق به اخذ تابعیت ایتالیا شود.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد ایتالیا، بررسی شرایط تولد فرزند

سوئیس

سوئیس دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد و جالب است بدانید در گذشته این کشور پیرو قانون خاک بوده اما با گذشت زمان، این قانون به قانون خون تغییر کرده است. برخی از شرایط اخذ تابعیت فرزند در سوئیس به شرح زیر است:

  • باید یکی از والدین باید تابعیت سوئیس را اخذ کرده باشند.
  • مادر فرزند باید متولد شده سوئیس باشد، اما فرزند حاصل ازدواج نباشد.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد سوئیس، بررسی شرایط تولد فرزند

فنلاند

فنلاند همانند سایر کشورهای اروپایی تابع قانون خون بوده و با بهره مندی از شرایط و قوانین این کشور میتوانید برای فرزندتان تابعیت فنلاند را اخذ نمایید. برای مثال مادر یا پدر فرزند تابعیت فنلاند را اخذ کرده باشد و پدر و مادر با یکدیگر ازدواج کرده باشند. 

بیشتر بخوانید: ویزای تولد فنلاند، بررسی شرایط تولد فرزند

ترکیه

اکثر افراد به دلیل نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی ترکیه به ایران، علاقه دارند فرزندشان در این کشور متولد شوند. بهتر است بدانید ترکیه پیرو قانون خون میباشد و اخذ تابعیت و اقامت با تولد فرزند در ترکیه امکان پذیر نیست. البته در صورت شرایط خاص، فرزندان و والدین موفق به اخذ اقامت از طریق تولد در این کشور می شوند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد ترکیه، بررسی شرایط تولد فرزند

دانمارک

بهتر است بدانید اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در دانمارک با بهره مندی از یکسری شرایط امکان پذیر میباشد. برخی از شرایط خاص اقامت از طریق تولد فرزند در دانمارک عبارتند از:

  • فرزندانی که یکی از اعضای خانواده آنها تابعیت و اقامت دانمارک را دارند.
  • فرزند در خاک این کشور از والدینی نامشخص و بدون تابعیت متولد شود.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد دانمارک، بررسی شرایط تولد فرزند

انگلستان

انگلستان جزو کشورهای قاره اروپا بوده و پیرو اصل خون میباشد. تا قبل از سال 1983 هر فرزندی در این کشور متولد میشد بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین به فرزند تابعیت انگلیس اعطا می گردید. اما در حال حاضر کشور انگلستان در صورت شرایط خاص از قانون خاک پیروی می کند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد انگلستان، بررسی شرایط تولد فرزند

اسپانیا

در سیستم تابعیت اسپانیا هر دو اصل خاک و خون وجود دارد اما لازم به ذکر است والدین با تولد فرزند در این کشور نمیتوانند اقامت و تابعیت اسپانیا را دریافت کنند چرا که تابع اصل خون میباشد. در صورتی که یکی از اعضای خانواده تابعیت اسپانیا را داشته باشد میتوانند برای فرزندشان تابعیت این کشور را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد اسپانیا، بررسی شرایط تولد فرزند

فرانسه

هر دو قانون در سیستم تولد فرزند فرانسه وجود دارد البته که برای اتباع خارجی بیشتر پیرو قانون خون است. جالب است بدانید برخی مواقع با رعایت شرایط خاص از قانون خاک پیروی میکند. برای مثال: فرد تابعیت هیچ کشوری را نداشته باشد، در سن 16 سالگی برای اقامت در فرانسه تقاضا داده باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد فرانسه، بررسی شرایط تولد فرزند

قبرس

در قبرس اخذ تابعیت تحت قانون دوگانگی و قانون خون می باشد. شما در این کشور میتوانید یک یا دو تابعیت داشته و به راحتی اقامت داشته باشید. اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند از شرایط مختلفی برخوردار است. برای مثال: ا فرادی که قبل از تاریخ 16 آگوست 1960 متولد شده اند یا افرادی که بعد از سال 1960 متولد شده اند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد قبرس، بررسی شرایط تولد فرزند

آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق تولد فرزند امکان پذیر نمی باشد زیرا این کشور از اصل خون پیروی میکند. جهت اخذ تابعیت برای فرزندتان باید یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشند. البته این کشور به افرادی که از شرایط خاص برخوردار باشند تابعیت آلمان اعطا می کند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد آلمان، بررسی شرایط تولد فرزند

سوئد

سوئد جزو کشورهایی اروپایی است که در صورت شرایط خاص با تولد فرزند اقامت میدهند و همینطور پاسپورت سوئد از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار است. در حالت کلی والدین با تولد فرزند در این کشور نمیتوانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. اما یکسری شرایط خاص تنظیم کرده اند که در این صورت موفق به اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند می شوید.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد سوئد، بررسی شرایط تولد فرزند 

هلند

در حالت کلی هر دو قانون خاک و خون در سیستم تابعیت هلند وجود دارد اما این کشور در حال حاضر از قانون خون پیروی میکند. البته در صورت اینکه والدین مجوز اقامت را دریافت کنند میتوانند تابعیت هلند را برای فرزندشان اخذ کنند. اگر پدر فرزند و مادر فرزند تابع این کشور هم باشند باز هم فرزندشان جزو شهروندان این کشور محسوب نمی شود مگر اینکه از روش Option procedure اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد هلند، بررسی شرایط تولد فرزند

اتریش

این کشور از سال 1983 پیرو قانون خون شده و پیرو قانون دو تابعیتی می باشد. با برخورداری از شرایط در این کشور میتوانید موفق به اخذ تابعیت با تولد فرزند شوید. برای مثال والدین جهت اخذ تابعیت باید به صورت قانونی ازدواج کرده باشند و حداقل یکی از والدین تابعیت اتریش را اخذ کرده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ویزای تولد اتریش، بررسی شرایط تولد فرزند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم دو کشور کانادا و آمریکا جزو بهترین کشورهای جهان میباشند که پیرو قانون خاک بوده و با تولد فرزند، میتوانید اقامت دائم این کشورها را اخذ کنید. شما در کشورهای تابع اصل خاک میتوانید بدون هیچ قید و شرطی با تولد فرزند اقامت و تابعیت آن کشور را اخذ کنید.

به طور کلی 30 کشور در جهان وجود دارد که از قانون خاک پیروی می کنند اما تنها چند کشور دارای ارزش و اعتبار بالایی هستند و با تولد فرزند در این کشورها از مزایا و امکانات فراوانی برخوردار می شوید.

منبع: wikipedia.org

19 دیدگاه

  1. خسته نباشید من باردارم و الان 5 ماهمه و همسرم اصرار داره که بچمون رو خارج از کشور به دنیا بیاریم. اما من اصلا نمیتونم از خانوادم دور شم اما کلی فکر کردم که تنها کشوری که به ایران نزدکیه کشور ترکیه هست و خودم و خانوادم راحت میتونیم رفت و آمد کنیم. ایا کشور ترکیه جزو کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند هست یا نه؟؟ تو رو خدا زودتر جوابمو بدید تا بتونم تصمیم بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      کشور ترکیه تابع قانون خون بوده و اخذ تابعیت و اقامت با تولد فرزند در کشور ترکیه امکان پذیر نمی باشد. البته در صورت شرایط خاص و در صورت صلاحدید دولت این کشور ممکن است به برخی از افراد اقامت و تابعیت اعطا کنند.
      با تشکر از همراهی شما

  2. با سلام. خیلی ممنونم بابت سایت خوبتون. خواهرم چند ماهی هست که بارداره اما داره از شوهرش طلاق میگیره. با خوندن مطلب شما تصمیم گرفتم با خواهرم به خارج از کشور مهاجرت کنیم تا با به دنیا اومدن تو یه کشور دیگه ای اینده خواهر زاده ام تضمین بشه. شما که بیشتر اطلاعات دارید لطفا بگید بهترین کشور برای به دنیا اوردن فرزند چه کشورهایی می باشد؟ دوست دارم خواهر زادم با اینکه پدر نداره توی کشور خوبی به دنیا بیاد تا اینده خوبی داشته باشه. ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      شما جهت اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند باید به کشورهای تابع خاک مهاجرت کنید. دو کشور کانادا و آمریکا جزو بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام من الان 1 ماهه که باردارم و خیلی دوست دارم بچمو تو کشورهای خارجی به دنیا بیارم تا آینده شغلی خوبی داشته باشه. خواستم بپرسم چه کشورهایی با زایمان اقامت میدهند؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت اخذ اقامت و تابعیت در کشورهای خارجه باید فرزندتان را در کشورهای تابع خاک متولد شوند. کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، برزیل، آرژانتین تابع قانون خاک بوده و با تولد فرزند میتوانید اقامت و تابعیت کشور مورد نظرتان را دریافت نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام روز خوش. من الان دو ماهه حاملم و دوست دارم بچمو تو بهترین کشور دنیا به دنیا بیاورم. میخواستم ازتون بپرسم واقعا اقامت از طریق تولد فرزند امکان پذیر است؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، تولد فرزند و اخذ اقامت و تابعیت در کشورهای تابع قانون خاک امکان پذیر می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام ، کشور مکزیک جزو کشورهایی با زایمان اقامت میدهند هست؟؟ ممنون میشم جوابم رو بدید

    1. سلام دوست عزیز
      بله، با تولد فرزند میتوانید اقامت مکزیک را برای فرزند خود دریافت نمایید اما این کشور از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار نمی باشد. شما میتوانید در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، آرژانتین، برزیل فرزند خود را به دنیا بیاورید زیرا این کشورها در جهان از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند.
      با تشکر از همراهی شما

  6. سلام وقتتون بخیر
    قانون خاک در کدام کشورهاست ؟؟ در کشور برزیل به والدین هم اقامت با تولد فرزند میدند؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله کشور برزیل تابع قانون خاک بوده و شما و فرزندتان میتوانید به راحتی اقامت و تابعیت این کشور را دریافت نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  7. سلام. وقت بخیر. من الان ۷ ماه باردار هستم. آیا برای اقدام گرفتن مهاجرت به روش تولد فرزند دیر هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله با توجه به زمان کم باید از روشی اقدام کنید که تا دو ماه آینده ویزا صادر شود که کمتر کشوری این شرایط را دارد.

      1. سلام خسته نباشین
        کشور برزیل با تولد فرزند…ب والدین هم اقامت میدهند؟؟ همین الان قانون اینه؟؟ واینکه باید کجای برزیل برویم ک بگویم فرزندمان بدنیا اومده اینجا وخودمان اقامت بدهند؟؟؟ ممنونم از جوابتون.?

        1. سلام دوست عزیز
          بله کشور برزیل تابع قانون خاک بوده و شما و فرزندتان میتوانید به راحتی اقامت و تابعیت این کشور را دریافت نمایید.با تولد کودک در این کشور والدین نوزاد نیز اقامت یک ساله دریافت می کنند و پس از گذشت این یک سال پدر و مادر نیز تابعیت برزیل را دریافت خواهند کرد.

  8. سلام وقت شما بخیر
    من و همسرم اقامت نمیخواییم ولی میخواییم بچه مون تابعیت کشور فنلاند رو داشته باشه حالا که فنلاند پیرو قانون خون هس این امکان وجود نداره که بچه ما با به دنیا اومدن در فنلاند تابعیت اونجا رو داشته باشه؟
    سوال دیگه هم داشتم اونم این که بعد زایمان چن ماه باید اونجا موند یا میشه چن روزی بعد زایمان و پایدار شدن شرایط برگشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا